Képet most nem csináltam de úgy tűnik megyeget a dolog.
Azzal hogy nagyobb felfekvési felületet hegesztettem jónak tűnik.
Mentem vele 5 km-t az alatt nem volt semmi probléma. Majd miután megálltam idézőjelesen lecserélni a fogaskereket "szinte" nagyon könnyen le tudtam venni a bicikli váltó agyat. Azért szinte mert csavarkulccsal rá kellett koppintani egyet és utána simán kézzel levettem.
A nagy teszt ha nem lesz rossz idő június 2. Akkor próbálkozom meg a fertőrákosi 55 kilométeres túrával.
És nagy merész álom ha az alatt nem lesz semmi probléma még talán a balaton kerülő túrára is jelentkezek.
Hát egy kicsit elhúzódott viszont itt az első teszt eredménye. Természetesen ami áramolhatott az el is romlott. Konkrétabban a bicikli váltó agy a kör alakúra nyirodott. Jó nagy erők játszanak itt úgy érzem
Úgyhogy hegesztettem bele két lapot hogy nagyobb felületen feküdjön fel a tengelyre. A tetejére pedig hegesztettem egy alátétet mivel nem tudtam megszorítani a belső hegesztés miatt.
Közben a csiszoló akkumulátor lemerült szóval a csiszolás majd holnap lesz.
Amúgy a terv tökéletesen bevált könnyen cserélhető a fogaskerék a tizenegy fogassal tökéletesen felment a dombra. A bicikli váltó elvesztése járulékos veszteség sajnos.
A babettán minden lehet :))), akár egy kicsit lötyöghet is a kerék. Nekem is mindegyik keréknek (3 babetta) van egy kis lötyögése 1/2-2mm. Egy minimális kell is, mert különben ha nincs jól kihézagolva, akkor megszorul, ha megtéped az anyát. Attól függ hol méred, a felnin miindig nagyobb lotyogás mérhető mint az agynál.
Ha lötyög a kerék, akkor csapágyak cseréje. Távtartók feltétlenül szükségesek, mert ha hiányoznak. az anya meghúzásával össze tudod húzni úgy a csapágyakat, hogy megszorul a kerék. Tengelyt általáben nem kell cserélni, csak akkor, ha az új csapágy lötyög a tengelyen. A filcket a tartóval lehet cserélni szimmeringre. Minden más szükséges a rendeletetészerű működéshez. Nem véletlenül van így összerakva.
persze, mindkét oldalon van filc a csapácson kívül, ami általában olajjal át van itatva, hogy a port felvegye és ne jusson be a csapágyig. Van aki ezt főtengelyszimmering behelyezésével (ugyanaz a méret) helyettesíti.
Ha ez nem elég, akkor holnap megnézem és esetleg lefotózom, hogy melyik oldalon mi van.
Egyébként a km óra meghajtó felőli oldalról sorrendben: anya, rugós alátét, alátét, teleszkópszár, fékfedél, km meghajtó fogaskerék, filcház, filc, filctakaró, csapágy, távtartó(agyban), csapágy, alátét, filc, filctakaró, rövid távtartó, kúpos távtartó, teleszkópszár, alátét, rugós alátét, anya.
valakinek ötlete hogy honnan tudnék szerezni egy normális babetta 210 vázat motor + lámpa nélkül van jó állapotú motorom csak a váz az elég sok sebből vérzik