Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

egylambos Creative Commons License 10 perce -1 0 142618

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2024/05/18/johet-a-negyajtos-mustang-akar-a-hibrid-/

 

Ez jól néz majd ki. Tisztán villanyos viszont nem lesz belőle, max hibrid.

egylambos Creative Commons License 10 perce -1 0 142617

Ez nem igaz, mert láttátok.

Előzmény: FRANKYE (142604)
XANTIi Creative Commons License 15 perce 0 1 142616

NEM! Pont az 5 vagy kevesebb főt foglalkoztató egyéni és kisvállalkozások NINCSENEK benne. De a részmunkaidős, kisegítő és közmunkások sem. A 4,5 millió munkavállalóból közel 2 MILLIÓ nincs benne.

Előzmény: MZ/Y (142615)
MZ/Y Creative Commons License 20 perce 0 0 142615

A ksh olyan, amilyen (elég szomorú), de átlagkeresetnél a számítás eleve defektes: 5 főnél nagyobb cégek, közmunkások talán nincsenek is benne, és nem alapbérrel számolnak. Nálam az átlagszámításba nem férne bele, hogy ha napi 12 órát lenyomok, ennyit keresek. Az lenne korrekt, napi 8 órával mennyi az átlag. Ugyanígy 4-6 óra is felszorozva.

 

Volt hónap, hogy a 400 ezres bruttóm 600 e volt, mert annyit túlóráztam, de attól még a bérem 400 e volt, nem 600. Azért külön megdolgoztam.

Előzmény: Megafon017 (142609)
MZ/Y Creative Commons License 30 perce 0 0 142614

Csak arra céloztam, tesó után jön a kutya. :)

 

Én sem úgy írok, hogy van, de tervben van. 5-nél azért több a releváns tag, de nem sok. Mondjuk azt nem írnám, hogy teljesen objektívek, de ez érthető.

 

Aztán van a másik 2 csoport, egyik, akik tudják, hogy _senkinek sem_ jó az ev, illetve a másik, akik minden f.sz hírt készpénznek vesznek, hetente másolják be, hogy (újra és újra) megvan a szent grál, mindjárt kész a _mindenkinek jó_ akku.

Előzmény: kiggyo (142576)
naiv_ Creative Commons License 45 perce -1 0 142613

Város:                   PHEV

Városon kívül:        HEV

gyors, olcsó, kényelmes, gazdaságos (ha otthon vagy napelemről tudod tölteni)

JGab Creative Commons License 1 órája 0 0 142612

Csendes. Kívülről is. Akkor is, ha odalépsz neki. Ja, ilyenkor el is indul, nem azon gondolkozik, hogy hányat váltson vissza.

A visszatermelés miatt városban sokkal kevesebbet kell a fékpedálra lépkedni, egyszerűen kényelmesebb vele menni.

Télen azonnal fűt vagy éppen felfűtve vár.

Ha hatótávon belül használod, nem kell benzinkútra járni. Sem reggel amikor sietsz, sem este, amikor mennél már haza.

Adott esetben nem teszed tönkre a gyakori rövid utakkal.

 

De persze, hosszú utakon lehet kompromisszumos.

 

A kérdés csak annyi, hogy mire optimalizálsz. Évi 200 napra, amikor egy átlagos EV hatótávján belül közlekedsz, vagy arra a 10-re, amikor hatótávon kívülre mész (kell a dízel, mert megyünk Görögbe'.)

 

 

Előzmény: Platon (142592)
ojeh Creative Commons License 1,5 órája -1 0 142611
Előzmény: JAMIE222 (142608)
ojeh Creative Commons License 1,5 órája -2 0 142610

Hülye vagy fiam... leülhetsz, egyes.

Ez ugyebár egy körkérdésre adott válasz, amin nincs mit hamísítani.

-----------------------------------------

De akkor egy nem KSH-s info is.

A Nézőpont Intézet Fogyasztói Barométer alapjául szolgáló kutatás szerint.
2023 szeptemberében

*****
A háztartások átlagos mérete: 2,47 fő/háztartás volt.
******

A háztartások!!!! havi átlagos jövedelme nettó 503 eFt volt 
Ami egy főre vetítve 204 eFt/hó.

A háztartások fogyasztását nemcsak a jövedelmük finanszírozza.
Egyéb forrásokat is bevonnak a fogyasztásba.
(hitel-, vagy baráti/rokoni kölcsön, megtakarítások részleges/teljes felhasználása)

A háztartások!!! teljes felhasználása ezekkel együtt  694 eFt/hó volt.
Azaz 281 eFt/fő volt 2023 Szeptemberében.


---------------------

Ehhez képest érdemes okoskodni a valóvilágban.

Előzmény: Megafon017 (142609)
Megafon017 Creative Commons License 1,5 órája 0 1 142609

KSH mint hiteles hivatkozás.....

Ez a nap vicce volt.

Előzmény: ojeh (142606)
JAMIE222 Creative Commons License 2 órája 0 1 142608

Ez a táblázat ezekkel az értékekkel úgy marhaság, ahogy van. És hát iegn, KSH.

Előzmény: ojeh (142606)
XANTIi Creative Commons License 2 órája 0 0 142607

Nem egészen ilyen egyszerű, de hidd ezt.

Előzmény: Platon (142603)
ojeh Creative Commons License 2 órája -1 0 142606

No...  az ábrát meg lenyelte, íme.

Előzmény: ojeh (142605)
ojeh Creative Commons License 2 órája -1 0 142605

Nicsak....
Az emberek szerint ennyi pénz kellene nekik.

Nyilván mindenki a saját szintjéről nézve vágyakozik.

DE!!!
Az 500-600 eFt/hó nettó jövedelem már igen jó megélhetésnek számít magyarföldön.
(két jövedelemmel 1 millaFt/hó körül)

********
Ehhez képest érdemes mindenkinek magát betájolni a hazai pályán.
********

Nomeg,
Az eltérő megélhetési ár/költség viszonyok miatt.
Már láthatóan kevésbé vonzó az osztrák/német munka az alsó 3 osztályban.
Mivel már nem hoz akkora pluszt életnívóban, mint amennyivel nyűgösebb.

Előzmény: Platon (142594)
FRANKYE Creative Commons License 3 órája -3 1 142604

Te is olyan vagy mint a Lambós troll: soha nem látjuk az autóját. :) :) 

Előzmény: Platon (142603)
Platon Creative Commons License 3 órája -1 1 142603

Az a baj a csoda akkumlátorokkal mint a magyar egészségüggyel.

 

Vagy magas színvonalú és ingyenes de akkor nem széleskörű,

Vagy magas színvonalú és széleskörű de akkor nem inegyenes

Vagy Széleskörű, és ingyenes, de akkor nem magas színvonalú.

 

Ugyanis a gyors töltés vékony elektródákkal érhető el. A magas kapacitás vékony elektródákkal érhető el. A hosszú élettartamhoz (ciklusszám) meg vastag elektródák kellenek. 

 

Szóval gyors töltés, nagy kapacitás, és hosszú élettartam. Válassz kettőt. 

 

És akkor az árról még nem is beszéltünk.

Előzmény: XANTIi (142599)
Platon Creative Commons License 3 órája -1 1 142602

Megujuló energiák tárolása nagy léptékben.


A hidrogén ugyanis jól skálázható szemben az akkumlátorokkal.

Előzmény: Auralianus (142600)
FRANKYE Creative Commons License 3 órája -2 0 142601

Ráadásul nem is mennek nagyobb távot egy töltéssel az FCEV-ek  mint a BEV-ek.

Előzmény: Auralianus (142600)
Auralianus Creative Commons License 3 órája 0 2 142600

Most mar csak egy olyan alkalmazasi teruletre lenne szukseg, ahol jobban megeri ipari leptekben hidrogen eloallitasra forditani az energiat, majd a hidrogent elegetve megint aramot fejlesztve kozolni az elektromos motorral, mint kozvetlenul az elektromos motorba taplalni - ketszeres konverzios veszteseg + a kiegeszito infrastruktura gyartasi + fenntartasi koltsegei meg a hidrogen formajaban tarolt energia szallitas vesztesege nelkul - az energiat.

Előzmény: Cleaning Cloths (142586)
XANTIi Creative Commons License 3 órája 0 0 142599

Új csoda aksi, most Thaiföldről. https://youtu.be/1vG6zP1KiAM

FRANKYE Creative Commons License 3 órája -2 1 142598

Na még egyszer: dobj fel képeket. :) :) 

Előzmény: Platon (142596)
mica-r Creative Commons License 3 órája -1 0 142597

Pont ez adja az elég magas veszteséget a tisztán elektromoshoz képest

Előzmény: Cleaning Cloths (142586)
Platon Creative Commons License 3 órája -1 0 142596

Használok. Sokat.

 

Ezek nem lózungok, hanem tények és sok év tapasztalat.

Előzmény: XANTIi (142593)
FRANKYE Creative Commons License 3 órája -2 1 142595

Dobj fel egy képet a Tesládról: KÖSZÖNÖM!!!!!!!!!!!!

Előzmény: Platon (142592)
Platon Creative Commons License 3 órája -1 0 142594

Lol. Nem is tudtam hogy én ennyire nagyon gazdag vagyok. Piszokul nem érzem magam annak, pedig eszerint még osztrák viszonylatban is jól keresek. 

Előzmény: ojeh (142591)
XANTIi Creative Commons License 3 órája 0 0 142593

Használj, járj mindkettővel. 1-2 évig. Utána nem fekete-fehérben látod a világot és nem nagy lózungokkal dobálózol.

Előzmény: Platon (142592)
Platon Creative Commons License 3 órája -1 1 142592

Nézd nem vitatom hogy van fejlődés.

 

De aki azt mondja hogy a BEV nem kompromisszum az hazudik. 

 

Igen, lehet másik töltőhöz menni, de ugye az ember szeretne a legrövidebb úton és a lehető leghamarabb odaérni a céljához, ráadásul minden plusz km további környezetterhelés.

 

Jó nyilván az igazi környezetvédő vonattal utazik, mint a német fanatikusok,  és nem dől be a BEV greenwashingnak.

 

sokkal jobb, mint az ICE.

 

Mégis miért? 

 

- Vezetési élményben én a benzinest szeretem, de ez teljesen szubjektív, lehet az EV-t is szeretni.

- Költségek? Ez csak szimplán állami támogatás, nem a BEV-et kedveled ezen a ponton hanem az állami dotációt. 

 

Mi lehet még? Mert más most nem jut eszembe...

Előzmény: JGab (142589)
ojeh Creative Commons License 3 órája -1 0 142591

Magyarföldön

A felső-közép osztályba tartozol...

HA van úgy 600 Ft/hó nettó jövedelmed.
(2 keresős háztartásként úgy 1200 eFt/hó összejön)


--------------------------------------------------------
Jelenleg a medián nettó jövedelem: ~ 450 eFt/hó 
Ez a középosztály közepe mostanság
Ami úgy 0,8-1,0 milla/hó 2 keresővel.
--------------------------------------------------------
Alsó osztály 200 eFt/hó nettóig
Alsó-közép ~300 eFt/hó nettó 
Közép  ~450 eFt/hó nettó 
Felső-közép ~600 eFt/hó nettó 
Felső osztály ~800 eFt/hó nettó fölött 

**********
Tájképként osztrákiában pl. a hasonló életvitel.
Alsó osztály 900 EUR/hó nettóig
Alsó-közép ~1400 EUR/hó nettó 
Közép  ~2500 EUR/hó nettó 
Felső-közép ~4000 EUR/hó nettó 
Felső osztály ~6000 EUR/hó nettó fölött 


Előzmény: MZ/Y (142541)
toromon36 Creative Commons License 3 órája 0 0 142590

A hidrogén is elektromos. :D Majd az MVM fizet az áram átvételéért a Lindének. Idén a Linde ingyen adja a hidrogént.  

Előzmény: mica-r (142581)
JGab Creative Commons License 3 órája 0 0 142589

Látványosan javul a helyzet ezeken a területeken.

 

Egyrészt nem kell izgulni, hogy szabad-e a töltő, mert az autó navigációja mutatja.

 

Másrészt, nő a hatótáv. Az enyémmel nem gond kimenni a bécsi reptérre, ahol aztán pár nap múlva feltöltve kapom vissza. Oda-vissza több, mint 500km és még a mágikus 2 perces tankolásra sem kell megállni.

 

De volt nemrég 2 nap alatt 550km belföldön, 1 AC és két rövid DC töltés, nem kellett töltöre várni egyik helyen sem.

 

Az én napi 2x30km-es agglomerációs útvonalamon 4 éve két helyen volt 50kW töltő, most van már még két helyen 150kW.

 

Van még persze hová feljödni, de egyre kevesebb a kompromisszum a hosszú utakon is. A rendszeres utakon, amik a megtett km-ek 90%-át jelentik, sokkal jobb, mint az ICE.

Előzmény: Platon (142563)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!