Az autó körbejárása, szemrevételezése során ellenőrizni kell: a.) Gumiabroncsok állapota - nem lapos, - vane rajta sérülés (szakadás, vágás, dudor stb.), - a bordázat mélységének 1,6 mmnél nagyobbnak kell lennie, - mind a 4 gumi szövetszerkezetének és méretének azonosnak kell lennie, - tengelyenként teljesen egyforma gumikat kell felszerelni. b.) Fényjelző berendezések - helyzetjelző (rendszámtáblavilágítás is), - tompított (műszerfalon zöld visszajelző), - távolsági (műszerfalon kék visszajelző), - ködlámpák, - indexek (kattogás üteme 60120/perc), - féklámpa (hátul 3 db piros fényű), - tolatólámpa (hátul 2 db fehér fényű). c.) Fékberendezés - lábfék: a fékpedál benyomásakor a pedálút felső 1/3ban, felkeményedik, nem esik be, nem rugózik vissza, - kézifék: behúzva 36 kattanás között fog, lejtős úton v. az autó eltolásával ellenőrizhető. d.) Kormányberendezés - holtjáték: a kormánykereket mozgatva a kerék még nem mozdul el. Az elmozdulás mértéke 26 cm, 515⁰ (szervós autónál szinte nulla), - erősebben mozgatva nem hallható recsegés, ropogás, furcsa zaj. e.) Rendszámtábla - megvane? - olvashatóság, gyári állapot. "
Erre gondoltál?:)
Autósiskolai tananyag, talán mentségemre szólhat nem mostanában szereztem meg a jogosítványt, felejt az ember.:)
Egyébként, tudom a Duster nem az A kategória, de mivel van BC, és vannak bizonyos lehívható információk a kijelzőre, talán kis pénzből megoldható lett volna olyan kijelzés/piktogramm ahol jelzi az ajtók, csomagtér, motorháztető állapotát, és neadjisten azt is ha éppen valahol kiég egy izzó, lámpa...de ez nem az A kategória, így nem marad más, mint az autósiskolai tananyag szigorú betartása minden indulás előtt.:-)
Látod látod. Ha napi első elindulás előtt ellenőriznéd előrás szerint a folyadék szinteket, világító berendezéseket, kormányművet, féket, futóművet, akkor ez nem fordult volna elő. :)
Elmesélem, hogy jártam ma a Dusterral.....párom tegnap mondja kigyulladt a tankvisszajelző lámpája, és kérdezte meddig mehet még vele, mennyi üzemanyag van még benne?
Mondom neki kb. 100 km-re elég az üzemanyag, de a kijelzőn le tudja kérdezni, a jobb oldali kormánygombok segítségével lehívható a még megtehető km.
Na ezt nem találta, jó tudom ő használja nap, mint nap az autót már 2 éve, de ez mégsem sikerült.
Megbeszéltük ma megyek a munkahelyére, elviszem az autóját, és megtankolom, úgy is lett beülök megyek kifelé a városból a benzinkút felé, miután kiértem a főútra (70-es tábla )vmi gyanús lett elől a motorháztetővel kapcsolatban, úgy láttam mintha mozogna le föl....., és tényleg.....befordultam a kútra, kiszálltam, és valóban nyitva volt a motorháztető vagyis nem teljesen mert az a kis kar még fogta.
Délután mondom a páromnak a sztorit, erre ő.....a kolléganője akinek már kb. 4 éve van Dusterje kérdezte tőle tegnap hogyan lehet kinyitni a motorháztetőt, párom mondta neki azt a kis kart kell meghúzni, de mondja, hogy ne húzza meg.....természetesen meghúzta, de ő ezt nem látta így tegnap hazafelé, ma pedig munkába menet félig nyitott motorháztetővel közlekedett.
Aztán én is néhány km-ert, de nekem legalább feltűnt igaz nem azonnal csak néhány km után, még jó, hogy nem csapódott fel a szélvédőre, lett volna öröm, boldogság.:(
Az ember általában előszőr megpróbálja saját maga eladni az autóját, így "megspórolva" a kereskedő hasznát, aztán ha nincs jelentkező jöhet a következő lépés a kereskedésbe beadás.
Érdekes, hogy magánszemélytől nem vesznek autót, de kereskedésből bármit megvesznek, volt értékesítő a családból autókereskedésben, hihetetlen miket mesélt az egyes autót kereső emberekről.
Most szvsz pang a használtautó piac, családból fent van a ha.hu-n egy eladó CRTDI, kb. 900 ember látta a hirdetést, de egyetlenegy telefonhívás nem volt az elmúlt 5 hétben, mióta hirdetve van.
Hát ja. Ha elviszi/beveszi egy kereskedő, akkor "buksz" rajta x összeget, amit ha a ráfordított időt nézed (suvick, szilikonozás :) ), meg a hülyékkel töltött telefonálás, autó mutogatása, megígéri, de nem jön, te meg vársz, akkor lehet hogy előbbi jobban megéri. Simán el lehet vele b@szni napokat.
Tipp: Ha ma kivonatod a forgalomból ideiglenesen, akkor visszajár a gk adó időarányos része neked az év hátralevő részéből, és az új tulajt terheli a vásárlás/forgalomba helyezés napjától. Pár éve 2ezer Ft volt az illetéke, rendszámot forgalmit nem kellett leadni. A KFB is megáll abban a pillanatban, szintén visszafizetik neked az időarányos részt. Én január első napjaiban adtam el, a kereskedő vonatta ki még aznap és ott gyakorlatilag az egész évest visszakaptam, illetve nem rótták ki eleve, csak pár száz Ft-ot :)
Kereskedő pedig az 5milllás autóra ugyanúgy ráteszi a saját X Ft hasznát, mint a 10 millásra. A polír, a takarítás és a suvick, a szilikon :) , a munkaideje, az ügyintézés, a fizetett hirdetés, kb ugyanannyi egyikre is másikra is értéktől függetlenül. Így olcsóbb autónál nagyobb a bukta érzés, de ez csak érzés...
A vevő is sokféle. Van aki nem vesz kereskedőtől, mer' az drága, majd ő okosba'. Van aki meg nem vesz magánembertől, mert nem ért hozzá, és neki a pénzéért kezébe adott okmányokkal, hitelszerződéssel legyen autója, szavatossággal (és igaza is van szerintem).
Igen, ez kimaradt. Okmányokat nem bemondásra, megnézni, érvényesség, ember arcképe stb...
Volt nagyon régi swift a családban, egyértelmű volt, hogy nem fogják átírni - látszott a vevőn. Kormányhivatal hivatalból kivonta a forgalomból, kaptunk róla értesítést. Kp-ban fizetett, az autó amúgy ütött kopott volt, szinte biztos voltam benne, hogy ez a sorsa. Eredetvizsga, átírás, biztosítás mondjuk egy 50-es volt akkor alsó hangon, a szabálysértés meg 30e - ha elkapják. Adott réteg életvitelszerűen ezt csinálja.
Tudom van számos dolog ami szóba jöhet főleg, hogy mindenki "ingyéé" akar autót venni, de ha már előre fél az ember az egésztől akkor nem is érdemes belevágni, mondjuk bizalmatlanság, elővigyázatosság mindenképpen.
Igazából nem értem a kérdésedet, mivel általában a vevők szoktak attól félni, hogy az eladó elhallgat bizonyos negatív dolgokat az autóra vonatkozóan.
A vevő mit tud sumákolni, nem veszi meg az autót vagy nem fizeti ki a kialkudott vételárat?
Nincs kifizetve nincs autó.:)
Egyébként ami nálam mindig a legfontosabb az adásvételi pontos kitöltése, pontos dátum, idő-percre pontosan.....a későbbiekben előfordulható problémák miatt.
Már jártam úgy, hogy a frissen megvett autóval a vevő egyből autópályára hajtott fel.....az autón nem volt matrica, de nem is kérdezte, aztán jött a csekk, de bemutattam az adásvételit, és részemről le volt zárva az ügy.
Nullázni, már nemtom hogyan, itt le volt írva a fórumon. A 2018-as dci-n nem működött, ott megvártam míg eléri a dátum szerinti fordulót és akkor lehetett eltüntetni csak. (Köztes olajcsere miatt néha kicsúsztam az évből, általa ismert km-ből, mert a sarki szerviz nem tudta szerintem, hogy egyáltalán van ilyen nullázandó izé benne).
Amennyiben lejárt a garancia, akkor lehet, hogy elvinném egy átvizsgálásra, totalcheck, vagy akármi. A kapott állapotlap egy szakszerviz álláspontja.
Egyébként a báránybőrba bújt farkas is lehet a vevő, meg fordítva is.
Mindent el kell mondnai róle, leírni, sérülések javítások.
Nyomtatványboltból 4 pld-os önindigós formaszerződés, ott figyelni, hogy az aláírásnál nem indigós, minden oldal kézzel aláírni.
A adásvételi után azonnal kormányablak és leadni a nálad maradó 4 példányból az nekik szólót.
A tanúk a tieid legyenek (pl szomszéd)
Bevett módszer:
1. napon hívnak, hogy nekik mindenképpen kell az autó, ne add el másnak. Beleéled magad.
2. nap hiába várod nem jön. Csalódott vagy.
3. nap érdeklődik egy másik, és alkuszik.
Nekem pl vonattal jött, állomásra menetem, ott megmondtam, hogy itt és most nézze körül, ha nem tetszik akkor szálljon vissza a vonatra, mert csak akkor megyünk be a céghez aláírni, ha meg akarja venni. Utcán, parkolóban nem szerződünk, nem pénzezünk. S, nekem ott már ne kezdjen alkudozni. Kitöltöttük, aláírtuk, megvártam míg becsippan a zsé, és akkor adtam a kezébe.
Előző nap utalt foglalót, mert telón is jeleztem, hogy szépen hangzik az ott leszek, ne adjam el másnak, de amíg itt nincs a zsé, addig mintha nem is beszéltünk volna 😎
Az új Dusteremből a gumicsere után megmaradt a pótkerék gumija 215/65 R16 méretben. 0 km-es Barum Bravuris 5HM. Pótkeréknek jó lehet neked, nekem is pótnak adták.