APT Creative Commons License 2024.04.27 0 0 168757

Normális, jól elkészített-kivitelezett automata szerkezetet nyugodtan lehet húzni kézzel. Ha hordjuk, úgysem sokszor kell, ha meg nem hordjuk, akkor is csak abban az esetben van füle-farka óraforgatónak, ha mondjuk 2-3 óránk van összesen, amelyeket folyamatosan felváltva viselünk is. Ha nem, akkor fölösleges -  ha van két autód, azokkal sem csinálod az, hogy amelyiket éppen nem használod, azt alapjáraton járatod a garázsban...

Hosszabb időn át nem hordott mechanikus órához mindig annyi tanácsot szoktam fűzni, hogy legalább egy-két havonta húzzunk rajta annyit kézzel, hogy pár órát járjon (több nem is kell, teljesen felhúzni sem kell) - és akkor a kenések nem állhatnak be. Az 5-6 éves, gyors járású óráknál inkább 4-5 éves szervizciklust meg ettől teljesen függetlenül úgyis illik tartani, ez már az olajok élettartamával függ össze (ahogy az autón is ugyebár x km. vagy 1-2 év az olajcsere-intervallum - amelyik előbb jön el).

 

Az SW 200-as werkeknél pedig, ahogy korábban is taglaltam, konkrét minőségi problémák voltak, a calibercorner elemezgetése is eléggé megkérdőjelezhető - tényleg fordultak-fordulnak elő felhúzókerék fog-törés hibák (az ETA2824 esetében ugyebár a kilincs az első, acélból készült, bolygó rögzítésű felhúzó-keréken van, és kemény sárgarézből van a rugómagra tett fő felhúzókerék - ennek szoktak törni a fogai néha), de ennek is ugyanaz az oka, amin a múltkor morogtam: gondok vannak az automatika két belső alakzáró kilincskerekének kialakításával, rendszeresen beragadnak, nem oldanak ki, felhúzáskor visszaviszik a nyomatékot a rotorra (kézi húzásnál pörög a rotor, mint a búgócsiga), és ha pechünk van, akkor túl lehet terhelni a réz felhúzókereket, és lenyalni róla pár fogat.

 

Természetesen ettől még megteheted, amit írtál, hogy a nem hordott automatát forgatón tartod, miért ne tehetnéd. 

Előzmény: 84R083 (168756)