Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

saválló Creative Commons License 2024.05.12 0 0 62761

Azok a régi szép idők........mikor a használt autót még néhány év használat után is többért lehetett eladni, mint amennyiért vette az ember.

Most meg mindegy, hogy benzines vagy diesel nem kell a kutyának sem, legalábbis magánszemélytől.

Előzmény: ford84 (62760)
ford84 Creative Commons License 2024.05.12 0 0 62760

Én ezt tapasztaltam. A kutyának nem kellet.

Félnek tőle, mint a tűztől a turbós ezres 3 hengerestől.

Sajnos a használt ára is ennek megfelelő.

A legolcsóbb a 3 hengeres, utánna jön az 1,6, és végül a tce 130-as.

 

 

Előzmény: saválló (62759)
saválló Creative Commons License 2024.05.12 0 0 62759

Eddig azt szajkózták mindenhol, hogy a dieselautó eladhatatlan, most már a kisfogyasztású benzines sem kell?

ford84 Creative Commons License 2024.05.12 0 0 62758

Egy 1.0 tce 100-ast 2 hónapig árultam. 40 e volt benne, 3,5 éves volt.

Az egyik legjobb árra lőttem be a 2020-as ezresek között. A 2 hónap alatt senki sem nézte meg, senkit nem érdekelt.

Végül kereskedőnek adtam el, még engedtem belőle.

Az ezres 3 hengeres eladhatatlan...

trizs77 Creative Commons License 2024.05.12 0 0 62757

Amikor a DUSTER-t átvettem - 2021 aug - akkor hírdettem meg a PEUGEOT 1007-t, ami 16 éves automata volt.

Senki.

Ok.

 

A DACIA kereskedésben volt bent egy szerződéses partnerük.

Magán személy.

Ő átvette 650-Ft.-ért pénteken.

Hétfőn eladta 1 millió 50 ezerért.

 

 

 

 

 

saválló Creative Commons License 2024.05.12 0 0 62756

Egyértelmű csak velem van próbaút, de ez is attól függ ki a vevő, ha rosszarcúak, és ráadásul többen is jöttek akkor jobb félni, mint megijedni.

 

Egyedül meg nem adok el autót csak ha van még vki velem otthon vagy akárhol.

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62753)
saválló Creative Commons License 2024.05.12 0 0 62755

Az ember általában előszőr megpróbálja saját maga eladni az autóját, így "megspórolva" a kereskedő hasznát, aztán ha nincs jelentkező jöhet a következő lépés a kereskedésbe beadás.

 

Érdekes, hogy magánszemélytől nem vesznek autót, de kereskedésből bármit megvesznek, volt értékesítő a családból autókereskedésben, hihetetlen miket mesélt az egyes autót kereső emberekről.

 

Most szvsz pang a használtautó piac, családból fent van a ha.hu-n egy eladó CRTDI, kb. 900 ember látta a hirdetést, de egyetlenegy telefonhívás nem volt az elmúlt 5 hétben, mióta hirdetve van.

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62752)
Airbag. Creative Commons License 2024.05.12 0 0 62754

azért a kereskedők is tudnak érdekes papirokat eléd tenni...

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62752)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.05.12 0 0 62753

ui: én próbaútra sem adom oda az autót, csak ha leteszik a vételárat a kezembe. Akkor sem, ha casco-s.

 

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62752)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.05.12 0 0 62752

Hát ja. Ha elviszi/beveszi egy kereskedő, akkor "buksz" rajta x összeget, amit ha a ráfordított időt nézed (suvick, szilikonozás :) ), meg a hülyékkel töltött telefonálás, autó mutogatása, megígéri, de nem jön, te meg vársz, akkor lehet hogy előbbi jobban megéri. Simán el lehet vele b@szni napokat.

 

 

Tipp: Ha ma kivonatod a forgalomból ideiglenesen, akkor visszajár a gk adó időarányos része neked az év hátralevő részéből, és az új tulajt terheli a vásárlás/forgalomba helyezés napjától. Pár éve 2ezer Ft volt az illetéke, rendszámot forgalmit nem kellett leadni. A KFB is megáll abban a pillanatban, szintén visszafizetik neked az időarányos részt. Én január első napjaiban adtam el, a kereskedő vonatta ki még aznap és ott gyakorlatilag az egész évest visszakaptam, illetve nem rótták ki eleve, csak pár száz Ft-ot :)

 

Kereskedő pedig az 5milllás autóra ugyanúgy ráteszi a saját X Ft hasznát, mint a 10 millásra. A polír, a takarítás és a suvick, a szilikon :) , a munkaideje, az ügyintézés, a fizetett hirdetés, kb ugyanannyi egyikre is másikra is értéktől függetlenül. Így olcsóbb autónál nagyobb a bukta érzés, de ez csak érzés...

 

A vevő is sokféle. Van aki nem vesz kereskedőtől, mer' az drága, majd ő okosba'. Van aki meg nem vesz magánembertől, mert nem ért hozzá, és neki a pénzéért kezébe adott okmányokkal, hitelszerződéssel legyen autója, szavatossággal (és igaza is van szerintem).

 

 

Előzmény: saválló (62750)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.05.12 0 0 62751

Igen, ez kimaradt. Okmányokat nem bemondásra, megnézni, érvényesség, ember arcképe stb...

Volt nagyon régi swift a családban, egyértelmű volt, hogy nem fogják átírni - látszott a vevőn. Kormányhivatal hivatalból kivonta a forgalomból, kaptunk róla értesítést. Kp-ban fizetett, az autó amúgy ütött kopott volt, szinte biztos voltam benne, hogy ez a sorsa. Eredetvizsga, átírás, biztosítás mondjuk egy 50-es volt akkor alsó hangon, a szabálysértés meg 30e - ha elkapják. Adott réteg életvitelszerűen ezt csinálja.

 

  

 

 

Előzmény: Airbag. (62749)
saválló Creative Commons License 2024.05.12 0 0 62750

Tudom van számos dolog ami szóba jöhet főleg, hogy mindenki "ingyéé" akar autót venni, de ha már előre fél az ember az egésztől akkor nem is érdemes belevágni, mondjuk  bizalmatlanság, elővigyázatosság mindenképpen.

Előzmény: Airbag. (62749)
Airbag. Creative Commons License 2024.05.12 0 1 62749

Ó,a cégre vásárolt autótól a nem valós személyi adatokkal való vásárlás a menő mostanában...

vagy a vásárlásra másnap bejelentett hibára való pénz vissza kérés

van bőven trükk a vevők részéről...

Előzmény: saválló (62748)
saválló Creative Commons License 2024.05.12 0 0 62748

Igazából nem értem a kérdésedet, mivel általában a vevők szoktak attól félni, hogy az eladó elhallgat bizonyos negatív dolgokat az autóra vonatkozóan.

A vevő mit tud sumákolni, nem veszi meg az autót vagy nem fizeti ki a kialkudott vételárat?

 

Nincs kifizetve nincs autó.:)

 

Egyébként ami nálam mindig a legfontosabb az adásvételi pontos kitöltése, pontos dátum, idő-percre pontosan.....a későbbiekben előfordulható problémák miatt.

Már jártam úgy, hogy a frissen megvett autóval a vevő egyből autópályára hajtott fel.....az autón nem volt matrica, de nem is kérdezte, aztán jött a csekk, de bemutattam az adásvételit, és részemről le volt zárva az ügy.

Előzmény: 3244 (62745)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.05.12 0 0 62747

Nullázni, már nemtom hogyan, itt le volt írva a fórumon. A 2018-as dci-n nem működött, ott megvártam míg eléri a dátum szerinti fordulót és akkor lehetett eltüntetni csak. (Köztes olajcsere miatt néha kicsúsztam az évből, általa ismert km-ből, mert a sarki szerviz nem tudta szerintem, hogy egyáltalán van ilyen nullázandó izé benne).

Azóta volt sw frissítésen, meglátjuk javult-e ez?

 

Előzmény: 3244 (62739)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.05.12 0 0 62746

Amennyiben lejárt a garancia, akkor lehet, hogy elvinném egy átvizsgálásra, totalcheck, vagy akármi. A kapott állapotlap egy szakszerviz álláspontja.

Egyébként a báránybőrba bújt farkas is lehet a vevő, meg fordítva is.

Mindent el kell mondnai róle, leírni, sérülések javítások.

Nyomtatványboltból 4 pld-os önindigós formaszerződés, ott figyelni, hogy az aláírásnál nem indigós, minden oldal kézzel aláírni.

A adásvételi után azonnal kormányablak és leadni a nálad maradó 4 példányból az nekik szólót.  

A tanúk a tieid legyenek (pl szomszéd)

 

Bevett módszer: 

1. napon hívnak, hogy nekik mindenképpen kell az autó, ne add el másnak. Beleéled magad.

2. nap hiába várod nem jön. Csalódott vagy.

3. nap érdeklődik  egy másik, és alkuszik. 

 

Nekem pl vonattal jött, állomásra menetem, ott megmondtam, hogy itt és most nézze körül, ha nem tetszik akkor szálljon vissza a vonatra, mert csak akkor megyünk be a céghez aláírni, ha meg akarja venni. Utcán, parkolóban nem szerződünk, nem pénzezünk. S, nekem ott már ne kezdjen alkudozni. Kitöltöttük, aláírtuk, megvártam míg becsippan a zsé, és akkor adtam a kezébe.

Előző nap utalt foglalót, mert telón is jeleztem, hogy szépen hangzik az ott leszek, ne adjam el másnak, de amíg itt nincs a zsé, addig mintha nem is beszéltünk volna 😎

 

Előzmény: 3244 (62745)
3244 Creative Commons License 2024.05.11 0 0 62745

Sziasztok!

 

Eladom hőn szeretett Malacomat.

Tanácsokat, tippeket szeretnék kérni Tőletek, hogy mire figyeljek, mivel verhetnek át a leendő vevők.

 

Előre is köszönöm.

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.05.10 0 0 62744

Annó én is vettem egy soha nem használt pótkereket, a saját pótkerékkel együtt mentek párban előre a kopott elsők helyére :) 

A mostani pótkerekeket sajnos nem a négy "futóval" azonos abronccsal szerelik, hanem valami occsóval...

 

Előzmény: sebatti (62743)
sebatti Creative Commons License 2024.05.10 0 0 62743

Continental CrossContact LX 2 215/65 R16

Előzmény: sebatti (62742)
sebatti Creative Commons License 2024.05.10 0 0 62742

Köszönöm! Az enyém Continentállal van szerelve, ehez keresek 1 db típusazonost.

 

Előzmény: KVX300 (62741)
KVX300 Creative Commons License 2024.05.09 0 0 62741

Az új Dusteremből a gumicsere után megmaradt a pótkerék gumija 215/65 R16 méretben. 0 km-es Barum Bravuris 5HM. Pótkeréknek jó lehet neked, nekem is pótnak adták.

Előzmény: sebatti (62740)
sebatti Creative Commons License 2024.05.09 0 0 62740

Üdv! Esetleg ha valakinek megmaradt a pótkerék... Újszerű gumit keresek (1db)

3244 Creative Commons License 2024.05.07 0 0 62739

Sziasztok!

 

2017-es, 1.6 benzines, Nissan motoros Dusterem kijelzőjén narancssárga piktogram van, járó motor mellett is.

 

Következő olajcsere, stb, júliusban esedékes, akkor lesz 7 éves.

Kell ezzel kezdenem valamit?

 

Segítséget előre is köszönöm.

aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.05.06 0 0 62738

amit ilyenkor szokás nézni:

kondenzvíz kivezető nincs-e eldugulva, pangó büdös víz marad a rendszerben?

 

Mivel nem láttam még közelről a szellőzőrendszert az autóban, így konkrétumot nem tudok mondani.

De sajnos simán lehet bent döglött állat is. Kollegám fordjában is találtak a légcsatornában. Bement, kimászni nem tudott, odadöglött.

 

Előzmény: augur87 (62736)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.05.06 0 0 62737

Don't fos!

 

Az adBlue rendszer szoftverének téves riasztást orvosolja a javítás.

 

Amúgy a renault hungária is elhajtott ezzel a válasszal: nem tudjuk.

Már bocs, de azért ülsz ott, vedd fel azt a  kurva telefont és kérdezd meg a gyárat bazze... 

Innen nézve lusták.

 

ui: az összes verda megkapta, változást nem észleltünk semmiben.

 

 

 

 

Előzmény: Csillagporos (62734)
augur87 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 62736

Sziasztok!

 

2022-es Dusterben ha bekapcsolom a levegőkeringetést büdös "dög" szag van, úgy, hogy a klíma nincs bekapcsolva. 

Múlt héten voltam ózonos klímatisztitáson, és a pollenszűrőt is cseréltem aktív szenes szűrőre.

Belenéztem a motortérbe hátha ott van valami döglött álatt de nem láttam semmit. Eddig nem volt ilyen probléma.

Van valakinek valalmi ötlete mi lehet a gond?

 

saválló Creative Commons License 2024.05.03 0 0 62735

Szerintem mindegy milyen autóból ül át az ember, ha az új/másik valahol "szorít" vagy bármilyen szempontból kényelmetlen akkor az nem lesz A következő megfelelő autó. 

Vagy neadjisten annyira jó ajánlat, hogy még ezek ismeretében is vállalható. :)

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62733)
Csillagporos Creative Commons License 2024.05.03 0 0 62734

Szervusztok !

 

2022 tavaszi/nyári kiadású Duster 1.5 dCi malacomnál esedékes a két év/30000 km revízió.

Arról is tájékoztattak, hogy „visszahívás” keretében a befecskendező rendszer elektronikus vezérlésének átprogramozása is szükséges, de azt a munkafelvételen nem tudták megmondani, hogy miért.

A NET-en nem találtam erre vonatkozó információt, az angol Duster-fórum az zárt körű.

 

Ahogy visszaolvastam a fórumot, eddig senki nem tud semmit a mit-miértről.

 

Ha csak a „méregzöldek” miatt kell csökkenteni a károsanyag-kibocsátást, abból köszönöm nem kérek, az Euro-6 mellett már „szagtalan” a kipufogó gáz.

 

Még a korai szériás 1.5 dCi-knél előfordult hajtókar törést, de már évekkel korábban áttervezték ezt az alkatrészt.

Van valami egyéb probléma ? ( hengerfej? dugattyú? Főtengely? ).

Visszatekintve a korábbi évek dCi-re 90 ill 110 lóerős teljesítmények voltak, tehát a nálam is levő 115 LE-s motornál felmerül, hogy „gyári chiptuning” történt.

 

Korábbi-, más gyártmányú erőforrások nyomatékát visszanézve a 260 Nm nagyon szép ennél a löket-térfogatnál, nem szeretném, ha kisebb nyomatékkal kellene közlekedni az 1800-2800/min fordulatszám tartományban.

 

Egyébként ha csökkentenék a teljesítményét, akkor új forgalmi engedély kell, illetve a gépjármű-adó is megváltozna ( amit erre az adóévre már befizettem )

Előzmény: aMedveTovábbraIsNapozik (62662)
aMedveTovábbraIsNapozik Creative Commons License 2024.05.03 0 0 62733

Az egyéni preferenciákat rendkívüli módon befolyásolja, hogy miből ülünk át :)

És ja, nem kell csak azért megvenni, mert jó ajánlat. 

Nekem pl az 1.6 szívó volt olyan a  próbaúton, hogy na ezt nem. Kimentünk vele az elkerülőre és nagyon nemtetszett. Majdnem másik autót vettünk, de a dci motor kisegítette a Dustert :)

 

Előzmény: TgY (62732)
TgY Creative Commons License 2024.05.01 0 0 62732

Ugyanez volt a problémám az első úton amikor hoztam haza a kocsit s még utána is még pár alkalommal, nagyon kényelmetlen volt amikor a lábszáramat nekitámasztottam a középkonzolnak. Aztán úgy tűnik valahogy ösztönösen találtam valami 'kényelmesebb' pozíciót, mert most majd 4 év után már csak a hsz-ed juttatta eszembe hogy ilyen ergonómiai kényelmetlenség volt. 

Előzmény: 3244 (62726)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!