Keresés

Részletes keresés

Sunyi916 Creative Commons License 3 napja 0 0 1799

Először is köszi a választ!

 

Lehörög, én csak időnként karbit pucoltam, olajat vagy szűrőt cseréltem, minden mást szerelő csinált. (Motort meg hajtást nem bontottam meg sose)

Húha igazad lehet mert pont most tankoltam és most gyakrabban leáll. Hétvégén megnézem amiket leírtál. 

 

Szép napot nektek!

Előzmény: Csufi15 (1798)
Csufi15 Creative Commons License 4 napja 0 0 1798

Mit jelent az , hogy " berren egyet"? Lehörög, vagy durran a kipufogóba?

Értesz-e hozzá, vagy mindig szerelőhöz vitted?

Lehet, hogy üzemanyagellátási probléma. Valószínű, hogy a tankszellőztető el van dugulva, emiatt egy idő után vákum keletkezik a tankban és nem kap elég benzint a karbi. Amikor megállsz, az alatt kiegyenlítődik a nyomás a tankban és újra tud folyni a karbi felé a benya. A sűrűbb leállás az valószínű akkor van amikor tele van a benzintank. Ilyenkor előbb jelentkezik a vákum, és mivel kicsi a légtér a benya felett, gyorsabban megismétlődik a jelenség.

 

Én először ezt nézném meg: tanksapkán levő szellőztető nyílás átjárhatósága.

 

Ha ez nem vezet eredményre, akkor benzincsap körül, avgy a csapot vezérlő vákumvezeték sértetlenségét ellenőrizném.

 

Csak az  után kutakodnék esetleg az elektronikai oldalon a gyújtás körül.

 

 

Előzmény: Sunyi916 (1797)
Sunyi916 Creative Commons License 4 napja 0 0 1797

Hali! Van egy első generációs 50cc 4t robogóm és általam eddig sose látott problémát produkál. Már vagy 15 éve használom volt minden féle baja már egyszerübbek és nehezebbek is. 

Jelenleg az a helyzet vele, hogy jól indul, okés a gyorsulás és az alapjárat is, nem fullad le piros lámpánál sem, azonban teljesen véletlenszerű időpontokban berren egyet és szép lassan elmegy az ereje és ahogy megállok olyan mintha simán leállítottam volna. Simán újra indul önindítóval ha egyszer már megálltam. néha 5 kilóméterig semmi baja néha meg 500 méteren meghal többször. Szerelő lepattintott ,hogy túl régi már ez a motor hogy érdemes legyen hozzányúlni.  Így nem szívesen veszek részt a forgalomban, esetleg van tippetek mi lehet a baj?

 

Köszi szépen!

Csufi15 Creative Commons License 6 napja 0 0 1796

Ha magasabbra állítod az alapjáratot akkor is csinálja? Az automata szivató stabilan van a karbiba, nem tud mozogni? ? Nem hiányzik róla a vékony o gyűrű? A légszűrőház és a karburátor közötti gumiharmonika csövön nincs repedés?

 

 

"Ha lábon áll.elég,ha egy kicsit bárhol meglököm,leáll.." Kontakthiba?:

Nem támaszkodik fel az automata szivató az ülésdoboz alsó részéhez amikor lábra teszed? 

A pipára menő gyújtóvezeték nem tud elmozdulni a kaszni mozdításakor? A pipa nem ér neki a kaszninak? Stabilan van a gyertyán a pipa? Csavard le a gyetyapipát és ellenőrizd, hogy nincs e eltörve a pipa csavarja amire csatlakozik a vezeték. A gyújtóvezeték gyertya felőli részéből vágj le 1 cm-t és újra csavard be a gyertyába.  Gyujtótrafóra menő testvezeték (zöld?) ellenőrzése.

 

Ne csak a csokikat ellenőrizd, hanem a vezetékek forrasztását ahogy csatlakoznak a csokiban levő érintkezőkhöz,-lehet, hogy csak pár szál érintkezik a teljes keresztmetszet helyett.

 

A CDI-d milyen egyenáramú vagy váltóáramú. Ha egyenáramú, akkor az akksiról a cdi-re menő tápvezetéket ellenőrizni. Ha váltóáramú, akkor a generátorról, fesszabályozóról a cdi-re menőt 

 

Ki kéne zárni pár fogyasztót, úgy hogy le kéne húzni a hálózatról. Pl: üzemanyagszintjelző, automata szivató, oldalsztenderd kapcsoló, Világítás, Index relé, Műszerfali visszajelzők, Az akksinál levő főbiztosíték foglalatát ellenőrizni. Nem a biztosítékot, hanem a foglalatának vezetékcsatlakozásait.

Valamelyik izzó nem lötyög a foglalatban? 

 

 

Lehet testvezeték probléma. 

 

Allattomos hibának tűnik, de szerintem egyszerű lesz a megoldás , csak sok időbe telik mire kideríted, hogy mi okozza. Kíváncsi leszek a megoldásra.

 

Előzmény: Hegedűsné Kati És Péter (1795)
Hegedűsné Kati És Péter Creative Commons License 6 napja 0 0 1795

Karburátor átnézve,tisztítva,levegővel kifúvatva...Ami tömítés kicsit is gyanús volt,cserélve..Gyertyakép tökéletes...Nen karburátorra gondolnék,mert hirtelen áll meg...Ha teljesgázon behúzom a féket nem áll le...Viszont elég,ha lelököm sztenderről..Ha lábon áll.elég,ha egy kicsit bárhol meglököm,leáll..Vezetékek átnézve,sztenderen járatva,mindent megmozgattam,semmi reakció. Csatlakozókat széthúztam,kitisztítva,kontakt spray, befújva,vissza...Rendese veszi a fordulatot,szépen húz,erő van benne....keresgélek tovább...Köszi a segítséget...

 

Előzmény: Csufi15 (1793)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.12 0 0 1794

Ha sztenderden csutka gázon húzod, majd hirtelen behúzod a hátsó féket, akkor is leáll?

Előzmény: Hegedűsné Kati És Péter (1792)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.12 0 0 1793

Esetleg karburátor alapjárati keverékállító csatornák tisztítása, átmeneti terhelési csatornák 3 kis lyuk a pillangószelep alatt tisztítása, illetve az oldalsó kis vákumszelep (alapjárati szabályozószelep) és tömítésének ellenőrzése(cseréje). A kis vákumszelep és csatornái felelnek, a hirtelen gázelvételkor történő keverékarány megtartásáért(hogy ne álljon le a motor)

 

https://youtu.be/E4MZJjG_tQ0?t=106

Javaslom, hogy kapcsold be a videó alatt a magyar feliratot, 

 

 

 

 

Érezhetően üzemanyag probléma miatt áll le?

 

Mert kissé gyanús, hogy egyből újra indítható.

Esetleg kontakthibát is kéne keresni. Valami vezeték kidörzsölődött, letestel terhelésváltáskor, vagy valami csatlakozóban vezetéktörés, vagy kontakthiba. Összes csatlakozót főleg a CDI-re menőt és  vezetékeket megmozgatni amikor jár a motor-produkálja -e a hibát.  Melyik lehet az a vezeték ami "megmozdulhat" amikor leteszed sztenderdről kerékre? ülés alatt nincs becsípődve vezeték?

Előzmény: Hegedűsné Kati És Péter (1792)
Hegedűsné Kati És Péter Creative Commons License 2024.05.12 0 0 1792

Köszönöm a választ,de sajnos nem az...Új szívócső van benne...

Előzmény: Csufi15 (1791)
Csufi15 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 1791

Szívócsonk repedés. Szemrevételezzéssel nem látható, ha kiszereled és meghajlítod jól látható, főleg az alsó odalon. A repedés csak bizonyos helyzetekben lép ilyenkor fel, ami miatt fals levegőt kap.

Én is szívtam (139QMB blokkal) emiatt sokat, mire rájöttem. Sztenderden megy, amint leteszed kerékre megáll. Fordulatról leállva lábon szintén leáll.

 

Én ezt javasolnám megnézni. Repedés ( csere), vagy nagyon ritkán fellazulás miatti tömítetlenség (meghúzni)

Előzmény: Hegedűsné Kati És Péter (1789)
Mesztic1988 Creative Commons License 2024.05.08 0 0 1790

Sziasztok! Szerintetek a régebbi Liberty, Vespa ET és a Fly műszerfala csereszabatos? Nehéz keríteni, az a baja, hogy nem 0-ról indul a mutató se a km/h óránál se a benzin szint jelzőnél... 

Hegedűsné Kati És Péter Creative Commons License 2024.05.08 0 0 1789

Üdv! Lenne egy érdekes problémám. Piaggo Liberty 4T..Alapjárat probléma. Ha eindítom,gyönyöüen jár,a végtelenségig. Ha viszont menetközben meg kell állnom,(lámpa,tábla,kereszteződés,)leáll a motor. Azonnal ujraindítható,jár megint Ha sztendren van,lelököm a sztenderről,leáll.ha csak a keréken áll,beindítom,szép alapjárat van,ha meglököm a motort,megáll...Gyertyakép tökéletes,a motor jól húz,erő van benne..Tippek?

Schgy69 Creative Commons License 2024.04.19 0 0 1788

Szia! Ugyanezzel szopok. Neked mi volt a megoldás?

Előzmény: projekt P50 (264)
sv1001 Creative Commons License 2023.08.31 0 0 1787

Karbi csészéje belül érdes, ebből is gondolom és nem juthatna be akkora szennyeződés.

Előzmény: Törölt nick (1786)
Törölt nick Creative Commons License 2023.08.31 0 0 1786

Én azért az üzemanyagcsőre is gyanakodnék. Sok modellben elég szarok szoktak lenni és elég hamar szétreped szétmaródik, sok embernek volt már baja vele. Nézd meg a csöveket is, cseréld ki, illetve esetleg a  benzinszűrőt is érdemes megvizsgálni.

Előzmény: sv1001 (1785)
sv1001 Creative Commons License 2023.08.31 0 0 1785

Sziasztok! 

 

2009-es 2t 50-es libetyn egyfolytában karbi dugulás van kb. havonta, két havonta.Sima 95 benzinnel.Mióta E-10 es a benzin szeritem gyakori, régebben nem volt csak ritkán.

12.000 km van benne.

HAsználva van, friss benzinnel mégis zöldes golyók képződnek a karbiban.Járt már valaki így.Tippem, hogy  karbi műanyag csészéjét oldja.Tankot nem hiszem, mert ahhoz túl nagyok a szenyneződések, hogy eljusson a csésze eljába.

Előre is köszi, ha valaki segítene.

 

pdö Creative Commons License 2023.06.26 0 0 1784

piaggio liberty 2001 50 2t  hol működik az index hol nem. működik néhányat , és semmi. kérdésem hol találom az index relét. elől már szédszettem de nincs. esetleg egybe van a fesz szabályzóval? , de hol? előre kösz a választ.

conair2 Creative Commons License 2023.03.31 0 0 1783

szia!

 

Makói vagyok. Van itthon 6L olajam, és minden olasz motorom elment. A japánokba meg 10w40 és 10w30 kell. Beverly/liberty olajszűrőim vannak 2-2 garnitúra. Foxposton is tudom küldeni. 

 

Telefon számom: 06húsz3313három91

Előzmény: thomaska76 (1782)
thomaska76 Creative Commons License 2023.03.31 0 0 1782

Hello!

 

Helyileg merre vagy,alapvetoen erdekelne az olaj+szuro

Tamas

Előzmény: conair2 (1780)
thomaska76 Creative Commons License 2023.03.31 0 0 1781

Sziasztok

Jovo het elejen erkezik az uj tarcsa,betet a 2006 liberty 125 hez...

Kivancsisagbol megneztem a fektarcsa csavarokat,hogy megis mi a megfelelo eszkoz hozza,de nem jartam sikerrel....

Imbusznak tunik, de sem a 4, 4.5, sem az 5 ös nem jó hozzá.

Esetleg tudtok ebben segiteni?itt

conair2 Creative Commons License 2023.03.26 0 0 1780

 

Valakit nem érdekel 2 garnitúra olajcsere anyag? 2x repsol 5w-40w, 2x hf183, 2x gumigyűrű. 8500 postástól. A japánokba nem 5w-40w kell... van itthon egy raklam. A libertym meg elkelt. A beverlymet is elviszik. El fognak kelni az olaszok. 

 

Lonesome Rider Creative Commons License 2023.02.22 0 0 1779

Gondolom a test körül kellene szétnézni...talán lecsúszott saru a gy.kapcsolóról..!

Előzmény: Morbi04 (1778)
Morbi04 Creative Commons License 2023.02.22 0 0 1778

Sziasztok. Az lenne a kérdésem, hogy mitől lehet az , hogy hiába akarnám leállítani a robogom, eltekerem a kulcsot vagy akár ha ki is veszem a motor ugyanúgy jár ? Egyedül az segít ha rárakom a kormányzárat, akkor egyből leáll.

Köszönöm. Liberty 50 4T 2003

natenedu Creative Commons License 2023.01.30 0 0 1777

Köszi a választ, akkor nem keresem a pálcát. Közben kiderült, hogy utóbbi időben csak állóhelyzetben inditgatva volt, nem mentek vele. 20km 50+ "száguldás" helyretette :)

Előzmény: conair2 (1776)
conair2 Creative Commons License 2023.01.29 0 0 1776

Szia! Nincs nivó, csak kémlelő nyílás, így tudod ellenőrizni az olajszintet. Ha az tele van, akkor van benne olaj. Amennyiben büdös a motor, én inkább a benzincsapra gyanakodnék, legutóbb nekem az volt a baj, nem zárt el. Húzd le  mindkét csövet a csapról, nem szabad, hogy follyon az üzemanyag. Amennyiben folyik, csere. 

Előzmény: natenedu (1774)
zikosz Creative Commons License 2023.01.22 0 0 1775

Sziasztok,

Segítség kérnénk. Édesapám vett egy Liberty 50 2t 1 hete. A hiba amit elkezdett produkálni, hogy ha bemelegszik, akkor fullad és le is áll. Utána nem is akar beindulni, csak ha lehül.

A motor állítólag augusztus óta nem volt beindítva, vasárlás elótt kb. 1 hettel nézte meg egy ismerős ő indította be azóta először. Akkor pár rúgás után beindult, kicsit ment is vele és nem volt ilyen gond. Megvétel után az első hosszabb úton már kicsit fulladt de ment tovább.

Mi lehet a probléma? Van esetleg Miskolcon vagy a környéken hozzáértő szerelő?

Előre is köszönöm a segítséget.

natenedu Creative Commons License 2022.12.18 0 0 1774

Sziasztok,

 

2008-as 50/4T olajszintjét szeretném ellenőrízni. Van egy kis ablak a blokkon, de az "tele" van, ott szintet kellene látnom, vagy csak a fogyásra figyelmeztet? Ha kitekerem a kupakot, akkor szabad szemmel látom az olajat, de nívópálca nincs a kupakban, ez normális? Arra gyanakszom, túl sok olaj van benne, mert kicsit büdös és füstöl is. 

 

Köszi.

conair2 Creative Commons License 2022.12.12 0 0 1773

Az előttem szólóval értek egyet. Az összes csövet kukába dobni, és újat tenni. Vákumos benzincsapot ellenőrizni és kész is. KB ennyi az üzemanyagellátás. Ennél faékebb dolog nincs. Nekem is hol ez, hol az a cső tört el. Most cserélve mindegyik. 

Előzmény: 7mester (1771)
BiharyG Creative Commons License 2022.12.10 0 0 1772

Azon kívül, hogy előbb-utóbb megeszi az üzemanyagcsövet, eddig még nincs...

Előzmény: 7mester (1771)
7mester Creative Commons License 2022.12.10 0 0 1771

Van

valakinek prioblémája Liberty 125-150 4T üzemanyagellétással ? 

Liberty_50_2t_ZAPC425 Creative Commons License 2022.10.24 0 0 1770

Norbi Robogó Szervíz a Fehérvári út 44 alatt. Nagyon korrekt!

Előzmény: zsokoko (1769)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!