Gyerekek, az autó nagyon megváltozott, az alapjárat, a karakter, elég jól megjött az ereje is. Motorvezérlőt kellett cserélnem, ami az autóban volt az szét volt gányolva.
A végső felállásban egy Nakamichi fejegység, egy aktívba kötött beépített hangváltós Audison erősítő és egy DLS R6a szett vett részt. Tápkábel 70cm, rca 20cm, hangszórókábel 1,7m, mindenhol aranyozott csatlakozók. Meg rendesen kimerevített hely. Erre írtam, hogy szépen szólt ;-)
Nem ütött akkorát mint egy láda, de cserébe pontos volt és nem mosódtak össze a mélyek. A selyem csipogók is inkább a kellemes puha hangról szóltak, mint a hangerőről.
A 206-osban pl. csak 4 hangszóróm volt (1-1 pár mélyközép és magas) és nem szólt rosszul!
Nem szólt rosszul: meglehet. Viszont még egy élvonalbeli professzionális középsugárzó sem tud csodát tenni, pl. a Celestion PA 20 centis középsugárzója max. átviteli sávja 800-5000 Hz . Igazi mély még nyomokban sincs, igazi magas sem. Amit gyárilag beépítenek egy közepesen árazott autóba, az meg ennél sokkal rosszabb. A méltányolható hangminőséghez minimum 2 féle hangszóró kell (amit leírtál) A "jól szól" kategória nemigen tudja nélkülözni a különválasztott közép ill. mélysugárzót, meg persze nyilván a magas.
A hangszórók száma a minőségben nem sokat számít, legfeljebb abban, hogy mindenhol jól szóljon. A 206-osban pl. csak 4 hangszóróm volt (1-1 pár mélyközép és magas) és nem szólt rosszul!
A legmagasabb gyári felszereltséghez 6 hangszórós mind a Fiat, mind a Honda. Nem vagyok audiofil, legyen mély, meg magas is benne, s elégedett vagyok. :-)
Nagyjából az a vonal megy nálam is, pedig azért jóval fiatalabb vagyok nálad :-) Nálam azért a Spotify maradt talpon, mert ennek tűntek a legértelmesebbnek a válogatásai/ajánlói. Ami viszont kell, hogy ne csak a saját buborékjában éljen az ember.
Régen raktak szar zenét a gyártók a kocsikba, a 20évnél fiatalabbakban már a gyári is teljesen vállalható sztem.
Az olcsó tömegautók árszintjébe nem fér bele igényes cucc, túl sok mese nincs. Két olcsó hangszóróval, alulméretezett, torzító erősítővel, elspórolt zajszigeteléssel, zörgőműanyagos utastérrel legfeljebb a közlekedési információk okoznak izgalmat :-DD
Mitől lehet ez.. nemrég jó zenék mentek vmelyik adón, erre bemondja, h retro buli van.. Mondom milyen retro, én ezekre buliztam.. ja, 30 éve.. :-)))
Az Accordban nem volt semmiféle márkás hangrendszer, mégis tök jól szólt, legalábbis az én igényeim szerint. Régen raktak szar zenét a gyártók a kocsikba, a 20évnél fiatalabbakban már a gyári is teljesen vállalható sztem.
Nekem főleg a "régiek" jönnek be, Pink Floyd, Jeff Beck, Pat Metheny, Supertramp, Deep Purple...ilyesmik. Meg a nagyon régiek, Rolling, Them, Doors.. :-D
A Focal- nál magas a mérce... Nem is olcsó (nem tud az lenni)
A régi "becsípődésem" kicsit előjött, eljátszok a Vignale kütyüjével. (A Ford bámulatosan rosszul szóló, gagyi hangrendszert képes belerakni az autóiba, még a magasra pozicionált Titánium sem kivétel. A Vignale viszont ott van a szeren. A Sony név nem sok jót sugall, de ez tényleg ott van a szeren, 12 hangszóró, DSP erősítő, Active Noise Control...)
Ugyanazt az igényes zenei anyagot (benne egy 5 perces dobszóló) soxor hasonlítottam össze.
-CD. Igazán igényes, drága SACD / CD hybrid, persze a rendszer a CD csatornát használja. Jól szól? Önmagához mérten igen. De savanyú a szőlő, amit 10 éve nem hittem volna, még az igényes CD-nél is van sokkal jobb.
-Spotify Prémium előfizetés, S22 Ulta, Android Audio-n keresztül. Röhej, de már ez is jobb, mint a CD. Jóóóó.. A Spotify hangminősége nem a csúcs ugyan a zenemegosztók között, de felhasználóbarát, jól elvagyok vele.
-Tidal Prémium, itt is S22, Android... Hi-Res rendszer, magasan több info, mint az előző két esetben, baromi jól tud szólni... a legjobb ma elérhető választás, persze 2,200 Ft / hó
Átlagember megvesz egy drága autót drága hangrendszerrel. Az FM asók nem szólnak jól, a Bartók még olykor-olykor talán. A DAB-ot bölcs tisztségviselőink 6-8 éve egy laza mozdulattal kiirtották, ezt még a legelmaradottabb európai országok sem nagyon lépték meg. A legtöbb kütyüben már nincs is CD-lejátszó, ha van, macerás, már nem is az igazi.
Szóval a legtöbb jó autós audiorendszer tulaja nem is tudja igazán, mit tud a kütyü. Legtöbben a hangerőt díjazzák :-)
Használom szorgalmasan, de hogy kihasználom-é, az jó kérdés. Nem nagyon van összehasonlítási alapom. Nagyon sokat kellett járódnia, meg lehet én megszoktam a hangszínét. Most már nem tenném alá a HK ProLogic-nak, pedig abban aztán benne van minden elektronikus varázslat, ebben meg semmi. Ez egy igazi minimál, még középsugárzók sincsenek benne. 4 kétutas szett az ajtókban, egy egyutas center a szélvédő alatt, meg egy duplatekercses mélynyomó az utasülés alatt. Ennyi. Szerintem még külön (analóg) hangváltója sincs, mert az (digitális) erősítőig végig digitálisan megy a jel, kvázi csak a hangszórókábeltől analóg. A forrás az iPhone-om, legfőképen az előfizetéses Spotify, CarPlay-el (tehát ott veszteségmentesen) összekötve. Amit az tud, azt tudja a rendszer. Szóval a Stimela azért elég jól szól :-)