ksa1963 Creative Commons License 2023.08.01 0 1 11375

Üdv!

 

Kicseréltem a csapágyat.

A folyamat:

Az autó jobb első kerekét magasra emeltem alábakkoltam rendesen , hogy alátudjak feküdni szerelni.

A kereket levettem , a sárvédő doblemez műanyagot is és a jobb oldali alsó motorvédő műanyagot is.

Ékszíj feszítőt meglazítani az ékszíjat levenni , 17-es és 12-es kulcsokra lesz szükséged .

A klima 4 csavarját kivettem.

12-es krova , vagy csillag vagy villáskulcs .

A klima tartóját is levettem szintén 12-es kulcsok kellenek.

Így lett hely hogy szerelni lehessen alúlról a kerékjáratban.

Nagyon figyelve a klimakomresszort fa léccekkel beszorítottam hogy szerelni lehessen.

Így nem kell leengedni a klimából a gázt, ez is sok pénz lenne meg idő is.

10-es krovafejjel a M6 csavart kivettem a tengely végéből .

A külsőrész bordázott részen van.

Kicsit mozgatva lejött.

Nálam a bordázott részem belül van 2 hézagolólemez , azt majd odakell visszahelyezni.

A hézagot ezzel lehet beállítani, ez fontos hogy jól működjön az elektromos kuplung.

Van egy seeger gyűrű amit a tengelyről lekell venni fogóval .

Egyenes és hajlított fogó is jó hozzá.

3 körmű kis lehuzóval igazán könnyen lejött az ékszíjtárcsa.

A belsejében a csapágy nálam lilára volt szeneződve .

A zsír eltünt belőle , rozsda volt benne.

Ezt cserélni kell.

A csapágy porvédő gumin olvasható volt a csapágy száma.

32BD4718 DUM3  .

A méretei külső átmérő 47 mm, belső átmérő 32 mm , szélesége 18 mm .

Szerencsére csapágyboltban kaptam csapágyat.

32BD4718 DUK ezt kaptam .

Eredeti NSK csapágy  és japán.

A régi csapágyat kiütöttem.

Az új beszerelésénél figyelni kell az ALÁTÁMASZTÁSRA MERT HA ERRE NEM FIGYEL AZ ÉKSZÍJTÁRCSA KITÖRIK !!!!!

TEHÁT A BESAJTOLÁSNÁL NAGYON FIGYELNI AZ ALÁTÁMASZTÁSRA  !!!!!

A csapágy helyét a csapágy külsejét zsírtalanítottam és csapágyat ragasztottam a jobb rögzítés érdekében.

A beütés irányából préseléses biztosítása is  van a csapágynak, én ezt pontozással oldottam meg.

A csapágyat egyszerű seprűnyélből vágott rövid darabbal könnyen beüthető a helyére .

Seeger gyürűt visszatenni , a helyére menjen.

A bordázott külsőrész belsejébe odatenni a hézagoló alátéteket , nálam 2 darab is volt.

A végében lévő csavart visszatenni meghúzni rendesen, M6 -os csavar.

Ékszíj vissza és ne legyen túl feszes mert feszíti az új csapágyat, a jó hézag az ékszíj alján 5-6 mm.

A műanyag elemeket visszatenni , kerék vissza , leenged földre.

A kereket megfelelő nyomatékra meghúzni.

Próba , és teljesen más hangja van , kapcsolgat a klima elektromos kuplungja ahogy kell.

 

Talán tudtam segíteni , akinek esetleg ilyen gondja lesz, nekem már a végén nagyon csunya hangot adott.

Szerelési ismeret , gyakorlat nélkül ne fogjál hozzá .

Kell hozzá némi szerszám és lehuzó is.

Szép napot mindenkinek.

 

 

Előzmény: ksa1963 (11374)