Csökkent az olaj ára, ami lement kb. 90-92 $ - ról 83-84 $ -ra. A Forint is erősödött, a 370-372 -es $ lement kb. 355 Ft-ra. Ez az oka az üzemanyag árcsökkenésének. Ez most "kapóra jön", h azt lehet mondani, hogy a kormány így megmondta. Az igazi próba akkor jön, ha ezek a folyamatok megfordulnak. Na, akkor lehet majd izmozni. (már biztos, h meg van erre is a forgatókönyv, két lépéssel előbbre járnak, mint mi.)
Azért akárhogy is így meg úgy kormányzati beavatkozással ijesztgetés, de néhány hét alatt mégiscsak lement az üzemanyagár néhol 600 Ft alá, nemrég még kb. 50Ft-al többért tankolhattunk.
Tegnap 595 Ft volt mindkét üzemanyag a kiskútnál ahová járok.
Felesleges veszekedni a kollégával már a szomszédaimnak is elektromos kocsija van végre nem dizel melegítésre és kerregésre ébredek a mínuszokban valamint ha előttem éll a dugóban egy ilyen akkor nem a kormot szívom. Söpörjük be minden helyzetből ami nekünk jó a többivel ne foglalkozzunk.
Ne menjen tovább a civakodás azon, hogy mennyire istencsászár vagy mégsem az elektromos autózás napelemmel ingyen töltve, mert ez nem az A topik.
A többség ( a kőkorszakiak akik még bendiesel autóval járnak ) örüljön annak ha éppen lefelé megy az éppen aktuális üzemanyagár, és háborogjon ha megint emelik, ez a topik erről szól nem a villanyautózás előnyeiről, és az ingyen töltésről.:)
Igen van ilyen is, de tedd a szívedre a kezed, hogy más gyártó autója sosem romlott el akár olyan szinten, hogy pár éves sok 10 milliós autónak szív(motor)csere csak a megoldás, amit persze a remek gyártó elutasít mindenféle mondvacsinált indokkal...
"-> egy elektromosnak nincs soha "valamiféle" szervízigénye ? :-)))"
Ismerős tavaly ősztől lízingel egy Model Y-t, vagy két hete elromlott benne az inverter, azóta használhatatlan az autó. A szerviz még addig sem jutott el, hogy elszállítsa a kocsit, állítólag május legvégén hajlandóak foglalkozni vele, addig majd elálldogál a céges parkolóban. Vajon mi lenne, ha nem őrzött helyen romlik el, hanem útközben? Jó egy hónapig ott heverne az út szélén? Biztos nem hordanák szét a buckalakók. :-)
Az eset miatt nálam a Tesla leégette magát, nem számolok vele a jövőben, ha esetleg autót cserélnék. Ilyen garanciális "ügyintézésre" nekem nincs szükségem. Ekkora vételár mellé normálisabb eljárás illene.
Mindenki ezzel jön, gondolom a napelem, és a telepítés is ingyen volt, aztán a villanyautó is ingyen áll a házhoz.i "
Azt írtam ha jól emlékszem, hogy ingyen töltés volt amíg a Lidl és társai azt biztosították!
A napelemes rendszer 5 éve került fel és nem is gondoltam rá akkor, hogy elektromos autó lesz, ezért nem nagy teljesítményű. Sokat segít a család anyagi körülményeit javítani. Nem pályázatból van, kifizettem a telepítéskor egyben, de olyan pénzen amit igazából max államkötvényt vettem volna, de úgy véltem jobb helyen van a tetőn... :)
Az autócsere aktuális volt és két autó között gondolkodtam.
1, Hyundai Tucson diesel automata
2, Hyundai Ioniq elektromos
Árban ugyan annyi volt akkor a 2 autó. Elektromos lett...nem bántam meg és megszabadultam egy bármilyen autó mindenféle szervizelésétől... Ééésss nem utolsó sorban attól, hogy lessem éppen mennyi az üzemanyag :)
Igazából nem szeretném erről tovább offolni a topicot...
Ami fenntarthatatlan, azt előbb utóbb muszáj megváltoztatni. Nem gondoltátok, hogy 100 évig fogjátok a komplett el.hálózatot akkumulátorként használni? Én meg a 4000 Ft fogyasztásom mellé fizetek 12 rendszerhasználati díjat?
Pályáztam abban az elfuseralt pályázatban, amit lassan 3 éve írták ki, és 100% támogatással.
Elvileg a pontrendszer szerint annyira hátra kerültünk volna, hogy úgyse kapjuk meg, de ugye menet.kozben, amikor már nem lehetett beadni, megvaltoztattak a szabályokat, így megkaptuk.
Teljesen ingyen lett volna, de a balfasz kormány "majd mi megmutatjuk hogy szembe lehet hugyozni a villamossal" hozzaallas a miatt az EU nem adott pénzt, nekik még nem volt, ennek köszönhetően elment az árfolyam, és már kellett fizetni egy keveset. De ennyit megért.
A most futó felét fizetik az akkus rendszernek pályázatra nem jelentkeznek, az biztos. Az a sose terül meg kategória.
Vegul kb.1 evi villanyszamlaba kerult a rendszer, ennyit meger, barmennyit is fog termelni, ez masfel even belul megterul. Es 10 evig szaldos.
(fontos megjegyezni, hogy mindenki repul a szaldobol, akinek mar 9 eve fent van, annak egy ev mulva).
Na onnantol soha nem terul meg. Hacsak nem vesz melle akkut. De az is millios tetel, es azt is cserelni kell idonkent, szoval valoszninuleg mire megterul, lehet is cserelni.
Néhány éve én is terveztem napelemet telepíteni, volt is 2 cégtől árajánlatom, de a meglévő alacsony villanyszamlaval akkor ca. 20 éves megtérülést számoltak ki.
Inkább hagytam az egészet, meg mindig alacsony villanyszámlám, és villanyautóm sincs.
Mondom ezt ugy, hogy majdnem lett ingyen napelemem, de annyira f.sz volt a kormany, hogy vegul megis fizetni kellett valamennyit, es 2,5 evig tartott. (es meg nincs vege, de nezni mar tudom :)