Mint hajdanában apuzsigulijával... :))
Vagy rébeggen a fehér astra kombikkal az Unileveres ismerősök :)) Az autókkal murváson köröztünk de a sebsség mutató 60-80 körül, ahogy a kerék pörgött :))
Ha jól vettem ki akkor a tdci-t verte a v6??
Simán? 120-ról dinamikában is???
Ha valaki a szombati produkciódból messzemenő következtetéseket von le, nyugodtan maximálhatja a téli gumid tervezett futásteljesítményét 4-5 e km-ben:-)))
Egy kicsit igen, de tulajdonképpen nemigen tiltakozott:-))
Tudom, hogy nem használ neki - na de nem is megyünk vele így mindennap. Néha tudatni kell vele, hogy kin is múlik az, hogy éppen hogyan megyünk:-)) A másik haszon, hogy most már jobban tudom, hogy mit várhatok tőle.
Igazából itt nem is a benzin a legnagyobb "tétel" , mert a gumi és a fékbetétek kopása sokkal többe kerül.
Én csak a jellemző "módszerről" írtam. Az utolsó "menetnél", amikor padlóig nyomtam, csak félpályáról indultunk, mégis közelítette az óra a 200-at:-))) Egész pályán pedig 220 felett volt picivel,állórajttal, mozgóval 225-230 között:-)))
P.S.: A számításom bevált:-) Valahol lejjebb megírtam, hogy jól mentek a dízelek is, mégis erre ugrottál:-)))
A 26,4 liter, az a következőképpen hozható ki (szerintem a 17-18 a dízeleknek is megvolt, annak ellenére, hogy jelentősen lassúbbnak bizonyultak:-)) ):
Gyorsulás 0-ról 210-re, satu, fordulás mondjuk 80-nal, gyorsulás 220-230-ra, satu, fékfüstölgés, majd újra gyorsítás...
B verzió: Végig 1-esben szlalomozás, mint állat (asszem eközben még a gyorsulásnál is többet zabált).
Megvolt az ellentételezés is: nyúló, majd a végén vigyorgó pofa, füstölgő fékbetétek, nagy csikorgások:-))) és az ebből következő jó kis gumiszag...
Versenyről különben szó sem volt!!!:-)))
Sokat veszítettél, hogy nem jöttél, mert (ha a fentiek nem lennének elegendőek) volt grillezés is, meg éjjel szolid kis buli. Király volt a szervezés is!
Láthattál volna ott egy olyan TDCi-t, ami tényleg lehet, hogy megvolt 1690 kiló:-))), pedig nem kombi, csak ki sem látszott a koszból az odaút meg az előző 1 hét miatt:-)))
Többet nem írok, a Mondeo Fan Club topic-ban mindent megtalálsz, még képek is vannak belinkelve. Képek lesznek a mondeo.rulz.hu-n is, néhány nap múlva, ill. valahol (még nem tudom, hol) videókat is láthatsz majd.
P.S. A 3mp 100 km/h-nál már éreztem durvábbat is egy hullámvasúton az amcsiknál, 80 MPH 3,2s párosításban. (nem becsült az adat:-)), mért, erről híres és ezért ki...ott drága is).
Asszonyka vezetett a hétvégén egy 400 km-es karikát a tdci-vel. (Én hátul agonizáltam, mert nővérem kisfiut szült és hát ugyebár fogyasztani kellett.... :))
100 nál nem ment gyosabban, amitől én még a hátsó ülésen is agybajt kaptam, dehát ugye, iszik vagy viszik :))
Szal arra a 400 km-re hamar tankoltam egyet és 4,55 liter/100 ra jött ki.
Azért ez már igen dúrva :))))
Hamarosan vissza termelnek a diselek....
Szándékosan nem írtam, mert lehet, hogy csak én vagyok ilyen szerencsétlen és akkor akár hitelrontásnak is nevezhetnék.
Csak intő példaként szántam az írást, hogy így is lehet gépkocsit értékesíteni. Nem tudom mennyi egy szalon jutaléka e1 autón de szerintem egy 5-6 milló köztin biztos van kb 800 eFt. Na ennyit sikerült a kereskednek kihúznia a tulaj zsebéből.
Egyébként régebbi írásaimból azthiszem kiderül, hogy hova valósi vagyok. :-)
Ez konkrétan melyik szalon? Melyik városban?
Ez ugyanis nem derült ki abból, amit írtál.
egyébként a Ford úgy en bloc nagyon szarul van megszervezve Magyarországon, mind szerviz, mind értékesítés-ügyileg.
Bár... a múlt héten sikerült egy kellemes meglepetésben részesülnöm. Kivételesen nem ba**ták el egy új gép átadását...
Hát nem csak a szervítől, de én nekem már a helyi kereskedőtől is elment a kedvem. Sokáig volt régebben Fordom, de utána márkát váltottam.
Interneten nézegettem a ford honlapját amikor ráakadtam az úgynevezett "tesztvezetésre jelentkezés" adalapra. Adatlap kitöltés után párnapmúlva telefon a Ford központból, hogy megkapták jelentkezésemet és továbbítják a hozzám legközelebbi kereskedésbe igényemet ahonnan kerseni fognak. Szerintem a mai napig keresnek, csak azt nem tudom, hogy hol?
Közben sikerült egyik barátom autóját kipróbálnom, (régebben is volt már Mondeóm), így ismét ezen márka mellett döntöttem. Szokásos procedura, kereskedés, felszerelség választás, árajánlat kérés. Minden megvolt mikor a színre erült a sor. Szerettem volna nem sokat várni, így a raktáron lévő készletből szerettem volna nekem tetsző színt választani. A kereskedő mondta, hogy utána néz, és majd visszaszól. Ez sem történt meg :( Közben gondolom rájött, hogy vettem egy másikat máshol mert azóta sem szólt vissza.
Szóval erre rá kb kéthétre találkoztam egy olyan valakivel akinél tudtam volna venni új és használt Mondeót is. Egyeztetés után kb 3 percen belül mondta az országban azon felszereltségből található színválasztékot. Már éppen foglalózni akartam amikor az én általam kiválasztot felszereltségű új kocsi áráért ajánlotta a mostani Ghia+full felszereltségű 11 hónapos + 1év extra garanciális autót 14e Km-el. E melett döntöttem, remélem nem rosszul.
A dolog pikantériája az volt, hogy annak a kereskedőnek kellett átadnia akinél nem rendeltem meg az autót.
Bocs a hosszú szövegért, de egy kicsit már felhúztam rajtuk magamat. Nem vagyok Pesti, de azért járok Pestre. Lehe, hogy megéri 1-2 órát extrában rászánnni a dologra és elvinni egy ottani szervízbe.
Petrányiékról régebben én is jókat hallottam,lehet hogy megpróbálom őket.
van néhány idegesítő probléma a Mondeómban. Ezekre keresem a megoldást. Tud valaki segíteni? (a Ford szervizek ált. nem.)
1. eső után rendszeresen nyikorgás hallatszik a jobb hátsó kerék felől, főleg a rugózik a kocsi.
(auto-Fort I. azt mondta szilent-blokk, megzsírozták, ugyanúgy nyikorog...)
2. 200 fölött eszeveszett sípolás az ablaktörlő felől, már mindent megnéztem, nem találtam semmit, most veszek rá újakat, de attól tartok, hogy azt követően is sípol.
3. egy bizonyos fordulatszámon a műszerfal közepéből (belűlről) erős rezgés, morgás hallatszik.
4. 4-5 percenként egy-egy pillanatra kihagy a világítás, ilyenkor egy fél másodpercre minden külső és belső világítás elmegy. (Szintén auto-Fort szerint természetes a MOndeóknál...)
5. Ablakmosó-fuvókák a spriccelés után még egy fél percig lágyan engedik a folyadékot. kifejezetten kellemetlen.
Tényleg, ki hova hordja a gépsárkányt szervizbe?
Jómagam a Auto-Fort II-t preferálom. (Könyves K. krt)
Egyébként sok Ford szervizben jártam (vagy 8-10), de az országban egyértelműen a legrosszabb a szombathelyi Strauss. Katasztrófa. Nem példálózom, mert fölösleges. Néhány éve még jó volt, de a hozzáértő szakembereket kirúgták, és most ilyen 18 éves, dilettáns nyikhajok akarnak hozzányúlni az autóhoz...
Jó még: Petrányi (Üllői út)
Nem, nem törtem még...
Egyébként kb. 1 misi a komplett optika rá. Én pár hónaposan vettem egy barátomtól, aki így rendelte, plusz megültette, úgyhogy nekem már csak a fólia, meg a normális gumik maradtak feladatként. :-)
Egyébként nem láttalak még. Ált. hétvégén vagyok Szhelyen, hétközben Pesten vagyok. Mondeo-találkozóra nem jössz szombaton?
Azt nem tudom, hogy "ez ilyen"-e, de az enyémet is nehéz lenullázni, mert néha olyanja van, hogy nem akar reagálni a gombnyomásra. De ez még mindig jobb, mint a Renault, mert annak mindig le tudod nullázni, viszont van, hogy leáll tőle a motor:-))
Ettől függetlenül nyugodtan keress másik szervizt, nem jó olyanokkal dolgoztatni, akiket nem bírsz...
A fedélzeti komputert néha nagyon nehezen tudom lenullázni. A szervízben asztmondták, hogy ez ilyen. Valóban ilyen vagy sürgősen keressek egy másik szervízt? (Már kezd nagyon elegem lenni belőlük)
Nem veszem izgatásnak... az Opellel az a bajom, hogy a kis motorral szereltek nemigen akarnak menni, nagy motorral meg drágábbak, mint pl. a Ford. Ráadásul az összeszerelés minősége gyalázatos (egy Astra Coupé-t és egy új Vectrá-t próbáltam), az új Vectra műszerfalából pl. 400 (!) km után már erőteljes zörgés hallatszott, a 7000 km-t futott Astra Coupé ajtajai nyikorogtak stb.
A Ford V6-osához is drágábbak az alkatrészek, mint a többihez, de azért nem közel 3-szorosan, csak egy kicsivel. Igaz, valamivel a beszerelés is drágább az esetek egy részében, mert jobban el vannak dugva a dolgok, mint a kisebb motorral szerelt gépeknél.
A 2 literes és a 2.5 V6 szinte azonos fordulaton adja le a legnagyobb nyomatékát és teljesítményét (4500, 6000, ill. 4250, 6000), vagyis a V6 is viszonylag pörgős motor. Természetesen a V6 teljesítménye (170LE) és max. nyomatéka (220Nm) magasabb, mint a 2 literesé (145LE, 190Nm), de tényleg nem ettől megy jobban, hanem attól, hogy 1500 és 6000 rpm között a V6 mindig legalább a max. nyomaték 90 százalékát adja, vagyis legalább 200 Nm-t, míg a 2 literes 1500 rpm-nél pl. ha jól emlékszem, csak 140 Nm körül ad le. Még nagyobb a különbség alapjárat közelében: pl. 1000 rpm-nél 190 Nm : 130 Nm, természetesen a V6 javára. Így érthető, hogy miért van benne erő mondjuk 20 km/h-nál 3., vagy 30-nál 4. fokozatban:-))) Ezekkel a sebességfokozatokkal és sebességekkel egy normális kanyart is be tudsz venni, majd egyenletesen gyorsítani, hangoskodás és rángatás nélkül. Végsebességben nincs nagy különbség.