Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

sr1 Creative Commons License 20 perce 0 0 110778

A gazdasági helyzet nem túl fényes. 

Ki ad el mostanában jó autót?

Ha elmész a Scout-ot megnézni, meg fogod venni.

Azt val. beszámította a Skoda egy új kocsi árába és át is nézte, de megtörténik, hogy visszatekerték.

Kötelesek megmutatni a szervíztörténetét.

Négy  használt autót vettem a Weltautótól, mindig alkudtam.      

 

 

 

 

            

Előzmény: -carcass- (110771)
PAN18C Creative Commons License 20 órája 0 0 110777

A hirdetésekben nincsen gyakorlatom. Talán az első "hirdetésem". - "azt nem tudjuk, hogy mit árulsz, se azt, hogy mennyiért". - Szerintem a fontosabb infókat leírtam. Akit esetleg érdekel az elérhetőségem publikus, szívesen válaszolok a kérdésekre. 

Előzmény: nohab (110774)
TWdoktor Creative Commons License 20 órája 0 0 110776

Az O2-n nekem is rozsdásodtak, pedig újonnan vettem őket, amit meg használtan, azt újra szintereztettem.

Az O3-on a megoldás az lett, hogy a téli gumi is alufelnin van...

Előzmény: paddyjoe (110775)
paddyjoe Creative Commons License 23 órája 0 0 110775

Valaki fel tud homályosítani, hogy miért rozsdásodnak a gyári acélfelnijeim? Második szettem van, VW istálló ugyan, de 2 különböző márka, az előzőt is, a mostanit is megkezdte a felületi rozsda. Érdekes, hogy a perem része és a közepén, ahol kiöblösödik a kerék, a lyukak alatt, az utóbbi pár köralakú folt, körben, nem tudom, az előző tulajnak milyen dísztárcsája volt, de mintha olyan mintázatot követne.

Pedig sikálom rendszeresen, extraként pirosan megfolyós fékporoldót is kap. Vagy ez hasonló futómű alkatrészek felületi elváltozásához? Dísztárcsa takarja, de levételkor bántja a szemem.

 

Más. 1.5 fogyasztás. Fed. komp. alapján nem lehet megítélni, olyan fogyit lehet előhozni rajta, amilyet csak akarsz. Nekem a hosszútávú 6l körül van, mostanában lakott terült indulás, 5-10km, majd 45 km autópálya 120 km/h tempóval. S/S kiiktatva, szóval nincs indítgatás. Városban nincs csoda, ott semmi sem fogyaszt jól, az előző 1.4 szívó is bekapta, az 1.5 sem különbözik tőle. Meg ugye én az ajánlott fokozatokat sem követem, nekem valahogy idegen 1500-nél 6-ost kapcsolni, ok, az nyomaték ott van a turbó miatt, de szerintem kell egy kicsit több fordulat.

nohab Creative Commons License 1 napja 0 0 110774

Az hogy hirdetés még nem lenne gond, de ez nem hirdetés, se azt nem tudjuk, hogy mit árulsz, se azt, hogy mennyiért.

Előzmény: PAN18C (110725)
csíkos-háTTú Creative Commons License 1 napja 0 0 110773

Én 2015-s Jettá-kat próbálthattam.

Azt nem állítom, hogy az Octavia zajszigetelése, belső anyaghasználat terén több.

Azt viszont igen, hogy nem kevesebb.* Legalábbis a két Jetta esetében nem tapasztaltam, hogy jobb lenne az én 2014-es (még a facelift előtti!) Octaviámnál. Az tény, hogy más zajok, zörejek jutnak be. Hogy ezt ki mennyire tolerálja, kit zavar az adott zaj kevésbé, az már ízlés dolga. 

Praktikumban nincs verseny a két kocsi között, ebből a szempontból az Octavia köröket ver a Jetta-ra.

 

*: Korábban írtam, hogy szerelőm szólt rám, hogy a váltómban a kihajtócsapágy lóg, szivárog a váltóólaj, és búg is a csapágy. Ez azért nem egy pillanat alatt alakul ki, és nem hallottam. Pedig kínosan ki van hegyezve a fülem a rendellenes zajokra. Hajdani szakmai ártalom, még a repülésből maradt. Ha vacak lenne a zajszigetelés - pláne annyira, amilyenre páran mondják - akkor nem Zsolt barátom szólt volna nekem a hibáról, hanem én neki.

 

Az újabb - Octavia III FL, vagy IV - esetében nem tudok ilyenről nyilatkozni, olyanokban még nem ültem, nem vezettem.

Előzmény: f_zoli (110772)
f_zoli Creative Commons License 1 napja 0 0 110772

Én nemcsak próbáltam, hanem 4 évig használtan a 2013-as Jettát. (Ami ráadásul nem kapta meg  az O3 MQB platformját, hanem az egy generációval régebbire épül.) Láncos 1.2 TSI-vel.

Az anyaghasználatról nem szólok, mert az egy fapados Trendline volt.

A Jetta hangszigetelése egy teljes kört vert a faceliftes O3 1.4 TSI-re, amit szintén 4 évig használtam. A VW-ben álló helyzetben a szabadban nem szürődött be se rezgés, se motorzaj. (60-80-nál a zajok elnyomták egymást és egy halk dohogással haladt.) Az ajtó és ablak gumikéderezése fejlettebb volt. Az Octaviában állva, vagy lámpához gurulva folyamatosan hallatszott a sóderes reszelős alapjárat, és ezt a különbséget végig meg is tartotta minden tempónál.

Az 1.0-s egyébként jobb.

Az Octavia egy tökéletes szerszám (szerintem telitalálat) amibe észérvekkel nem lehet belekötni, de nekem nem több. 

 

Előzmény: csíkos-háTTú (110761)
-carcass- Creative Commons License 1 napja 0 0 110771

Én mondjuk éppen nem sík vidéken lakok. :-)

Megnézem, hogy lesz e energiám elmenni megnézni a Scout-ot, mert nem a szomszédban van, viszont kíváncsi vagyok rá. 

Megnéztem viszont élőben az elsőként linkelt 2.0 tsi-t. Élőben szerintem nagyon durván jól néz ki. A szélvédő cserés volt, mert a rendszámos-hologramos cetli durván oda van celluxozva a szélvédőre. Ez azért erősen alja. Ettől eltekintve egyben van a gép. Több, mint 2 éve áll, ez szerintem nem használ neki. A féktárcsák tiszta rozsda, a betétek ránézésre kopottak és a 17-es téli gumiban alig van luft, szóval egy métert nem lehet menni vele, arról nem beszélve, hogy visít a benzinért (szinte porzik) és kéri az olajcserét. És az első lengéscsillapítók közül valamelyik szivárog, szóval lehet azzal kezdeni a sort (és egy új gumi garnitúrával). Ettől eltekintve erősen gondolkodóba estem.

 

Előzmény: sr1 (110770)
sr1 Creative Commons License 1 napja -1 0 110770

A mi 150lovas Scout-unk, 170 felet búg- talán szélzaj.

Kicsit meg van emelve a karosszéria (kerekek és magasító perselyek) és befúj a szél alája, van a franc tudja miért. 

Így nem hallom a dízel kerregő hangját.:)

 

 

Magyarország nagy része sík vidék. Minek a 4x4, főleg egy Skodába?

Mert az mindig az úton tart. Az, aki mégis megvette, erre rajött és nem adja el. 

A Skoda O3 Scout a Haldex 5-ös generációját kapta meg.

 https://www.google.com/search?q=haldex+5+generation&rlz=1C1CHBF_enRO1106RO1106&oq=hladex+5+gere&gs_lcrp=EgZjaHJvbWUqCQgBEAAYDRiABDIGCAAQRRg5MgkIARAAGA0YgAQyCQgCEAAYDRiABDIICAMQABgNGB4yCAgEEAAYDRgeMggIBRAAGA0YHjIICAYQABgNGB4yCAgHEAAYDRgeMggICBAAGA0YHjIICAkQABgNGB7SAQkxMTQ3NGowajSoAgCwAgE&sourceid=chrome&ie=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:32135df6,vid:Tbs9TeS6Qxo,st:0

 

 

 

 

Előzmény: -carcass- (110758)
Barangolo55 Creative Commons License 1 napja 0 0 110769

És visszafelé is elég kedvező.

Barangolo55 Creative Commons License 1 napja 0 0 110768

Barangolo55 Creative Commons License 1 napja 0 0 110767

Egy kis dicséret a dieselnek👍

Budapest-Rothenburg, tempomat 140km/h.

Passat 2.0TDI 150 le / én itt ragadtam a fórumon/

Hangosabb, mint az 1,5 tsi, de a nyomaték és a fogyasztás kárpótol.

Tab Creative Commons License 1 napja 0 0 110766

Nagyjából ezzel az összes negatívumot el is mondtam a típusról 5 év és 160e km alapján.

Előzmény: nohab (110764)
nohab Creative Commons License 2 napja 0 1 110765

A Jettát nem ismerem, de amikor új volt az első O3-am, egy 1.2 TSI, akkor volt, hogy 7-es Golffal mentünk helyette, azt viszont igen, nem lehet egy lapon említeni a kettőt. Nekem kombi kellett és a Golfból mindig is csak "A Golf" tetszett, így nem bántam meg a választást, de egyértelműen nem ugyanaz a kategória.

A most futó szériáknál ez a határ már sokkal kevésbé látszik, ha egyáltalán.

Előzmény: csíkos-háTTú (110761)
nohab Creative Commons License 2 napja 0 0 110764

Semmivel nem jobb a 2.0 hangra mint az 1.6, sőt, talán kicsit morgósabb is.

Előzmény: -carcass- (110763)
-carcass- Creative Commons License 2 napja 0 1 110763

De itt a nagyobb dízelről volt szó...

Előzmény: Tab (110762)
Tab Creative Commons License 2 napja 0 0 110762

Igen, az. O3fl 1.6crd. Mezőgazdasági vontató, főleg az előtte hajtott  O2fl 1.2tsi-hez képest.

Előzmény: -carcass- (110760)
csíkos-háTTú Creative Commons License 2 napja 0 0 110761

Mihez képest?

Ami nekem van III-as Octavia, az kifejezetten csendes. A szerelőmnek kellett felfedeznie, hogy a váltóból az egyik kihajtócsapágy cserés, búg. Én meg nem hallottam ezt használat közben, hogy búg egy csapágy. Lehet, hogy süket vagyok, de ezt nem tartom valószínűnek.

Próbáltam kortárs Jetta-t, kettőt is, egy 1,2TSI-t, és egy 1,6CR TDI-t. Egyáltalán nem jobb, mint az Octavia, sem a belső anyaghasználat, sem a zajszigetelése.

Számomra egyik sem zavaró egyébként*, de nem érzem azt, hogy a Skoda bármiben spórolásra vette volna a figurát, a VW-hez képest. És az Octavia messze-messze praktikusabb autó, mint a Jetta.

(*: Az már viszont igen, hogy sok sznob autós "szakíró" még mindig ott tart, hogy a Skoda az a VAG Dacia-ja. Messze nem az. Először is nem a levetett VAG technikát használja - Felicia utáni korszakról beszélek most -, hanem párhuzamosan ugyanazt. 

Ültem Dacia-ban, a Skoda messze előrébb van minőségben.)

Előzmény: nohab (110759)
-carcass- Creative Commons License 2 napja 0 0 110760

Most is az van. Nem tűnik vészesnek. A dízel annyival rosszabb? Különben meg a Slayer elnyomja. :-)

Előzmény: nohab (110759)
nohab Creative Commons License 2 napja 0 1 110759

Az O3 hangszigetelése eléggé gyenge, dízellel ez nagyon kijön.

Előzmény: -carcass- (110743)
-carcass- Creative Commons License 2 napja 0 0 110758

Nem sokat megyek sáros mellékutakra. :-)

De amúgy köszi, végül is meggyőztél arról, hogy jó a vas. Mikor az első Scout változat kijött - nagyon wannahave volt, de nem fért bele a keretbe. Nem mondom, hogy ez most nem férne bele.

Ez amúgy a benzinesre is igaz? Mert ha jobban megnézem, egy dízel és egy benzines van a hahun...

Senki nem akarja eladni? :-)

Előzmény: sr1 (110757)
sr1 Creative Commons License 2 napja 0 0 110757

Tudom mi a szakmád. 

A 4x4 mindig haza fog vinni.  

Ez a Scout az erősebb 2.0CRTD, nem is lehet kiautózni a teljesítményét. Amúgy elégé harapós a motorja. Előzni vele könnyű. 

Jó a plusz nyomaték, a pályán 140-es tempóban nagyon alacsony a fordultszáma. Bolondbiztos, nagyon szépen kitolja magát egy élesebb kanyarba.

Sáros mellékútakon is szépen teszi a dolgát, elég jó a fényrendszere.  

Mivel egy kicsit magasabban ülsz benne, mind egy símában, csak 3.5 cm az emelése, de számít és ha felhúzod az ülést, nagyon jól kilátsz belőle.

A nagyobb fékeket és a multilink hátsó futóműt kapta meg. Szinte az egész padlólemez be van burkolva alulról. A gyári felnik nagyon masszívak.   

Nekünk 2015-ös a Scoutunk én 85e km nyomtam bele 1.5 év alatt, aztán átadtam az asszonynak de a 150lovas és kézi váltós. Az asszony max. 25km megy vele naponta, de bírja, néha regenerál.  

Jó autó. 

   

 

  

Előzmény: -carcass- (110750)
AC_01 Creative Commons License 2 napja 0 0 110756

Igazad lehet. Amúgy teljesen rendben van az autó.

Előzmény: timla (110754)
www.octinfo.com Creative Commons License 2 napja 0 0 110755

(Ez hülye volt. Pont.)

Előzmény: timla (110754)
timla Creative Commons License 2 napja 0 1 110754

Ha van gyári garancia az autóra, akkor szerintem kár ezen aggódni. Ráadásul a 7,5-es fogyasztás ugyan kicsit magas, de nem hiszem, hogy műszaki hibára utalóan magas lenne.

 

Egyszer árultam egy tényleg jó Octaviat, felhívott a vevő, kb fél órán át beszélgettünk, tetszett neki minden, aztán a fogyasztásra kérdezett rá. Elmondam neki, hogy amíg nálam volt az autó - 50.000 km - az összes tankolást excelben vezettem és ez alapján 7 liter a fogyasztásom. Ekkor gyorsan elköszönt, mert ő 6,5-es fogyasztással keresett autót. Kb egy hónappal később hívott, hogy megvan-e még az autó, persze nem volt mert olyan áron hirdettem amennyiért a kereskedő beszámította volna a következő autómba., így kettő nap alatt elvitte más.

Előzmény: AC_01 (110753)
AC_01 Creative Commons License 2 napja 0 0 110753

Amennyiben a vezetési szokás miatt alakult ki a magasabb fogyasztás, az úgy nem zavar. Viszont ha bármi műszaki jellegű ok áll a háttérben az úgy már aggasztó lehet. Egyébként 70e km van az autóban még garanciával.

Előzmény: timla (110752)
timla Creative Commons License 3 napja 0 1 110752

Van olyan, ami a teljes kedettől mutatja a fogyasztást? Nekem három lehetőség van: since start, long-term, since-refuelling.

 

A a since-refuelling tankoláskor nulláz, a since-start 2 óra állás után, a long-term pedig akkor ha eléri a 100 üzemórát vagy a 10.000km-t. A két utóbbit menüben is lehet nullázni, de ezzel csak rövidülnek az adatok.

 

Egyébként miért számít a kijelzett hogyasztás amit egy másik sofőr alatt mért az autó?

Előzmény: AC_01 (110748)
kisfo Creative Commons License 3 napja 0 1 110751

Előzmény: AC_01 (110746)
-carcass- Creative Commons License 3 napja 0 0 110750

Végül is minden nap használatban van, napi 65-70 km állandó, heti 1-2 autópálya, alkalmanként 250-260km. Szóval megy bele a km rendesen. A pályázásra a dízel szerintem oké lenne, de azok a napi 30-35 km oda, aztán este vissza...nem biztos, hogy ezt már szeretné.

Alapvetően a benzinesnek sem tolom ki a szemét, de amikor kell, akkor induljon el. Inkább hazafelé szoktam meghajtani, néha 150-160, de tovább nem, mert nem szereti. :-)

Pályán így 5,2-5,5 között mozog, városban azért belemegy majdnem 7-be is. 

Szervizelni vidéken fogom, nem szakszerviz, olyan a környéken sincs. :-) 

(na jó 35-40km)

Ha csak annyi szerviz igénye lesz a 2.0 tsi-nek, mint az 1.4-nek (tekintettel, hogy fele annyi idős, a km meg még a fele sincs a meglévőnek), akkor nem zavar. Igazából a kötelező cuccokon kívül 200e km alatt az 1.4 tsinek semmi baja nem volt. Szóval szerintem jó a tsi motor.

És a következőt már nem fogom eddig megtartani. 6-7 évesen eladom vagy majd meglátom, hogy áll km. ügyében.

 

Ha nekem kellene döntenem a helyedben? Nem tudom, talán én a dízelt választanám. De igazából az állapottól függ, ha használt kocsiról van szó.

Holnap megnézek egyet-kettőt, aztán meglátom.

Köszi!

Előzmény: csíkos-háTTú (110744)
-carcass- Creative Commons License 3 napja 0 0 110749

Hát ja, ide jutott a világ (vagyis mi), hogy egy 5 éves vas 6,5-7,0 M. Röhej. 

Nem igazán van szükségem 4x4 verdára.

A színe szerintem nem rossz, bár engem az érdekel a legkevésbé. A mostani fehér, előtte fekete volt. Végül is majdnem mindegy.

Előzmény: sr1 (110745)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!