A hirdetésekben nincsen gyakorlatom. Talán az első "hirdetésem". - "azt nem tudjuk, hogy mit árulsz, se azt, hogy mennyiért". - Szerintem a fontosabb infókat leírtam. Akit esetleg érdekel az elérhetőségem publikus, szívesen válaszolok a kérdésekre.
Valaki fel tud homályosítani, hogy miért rozsdásodnak a gyári acélfelnijeim? Második szettem van, VW istálló ugyan, de 2 különböző márka, az előzőt is, a mostanit is megkezdte a felületi rozsda. Érdekes, hogy a perem része és a közepén, ahol kiöblösödik a kerék, a lyukak alatt, az utóbbi pár köralakú folt, körben, nem tudom, az előző tulajnak milyen dísztárcsája volt, de mintha olyan mintázatot követne.
Pedig sikálom rendszeresen, extraként pirosan megfolyós fékporoldót is kap. Vagy ez hasonló futómű alkatrészek felületi elváltozásához? Dísztárcsa takarja, de levételkor bántja a szemem.
Más. 1.5 fogyasztás. Fed. komp. alapján nem lehet megítélni, olyan fogyit lehet előhozni rajta, amilyet csak akarsz. Nekem a hosszútávú 6l körül van, mostanában lakott terült indulás, 5-10km, majd 45 km autópálya 120 km/h tempóval. S/S kiiktatva, szóval nincs indítgatás. Városban nincs csoda, ott semmi sem fogyaszt jól, az előző 1.4 szívó is bekapta, az 1.5 sem különbözik tőle. Meg ugye én az ajánlott fokozatokat sem követem, nekem valahogy idegen 1500-nél 6-ost kapcsolni, ok, az nyomaték ott van a turbó miatt, de szerintem kell egy kicsit több fordulat.
Azt nem állítom, hogy az Octavia zajszigetelése, belső anyaghasználat terén több.
Azt viszont igen, hogy nem kevesebb.* Legalábbis a két Jetta esetében nem tapasztaltam, hogy jobb lenne az én 2014-es (még a facelift előtti!) Octaviámnál. Az tény, hogy más zajok, zörejek jutnak be. Hogy ezt ki mennyire tolerálja, kit zavar az adott zaj kevésbé, az már ízlés dolga.
Praktikumban nincs verseny a két kocsi között, ebből a szempontból az Octavia köröket ver a Jetta-ra.
*: Korábban írtam, hogy szerelőm szólt rám, hogy a váltómban a kihajtócsapágy lóg, szivárog a váltóólaj, és búg is a csapágy. Ez azért nem egy pillanat alatt alakul ki, és nem hallottam. Pedig kínosan ki van hegyezve a fülem a rendellenes zajokra. Hajdani szakmai ártalom, még a repülésből maradt. Ha vacak lenne a zajszigetelés - pláne annyira, amilyenre páran mondják - akkor nem Zsolt barátom szólt volna nekem a hibáról, hanem én neki.
Az újabb - Octavia III FL, vagy IV - esetében nem tudok ilyenről nyilatkozni, olyanokban még nem ültem, nem vezettem.
Én nemcsak próbáltam, hanem 4 évig használtan a 2013-as Jettát. (Ami ráadásul nem kapta meg az O3 MQB platformját, hanem az egy generációval régebbire épül.) Láncos 1.2 TSI-vel.
Az anyaghasználatról nem szólok, mert az egy fapados Trendline volt.
A Jetta hangszigetelése egy teljes kört vert a faceliftes O3 1.4 TSI-re, amit szintén 4 évig használtam. A VW-ben álló helyzetben a szabadban nem szürődött be se rezgés, se motorzaj. (60-80-nál a zajok elnyomták egymást és egy halk dohogással haladt.) Az ajtó és ablak gumikéderezése fejlettebb volt. Az Octaviában állva, vagy lámpához gurulva folyamatosan hallatszott a sóderes reszelős alapjárat, és ezt a különbséget végig meg is tartotta minden tempónál.
Az 1.0-s egyébként jobb.
Az Octavia egy tökéletes szerszám (szerintem telitalálat) amibe észérvekkel nem lehet belekötni, de nekem nem több.
Megnézem, hogy lesz e energiám elmenni megnézni a Scout-ot, mert nem a szomszédban van, viszont kíváncsi vagyok rá.
Megnéztem viszont élőben az elsőként linkelt 2.0 tsi-t. Élőben szerintem nagyon durván jól néz ki. A szélvédő cserés volt, mert a rendszámos-hologramos cetli durván oda van celluxozva a szélvédőre. Ez azért erősen alja. Ettől eltekintve egyben van a gép. Több, mint 2 éve áll, ez szerintem nem használ neki. A féktárcsák tiszta rozsda, a betétek ránézésre kopottak és a 17-es téli gumiban alig van luft, szóval egy métert nem lehet menni vele, arról nem beszélve, hogy visít a benzinért (szinte porzik) és kéri az olajcserét. És az első lengéscsillapítók közül valamelyik szivárog, szóval lehet azzal kezdeni a sort (és egy új gumi garnitúrával). Ettől eltekintve erősen gondolkodóba estem.
A Jettát nem ismerem, de amikor új volt az első O3-am, egy 1.2 TSI, akkor volt, hogy 7-es Golffal mentünk helyette, azt viszont igen, nem lehet egy lapon említeni a kettőt. Nekem kombi kellett és a Golfból mindig is csak "A Golf" tetszett, így nem bántam meg a választást, de egyértelműen nem ugyanaz a kategória.
A most futó szériáknál ez a határ már sokkal kevésbé látszik, ha egyáltalán.
Ami nekem van III-as Octavia, az kifejezetten csendes. A szerelőmnek kellett felfedeznie, hogy a váltóból az egyik kihajtócsapágy cserés, búg. Én meg nem hallottam ezt használat közben, hogy búg egy csapágy. Lehet, hogy süket vagyok, de ezt nem tartom valószínűnek.
Próbáltam kortárs Jetta-t, kettőt is, egy 1,2TSI-t, és egy 1,6CR TDI-t. Egyáltalán nem jobb, mint az Octavia, sem a belső anyaghasználat, sem a zajszigetelése.
Számomra egyik sem zavaró egyébként*, de nem érzem azt, hogy a Skoda bármiben spórolásra vette volna a figurát, a VW-hez képest. És az Octavia messze-messze praktikusabb autó, mint a Jetta.
(*: Az már viszont igen, hogy sok sznob autós "szakíró" még mindig ott tart, hogy a Skoda az a VAG Dacia-ja. Messze nem az. Először is nem a levetett VAG technikát használja - Felicia utáni korszakról beszélek most -, hanem párhuzamosan ugyanazt.
Ültem Dacia-ban, a Skoda messze előrébb van minőségben.)
De amúgy köszi, végül is meggyőztél arról, hogy jó a vas. Mikor az első Scout változat kijött - nagyon wannahave volt, de nem fért bele a keretbe. Nem mondom, hogy ez most nem férne bele.
Ez amúgy a benzinesre is igaz? Mert ha jobban megnézem, egy dízel és egy benzines van a hahun...
Ez a Scout az erősebb 2.0CRTD, nem is lehet kiautózni a teljesítményét. Amúgy elégé harapós a motorja. Előzni vele könnyű.
Jó a plusz nyomaték, a pályán 140-es tempóban nagyon alacsony a fordultszáma. Bolondbiztos, nagyon szépen kitolja magát egy élesebb kanyarba.
Sáros mellékútakon is szépen teszi a dolgát, elég jó a fényrendszere.
Mivel egy kicsit magasabban ülsz benne, mind egy símában, csak 3.5 cm az emelése, de számít és ha felhúzod az ülést, nagyon jól kilátsz belőle.
A nagyobb fékeket és a multilink hátsó futóműt kapta meg. Szinte az egész padlólemez be van burkolva alulról. A gyári felnik nagyon masszívak.
Nekünk 2015-ös a Scoutunk én 85e km nyomtam bele 1.5 év alatt, aztán átadtam az asszonynak de a 150lovas és kézi váltós. Az asszony max. 25km megy vele naponta, de bírja, néha regenerál.
Ha van gyári garancia az autóra, akkor szerintem kár ezen aggódni. Ráadásul a 7,5-es fogyasztás ugyan kicsit magas, de nem hiszem, hogy műszaki hibára utalóan magas lenne.
Egyszer árultam egy tényleg jó Octaviat, felhívott a vevő, kb fél órán át beszélgettünk, tetszett neki minden, aztán a fogyasztásra kérdezett rá. Elmondam neki, hogy amíg nálam volt az autó - 50.000 km - az összes tankolást excelben vezettem és ez alapján 7 liter a fogyasztásom. Ekkor gyorsan elköszönt, mert ő 6,5-es fogyasztással keresett autót. Kb egy hónappal később hívott, hogy megvan-e még az autó, persze nem volt mert olyan áron hirdettem amennyiért a kereskedő beszámította volna a következő autómba., így kettő nap alatt elvitte más.
Amennyiben a vezetési szokás miatt alakult ki a magasabb fogyasztás, az úgy nem zavar. Viszont ha bármi műszaki jellegű ok áll a háttérben az úgy már aggasztó lehet. Egyébként 70e km van az autóban még garanciával.
Van olyan, ami a teljes kedettől mutatja a fogyasztást? Nekem három lehetőség van: since start, long-term, since-refuelling.
A a since-refuelling tankoláskor nulláz, a since-start 2 óra állás után, a long-term pedig akkor ha eléri a 100 üzemórát vagy a 10.000km-t. A két utóbbit menüben is lehet nullázni, de ezzel csak rövidülnek az adatok.
Egyébként miért számít a kijelzett hogyasztás amit egy másik sofőr alatt mért az autó?
Végül is minden nap használatban van, napi 65-70 km állandó, heti 1-2 autópálya, alkalmanként 250-260km. Szóval megy bele a km rendesen. A pályázásra a dízel szerintem oké lenne, de azok a napi 30-35 km oda, aztán este vissza...nem biztos, hogy ezt már szeretné.
Alapvetően a benzinesnek sem tolom ki a szemét, de amikor kell, akkor induljon el. Inkább hazafelé szoktam meghajtani, néha 150-160, de tovább nem, mert nem szereti. :-)
Pályán így 5,2-5,5 között mozog, városban azért belemegy majdnem 7-be is.
Szervizelni vidéken fogom, nem szakszerviz, olyan a környéken sincs. :-)
(na jó 35-40km)
Ha csak annyi szerviz igénye lesz a 2.0 tsi-nek, mint az 1.4-nek (tekintettel, hogy fele annyi idős, a km meg még a fele sincs a meglévőnek), akkor nem zavar. Igazából a kötelező cuccokon kívül 200e km alatt az 1.4 tsinek semmi baja nem volt. Szóval szerintem jó a tsi motor.
És a következőt már nem fogom eddig megtartani. 6-7 évesen eladom vagy majd meglátom, hogy áll km. ügyében.
Ha nekem kellene döntenem a helyedben? Nem tudom, talán én a dízelt választanám. De igazából az állapottól függ, ha használt kocsiról van szó.