Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Bence4093 Creative Commons License 3 napja 0 0 79693

Gyertya csere volt, EGR tisztítás,  illetve ki lett cserélve a légszűrő fumi csöve ami megy a pillangó szelepre, illetve lett alapjárat tanítás.

 

Jó is lett, de 1 hét után megint elkezdte, dadog, leakar állni, leáll, nehezen indul.

 

Nem lehet esetleg hogy az ECU gyengélkedik?

Előzmény: Nemtudomki62 (79685)
Meister Creative Commons License 2024.05.08 0 0 79692

132.000 km van az autómban, most cseréltettem fékolajat benne. Gondolom, hogy a levegő kipumpálása közben rendesen megtaposták a fékpedált, de olyan furcsaságot csinált, hogy az ajtónyitást jelző visszajelző lámpa égve maradt becsukott ajtónál is. Emiatt a riasztó beriasztott.

Lassan rájöttem, hogy ha kinyomom a féket, akkor elalszik. Aztán azt vettem észre, nem is kell a féket kinyomni, csak a pedált balra és jobbra mozgatni. Majd, hogy ez lehet a kuplung is.

Na, ekkor a szerelő (aki nem elektromos) befeküdt a műszerfal alá, és talált valami vezetéket, ami (feltehetően az utólag beépített riasztóé 15 éve), ami kidörzsölődhetett...

 

Huhh...

Arrébbilincselte, most minden ok. De igen érdekes helyzet volt...

murray Creative Commons License 2024.05.05 0 0 79691

Nekem 2006os swiftben most cseréltek váltóolajat. Érzetre ég és föld a különbség. Nem szabad bemelegedve sem akadni. 

Előzmény: Szekely11 (79690)
Szekely11 Creative Commons License 2024.05.04 0 0 79690

Kuplung cserénél váltó olaj csere is volt, remélem, kifizettem.😂 

Előzmény: kgaboroo (79689)
kgaboroo Creative Commons License 2024.05.04 0 0 79689

Nézd meg a váltóban az olajszintet. Ha még nem volt cserélve a váltóolaj akkor az is esedékes.

Előzmény: Szekely11 (79688)
Szekely11 Creative Commons License 2024.05.04 0 0 79688

Sziasztok. 
Adott egy 2007es benzines swift, hidegen a kuplung váltó szépen működik. De amint bemelegszik rendesen 20-30km után. Akadni kezd a váltó, karcosan, nehezen veszi a sebességet. Kuplung több mint egy éve lett cserélve az egész szerkeret és a fekolaj is kb egy éve volt cserélve. Mi lehet a baj? Előre is köszönöm a segítségeteket. 

kgaboroo Creative Commons License 2024.04.21 0 1 79687

Ha nem szivárog az olaj akkor felesleges cserélni. A Suzukié sima alátét ami a passzentosságával és a sima illeszkedéssel tömít és nem összenyomható.

Más típusoknál összenyomható, gumibetétes a tömítés. 

Nyugodtan használd a régit ha nincs semmi baja.

 

 

Előzmény: zsb10 (79686)
zsb10 Creative Commons License 2024.04.21 0 0 79686

Suzuki Swift 2011-es évjárat, 1.2 motor. Az olajleeresztő csavar alátét, méretét, anyagát leírni valaki? Mióta megvan az autó, soha nem cseréltek alátétet. Ha a csavar méretét is tudja valaki, akkor öröm és bódottá. :-)

Nemtudomki62 Creative Commons License 2024.04.19 0 0 79685

egy alapjárat tanítással kezdeném.

Előzmény: Bence4093 (79683)
Nemtudomki62 Creative Commons License 2024.04.19 0 0 79684

MAF,Map sezor,gyertyák,stb.szinte mindenhol.én egy diag-gal kzdeném.

Előzmény: Bence4093 (79683)
Bence4093 Creative Commons License 2024.04.17 0 0 79683

Sziasztok.

 

Adott egy 2008-as 1.3-as benzines Swift, ami hidegindításnál ingadozik az alapjárat, van hogy alacsony, 500-600 körül, de van hogy meg magától felugrik 2000-re, van hogy leis akar állni, füstöl, kattogva jár, de ha elindulsz vele, s kezd bemelegedni, beáll normális értékre. Merre érdemes keresni a hibát? A tulaj városba használja oda vissza 6-6 km-ert....

zsb10 Creative Commons License 2024.03.25 0 0 79682

Szerintem is. keveset használom az autót. Tegnap mentem vele, egy kőkemény százast.:-) Eddig tetszik!

Előzmény: DKori86 (79681)
DKori86 Creative Commons License 2024.03.23 0 1 79681

Na azzal szetintem minden szempontból jól döntöttél. :)

Előzmény: zsb10 (79680)
zsb10 Creative Commons License 2024.03.22 0 0 79680

Megvettem a Michelin Crosslimate 2 185/60 R15 méretben.  29400Ft darabja. Ma megyek felrakatni.

Előzmény: zsb10 (79679)
zsb10 Creative Commons License 2024.03.17 0 0 79679

Köszönöm, még gondolkozom. Ezeket Michelin dolgozók árulják. Inkább megpróbálok 185 méretben szerezni. A dolgozók évente vásárolhatnak kedvezménye áron. Kereskedőknél  40 ezer fölött van bőven.

Előzmény: DKori86 (79678)
DKori86 Creative Commons License 2024.03.16 0 1 79678

Ahogy olvasod/látod is: elvileg nem a legtökéletesebb méret rá, de a "tűrésbe" belefér. Nehezebb nemigen lesz a kormányzás, inkább az a jellemző, hogy amit írtak is > a szélesebb abroncsot könnyebben megvezeti a nyomvájú (bár szvsz 1 méret különbséget nem nagyon fogsz érezni, ez a jelenség akkor hangsúlyosabb ha nagyobbat ugrasz, pláne felni szélességgel együtt, pl.: anno apumnak volt egy Bravoja 6J széles 175/65 R14 téli lemezkerekekkel, majd feltettünk rá 7J széles alut 195/50 R15-el, na ott aztán lehetett érezni a különbséget egyértelműen...ráadásul szervo se volt benne :D :) ), cserébe kanyarokban is stabilabb és az oldalszélre se nyúlik annyira (de mondom, ezt a kis váltást szvsz nem igazán fogod érezni hangsúlyosan). Közelebbi példával: feleségem "vasaló" Swiftjén a gyári alapméret 165/70 R14 téli lemezkerekek vannak, tavaly tavasszal a megöregedett nyárik helyére az alufelnire 185/60 R14-et vettem, sokkal jobban áll az autónak mint a virslikerekek :) de drasztikusan nem zongorázható a különbség kátyú megvezetésben vagy fogyasztásban stb (nagyon forszírozva érezni, hogy stabilabb a kanyarokban, bár szvsz a futóműve egyszerűsége és kvázi "alap" belépőmotoros kisautósága mellett egész élvezetesen vezethető a sarkokba kitolt kerekeivel és a lelkes/pörgős motorral, a maga mezőnyében játékos - míg mondjuk egy korabeli mondjuk C2 1.1 60LE az meg lusta kényelmes...). :)

Előzmény: zsb10 (79672)
kgaboroo Creative Commons License 2024.03.16 0 1 79677

Az enyém 185 széles gumival jött ki a szalonból.

A 195 szélességgel nem veszem észre, hogy nehezebb lenne a kormányzás.

Viszont jobban észreveszi a hosszanti útbordákat.

Bár nálam a felni 6 colos és ET32-es, így sokkal szélesebb a nyomtáv mint a gyári lemezfelnivel.

Előzmény: zsb10 (79675)
othiss Creative Commons License 2024.03.16 0 0 79676

mit jelent a nehéz kormányzás ennél az autónál?

Előzmény: zsb10 (79675)
zsb10 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 79675

A gyári méret 175/65 -15". Attól félek, hogy nehézzé válik a kormányzás. 

Előzmény: kgaboroo (79674)
kgaboroo Creative Commons License 2024.03.16 0 0 79674

A gyárból is 185/60/15-tel jön ki a nyári méretben. Nyugodtan felteheted rá bár a szélesebb felni miatt a gumi is szélesebbnek fog tűnni.

Nekem a 2015-ösön 195/50/15 ös van. Ez már egy kicsit alacsony profilú, ha elkopik akkor /55-öst veszek rá.

Előzmény: zsb10 (79672)
zsb10 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 79673

185/60 R15" helyesen.

Előzmény: zsb10 (79672)
zsb10 Creative Commons License 2024.03.16 0 0 79672

Sziasztok!

Adott egy 2011-es Swift. Jelenleg 175/65- 15" abroncsok vannak rajta, 6,5J könnyűfém felnin. Venni akartam rá egy 185/50- 15" Crossclimate garnitúrát. De most találtam ebből a gumiból egy 195/60-15" garnitúrát, 120 ezer forintért. Mit szóltok hozzá? Feltehető rá? Gumi kalkulátor szerint igen, 0,9% eltérés van. Nem tudom, hogyan változna meg a kormányzás, az autó viselkedése. Segítő válaszokat köszönöm!

DKori86 Creative Commons License 2024.02.09 0 0 79671

Akkor hasonló a Te tapasztalatod is. :)

 

Ezt a fajta tartósságot és egyszerű felépítést nagyon bírom bennük, volt SX4-em 300e km-el, van ugye a Swift 1.3as 230-el, van a családban egy másik SX4 167e-el (meg egy S-Cross kb 120e-el de az nem ér az még fiatal :) ), mindről ez mondható el. Nálunk a családban a Suzukik közt talán pont az 1.5 GS Swift az ami eddig a legkényesebb, de ott meg erősen gyanítom, hogy az előző gazdi az utolsó években már nagyon hanyag volt vele (én spec nem vettem volna meg, ennyiért...). Az is kezd összeállni, meg sose makacsolta meg magát, de a többihez képest hosszabb a listája: kuplungcsere, vízhűtőcsere, lengőkarok cseréje, gázbowden csere, abs karikák cseréje, hátsó fékfelújítások, abs kocka...nem lenne ez dráma így 18 évesen meg ~240e km futással, csak mind az elmúlt pár évben jött össze a mostani gazdinál ~20e km alatt (mondom: szerintem elhanyagolták sokáig ezért egyszerre jött minden).

Előzmény: othiss (79670)
othiss Creative Commons License 2024.02.09 0 0 79670

2005-ben a nejem vett egy 1.5 GS-t, automata vátozatban...a mai  napig kiváló, annak ellenére, hogy én is használom.

Előzmény: DKori86 (79668)
Meister Creative Commons License 2024.02.04 0 0 79669

Volt nemrég kuplungcsere is. De akkor visszviszem oda, rákérdezek erre, hogy ezt hogy lehet ellenőrizni, hogy eléggé kiemel-e...

Előzmény: DKori86 (79668)
DKori86 Creative Commons License 2024.02.04 0 0 79668

Igen, vannak részletek amit nem pontosan tud, de összességében nagyon pozitív kicsengésű cikk. :) És a lényegével, fő mondanivalójával pontosan ugyanezt érezzük mi is: a kor színvonalán egy egyszerű felépítésű autó, ami egyszerű anyagokból építkezik...viszont éppen ennek is szerepe van a tartósságában. Kb új korában se volt egy Audi minőségérzetű, viszont 16 évesen 230+e km-el is pontosan ugyazt és ugyanúgy tudja, mint 0km-esen, egyáltalán nem érződik elhasználtnak/fáradtnak...nincsenek lekopott gombok (ala Vw...), nincs lógó tetőkárpit, elengedett ragasztású ajtókárpit, elektromos anomáliák stb, teljes természetességgel működik ugyanúgy mindene, mint anno a 0km-es tesztautókban amiket vezettem (és e mellett kevés pénz ráfordítással karbantartható, megóvható az állaga). Ezt nagyon csípem benne (emlékszem amikor megjelent 2005ben nekem egy 2000es Punto II-m volt, és hosszú sztori de lehetett volna nagyon kedvező lehetőségem, mondjuk úgy "kedvezményem" Swiftre, de anno fanyalogva néztem a full műanyag ajtókárpitot, a bajúszkapcsolókat meg a sprődségét a Puntohoz képest - és aszontam, hogy GS alatt nem kell semmi, GSre meg nem volt keret a letolt árakkal se huszonéves egyetemistaként... - na most ennyi idősen meg lehet nézni mennyivel fáradtabbak általában az Európaiak, pedig máig olasz fun vagyok :) ), jól megy, nem eszik sokat, kis fordulékony, a szögegyszerű futómű és "alap" (de ugye akkoriban 60le-sek voltak a legtöbb offnál a belépőmotorok, ez meg 92...) motor ellenére is lehet vele ízeset autózni a sarkokba kitolt kerekeivel, tulandonképpen éppen elférni is el lehet benne két gyerekkel is (csak csomagból ne legyen akkor nyaralásnyi...), szóval én nagyon élem. :) (pedig a családi extrás nagykombi utazónkhoz képest szögesen más világ :) ).

 

Váltódnál lehet esetleg kuplung nem emel ki rendesen vagy munkahenger hiba?

Előzmény: Meister (79667)
Meister Creative Commons License 2024.02.04 0 0 79667

Jó ez a videó, bár szerintem elektromos a szervó a swiftben, ebben tévedett.

Ja, újabban nem veszi be az egyes sebességfokozatot, duplán kell kuplungolnom. Ez váltocsere-érettséget jelent? 130.000 km körül járok. Váltóolaj-csere 123.000 km-nél volt.

Előzmény: BPeter01 (79666)
BPeter01 Creative Commons License 2024.02.02 0 0 79666
kgaboroo Creative Commons License 2024.01.31 0 0 79665

Mozgasd át a biztosítékokat az utastérben, a motortérben a jeladó csatlakozóját. Meg ahol látsz még csatlakozót. 

Kis kontakthiba lehet.

Előzmény: Szekely11 (79664)
Szekely11 Creative Commons License 2024.01.31 0 0 79664

Sziasztok!
 A fordulatszàm és a sebesség mérő kerül fordul nem működik. Van hogy csak alapjáratot nem mutat de menet közben a forulatot igen viszont annyival kevesebbet mutat mint az alapjárat. Van hogy egy újraindítás megoldja a dolgot van hogy nem. Mivel lehet a probléma? Előre is köszönöm a segítséget!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!