Szerinted gyümülcs oltó boldogasszony volt régebben ? Majd olvasgass már vissza kicsit ! Cam haverod volt az első aki nekem állt mikor még naív kezdő netező voltam , hát nem keveset tanultam tőle :-))))
Te is az értetlenkedők táborát erősíted , ez a hsz-od is bizonyíték rá ....
""Javíttatták egy remek gépműhelyben, nem tudom hogy lehet ezt a problémát szakszerűen javítani, de amit csináltak vele az sztem szar, le se merem írni, de jobbat én se tudok.""
azert leirhattad volna. :)
Loctite nem made in china.. es piszok mod nem bovlit arul.
Tobbfele csavar, es hengeres palast rogzito ragasztojuk van.
mind mukodik.. kivaloan.
/csak egy adalek. A legprecizebb feluletmegmunkalas, es illesztes sem ad 100%-os felulet kapcsolodast.( 60-70 % -kozott van)
A loctite ragasztok.. ezt a 100%-ot majdnem tudjak. ...es gyakorlatban is igy tunt.
ha valaki fikazni fogja, akkor az vagy nem tartotta be a felhaszn.utasitast.. vagy kisem probalta. thnx. avagy meglehet gyozni. ;) /
~Gyujtas igennyel kapcsolatban az volt az allitas, hogy 2Tnek kevesebb elogyujtas kell vegfordulat kozeleben,, mint az alap elogyujtas.
Ez most sem osztom.
Valoban lehajlik a vege.. de nem az alapgyujtas ala.
A benzin egesi sebessegevel kapcsolatban lehet tevedtem.
Megmagyarzatatok, hogy az olomadalek lassitja az egest..
Rendben. mennyi ideje nincs mar olmos benzin ?
Es akkor melyik jobb, az 95, vagy az oz 100+ -os benzin ?
Szval gyak. tok mindegy. lehet olmos magas oktanszamu lassabban eg... de ez a lassabb eges is boven eleg meg magas fordulatu motorokban is... avagy kompreszszio viszony.. es miert is kell magasabb oktanszam belejuk ??
Köcce. "The specific fuel consumption of these three engines is approximately the same, namely, 0.35 lb. per h.p. per hour at cruising speed and 0.37 lb. per h.p. per hour at full load (Fig. 46)."
Értem, s köszi a választ! Igen, kis etz-ről van szó. Ezek szerint a hajtóműolajból jó esetben semmi nem csorog át a forgattyúsházba. Mondjuk ez elég érthető is így utólag belegondolva.
Visszafelé kezdem a válaszokat mert nekem így jó :) Jól értettem, hogy kis etz ről van szó?
Benézted egy kicsit azt az olajjáratot, mert levetted a szimeringet akkor látod a furatot ami a forgattyusház közepében abba a csatornába megy. De ha felteszed a bal szimering házát akkor máris rájössz, hogy az csak a 2T olajat csurgatja a csapágyra mindkét oldalt. MZknél ez így van, és azzal a dugóval van kettévalsztva a tér, hogy mindkét oldali csapágyak megkapják a kenésüket.
A felső csapszeg hogy kottyan? A hajtókarba van beletéve a tűgörgő + a csapszeg és dugó nélkül nézve kottyan? Elviekben annak szorulás és kottyanás nélkül kéne járnia. Meg lehetne próbálni egy új tűgörgőt új csapszeggel, de nem biztos a javulás.
Ha dugóstól nézted, akkor lehet olyan, hogy a dugóban a csapszeg furat szokott jó oválisra kiverődni gondolom a csúcstechnikás anyagminőség miatt, de én ehhez nem értek, csak ahogy szerelgettem őket ez jellemző volt. Pld ha jó forró motornál levettem a hengert gyorsan akkor remekül látszott miért kerreg. Ezzel nem nagyon lehet mit csinálni, max másik dugó és akkor (rovid) ideig óráig bírja megint.
Meg kéne nézni a könyvet, 250esnél úgy emlékszem, hogy 1 milis hézagoló lemez mellé mehet a hajtókarnak az alátét mellé.
A főtengely csapágyfelület megkopása sztem jellemző kis ETZ re. Nekem főleg 250eseim voltak azokon nem tapasztaltam ilyet, csak mostanában láttam két kicsit és mindkettőnek ilyen volt. Egyik úgy volt megkopva, hogy csak az egyik irányban és kóválygott is a generátor rendesen. De nem a centRirozatlanság miatt, hanem a féloldalas kopás miatt. Javíttatták egy remek gépműhelyben, nem tudom hogy lehet ezt a problémát szakszerűen javítani, de amit csináltak vele az sztem szar, le se merem írni, de jobbat én se tudok.
Apró popó a minap széthúztam a kietz blokkomat, hogy orvosoljam a morajló zajt, ami szerintem a főtengely csapágyak miatt volt, és a következőket figyeltem meg:
- a dugattyúkép szép volt, a gyűrűk alatt semmi koksz nem volt, csakis felette. - a kokszréteg a dugattyúnak és a hengerfejnek azon térfelén volt inkább fellelhető, ami a kipuff oldalhoz van közelebb - méreteket sajnos nem tudok ellenőrizni, mert nincs hozzá eszközöm, tolómérővel a henger esetében nem sokra megyek. Annyit figyeltem meg, hogy a dugattyút a hengerben tologatva középütt kissé könnyebben csúszik, nyilván valamennyire "hordós". Egyelőre kap két új gyűrűt, aztán majd meglátjuk. - a felső csapszegnél minimális kottyanást érezni kézzel radiális irányban. Ennek teljesen passzosnak kell lennie, vagy amolyan "hajszálkottyanás" még nem vészes? - a hajtókar főtengely felőli végénél nem érzek sugárirányú kotyogást, ellenben tengely irányban elég nagy a holtjátéka. Furcsállottam, hogy nincs fixre hézagolva a hajtókar. Csak két rézalátétnek tűnő valami van kétoldalt. A kotyogást elég nagynak találom, 1-1,5mm már amennyire emlékszem rá, nem mértem, csak érzésre mondom. A dugattyú oldalirányú helyzete a főtengelyen a henger folytán úgyis meg van határozva. Kell ettől függetlenül a precíz hézagolás? Évekig így ment a motor, nem volt rá különösebb panaszom. - A főtengelycsapágyak belső gyűrűi kézzel elforgathatóak a főtengelyen és kissé kotyogtak is. Egyértelmű, hogy itt van mit orvosolni. Mit javasoltok? Mi ennek a menete? Gondolom nem annyiból áll, hogy új csapágyakat veszek azokkal a méretekkel, amilyenek a régi csapágyak voltak. Gondolom a főtengely palástja kopott meg (erre utaló nyomokat látok is rajta. Mivel a főtengely felülete tudtommal edzett, felteszem nem annyi a megoldás, hogy egy kisebb méretre köszörültetem és mehet rá egy hozzá passzoló új méretű csapágy. Felhegesztés, esztergálás, újrahőkezelés, ilyesmik? Vagy vegyek egy új főtengelyt? - s végül amit még nem értettem: A kuplung felőli oldalon van egy olajáteresztő csatorna, ami a csapágyak kenésére szolgál elvileg. Na ez a csatorna a szívúoldal felől végig van marva a forgattyúsház falában egészen a gyújtás oldali csapágyig. Gondolom azért, hogy oda is jusson extra olaj magán a keveréken kívül is. Találtam azonban ebben a csatornában a blokk közepénél (az összetételnél) egy fekete műanyag vakdugót, ami ezt a csatornát gyakorlatilag félúton lezárja, az olaj nem mehet benne tovább. Ennek a dugónak rendesen kiképzett helye is van, nem csak úgy oda van gyömöszölve, tehát mindenképp gyári. Valaki el tudná magyarázni, hogy miért van ott az a dugó?
ez egy gyönyörű szerkezet! off sajnálatos módon a Magyar fejlesztésű Hajtókar nélküli motor is feledésbe merült. Túrkevén a Ványaiban van az egyetlen működő példány (ha még működik és nem rohadt össze) Buszokba akarták beletenni, tesztelték, de mivel Magyar volt (nem pedig Orosz) így nem kellett.... Benzines 8 hengeres Boxer elrendezésű motor 4 db karburátorral a dugattyú kulisszával kapcsolódik a főtengelyhez durván úgy néz ki mint a hűtőgépek kompresszorában található szerkezet...
Azért kíváncsi lennék, mit kezdenétek egymással face-to-face :D Minden esetre én várom azokat a képeket a gyújtásodról. Nem sikerül visszakövetni, hogy miről van szó pontosan, de érdekelne, hogy miben mesterkedtél.
Ember, azért írtam cm-t, mert nem mindenki mérnök, aki itt írogat, és jobban kézbefogható mérték, mint a mm. A 100 bar meg a keletkező nyomóerő miatt érdekes. Ja, meg az se elvetendő, hogy nyomásból, és térfogatáramból már teljesítményt is tud számolni, aki egy kicsit utánanéz... Az áttétel meg már csak attól függ, hogy milyen motort, és szivattyút talál.
Nem érdekel a nyomorod , úgy netezek ahogy akarok , olyanok meg főleg ne próbálják nekem megszabni , mit , s hogyan , akik maguknak sem parancsolnak:-)))
Tudom párszor az önérzetedbe gázoltam és ezen nem tudod magad túltenni külső segítség nélkül , de mit mondtam volna (?) ha fordítva mondod a gyújtás igényét 2T-nek és nálad fordítva ég a benya :-))))))
Hitetlenkedj csak , nem hat meg , de olyat , hogy semmit nem mutattam .... :-o
Lehet csak kezdesz szenilis lenni :-))) Most , csak neked , mutatom a középdő ujjam , felfelé :-p
De nézzük a másik oldalát : Téged még képen sem láttalak ! Tehát még annyit sem mutattál ....
Az is lehet , te vagy Bill Gates magyar nyelvű boszúja az illegális windózt használók miatt :-))))
Ez így is van , ezért fordított nekem az a haverom Floridából aki nemrég azon a képen kezelt Schwantz bácsival 1 deeler expon :-o
Mondott is pár okosat tapasztalatból , mert pár évig tolta 1000-es kategóriában kint .
Kint van sok cég aki megcsinálja neked a sor 4-est , de , hogy mit , mért úgy , azt sehol nem árulják el .....
Kint inkább a repcsi motorokat buzerálják nagyon , arra van sok leírás , profi 2T forgattyúkat amihez van is némi írás , csak Ausztráliában találtunk :-O
De már írtam , Pancsi fórumot kezdőként ezzel sokkoltam :-)) (emzoli a tanúm rá)