Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

The Dark Side of the Moon Creative Commons License 3 napja 0 0 14898

Köszönöm!

Előzmény: FeZ_ (14897)
FeZ_ Creative Commons License 3 napja 0 0 14897

A befecskendező gyári cikkszáma 1980K9......volt, ezt lecserélték a 16 098 507 80 -ra. Ezen kívül még a 0 445 110 297 és 0 445 110 281 Bosch számok vannak megadva hozzá. Azt ne kérdezd, hogy miért kétféle cikkszám, mert nem derül ki a rajzokból. 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (14896)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 3 napja 0 0 14896

Szia!

Bocsánat, hogy dolgoztatlak, de tudnál egy cikkszámot adni a kocsim befecskendezőire?

Korábban régebben már mondtad, hogy Bosch van benne.

Rászántam magam, hogy bevizsgáltassam, gyakran regenerál a részecskeszűrő. Nagyjából 2+3 alkalom 1000 km-ként a korábbi egy alkalommal szemben, miközben a használat körülményei nem változtak. 280 ezer km van benne.

Adatok itt: http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=166948822&t=9115411

 

Nagyjából képben szeretnék lenni az újkori árakkal, mielőtt megkínálnak egy felújítási ajánlattal.

Előzmény: FeZ_ (14894)
Picur_2012 Creative Commons License 2024.05.09 0 0 14895

Elgurultam vele szerelőhöz, gyári diagos kiolvasásra. A kapuban aztán ismét előjött a hiba, megállt a kocsi. Nem mozdult semerre, motor nem indult.

Végül is cserélte a kormányon lévő sebváltó választó kapcsolót. Jelenleg jól működik. Bízom benne, hogy így is marad. 

 

Előzmény: Picur_2012 (14887)
FeZ_ Creative Commons License 2024.05.07 0 0 14894

Úgy emlékszem az egész csak ezeken a vackokon ül, alul középen egy csöcsön, meg felül két ilyen gömbcsap-szerűségen.

 

"Hova kell a harmadik?"

 

Ilyen gumibigyó van még egy a szűrőtől a motor mellett előrejövő levegőcsövön is. 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (14893)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2024.05.07 0 0 14893

Találtam a neten robbantott ábrát!

 

Ezek szerint két ilyen gyűrű kell a légszűrőházhoz!

 

Még egy kérdés:

A légszűrőház tetejét -jól látom?- csak a két torx csavar tartja és hátul csak beakasztva van a ház alsó részébe?

Előzmény: The Dark Side of the Moon (14892)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2024.05.07 0 0 14892

Úgy látom, 3 db-os kiszerelésben (is) van. Feltételezem nem véletlenül. Egyet látok a levegőcső rögzítésénél is. Hova kell a harmadik? Az is a légszűrőházon lenne, csak beszerelve nincs rálátás?

Előzmény: FeZ_ (14890)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2024.05.07 0 0 14891

Szuper! és nagyon köszönöm!

Előzmény: FeZ_ (14890)
FeZ_ Creative Commons License 2024.05.07 0 0 14890

Összecserélted a motorszámot és az alvázszámot ;-) 

Annak a kis gumibasznak elvileg a gyári cikkszáma meg 1422A3.  Van belőle gyári és utángyártott is pl. az Unixnál, ott ki is tudod kérni vásárlás előtt, összehasonlításra.

 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (14889)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2024.05.07 0 0 14889

Sziasztok!

 

Már régóta küzdök vele, hogy a kocsi hangosabb lett. A zaj forrása a motortér, de mostanra kiderült, hogy nem motorikus.

Egy 2009-es gyártású 1,6 HDi C4-es az alany.

Szóval a zajt a légszűrőház "elszabadulása" okozza. Értem, hogy nagyon szar helyen van a motor felett és a tűzfal alatt, de azért a szűrőcsere idején nem kellene kitépni a helyéről!

 

A lentebbi képen látható, hogy a légszűrőházat (legalábbis nálam) csak egy motorblokkon lévő függőleges csapra rácsúszó légszűrőházon lévő furat és az abban lévő gumi (?) vagy műanyag (?) gyűrű tartja a helyén. Ha ez kikopik -mint az nálam is történt-, akkor a ház a motorblokkhoz képest önálló életet él és dobozszerű hangot ad, amit a kasztni szinte felerősítve továbbít az utastérbe.

További probléma volt, hogy a kilengése nálam már akkora volt, hogy a légbevezető csöveket kb 1000 km-ként szétrázta, különösen az alsó 90o-os könyök csúszott ki gyakran.

Szerintem mindenki, akinek hasonló motorja van a kocsiban, az járó motornál és levett motorburkolatnál fogja le a légszűrőházat egy pillanatra! Lehet, hogy meg fog lepődni!

 

Szóval róla van szó!

Most, hogy tépőzáras szalagokkal megszüntettem a rezonanciát teljesen lecsendesedett a kocsi! De nem gondolom ezt normális dolognak, szeretném lehetőleg a gyári megoldást visszaállítani!

 

Szeretnék segítséget kérni, egy robbantott ábra formájában, hogyan van a légszűrőház rögzítve és esetleg van-e külön cikkszáma ennek a gyűrűnek, vagy csak komplett légszűrőház vásárlásával lehet orvosolni a problémát?

Szerintem ez standard megoldás az 1,6-os HDi motoroknál, de azért megadom:

alvázszám: PSA9H0110JBBN0019793

motorkód: VF7LC9HZH9Y505810

 

Előre is köszönöm, ha valaki tud segíteni!

FeZ_ Creative Commons License 2024.05.06 0 0 14888

Egyelőre elméleti szinten, a P1712 hiba miatt gyakorlatilag megállhat az egész váltó, mert ez a lelke az egésznek: hogy tudja a váltóelektronika, hogy milyen pozícióban van a kinyomócsapágy, ezt pedig a kinyomócsapágyba épített helyzetérzékelő jeléből tudja. Aztán hogy maga a jeladó vacakol vagy csatlakozó/kábel hiba miatt nem ad jó jelet, ezt vizsgálni lehet / kell. 

 

Az EGR pozíciószenzor hiba kb. ugyanazt jelenti, mint a váltónál: nem tudja a vezérlő, hogy az EGR milyen pozícióban van. A váltó szempontjából ez azért fontos, mert motorhiba esetén a váltó sem működik rendesen, fel sem lehet tanítani. Már nem emlékszem 100%-osan, de amit múltkor csináltam, abban pont volt egy EGR jeladó hiba és úgy rémlik meg kellett javítani a kuplung / váltó feltanításához az EGR-t. (cseréltem, a régi résnyire nyitva volt)

 

A 1394 nem tudom mi, de érdemes lenne olyan diagost keresni, aki gyárival olvasgatja az autót, és akkor nem lesznek ilyen ismeretlen hibák.

 

 

Előzmény: Picur_2012 (14884)
Picur_2012 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 14887

190 ekm van a kocsiban/váltóban. Kuplung/kettőstömegű csere még nem volt.

Amúgy hibátlanul működik, amikor működik. Momentán ismét előjött a hiba. Sőt. Állandósult is.

A váltó kapcsolót hiába mozgatom, nem jelenik meg a kijelzőn a normális "N" állás. Általában 1 (?), vagy A1 van a kijelzőn. Esetleg villog az "N". És a motor nem indul.

A féklámpa kapcsoló infót köszi! 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (14886)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2024.05.04 0 0 14886

Budapesten tudok egy jó szerelőt.

 

Amúgy hány km van a kocsiban (váltóban)?

Nekem ugyanebben az MCP6-ban lassan 300 ezer km.

A féklámpa kapcsoló is meghülyítheti. Esetleg az megérne egy cserét, 2500 ft darabja és egyébként is fogyóeszköz, nálam pl. mindig van tartalék, már a 3. van beszerelve. Gyakorlattal 3 perc a csere, gyakorlatlanul 5 perc.

A kuplung volt már cserélve? Nekem olyan 250 ezer m-nél kompletten. Tárcsa + kettőstömegű + hidraulikus kinyomó csapágy, + szimering. A hidraulikus kinyomó specifikusan ehhez a váltóhoz van, ha döglődik, szintén okozhatja a galibát.

 

Érdekesséh, hogy 250 ezer km-nél a kiszerelt kuplung és kettőstömegű teljesen jó állapotban volt. A szerelő szerint még simán 50-100 ezer km-t mehetett volna. Utóbbit el is tettem. A cseréket nem hiba miatt csinálták, hanem azt gondoltam, hogy 250 ezer km elég nekik...

Előzmény: Picur_2012 (14884)
Assassin72 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 14885

Üdvözlet mindenkinek!

Hátha itt valaki tud segíteni. Van egy Citroen C4 Grand Picasso 2008 évjárat, 2.0hdi. A vezető felől nem keveri a levegőt. Automata klíma. A diag kiírta, hogy a baloldali klíma vezérlő nem működik. Semmi gond, vettem másikat és kicseréltem. A tünet ugyanaz. A belső hőmérséklet érzékelő is működik, az állító motor viszont nem. Kicseréltem azt is mivel néhány autós webáruház azt nevezi klíma vezérlőnek. A műanyag részek tökéletesek. A legutóbbi diagnosztikánál már azt írta, hogy nincs szimptóma. Viszont lehúztam az állító motorról a 4tűs  csatlakozót és fogtam a kis lámpás áram keresőt. Az első tűn semmi, viszont a másik három tűnél találtam áramot, igaz a középsőn csak halványan világított. Nem értek hozzá de szerintem ott nem kellene áramnak lenni. Az a teoriám mivel úgy néz ki a motor mintha duplán lenne tekercselve, hogy a 4 tű úgy lehet felosztva 1-2+, 3-4+ így forog jobbra balra. De így a 3- ba van áram. Valahol esetleg test zárlat lehet. Soha nem volt bántva a vezeték köteg. Remélem itt találkozott már valaki ilyen vagy hasonló hibával és ad egy támpontot, hogy merre keressem a hibát. A válaszokat előre is köszönöm! Üdv.

Picur_2012 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 14884

Sziasztok!

Ezen a fórumon is próbálok segítséget kérni.

Kb. 2 hónapja ismét kezdte feldobálni a geerbox faulty hibaüzeneteket a 2010-es Citroen C4GP kocsink. (MCP váltós) Mint a mesében. Hol van, hol nincs. Újra indításkor a hiba nem jelentkezett. Ahogy telt-múlt az idő, egyre gyakoribbá vált a jelenség. Egy darabig különösebb problémát nem okozott az üzemeltetésben, csak a tempomat nem működik. 

Mostanság azonban 5 indításból már 4-szer jelentkezik ez a hiba.

Korábbi hozzászólásban valaki azt írta, hogy a váltó kapcsoló cseréjével oldódott meg a probléma. Más észrevétel szerint szoftver frissítés kellene. Esetleg valami más is okozhat ilyen jelenséget?

 

"Boss" készülékkel kiolvasták a hibakódokat. Sebváltóval kapcsolatban 2 hibát talált:

  • P1712, "Tengelykapcsoló beavatkozó szerv helyzetérzékelő - Nem elfogadható jel", 
  • P1718, "Választó kar - Nem elfogadható jel"

Ezen kívül talált még 2 hibát, motorikus oldalon:

  • P1351, "Izzító relé hibás",
  • P1461, "Kipufogó gáz visszavez.pozíció szenzor - Funkció zavar",

és

  • 1394, "Ismeretlen hiba",

Kiolvasás és hibakód törlés után pár napig rendben üzemelt. Városban használtam, többszöri megállás, indítás. Tökéletesen üzemelt.

Elindultam vele egy hosszabb útra, ahol ismét feljött a geerbox faulty hibaüzenet, viszont be sem akart indulni a kocsi.

 

Azt szeretném kérdezni, hogy járt-e már valaki hasonló cipőben? Nála mi volt a gond, illetve, hogyan orvosolta a problémát?

Szoftver csere? Mechanikus probléma? Érintkezési hiba, vagy komolyabb váltó meghibásodás? Egyáltalán, Szeged környékén ki foglalkozik ilyen hibákkal?

Előre is köszi a válaszokat!

88GABOR88 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 14883

Ja értem így már! Koszi az infòt! Akkor ebből már szervíz lesz!

Előzmény: amator11 (14882)
amator11 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 14882

a robotizalt valto tanitas csak megfelelo diaggal lehetseges. marka szerviz vagy a markaval foglalkozo szereloknel. persze lehet magan embernek is ilyen szoftvere.

 

szoval ujra tanitja a kuplung kezeleset az automatikanak.

 

foleg ha rangat akkor szpktak elvegeztetni, fe nagyon kopott szerkezetnel nem biztos, hogy hasznal

Előzmény: 88GABOR88 (14881)
88GABOR88 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 14881

Köszönöm a hozzászólásokat, egyébként ez a váltó tanítás miből áll? Időközönként szükséges?

Előzmény: amator11 (14880)
amator11 Creative Commons License 2024.04.05 0 0 14880

egy váltó tanítást megkockáztatnék (előbb utóbb kuplungcsere lesz, de lehet még 1-2 évig kihúzza)

Előzmény: 88GABOR88 (14878)
FeZ_ Creative Commons License 2024.04.05 0 0 14879

Erősen valüószínű, hogy kuplung csere esedékes. 

 

Előzmény: 88GABOR88 (14878)
88GABOR88 Creative Commons License 2024.04.04 0 0 14878

Sziasztok, nem tudom jó helyen járok e,de azért felteszem kérdést hátha tud valaki támpontot adni,van a családban egy C4 Picasso 2015 1,6hdi autómata váltós.  egy éve van a családban, Hibája: induláskor berángat,  valamint a fokozatok visszaváltásakor is rángat. szerintetek mire lehet gyanakodni elsőként?előző tulaja (ismert) rendszeresen cserélte olajat.

bx19td Creative Commons License 2024.04.01 0 0 14877

Köszi!Remélem boldogulok vele.

Előzmény: FeZ_ (14876)
FeZ_ Creative Commons License 2024.03.25 0 0 14876

A szivattyú az alkatrészrajzon egy egység, nincsen róla "robbantott ábra". 

A környező dolgok meg nem úgy vannak rajzolva, ahogy azt te szeretnéd. A kormányszervó-rendszer egy rajz, de azon csak a szivattyú van és a csövei, a karosszéria és a borítások megint egy másik rajz, de ott meg a kormány alkatrészeit nem látod........tehát ilyen rajzok nem nagyon fognak segíteni neked ebben. Le kell bontani amit kell és úgy megnézni hol folyik. 

Előzmény: bx19td (14872)
FeZ_ Creative Commons License 2024.03.25 0 0 14875

Simán előfordulhat, meg kínai fejegységnél az is, hogy egyszerűen csak nem kompatibilis az autóval vagy csak nem működik az a része. 

Előzmény: Csempe79 (14874)
Csempe79 Creative Commons License 2024.03.24 0 0 14874

sziasztok. a segitségetekre lenne szükségem. a feleségem c4-ében (2004es, 1.4 16v 88le, ferdekátú) kicseréltettük a gyári rádiót, egy androidos fejegységre. nem tudtuk beállitani a kormány vezérlő gombjait. nem is érzékeli a rádió, amikor kellene tanitani. lehetséges, hogy kellene hozzá külön kormányvezérlő adapter? köszönöm válaszotokat.

The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2024.02.12 0 1 14873

Úgy tűnik, megvan végre a C4-esekre jellemző bal hátsó oszlopnál keletkező beázás oka és megoldása! Tegnap legalábbis működött...

 

A kábelátvezetésnél szivárog be, ezt eddig is tudtam. Na de hogyan, amikor már szinte mindent összesziloplasztoztam?

Látható, hogy a pótféklámpa vezetékét és a hátsó ablakmosó csövét már szigeteltem korábban. Csakhogy alatta van egy üreg, ahol csatlakozik a teljes hátsó ajtó kábelkötegéhez és ott van még egy átvezetés, amihez már nem lehet hozzáférni. Ide cuppan be az a rugalmas gumi kábelköteg védő, amit látunk összeszerelt állapotban az ajtó kinyitásakor és amiben a vezetékek el szoktak törni idővel. Ha ide is bejut a víz -és valahogy bejut!- akkor az már tovább vezeti belülre és a tetőkárpit elkezd nedvesedni.

A kérdés, hogy a víz honnan jut be?

A képen három furatot láttok. Ebből a két szélsőbe M6 csavar megy és a műanyag légterelőt (amibe a pótféklámpa és az ablakmosó spricni van szerelve) rögzíti. Itt szoros kapcsolat van, számottevő és beázást okozó víz nem juthat be. A középsőben egy műanyag patent van. Ha bármikor egyszer leveszed a légterelőt, akkor az megsemmisül. Egyszer használatos. Persze az sem kizárt, hogy egyszerűen elöregszik és már nem fog tömíteni.

Nem tulajdonítunk neki nagy jelentőséget, én sem tettem, nem szereztem be, nem cseréltem. A légterelő ettől még stabilan állt.

Kizárásos alapon jutottam el oda, hogy bizony a tetőről lefolyó víz itt bejuthat!

Kis szigszalaggal le ragasztottam és vastagon beszilóztam. A szigszalag azért kell, hogy a sziló ne folyjon be a lyukba, amíg megköt:

 

 

Biztonság kedvéért a másik oldalon is megismételtem:

 

 

Úgy látom, a beázás megszűnt!

 

bx19td Creative Commons License 2024.02.11 0 0 14872

Sziasztok!

2012-es C4 110 le 1.6 Hdi-hez keresnék a kormányszervó szivattyúról robbantott ábrát.Ugyanis ha feltöltöm felső nívóig pár nap alatt elcsepeg szinte üresre álló helyben,mert ritkán használom.Az autó alatt a szivattyú alatt van olajfolt,annyira körbe van burkolva haspáncél,kerékjárati dob,nem tudom hozzá merjek fogni javítani,a műanyag elemeket lebontani,vagy marad a szervíz.

The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2024.01.17 0 0 14871
Péter Fabók Creative Commons License 2024.01.16 0 0 14870

Igen, a szerelő mondta vizsgánál hogy át kell nézni a motort mert picit eszi az olajat. Akkor az most jöhetett ki rajta  mert nem indul a motor, csak probálja indítani. 

Hát ez van, csütörtökre okosabb leszek, ( és szegényebb.. :D )

Előzmény: The Dark Side of the Moon (14869)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2024.01.15 0 0 14869

Ha behuzott vagy befagyott kezifekkel mesz, akkor az a feket es/vagy a kuplungot egetheti.

Ha motorikus baj lenne, akkor az mar elotte is kuszobon lehetett.

Előzmény: Péter Fabók (14868)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!