Egyrészt egy méh nem tud autót vezetni. Egy autó vezetése nem csak az akadályok elkerüléséből áll. Másrészt azért elég sok rovart látok koppanni az üvegen...
De persze tény hogy az idegrendszer sokkal hatékonyabb mint a számítógépek. Már csak le kell másolni.
Helyezzük ezt el a Graham féle piramison. Jól láthatóan messze elkerülöd azt a sávot ahol azok vitatkoznak akik tudnak is valamit a témáról. Te hiszel. De nagyon. Ez az a sáv ahol a valós tudás és érvek ingerült személyeskedést és szidalmazást váltanak ki.
Talán megérted kedves barátom hogy erre nem nagyon lehet érdemben reagálni azon túl hogy felhívjuk a figyelmedet a kulturált és érdemi vita fontosságára.
Az a helyzet, hogy kevés dolgot olvashatsz az állati találmányoskról, és a zoológiából. A rovarok, madarak is roppant gyorsan közlekednek és el tudják kerülni az ütközéseket. Pedig nincs radarjuk sem, mint a denevéreknek. Nagyon picik az agyuk és sok mindent fura, de az izomhoz közeli agyszerű funkciókat ellátó szervek oldanak meg. Tehát még egy ember agya sem kell az önvezetés mesterséges intelligencia alapú lemodellezéséhez. Elég egy madáré. (esetleg a közlekedési táblák leolvasása miatt plusz egy olvasó modul)
Amit írsz az logikus lenne az alkalmazott mérnüki tudományi műszaki életben. De a közgazdaságtan, az nem műszaki élet. A politikai döntések meg főként nem azok. A Divat és a vallás, meg főként nem az.
Jelenleg a PHEV az ami tényleg életképes koncepció Nem véletlen hogy hibridből messze messze többet adtak el mint BEV-ből valaha fognak. És a hibrid eladások nőnek, a BEV tetőzött sok helyen már csökken is.
És igen hosszabb távon a hidrogén a jövő, de jelenleg még nem elég érett a technológia.
Nyilván ízlések és pofonok, azért a legtöbb ember nem szeret azon izgulni hogy lesz e szabad töltő, és nem az élete vágya órákat tölteni különféle vadregényes benzinkutakon.
Most hogy a téli kalandokról és szuper hatótávról ne is beszéljek. Nyilván aki sosem hagyja el az országot és jellemzőben csak az agglomerációban furikázik annak ezek nem nagy problémák. De a legtöbb ember egy autót tart és elmenne vele horvátországba esetleg görögbe vagy síelni is.
Ezzel szemben egy EV-nek már Debrecen oda vissza is probléma. Télen a legtöbbnek még oda is.
De abban igazad van hogy városban golfautózni a dugóban arra kényelmes.
Mi is 4+ eve jarunk csak elektromossal. Skodaval / Nissannal sincs semmi gond se rovid, se hosszu tavon. Aki imad egy seggel levezetni 500+ km-eket, az ne vegyen EV-t mindenki masnak meg annyit mondanek, hogy csak akkor probaljon ki EV-t, ha eldontotte vltani fog... EV-bol berregosbe visszaulni kinszenvedes... annyira az, hogyha a ceges flottaban epp nincs szabad EV es mindenkeppen menni kell, akkor inkabb megyek sajattal.
Meg ugye ez a könnyűtől a nagyon nehézig vezető út.
15 éve már csináltunk a haverokkal teljesen önvezető RC repülő modelt, mindent mi programoztunk, felszállt, leszállt, oda repült ahova mondtok. Nem azért mert ennyire királyok vagyunk hanem mert az a része ilyen egyszerű, csak munka kérdése. Tegyük hozzá hogy azért hosszabb útra nem volt alkalmas mert a motor rezgései túl nagy hibát tettek a mems giroszkópokba. Nyilván lézergyűrűssel nem lett volna gond de az másik sztori. Ma már persze ez is könnyebb.
Na de egy önvezető autó, ami minden időjárásban minden úton hozza egy ember teljesítményét. Az messze nem triviális, és a szükséges számítási kapacitás - pláne lidar nélkül - olyan energia igényel bír ami eleve megkérdőjelezi az elektromos autóban való alkalmazásukat.
Igen konnyen belathato okokbol az elso lepcso a teljesen automatizalt csomagszallitas repulo dronokkal, majd a full onvezeto metrok / vonatok / villamosok / repulogepek es csak utana lesz onvezeto auto. Igy tud a legkonyebben lepest tartani a muszaki fejlodes a tarsadalmi elfogadottsaggal.
Szomszédnak Y a céges verdája, előtte volt 5-ös BMW, Kia Sportage, BMW i3. Közlekedésre használja, se el nincs ájulva az Y-tól, se semmi baja vele. Ahogy írtam, minden sérült nagylányával simán bevállalták Spanyolországot egy 2 hetes körre, nem is volt semmi gondjuk. Nem mindenkinek, minden felhasználásra jó, de neki jó 30 km-es ingázásra + a nem rendszeres hosszú utakra tökéletes.
Nem szoktam tervezni, csak beírom a címet vagy a cég nevének az elejét és ő szépen megtervezi az utat, nem szoktam felülbírálni, csak ha van a közelben v3 suc, az autó meg v2-t tervez be ami lassú fos.
6 éve járok EV-vel, tobb mint 200e km-t mentem már csak elektromossal ,4 éve teslákkal. Ilyen kevés bajom nem volt autóval előtte mint ezekkel.
Nekem megfelel, nem vagyok utazó ügynök aki napi 1000km-t megy. Legtöbbször országon belül használom. Autópályán se a külső sávban megyek 110-zel. Kb 300km Autópálya hatótáv is megfelelő nekem. Amúgy is megállok 300km-enként. De ritkán megyek messzire kocsival, amikor mentem , eddig nem volt gond, 20-30perc töltés.