Üdv Urak! Nem Robi, hanem MF70 es gonddal fordulok ide!
Idei első indításkor a vas nem indult, gondoltam kicserélem az gyújtásalaplapot egy "kiheréltre" (megszakító és kondi eltávolítva) + egy US-147-02 kütyüre, erre:
3dik rántásra elindult és dolgozott is szépen, egyenletes motor járattal, visszavett alapjárattal 3-4 órát. Legközelebbi indítás is simán ment, majd megállt! Ráncigálás nem indul, gyertya ki nincs szikra, másik gyertya továbbra sincs. Szétszed átvizsgálás semmi, vissza az eredeti alaplap, beállítás indítás heuréka elindul, ment kb 20 percet újból leállt semmi szikra. Újból szétszedés, mindent átnéztem, kimértem nincs szakadás, letestelve.
Kérdésem: mekkora ellenállást kell mérnem a gyújtótrafón (nagyfesz és test; test és leállítóvezetéken) és a gyújtóvezeték és pipán?
Sziasztok! Új gyerek vagyok ebben a csoportban, de annál nagyobb bizodalommal fordulok hozzátok Tagokhoz! Robi151-hez kellene vagy egy jó főtengely, vagy egy olyan szervíznek az elérhetősége, akik még felújítanak főtengelyt! Én Békés megyei vagyok, de az itteni szervízek, akiket ismertem már nem vállalják a felújítást! Előre is köszönöm a segítséget!
Tegnap még keresgéltem az alkatrészek között,és találta egy másik ducatti gyujtást szépen becsomagolva,szerintem ma ki is cserélem és bízok benne hogy orvosolja a problémát.és olyan lesz a gép mint régen.
Mivel a géped ducatti gyújtásos, az külső egység nélkül csatlakozik a gyertyára, szóval nincs szükséged a tirisztorra. Ha gondod van a gyújtással, akkor a ducatti egységet kell cserélned.
Örököltem egy Robi Rekord 151-T kis traktort 87-es gyártású nagyon jó kis gép.már 28 éve nálunk van,tehát régebb óta a család tagja mint én.Tavaly ősszel elkezdett a gyújtás néha kihagyni,nekem aszt tanácsolták hogy vegyek hozzá egy tirisztort ez meg is történt.de sajnos nem boldogulok a bekötésével ebben szeretnék segítséget kérni tőletek!
Teszek fel képet a tirisztor-roll meg a gép belsejéről (a gép képe nem az enyém én már össze szereltem, a képet itt találtam a blogon. Az enyémbe is ducatti gyujtás van.
nekem a tirisztor-ra a töltőtekercset,az impulzustekercset,és a testet kellene rákötnöm.
Kiegészítésként még hozzáteszem, hogy a motorindító alatt levő zsinórtárcsából a négy M6-os csavart kicsavartam, de már a zsinórtárcsát sem tudom levenni a ventilátorról.
Letöltöttem egy 151-es gépkönyvet, onnan lesem el mindazt amit csak tudok, aféle inasként. De hogy mit kell tenni ahhoz, hogy az említett részek szabály szerint elváljanak egymástól, az sajnos nincs leírva.
Hozzám került egy Robi, úgy vélem 151-es, 1988-ból, csupán egy sebessége van, mégpedig előre. Szegényke alapos ápolásra szorul, amit most "teljes szétszedéssel" el is kezdtem. Lehetőség szerint szeretném teljesen felújítani.
Kérdésem elsőként az, hogy a ventilátort hogyan tudom lehúzni. Az M6x45-ös csavart, ami a forgattyúházben rögzítette már kicsavartam, de a tengelyről nem tudom levenni. Köszönöm előre is a segítséget.
Sajnos jelenleg nem tudok a géphez menni,de maga csak a pozicionáló lemezburkolat az házilag is készíthető. Majd megadom a lemezből Készített "téglatest" méreteit.
helló mindenkinek! sikerült szereznem egy robi 151T rekord csoda gépet,szeretném fel javítani teljes hatóművet és váltót sok alkatrészeket nem gyártanak már! Esetleg valaki tud segíteni sebesség váltó kapcsoló burkolatot keresek!!ha valakinek van felesleges ilyen alkatrészei érdekelne. Előre megköszönöm a segítséget email cim .: zrinya86.peter@gmail.com
Szia! Nem tudom kaptál-e már választ, de azért leírom, hátha másnak is szüksége lesz rá. Akkor nézzük sorjában, először is a lehajtás aljában lévő dugót kell kivenni, amit egy nagy zégergyűrű tart a helyén. Alatta találni fogsz egy hornyos csapágyanyát, ami egy körtaréjos biztosító alátéttel van lebiztosítva elmozdulás ellen. Ennek oldásával le tudod venni a jobb menetes anyát, ez tartja a kúpgörgős csapágyat. Nem mindig jön szét könnyen, lehet némi biztatás elkél majd. Tömítő felületekre ügyelni! Összeszerelésnél a csapágyhézagra kell majd odafigyelni, ne legyen szoros, de ne is lötyögjön. Remélem nem felejtettem ki semmit, mostanában nekem sem volt vele dolgom.
Emlékem szerint először a csigát kell kivenni sajnos váltó szét-le a csizma alján dugó ki rögzítő csavar oldás majd tengely felfelé ki. Ne vedd készpénznek írásom mivel nekem csak váltót kellett hézagolni és bemenőtengelyt csapágyazni.
Váltos 151, azaz 250t csizmából hogyan tudom kivenni a bronzkereket? Csak az alja nem akar lejönni, fentebb kellene megbontani a csizma váltó összerakásnál?
Köszönöm.
975gyula@gmail.com, itt megkapom az üzenetet időben.