A befecskendező gyári cikkszáma 1980K9......volt, ezt lecserélték a 16 098 507 80 -ra. Ezen kívül még a 0 445 110 297 és 0 445 110 281 Bosch számok vannak megadva hozzá. Azt ne kérdezd, hogy miért kétféle cikkszám, mert nem derül ki a rajzokból.
Bocsánat, hogy dolgoztatlak, de tudnál egy cikkszámot adni a kocsim befecskendezőire?
Korábban régebben már mondtad, hogy Bosch van benne.
Rászántam magam, hogy bevizsgáltassam, gyakran regenerál a részecskeszűrő. Nagyjából 2+3 alkalom 1000 km-ként a korábbi egy alkalommal szemben, miközben a használat körülményei nem változtak. 280 ezer km van benne.
Úgy látom, 3 db-os kiszerelésben (is) van. Feltételezem nem véletlenül. Egyet látok a levegőcső rögzítésénél is. Hova kell a harmadik? Az is a légszűrőházon lenne, csak beszerelve nincs rálátás?
Összecserélted a motorszámot és az alvázszámot ;-)
Annak a kis gumibasznak elvileg a gyári cikkszáma meg 1422A3. Van belőle gyári és utángyártott is pl. az Unixnál, ott ki is tudod kérni vásárlás előtt, összehasonlításra.
Már régóta küzdök vele, hogy a kocsi hangosabb lett. A zaj forrása a motortér, de mostanra kiderült, hogy nem motorikus.
Egy 2009-es gyártású 1,6 HDi C4-es az alany.
Szóval a zajt a légszűrőház "elszabadulása" okozza. Értem, hogy nagyon szar helyen van a motor felett és a tűzfal alatt, de azért a szűrőcsere idején nem kellene kitépni a helyéről!
A lentebbi képen látható, hogy a légszűrőházat (legalábbis nálam) csak egy motorblokkon lévő függőleges csapra rácsúszó légszűrőházon lévő furat és az abban lévő gumi (?) vagy műanyag (?) gyűrű tartja a helyén. Ha ez kikopik -mint az nálam is történt-, akkor a ház a motorblokkhoz képest önálló életet él és dobozszerű hangot ad, amit a kasztni szinte felerősítve továbbít az utastérbe.
További probléma volt, hogy a kilengése nálam már akkora volt, hogy a légbevezető csöveket kb 1000 km-ként szétrázta, különösen az alsó 90o-os könyök csúszott ki gyakran.
Szerintem mindenki, akinek hasonló motorja van a kocsiban, az járó motornál és levett motorburkolatnál fogja le a légszűrőházat egy pillanatra! Lehet, hogy meg fog lepődni!
Szóval róla van szó!
Most, hogy tépőzáras szalagokkal megszüntettem a rezonanciát teljesen lecsendesedett a kocsi! De nem gondolom ezt normális dolognak, szeretném lehetőleg a gyári megoldást visszaállítani!
Szeretnék segítséget kérni, egy robbantott ábra formájában, hogyan van a légszűrőház rögzítve és esetleg van-e külön cikkszáma ennek a gyűrűnek, vagy csak komplett légszűrőház vásárlásával lehet orvosolni a problémát?
Szerintem ez standard megoldás az 1,6-os HDi motoroknál, de azért megadom:
Egyelőre elméleti szinten, a P1712 hiba miatt gyakorlatilag megállhat az egész váltó, mert ez a lelke az egésznek: hogy tudja a váltóelektronika, hogy milyen pozícióban van a kinyomócsapágy, ezt pedig a kinyomócsapágyba épített helyzetérzékelő jeléből tudja. Aztán hogy maga a jeladó vacakol vagy csatlakozó/kábel hiba miatt nem ad jó jelet, ezt vizsgálni lehet / kell.
Az EGR pozíciószenzor hiba kb. ugyanazt jelenti, mint a váltónál: nem tudja a vezérlő, hogy az EGR milyen pozícióban van. A váltó szempontjából ez azért fontos, mert motorhiba esetén a váltó sem működik rendesen, fel sem lehet tanítani. Már nem emlékszem 100%-osan, de amit múltkor csináltam, abban pont volt egy EGR jeladó hiba és úgy rémlik meg kellett javítani a kuplung / váltó feltanításához az EGR-t. (cseréltem, a régi résnyire nyitva volt)
A 1394 nem tudom mi, de érdemes lenne olyan diagost keresni, aki gyárival olvasgatja az autót, és akkor nem lesznek ilyen ismeretlen hibák.
190 ekm van a kocsiban/váltóban. Kuplung/kettőstömegű csere még nem volt.
Amúgy hibátlanul működik, amikor működik. Momentán ismét előjött a hiba. Sőt. Állandósult is.
A váltó kapcsolót hiába mozgatom, nem jelenik meg a kijelzőn a normális "N" állás. Általában 1 (?), vagy A1 van a kijelzőn. Esetleg villog az "N". És a motor nem indul.
A féklámpa kapcsoló is meghülyítheti. Esetleg az megérne egy cserét, 2500 ft darabja és egyébként is fogyóeszköz, nálam pl. mindig van tartalék, már a 3. van beszerelve. Gyakorlattal 3 perc a csere, gyakorlatlanul 5 perc.
A kuplung volt már cserélve? Nekem olyan 250 ezer m-nél kompletten. Tárcsa + kettőstömegű + hidraulikus kinyomó csapágy, + szimering. A hidraulikus kinyomó specifikusan ehhez a váltóhoz van, ha döglődik, szintén okozhatja a galibát.
Érdekesséh, hogy 250 ezer km-nél a kiszerelt kuplung és kettőstömegű teljesen jó állapotban volt. A szerelő szerint még simán 50-100 ezer km-t mehetett volna. Utóbbit el is tettem. A cseréket nem hiba miatt csinálták, hanem azt gondoltam, hogy 250 ezer km elég nekik...
Hátha itt valaki tud segíteni. Van egy Citroen C4 Grand Picasso 2008 évjárat, 2.0hdi. A vezető felől nem keveri a levegőt. Automata klíma. A diag kiírta, hogy a baloldali klíma vezérlő nem működik. Semmi gond, vettem másikat és kicseréltem. A tünet ugyanaz. A belső hőmérséklet érzékelő is működik, az állító motor viszont nem. Kicseréltem azt is mivel néhány autós webáruház azt nevezi klíma vezérlőnek. A műanyag részek tökéletesek. A legutóbbi diagnosztikánál már azt írta, hogy nincs szimptóma. Viszont lehúztam az állító motorról a 4tűs csatlakozót és fogtam a kis lámpás áram keresőt. Az első tűn semmi, viszont a másik három tűnél találtam áramot, igaz a középsőn csak halványan világított. Nem értek hozzá de szerintem ott nem kellene áramnak lenni. Az a teoriám mivel úgy néz ki a motor mintha duplán lenne tekercselve, hogy a 4 tű úgy lehet felosztva 1-2+, 3-4+ így forog jobbra balra. De így a 3- ba van áram. Valahol esetleg test zárlat lehet. Soha nem volt bántva a vezeték köteg. Remélem itt találkozott már valaki ilyen vagy hasonló hibával és ad egy támpontot, hogy merre keressem a hibát. A válaszokat előre is köszönöm! Üdv.
Kb. 2 hónapja ismét kezdte feldobálni a geerbox faulty hibaüzeneteket a 2010-es Citroen C4GP kocsink. (MCP váltós) Mint a mesében. Hol van, hol nincs. Újra indításkor a hiba nem jelentkezett. Ahogy telt-múlt az idő, egyre gyakoribbá vált a jelenség. Egy darabig különösebb problémát nem okozott az üzemeltetésben, csak a tempomat nem működik.
Mostanság azonban 5 indításból már 4-szer jelentkezik ez a hiba.
Korábbi hozzászólásban valaki azt írta, hogy a váltó kapcsoló cseréjével oldódott meg a probléma. Más észrevétel szerint szoftver frissítés kellene. Esetleg valami más is okozhat ilyen jelenséget?
"Boss" készülékkel kiolvasták a hibakódokat. Sebváltóval kapcsolatban 2 hibát talált:
P1712, "Tengelykapcsoló beavatkozó szerv helyzetérzékelő - Nem elfogadható jel",
a robotizalt valto tanitas csak megfelelo diaggal lehetseges. marka szerviz vagy a markaval foglalkozo szereloknel. persze lehet magan embernek is ilyen szoftvere.
szoval ujra tanitja a kuplung kezeleset az automatikanak.
foleg ha rangat akkor szpktak elvegeztetni, fe nagyon kopott szerkezetnel nem biztos, hogy hasznal
Sziasztok, nem tudom jó helyen járok e,de azért felteszem kérdést hátha tud valaki támpontot adni,van a családban egy C4 Picasso 2015 1,6hdi autómata váltós. egy éve van a családban, Hibája: induláskor berángat, valamint a fokozatok visszaváltásakor is rángat. szerintetek mire lehet gyanakodni elsőként?előző tulaja (ismert) rendszeresen cserélte olajat.
A szivattyú az alkatrészrajzon egy egység, nincsen róla "robbantott ábra".
A környező dolgok meg nem úgy vannak rajzolva, ahogy azt te szeretnéd. A kormányszervó-rendszer egy rajz, de azon csak a szivattyú van és a csövei, a karosszéria és a borítások megint egy másik rajz, de ott meg a kormány alkatrészeit nem látod........tehát ilyen rajzok nem nagyon fognak segíteni neked ebben. Le kell bontani amit kell és úgy megnézni hol folyik.
sziasztok. a segitségetekre lenne szükségem. a feleségem c4-ében (2004es, 1.4 16v 88le, ferdekátú) kicseréltettük a gyári rádiót, egy androidos fejegységre. nem tudtuk beállitani a kormány vezérlő gombjait. nem is érzékeli a rádió, amikor kellene tanitani. lehetséges, hogy kellene hozzá külön kormányvezérlő adapter? köszönöm válaszotokat.
Úgy tűnik, megvan végre a C4-esekre jellemző bal hátsó oszlopnál keletkező beázás oka és megoldása! Tegnap legalábbis működött...
A kábelátvezetésnél szivárog be, ezt eddig is tudtam. Na de hogyan, amikor már szinte mindent összesziloplasztoztam?
Látható, hogy a pótféklámpa vezetékét és a hátsó ablakmosó csövét már szigeteltem korábban. Csakhogy alatta van egy üreg, ahol csatlakozik a teljes hátsó ajtó kábelkötegéhez és ott van még egy átvezetés, amihez már nem lehet hozzáférni. Ide cuppan be az a rugalmas gumi kábelköteg védő, amit látunk összeszerelt állapotban az ajtó kinyitásakor és amiben a vezetékek el szoktak törni idővel. Ha ide is bejut a víz -és valahogy bejut!- akkor az már tovább vezeti belülre és a tetőkárpit elkezd nedvesedni.
A kérdés, hogy a víz honnan jut be?
A képen három furatot láttok. Ebből a két szélsőbe M6 csavar megy és a műanyag légterelőt (amibe a pótféklámpa és az ablakmosó spricni van szerelve) rögzíti. Itt szoros kapcsolat van, számottevő és beázást okozó víz nem juthat be. A középsőben egy műanyag patent van. Ha bármikor egyszer leveszed a légterelőt, akkor az megsemmisül. Egyszer használatos. Persze az sem kizárt, hogy egyszerűen elöregszik és már nem fog tömíteni.
Nem tulajdonítunk neki nagy jelentőséget, én sem tettem, nem szereztem be, nem cseréltem. A légterelő ettől még stabilan állt.
Kizárásos alapon jutottam el oda, hogy bizony a tetőről lefolyó víz itt bejuthat!
Kis szigszalaggal le ragasztottam és vastagon beszilóztam. A szigszalag azért kell, hogy a sziló ne folyjon be a lyukba, amíg megköt:
Biztonság kedvéért a másik oldalon is megismételtem:
2012-es C4 110 le 1.6 Hdi-hez keresnék a kormányszervó szivattyúról robbantott ábrát.Ugyanis ha feltöltöm felső nívóig pár nap alatt elcsepeg szinte üresre álló helyben,mert ritkán használom.Az autó alatt a szivattyú alatt van olajfolt,annyira körbe van burkolva haspáncél,kerékjárati dob,nem tudom hozzá merjek fogni javítani,a műanyag elemeket lebontani,vagy marad a szervíz.
Igen, a szerelő mondta vizsgánál hogy át kell nézni a motort mert picit eszi az olajat. Akkor az most jöhetett ki rajta mert nem indul a motor, csak probálja indítani.
Hát ez van, csütörtökre okosabb leszek, ( és szegényebb.. :D )