Keresés

Részletes keresés

Fenyőfatalp Creative Commons License 2 napja 0 0 18301

Erre celoztam, hogy vegulis akkor a jelenlegi mennyisegbol csak 100 "garantalt" az Arrivanak csuklos teren (tudom, az is csak akkor, ha mar itt vannak), a tobbi meg vagy ok vagy mas.

Előzmény: 18-09 (18300)
18-09 Creative Commons License 3 napja 0 0 18300

Nem, mert az ITK volt az eCsuklósnál a másik ajánlattevő. 

Előzmény: Fenyőfatalp (18297)
torqmatic Creative Commons License 3 napja 0 0 18299

Csak az a biztos, ahol már a szerződés is meg van kötve, ez pedig egyik rész esetén se történt még meg.

Előzmény: Fenyőfatalp (18297)
torqmatic Creative Commons License 3 napja 0 2 18298

Ezt a számot nem csak az adott típus "jósága" befolyásolja, hanem egyéb tényezők is, jellemzően a balesetek vagy az utastér váratlan beszennyeződései; például nálam is előfordult már többször is, hogy behánytak, vagy borult ki tej, festék is. 

Ráadásul valószínűleg egyszerűbb rögtön az elején egy nagyobb, egységes flottát venni, mint később esetleg egyesével vásárolgatni még hozzá valami hasonlót.

Előzmény: Peti817172M (18290)
Fenyőfatalp Creative Commons License 3 napja 0 0 18297

Azt mar tudjuk, hogy az a 20 elektromos az Arriva lesz?

Előzmény: 18-09 (18295)
Peti817172M Creative Commons License 3 napja 0 0 18296

Meg az is kavarhat, ha a két típus kiadás szempontjából nem lesz "csereszabatos", tehát mindenképp 25 elektromos és 50 dízel példányt kell kiadni.

Előzmény: hamzsabusz (18292)
18-09 Creative Commons License 3 napja 0 0 18295

Egyezik. A B4 120 forgalmi kocsival megy, 2025-től fokozatosan fut ki ez a szerződés. Ennek a helyére jön a C2+C4 50+50 csuklós majd az E1 20 eCsuklóssal. Az kiadja a B4 120 forgalmiját. 

 

Itt a járműállomány teljes méretében lesz változás, az vélhetően növekszik 5-7 kocsival. 

Előzmény: Fenyőfatalp (18294)
Fenyőfatalp Creative Commons License 3 napja 0 0 18294

Kavaras a csuklosoknal is lesz, mert ott se egyezik a darabszam.

Előzmény: fberci (18293)
fberci Creative Commons License 3 napja 0 0 18293

Ami még itt közrejátszhat, hogy ezeket be tudják állítani az MAN-ek helyett is, emiatt kalkulálhatnak itt nagyobb pufferrel. Az újabb, 4 ajtós kocsit feltételezem kötbér nélkül be lehet állítani a régebbi, 3 ajtós helyett, de fordítva nem. Ha jól emlékszem, az NCA - MHU viszonylatban is felmerült ez a szempont (ott az ajtók száma helyett az Euro besorolás volt érdekes).

Előzmény: hamzsabusz (18292)
hamzsabusz Creative Commons License 3 napja 0 1 18292

Ne felejtsük el, hogy nem 8+2, hanem alapból 10 éves futással terveznek, ami azt jelenti, hogy az utolsó évben is ki kell tudni adni forgalomba a szükséges mennyiséget, és ezt a kiadást valószínűleg ennyi járművel tudják majd teljes bizonyossággal vállalni. Ezen túlmenően a majdan futott kilométereken is több jármű osztozik, így az egységnyi járműre jutó végső futás vélhetően kevesebb lesz, ami további előnyökkel járhat.

Előzmény: Peti817172M (18290)
Peti817172M Creative Commons License 3 napja 0 0 18291

Ha a 82 NAY-ból indulunk ki, akkor 28+55 fog kelleni.

Előzmény: 18-09 (18286)
Peti817172M Creative Commons License 3 napja 0 0 18290

Tehát a 75 busz kiadásához az eddigi 82 helyett 85-87 járműre lesz szükség. Az ember azt gondolná, hogy az újabb típusoknak magasabb a rendelkezésre állása.

Előzmény: 18-09 (18286)
Fenyőfatalp Creative Commons License 4 napja 0 1 18289

Igen, kozben leesett.

Előzmény: 18-09 (18286)
riezaK Creative Commons License 4 napja 0 4 18288

Miert, az off szolo reszet megnyero ceg meg Isuzu importor, es Isuzuval indult :)

 

Elsosorban penzt keres mindenki, nem dicsoseget.

 

Van neki egy kisbusz, Isuzu, kisbusz.... 

 

Előzmény: Fenyőfatalp (18258)
BX 59-76 Creative Commons License 4 napja 0 0 18287

Az elektromos 25=29-30

A Volános és külföldi példákat látva bátor dolog. 😃

Előzmény: 18-09 (18286)
18-09 Creative Commons License 4 napja 0 2 18286

A szolgáltatásbeszerzésre kiírt tendereken a forgalmi kocsik száma szerepel. Azaza a 82 NAY-ból 75 amit ki kell adni. Tehát az 50 szóló dízel kocsira valószínűleg 56-57, a 25 elektromos szólóra 29-30 jármű lesz beszerzeve. 

 

A "150 MAN" is 162... 

Előzmény: Fenyőfatalp (18264)
BX 59-76 Creative Commons License 4 napja 0 2 18285

Bízzunk benne, hogy nem a 3 betűs társcégre akarják rásózni.

Előzmény: beni19 (18281)
hamzsabusz Creative Commons License 4 napja 0 1 18284

Már új korukban is teljesen más az utazási komfort a két típuson, ennyire használtan meg pláne. S ilyen szempontból inkább Citaro mint pl. a MAN. pláne Conecto.

Előzmény: Fenyőfatalp (18283)
Fenyőfatalp Creative Commons License 4 napja 0 0 18283

Hala az egnek. :)

 

Az allapotuk tenyleg eg es fold, meg igy, utaskent is latszik.

Előzmény: beni19 (18281)
torqmatic Creative Commons License 4 napja 0 0 18282

Nyilván az üzemeltetőre gondoltam, mert egyértelmű, hogy nem jótékonykodni akarnak, hanem a saját üzleti érdekeiket tartják szem előtt.

Előzmény: Fenyőfatalp (18279)
beni19 Creative Commons License 4 napja 0 5 18281

Vételárban nincs akkora különbség a két típus között, Arrivának közvetlen tapasztalata van mindkét típussal. Már egy jó ideje azt az álláspontot képviselik (szerencsére), hogy Conectót nem fognak venni. Hosszabb távon több a kínlódás, drágább üzemeltetni, rosszabb minőség és nehezen adhatók tovább, mint a C2-esek. Elég összehasonlítani tavalyi évből a 10 éves MHU-k állapotát a mostani NCA-kal, nehéz elképzelni ki venné meg/bérelné ezeket ilyen állapotban. 

Előzmény: Fenyőfatalp (18279)
Fenyőfatalp Creative Commons License 4 napja 0 0 18280

Igen, lehetseges.

Előzmény: hamzsabusz (18278)
Fenyőfatalp Creative Commons License 4 napja 0 1 18279

Nekunk persze, hogy kifizetodik, de nekik is? Bar ki tudja, vegulis citaros tapasztalat mar van; lehet, hogy tenyleg akkora a kulonbseg.

 

Igy viszont meg vilagosabb (kene legyen mindenkinek, hogy) mennyire nem eri meg a Conecto.

Előzmény: torqmatic (18276)
hamzsabusz Creative Commons License 4 napja 0 4 18278

Szerintem tanultak már belőle, hogy míg a csitárókat a magas futásteljesítmény ellenére is elég jó állapotban normális áron el tudták adni, ezzel szemben a konnektorok következő útja kb. egyből a bontóba vezet...

Előzmény: Fenyőfatalp (18275)
torqmatic Creative Commons License 4 napja -1 1 18277

Jó, azt azért remélem nem gondolod komolyan, hogy ez a világ összes elektromos buszán így működik... :D Ez specifikáció, illetve beállítás kérdése.

Előzmény: Peti817172M (18273)
torqmatic Creative Commons License 4 napja 0 3 18276

Az NCA-kkal szerzett tapasztalatok alapján tudtommal eszük ágában sem volt Conectót venni... Egyébként meg az egy dolog, hogy a Citaro vételára valamennyivel magasabb, de hosszú távon kifizetődőbb lehet, ha jobb rendelkezésre állást és magasabb minőséget képviselnek (a múltkor már volt erről szó).

Előzmény: Fenyőfatalp (18275)
Fenyőfatalp Creative Commons License 4 napja 0 1 18275

Itt azert erdekelne valami. Nyilvan dragabb nekik Citarot venni, mint Conectot, de ezt a kulonbozetet - gondolom - csak elegge korlatozottan jelenithetik meg az ajanlatukban, marmint ha nyerni akarnak. A tobbit vajon benyelik, mint pech?

 

Mellesleg az o pechjuk a mi vak szerencsenk, ezek szerint. Az egyik gyar kapacitashianyan mulik, hogy a jobbat kapjuk.

Előzmény: IkarusEAG (18271)
hamzsabusz Creative Commons License 4 napja 0 0 18274

Ezt mind értem, de ettől függetlenül úgy tűnik hogy jönni fognak.

Előzmény: Peti817172M (18273)
Peti817172M Creative Commons License 4 napja 0 1 18273

Viszont az elektromos buszokon télen jégverem, nyáron szauna van, mert állandóan leszabályozza a fűtést meg a hűtést. Amikor enged hűteni/fűteni a rendszer, akkor rendben van, de ez jellemzően pár perces intervallum.

Előzmény: hamzsabusz (18272)
hamzsabusz Creative Commons License 4 napja 0 1 18272

Úgy említették, hogy az Andor lesz "elektromos" telephely. S ha jönnek az elektromos szólók, gondolom a "hegymenetes" vonalakra kerülnek, mert felfelé kisebb a fogyasztás/igénybevétel, mint a dieselnél, ráadásul lefele menetben meg szépen visszatöltenek.

Előzmény: IkarusEAG (18271)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!