APT Creative Commons License 2024.04.30 0 0 19236

Hát...  Az a baj, hogy ez olyan dolog, mint azt mondani, hogy "igaz, hogy öt éve nem szervizeltem az autómat, olajat sem cseréltem benne ötven ezer óra, de tessék, pöcc-röff indul, megy, minek erre költeni" - aztán amikor egyszer egy nagy füstfelhőben szépen megáll az út szélén, akkor annyi, ott már nem szervizelés lesz, hanem komplett motor-váltó, meg minden generál, ami rögtön valódi gazdasági totálkár lesz, és a kocsi roncstelepen végzi.

Abban az órában réges-régen semmi sincs már, csak kosz, szinte garantált, hogy ha befotózzuk a horgony emelősíkjait, szép mély bemaródások lesznek rajtuk, a csapok egy része már lötyög-kotyog, a furatok oválisra kikoptak - de robusztus, nagy szerkezetek, mennek még. Meglehet, még sokáig.

De amikor ezek után egyszer megáll... Amíg még korrekt módon működik, addig egy rendes szervizelés, újrakenés biztosítja azt, hogy ha a már meglévő kopások nem is tűnnek el, nem nőnek gyors ütemben tovább, és legalább 6-8 évente leszervizelve az órát még nagyon sokáig működőképes is maradjon a szerkezet. Vagy meg lehet várni, ameddig megáll, de utána van sansz, hogy minden szakember azt fogja mondani, hogy ez már javíthatatlan - illetőleg megoldható, de tessék szépen leülni és megkapaszkodni, mielőtt árat mondok, mert abból bármikor vesz a piacon öt-hat másik ilyen órát...

 

Nyilván, ha tényleg dísznek szánod, és nem akarod rendszeresen használni - akkor nem érdemes rá költeni. Ha viszont folyamatosan használni akarod - nos, akkor ez egy gép, és mint minden mechanikus gépi szerkezet karbantartást igényel.

Előzmény: Alexander Demeter (19235)