Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

E250TD Creative Commons License 5 napja 0 0 14886

Gratula!

Előzmény: ttlfeg (14885)
ttlfeg Creative Commons License 6 napja 0 0 14885

Sziasztok! Köszönöm mindenkinek a segítséget. A tranzisztor csere segített. Jó lett az olajszint kijelzés.

ttlfeg Creative Commons License 2024.05.09 0 0 14884

Köszi. Van a közelemben elektronikai bolt. Holnap lesz időm elugrani a tranzisztorért.

Igen, az egy zéner dióda. Az védő diódának van betéve a kimenetre, és azt diódát jónak mértem. Kivett tranzisztorral nem világított a visszajelző, szóval tuti nem az okozza a hibát nálam.

Előzmény: KoriKimi (14883)
KoriKimi Creative Commons License 2024.05.09 0 0 14883

Bocsi, a dióda nem 1N4148, kiforrasztottam a panelból és ha jól kiolvastam akkor az BZX55C zener dióda lesz, ha netalán az is rossz lenne a panelodban.

123

Előzmény: ttlfeg (14881)
KoriKimi Creative Commons License 2024.05.09 0 0 14882

Én is utánanéztem volna az IC-nek és nincs róla fent adatlap a neten. Ami nálam van műszeregység abban újszerűbb a panel és alkatrészei, tranzisztornak BC337 szerepel ilyenem van itthon készleten, dobtam volna neked egyet ha a közelben lennél (20 forintos tétel). Az az egy szem dióda pedig talán 1N4148 lehet az én panelemen, egy sima egyenirányító, de mérget nem veszek rá.

Előzmény: ttlfeg (14881)
ttlfeg Creative Commons License 2024.05.09 0 0 14881

Szemre jók voltak a forrasztások, de azért tettem egy próbát az újraforrasztással. Az nem segített. Végig mértem az alkatrészeket, az elko-n teljesen jó értéket mértem. Azért bisztos ami biztos kicserélem. Ami viszont biztosan rossz az pont a visszajelző izzót kapcsoló tranzisztor. Ha minden jól megy holnap sikerül beszereznem, és hétvégén már látni fogom, hogy jó lett-e vagy van még más baja is. Ha nem sikerül, akkor tényleg nem marad más mint a csere, mert sajnos az IC-ről nem találok semmi infót.  Ez esetben keresni foglak a donor nyák ügyében.

Előzmény: E250TD (14880)
E250TD Creative Commons License 2024.05.09 0 0 14880

Szerintem sokkal többet nem tudsz csinálni, mint újraforrasztani a forrasztásokat, esetleg elko-t cserélni.

Egyszerűbben megúszod, ha cseréled az egészet. Ha pesti vagy és eljössz érte, tudok adni donor nyákot :)

Előzmény: ttlfeg (14879)
ttlfeg Creative Commons License 2024.05.08 0 0 14879

Köszi. Ha tényleg így működik, akkor viszont nem értem mit csinál a műszeregységben a képen látható elektronika.
Majd rámérek beindítás után is, a olaj szint szenzorra és akkor kiderül.

Előzmény: KoriKimi (14878)
KoriKimi Creative Commons License 2024.05.03 0 0 14878

Épp nemrég javítottam meg apám autójánál, leszakadt az olajszintjelző jeladó csatlakozójáról a vezeték (1 szálas, barna színű ha jól emlékszem), már nem sok rézszál tarthatta, menet közben szakadhatott el és akkor világított ki a visszajelző lámpa.

Előzmény: ttlfeg (14877)
ttlfeg Creative Commons License 2024.05.03 0 0 14877

Egy olyan autóban amiben jó a visszajelzés, járó motornál valaki lehúzná a szintérzékelőről a csatlakozót, akkor kiderülne hogy működik. Ha a műszerfalon világítani kezd a visszajelző, akkor neked van igazad és folyamatosan mér.

Előzmény: E250TD (14875)
ttlfeg Creative Commons License 2024.05.03 0 0 14876

Lehet, hogy igazad van, csak abból indultam ki, hogy amikor elindul a motor és az olajpumpa nyomja fel az olajat, az olajteknőben nagyon leesik az olajszint, főleg ha hideg az olaj, és akkor nem kéne jeleznie.

 

Kiforrasztottam azt a kis panelt a műszerfalból, ami szerintem a hibát okozza. Megpróbálom visszafejteni a kapcsolást és kimérni mi is a hiba. Sajnos az IC-t a rajta lévő feliratok alapján nem sikerült beazonosítanom, pedig az sokat segített volna.

Ha már nem lesz ötletem a javításra, akkor marad az amit te írsz és be kell szereznem egy másikat.

 

Előzmény: E250TD (14875)
E250TD Creative Commons License 2024.05.03 0 0 14875

Attól tartok, ennél részletesebb kapcsolási rajz valószínűleg nem található hozzá.

Szerintem folyamatosan mér, mert ha menet közben folyna el az olaj, azt is jeleznie kell.

Ezek után én cserélném ezt a bal oldali mérőpanelt kompletten, vagy legalábbis próbát tennék egy másikkal.

Előzmény: ttlfeg (14874)
ttlfeg Creative Commons License 2024.05.02 0 0 14874

Tegnap sikerült haladnom az olajszintjelző hibakereséssel. A műszeregységig minden ok. Szétszedtem a műszeregységet. Megtaláltam az olajszintjelző elektronika részt. Látható hiba nem volt. Próbáltam hozzá kapcsolási rajzot keresni, de olyat találtam ami ezt a részt egy blokként ábrázolja.

Van ötletetek honnan lehetne kapcsolási rajzot szerezni hozzá?

A másik kérdésem, hogy jól sejtem hogy ez úgy működik, hogy csak indulásnál mér és az akkor mért értéknek megfelelően tartja be vagy kikapcsolva a visszajelző izzót?

Előzmény: E250TD (14871)
Bence1996w124 Creative Commons License 2024.04.20 0 0 14873

W124 200D 

Felújított porlasztó csere során, három hengerezik , 1 első hengernél gáz olaj se híre se hamva mitől lehet?

Nehezen indult is, és gázzal, pár indítozás után , már a többi hengernél sincs üzemanyag.

 

ttlfeg Creative Commons License 2024.04.18 0 0 14872

Köszi. Magát az érzékelőt mértem, az jó, test fele rövidzár van. Akkor következő a műszeregység lesz. Hétvégén kiveszem és megmérem ott is.

Előzmény: E250TD (14871)
E250TD Creative Commons License 2024.04.18 0 0 14871

Szia!
Elég egyszerű a kapcsolás, egy vezeték megy az érzékelőhöz. A hibajelző elvileg akkor világít, ha szakadást érzékel, tehát vagy a kábel van megszakadva valahol, vagy az érzékelő ad hibásan szakadást. Magyarán, akkor működik jól az érzékelő, ha a testhez rövidzárat produkál.
Ha ezekkel nincs hiba, akkor valószínűleg a műszeregységben van a gond. Én kivenném a műszeregységet és mérnék egy rövidzárat a köralakú csatlakozó 5-ös és 1-es(GND) pinje között.

Előzmény: ttlfeg (14870)
ttlfeg Creative Commons License 2024.04.17 0 0 14870

Sziasztok!

Egy W124 200d olajszint jeladójával van problémám. A műszerfalon folyamatosan ég az olajszint piktogram.

A jeladót mértem és az jónak tűnik. Van valami tipikus hiba ami ezt okozni szokta? Kapcsolási rajz elérhető valahol hozzá?

Péter 72 Creative Commons License 2024.03.07 0 0 14869

Ha van lehetőséged tölts föl egy kis videót a működéséről. Hátha úgy könnyebben tudnak segíteni.

Előzmény: Karesz0330 (14868)
Karesz0330 Creative Commons License 2024.03.03 0 0 14868

Sziasztok. W124 2.5 td hidrotőke csere után,hidegen indul pöcre de rángat és szuszog a motor mintha ki akarna esni. Pár perc után úgy jár mint a zsebóra. Hidegen olyan mintha nem menne az összes henger. Találkozott valaki hasonló jelenséggel? Köszi

csabais Creative Commons License 2024.02.09 0 0 14867

OT után 15 fokkal kell berakni az adagolót.

 

A többit keresd meg ebben:

 

Előzmény: Bence1996w124 (14866)
Bence1996w124 Creative Commons License 2024.02.09 0 0 14866

Üdv mindenkinek!

Mercedes Benz w124 200D az alany.

Vezérlés beállításában szeretnék tanácsot kérni.

Elötöltés , jelek mikor jelenjenek meg?

Adagoló pozíció beállítása ? 

Péter 72 Creative Commons License 2024.02.04 0 0 14865

Érdekelne, csak a logisztikát kellene megszerveznem.

Előzmény: csabais (14864)
csabais Creative Commons License 2024.02.04 0 0 14864

20e. /db

 

Előzmény: Péter 72 (14863)
Péter 72 Creative Commons License 2024.02.04 0 0 14863

200d -hez  (1993.06) kellene. Kérhetek egy árat SMS-ben. 70 337 1706

köszönöm!

csabais Creative Commons License 2024.02.04 0 0 14862

Jó!

 

(Van 1 pár vadiúj, eladó.)

Előzmény: Péter 72 (14861)
Péter 72 Creative Commons License 2024.02.04 0 0 14861

Tisztelt Fórumozók!

Érdeklődöm, hogy TRW lengés csillapítóval ( első) van-e valakinek tapasztalata.

Köszönöm!

Péter 72 Creative Commons License 2024.01.10 0 0 14860

Megoldódott, a vákumpumpa volt a hiba forrása.

Péter 72 Creative Commons License 2023.10.31 0 0 14859

Tisztelt Fórumozók?

 

Mi okozhatja azt a problémát, hogy a központi zár nem zárja a kettő hátsó ajtót?  (W124 200d)

 

Előre is köszönöm a segítséget!

kovacs1000 Creative Commons License 2023.08.26 0 0 14858

Hidegen mérted vagy melegen? Ez is elketyeg, nem panaszkodik. Kartergaz van, de nem túlzott, nem löki le az olajbeöntő sapkat. Bár a 26 bar megmagyarazna, h miert olyan lomha..

Nem gondolkoztal egy ujabb motoron, amit be lehetne epiteni? Pl om606.

Előzmény: KoriKimi (14857)
KoriKimi Creative Commons License 2023.08.26 0 0 14857

A 23 bar kevéske (22 bar vagy az alatt már abszolút nem jó). A 26 bar is még éppen csak megfelel. Én pár éve mértem az enyémen 1. henger: 28 bar, a 2. henger 29,5 bar, a 3. henger 29 bar, a 4. henger 24,5 bar. Az enyémnek tudom mi a hibája, az 5 bar nagyon nagy különbség, de még így is elketyeg viszonylag korrektül. Nálam a legutolsó szelepfészek mintha le lenne süllyedve nem pontosan ül rá a szívószelep, az első szelepfészeknél szintén csak ott sokkal kisebb mértékben. Szerintem ez a hengerfej sokkszerű melegedése miatt van, főként hogy előkamrás.

A tiédnél van kartergáz? Az enyémnél abszolút nincs vagy elhanyagolható mértékű.

A Monark egyébként kiváló csúcs, az enyémbe is azt raktam. Manapság egy vagyon elkérnek érte.

Előzmény: kovacs1000 (14856)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!