Köszi. Van a közelemben elektronikai bolt. Holnap lesz időm elugrani a tranzisztorért.
Igen, az egy zéner dióda. Az védő diódának van betéve a kimenetre, és azt diódát jónak mértem. Kivett tranzisztorral nem világított a visszajelző, szóval tuti nem az okozza a hibát nálam.
Bocsi, a dióda nem 1N4148, kiforrasztottam a panelból és ha jól kiolvastam akkor az BZX55C zener dióda lesz, ha netalán az is rossz lenne a panelodban.
Én is utánanéztem volna az IC-nek és nincs róla fent adatlap a neten. Ami nálam van műszeregység abban újszerűbb a panel és alkatrészei, tranzisztornak BC337 szerepel ilyenem van itthon készleten, dobtam volna neked egyet ha a közelben lennél (20 forintos tétel). Az az egy szem dióda pedig talán 1N4148 lehet az én panelemen, egy sima egyenirányító, de mérget nem veszek rá.
Szemre jók voltak a forrasztások, de azért tettem egy próbát az újraforrasztással. Az nem segített. Végig mértem az alkatrészeket, az elko-n teljesen jó értéket mértem. Azért bisztos ami biztos kicserélem. Ami viszont biztosan rossz az pont a visszajelző izzót kapcsoló tranzisztor. Ha minden jól megy holnap sikerül beszereznem, és hétvégén már látni fogom, hogy jó lett-e vagy van még más baja is. Ha nem sikerül, akkor tényleg nem marad más mint a csere, mert sajnos az IC-ről nem találok semmi infót. Ez esetben keresni foglak a donor nyák ügyében.
Köszi. Ha tényleg így működik, akkor viszont nem értem mit csinál a műszeregységben a képen látható elektronika. Majd rámérek beindítás után is, a olaj szint szenzorra és akkor kiderül.
Épp nemrég javítottam meg apám autójánál, leszakadt az olajszintjelző jeladó csatlakozójáról a vezeték (1 szálas, barna színű ha jól emlékszem), már nem sok rézszál tarthatta, menet közben szakadhatott el és akkor világított ki a visszajelző lámpa.
Egy olyan autóban amiben jó a visszajelzés, járó motornál valaki lehúzná a szintérzékelőről a csatlakozót, akkor kiderülne hogy működik. Ha a műszerfalon világítani kezd a visszajelző, akkor neked van igazad és folyamatosan mér.
Lehet, hogy igazad van, csak abból indultam ki, hogy amikor elindul a motor és az olajpumpa nyomja fel az olajat, az olajteknőben nagyon leesik az olajszint, főleg ha hideg az olaj, és akkor nem kéne jeleznie.
Kiforrasztottam azt a kis panelt a műszerfalból, ami szerintem a hibát okozza. Megpróbálom visszafejteni a kapcsolást és kimérni mi is a hiba. Sajnos az IC-t a rajta lévő feliratok alapján nem sikerült beazonosítanom, pedig az sokat segített volna.
Ha már nem lesz ötletem a javításra, akkor marad az amit te írsz és be kell szereznem egy másikat.
Tegnap sikerült haladnom az olajszintjelző hibakereséssel. A műszeregységig minden ok. Szétszedtem a műszeregységet. Megtaláltam az olajszintjelző elektronika részt. Látható hiba nem volt. Próbáltam hozzá kapcsolási rajzot keresni, de olyat találtam ami ezt a részt egy blokként ábrázolja.
Van ötletetek honnan lehetne kapcsolási rajzot szerezni hozzá?
A másik kérdésem, hogy jól sejtem hogy ez úgy működik, hogy csak indulásnál mér és az akkor mért értéknek megfelelően tartja be vagy kikapcsolva a visszajelző izzót?
Szia! Elég egyszerű a kapcsolás, egy vezeték megy az érzékelőhöz. A hibajelző elvileg akkor világít, ha szakadást érzékel, tehát vagy a kábel van megszakadva valahol, vagy az érzékelő ad hibásan szakadást. Magyarán, akkor működik jól az érzékelő, ha a testhez rövidzárat produkál. Ha ezekkel nincs hiba, akkor valószínűleg a műszeregységben van a gond. Én kivenném a műszeregységet és mérnék egy rövidzárat a köralakú csatlakozó 5-ös és 1-es(GND) pinje között.
Sziasztok. W124 2.5 td hidrotőke csere után,hidegen indul pöcre de rángat és szuszog a motor mintha ki akarna esni. Pár perc után úgy jár mint a zsebóra. Hidegen olyan mintha nem menne az összes henger. Találkozott valaki hasonló jelenséggel? Köszi
Hidegen mérted vagy melegen? Ez is elketyeg, nem panaszkodik. Kartergaz van, de nem túlzott, nem löki le az olajbeöntő sapkat. Bár a 26 bar megmagyarazna, h miert olyan lomha..
Nem gondolkoztal egy ujabb motoron, amit be lehetne epiteni? Pl om606.
A 23 bar kevéske (22 bar vagy az alatt már abszolút nem jó). A 26 bar is még éppen csak megfelel. Én pár éve mértem az enyémen 1. henger: 28 bar, a 2. henger 29,5 bar, a 3. henger 29 bar, a 4. henger 24,5 bar. Az enyémnek tudom mi a hibája, az 5 bar nagyon nagy különbség, de még így is elketyeg viszonylag korrektül. Nálam a legutolsó szelepfészek mintha le lenne süllyedve nem pontosan ül rá a szívószelep, az első szelepfészeknél szintén csak ott sokkal kisebb mértékben. Szerintem ez a hengerfej sokkszerű melegedése miatt van, főként hogy előkamrás.
A tiédnél van kartergáz? Az enyémnél abszolút nincs vagy elhanyagolható mértékű.
A Monark egyébként kiváló csúcs, az enyémbe is azt raktam. Manapság egy vagyon elkérnek érte.