Hello avatar2007. Csak a jobb felső tekercs a gyújtásé. Csak azt kell cserélni ( ha kell ). A másik 2 a világításé. De mielőtt megrendeled, a burkolaton lévő tirisztort ( abból jön ki a gyertya kábel ) is meg kellene nézni egy ideiglenes csere darabbal ( ha van a közeledben valakinek egy ilyen kölcsönbe ), mert az hamarabb be szokta adni a kulcsot mint a tekercs.
Jó lenne megnézetni ha van valakinek működő lendkereke, kicserélni egy próbára, mert nekem is van 2 motorom is hogy egyszerűen legyengült a mágnese. Akkor pedig felesleges a tekercset cserélni.
Szia! Én is egy öreg 15-éve nem használt ördögbe" botlottam... Örökségem,ezáltal lótenyésztő szakmámmal" :D nekifogtam az alap takarításoknak... Viszem szakihoz (barátomhoz),de igyekszem a minimális takarításokat megtenni-rozsdamaró,brigéciéol, benzines áztatás,-áztatás hátán...
Látom a Te gyujtásod. Az enyémben dukatti gyújtás van,elfér,a másik kettő ha jól van kötve szakik szerint a világításé,(kék színű vezeték) De annyi tanács van már,hogy Én sem értem...Küldök képet szenvedjünk együtt... :D
Ma hazaérve az alkatrészekkel megpróbáltam beindítnai a kicsikét de sajnos csak minimális szikra van a gyújtó kábel végén, a gyertyára nem jön át úgy gondolom szikra van csak teljesítménye nincs a szikrának .Ebből azt szűröm le sajnos menetzárlat lehet valahol csak mivel eddig száraz idő volt a pára sem tudott közé hatolni és így mivel 4 napja esik és nyitva a műhely ajtó most adta ki. Kérdésem már csak az lenne hogy ebbe a házba elméletileg nem jó a ducatti gyújtás igaz?
Elkezdtem a 151-s felújítását lassan csordogálnak is az alkatrészek viszont lenne egy olyan kérésem ha valakinek a gépén van eredeti levonó , matrica motortakaró fedélen ,üzemanyag tankon ,berántó tetején ,légszűrön az legyen szíves lefotózni és feltölteni ide . Előre is köszönöm.
Sziasztok. Segítségre lenne szükségem egy robi 151 es nél. Mivel nem olyan rég jutottam hozzá, működésképtelen állapotban igy gondoltam felújítom. Szikrát csak néha adott így gondoltam ha veszek egy új tirisztort az megoldja a problémát, de sajnos nem, viszon 1x 2x beindul es utána leáll. Gyertya ki szikra ellenőrzés, van de szirintem kevés. Gyertya is új. Estleg tudnátok nekem segíteni h merre induljak. Már gondoltam rá a tekercset amiből 3 kábel jön ki kicserélem 1 felújítottra, de lehet nemfogja megoldani a problémát vagy nemtudom. Segítsetek légyszives.
Nagyon jó ez a fórum de sajnos az olvasásnak van egy hátránya hogy amiben biztos voltál az sem az . Végig szemezgetve a témát nem biztos hogy jó ötlet az mz karbi mert régebbi írásokban olvastam hogy a nagyobb fordulatszámú motorokhoz lett tervezve így a robinál gyűrű törést vagy egyébb motor problémákat okozhat .Esetleg aki jártasabb a témában vagy használja ezt a párost adhatna tanácsot használjam e vagy sem vagy keresek esetleg más alternatívát mert az mf-70-et ajánlják még de 26 k kicsit sok érte .
Köszönöm a tippet megvolt ma a takarítás és igen jól láttam egy ts125 (22N1-3) karbi van rajta kap egy felújító készletet és szerintem ez megfelelő lesz. Hát a gép nagyon vad eszméletlen jó hangja van és erő is van benne. Megrendelek minden apró cseprő dolgot és bontom szét festésre .
Érdeklődni szeretnék szert tettem ma egy Robi 151 -es gépre egész jó bőrben van szerkezetileg egyben van és már nagyon régen fáj a fogam egy ilyenre mert hiába van egy honda gcv -160 nal szerelt gépem egy hulladékok a mostani hajtásházak . Sajnos nagyon régen áll a gép kipróbálni csak takarítás után szeretném kompresszió van benne bőven nem is tudom a berántó szerkezet fogja e bírni .A lényeg szükségem lenne egy karburátorra ehhez mert véleményem szerint egy mz125-ös karbi van rajta maradjon e ez vagy tudtok e ajánlani esetleg mást elérhető áron . Egyenlőre ennyi kérdésem lenne de szerintem még fogok kérdezni mert elkezdem felújítani.