Keresés

Részletes keresés

Deepmer Creative Commons License 1 napja 0 0 174120

Képet most nem csináltam de úgy tűnik megyeget a dolog. 

Azzal hogy nagyobb felfekvési felületet hegesztettem jónak tűnik. 

 

Mentem vele 5 km-t az alatt nem volt semmi probléma. Majd miután megálltam idézőjelesen lecserélni a fogaskereket "szinte" nagyon könnyen le tudtam venni a bicikli váltó agyat. Azért szinte mert csavarkulccsal rá kellett koppintani egyet és utána simán kézzel levettem.

 

A nagy teszt ha nem lesz rossz idő június 2. Akkor próbálkozom meg a fertőrákosi 55 kilométeres túrával. 

 

És nagy merész álom ha az alatt nem lesz semmi probléma még talán a balaton kerülő túrára is jelentkezek.

Előzmény: garázsharcos (174119)
garázsharcos Creative Commons License 1 napja 0 0 174119

 

Így néz ki a lánckerék használat után.

Bizony van szép nyomaték, megviseli a kapcsolókörmöt.

A 210-en még talán kevésbé, mert a primer áttétel kisebb.

A 207- nél a főtengelyről levett nyomaték 5,2 szer nagyobb, az áttétel arányában.

Hogy bírja tartósan, jó anyagok, jó keresztmetszetet kellenek, máskülönben nyúlik, kopik, törik, szakad az anyag.

Előzmény: Deepmer (174118)
Deepmer Creative Commons License 2 napja 0 0 174118

Hát egy kicsit elhúzódott viszont itt az első teszt eredménye. Természetesen ami áramolhatott az el is romlott. Konkrétabban a bicikli váltó agy a kör alakúra nyirodott. Jó nagy erők játszanak itt úgy érzem 

Úgyhogy hegesztettem bele két lapot hogy nagyobb felületen feküdjön fel a tengelyre. A tetejére pedig hegesztettem egy alátétet mivel nem tudtam megszorítani a belső hegesztés miatt.

Közben a csiszoló akkumulátor lemerült szóval a csiszolás majd holnap lesz.

Amúgy a terv tökéletesen bevált könnyen cserélhető a fogaskerék a tizenegy fogassal tökéletesen felment a dombra. A bicikli váltó elvesztése járulékos veszteség sajnos. 

Holnap újra tesztelés javítgatás.

garázsharcos Creative Commons License 3 napja 0 0 174117

Várjuk a tesztet.

Kerékpár átváltó megszűnt ugyan, de anélkül el lehet lenni.

Az első gondolatom annó az volt, hogy ha már nem kell az üreges tengely, akkor be kell tölteni anyaggal, masszívabb lesz.

De mivel nem akarok ilyet csinálni, nem is írtam meg.

Előzmény: Deepmer (174116)
Deepmer Creative Commons License 4 napja 0 0 174116

Sziasztok

Végre itt van az agymenésem eredménye 

Elkészült a 207 es tengely amire rámegy a 210 es lánckerék

Holnap össze szerelés és tesztelés 

Csufi15 Creative Commons License 2024.05.09 0 0 174115
Előzmény: aronkiss (174114)
aronkiss Creative Commons License 2024.05.08 0 0 174114

alkatrészt honnnan érdemes rendelni?

 

Előzmény: Csufi15 (174113)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 174113

A babettán minden lehet  :))), akár egy kicsit lötyöghet is a kerék. Nekem is mindegyik keréknek (3 babetta) van egy kis lötyögése 1/2-2mm. Egy minimális kell is, mert különben ha nincs jól kihézagolva, akkor megszorul, ha megtéped az anyát. Attól függ hol méred, a felnin miindig nagyobb lotyogás mérhető mint az agynál.

Előzmény: aronkiss (174111)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 174112

Három okból lóghat

1. a csapágy lóg a csapágyházban(kerékagyban)

2. a csapágy kopott (a két csapágyfél kötött a golyók elkoptak)

3. a tengely kopott, emiatt a csapágy belső fele nem fekszik fel szorosan a tengelyre

4. :)) hiányzik valami távtartó és emiatt lötyög.

Előzmény: aronkiss (174111)
aronkiss Creative Commons License 2024.05.08 0 0 174111

lógás lehet az is hogy a kerék lóg a tengelyen? 

Előzmény: Csufi15 (174110)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 174110

Ha lötyög a kerék, akkor csapágyak cseréje. Távtartók feltétlenül szükségesek, mert ha hiányoznak. az anya meghúzásával össze tudod húzni úgy a csapágyakat, hogy megszorul a kerék. Tengelyt általáben nem kell cserélni, csak akkor, ha az új csapágy lötyög a tengelyen.  A filcket a tartóval lehet cserélni szimmeringre. Minden más szükséges a rendeletetészerű működéshez. Nem véletlenül van így összerakva.

Előzmény: aronkiss (174109)
aronkiss Creative Commons License 2024.05.08 0 0 174109

mi az ami kopo fogyó vagy nagyon lényeges?

 

aronkiss Creative Commons License 2024.05.08 0 0 174108

és mi az amit érdemes cserélnem például a tengelyeket? vagy van még ötleted?

 

Előzmény: Csufi15 (174107)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 174107

Bocs, azt hiszem seger gyűrű is van benn a csapágyak külső oldalán. 

Előzmény: Csufi15 (174106)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 174106

https://www.youtube.com/watch?v=6epIyMQK0Yw

 

 

persze, mindkét oldalon van filc a csapácson kívül, ami általában olajjal át van itatva, hogy a port felvegye és ne jusson be a csapágyig. Van aki ezt főtengelyszimmering behelyezésével (ugyanaz a méret) helyettesíti.

 

https://www.motozolzso.sk/babetta/kolesa

 

https://www.motozolzso.sk/babetta/kolesa/opravna-sada-zadneho-kolesa-bab

 Filcház: https://www.motozolzso.sk/babetta/kolesa/miska-tesniaceho-kruzku-bab

Filc: https://www.motozolzso.sk/babetta/kolesa/tesniaci-kruzokfilc-prachovky-bab

Alátét a csapács előtt: https://www.motozolzso.sk/babetta/kolesa/podlozka-misky-filc-kruzku-bab

Előzmény: aronkiss (174105)
aronkiss Creative Commons License 2024.05.08 0 0 174105

filc? 

Előzmény: Csufi15 (174104)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 174104

Ha ez nem elég, akkor holnap megnézem és esetleg lefotózom, hogy melyik oldalon mi van.

 Egyébként a km óra meghajtó felőli oldalról sorrendben:   anya, rugós alátét, alátét, teleszkópszár, fékfedél, km meghajtó fogaskerék, filcház, filc, filctakaró, csapágy, távtartó(agyban), csapágy, alátét,  filc, filctakaró, rövid távtartó, kúpos távtartó, teleszkópszár, alátét, rugós alátét, anya.

 

https://www.youtube.com/watch?v=6L6nAw9oazo 

 

 

Előzmény: Csufi15 (174103)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 174103
Előzmény: aronkiss (174102)
aronkiss Creative Commons License 2024.05.08 0 0 174102

van bárki akinek van ötlete?

aronkiss Creative Commons License 2024.05.05 0 0 174101

évek óta össze akartam rakni csak mindig rájöttem hogy akkor bowden csere is kéne meg miegymás emiatt kicsit felhagytam vele 

aronkiss Creative Commons License 2024.05.05 0 0 174100

aronkiss Creative Commons License 2024.05.05 0 0 174099

az első tengelyen valaki tudja hogy vannak az alátétek? motor generált már csináltam sok munka árán  meg elakadtam az össze rakással 

garázsharcos Creative Commons License 2024.05.05 0 0 174098

Ok, köszi, várjuk.

Én is ilyen cipőben járok, keresgélek egy 207 csupasz vázat, de még nem találtam.

Van két menthető, javítható jó blokkom, azt kéne beletenni egy vázba.

Előzmény: aronkiss (174097)
aronkiss Creative Commons License 2024.05.05 0 0 174097

máris fotózok akkor 

 

Előzmény: garázsharcos (174096)
garázsharcos Creative Commons License 2024.05.05 0 0 174096

Mi a baj a vázzal?

Ha képet látnánk, többet tudnánk.

Előzmény: aronkiss (174095)
aronkiss Creative Commons License 2024.05.05 0 0 174095

de ha valakinek van ötlete mit kéne csinálnom a jelenlegi babbbeta vázzal hogy tűrhető/ funkciónális legyen nekem az is jó

aronkiss Creative Commons License 2024.05.05 0 0 174094

valakinek ötlete hogy honnan tudnék szerezni egy normális babetta 210 vázat motor + lámpa nélkül van jó állapotú motorom csak a váz az elég sok sebből vérzik

 

4728ITI Creative Commons License 2024.05.04 0 0 174093

Sok éven át használtam Babettát. Egyezzünk meg abban hogy van nála jobb is.

Előzmény: kaktusz.22 (174092)
kaktusz.22 Creative Commons License 2024.05.04 0 0 174092

Kedves Fórumtárs!

A Babetta nem csak horgászmotor! 

Több, mint a szőlőbe járni vele!

Minőségi alkatrészekkel, és szakértő kezekben csodákra képes

Előzmény: 4728ITI (174091)
4728ITI Creative Commons License 2024.05.03 0 0 174091

Babetta Afrika túra 2024.

Most olvastam róla. Szenzációs!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!