Keresés

Részletes keresés

Csimbió Creative Commons License 2007.03.01 0 0 1869
Biztos volt róla szó, de nem tudom hol.
Ha neophoneX egyenlegemet akarom feltölteni bankkártyával, miért az otp oldalára visz? Én nem otp-s bankkártyával akarok fizetni.
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1868

Örök hála, eléggé más a konfig felületem, de próbálom behelyettesíteni.

Előzmény: infoXM (1867)
infoXM Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1867
Kliphez:


kliphez

Üdv:
iNFORMER
Előzmény: Törölt nick (1865)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.20 0 0 1866
Szia Z!

HA van ezen is olyasmi, hogy kimenőhöz ne akarjon reg-elt állapotban lenni, érdemes kipróbálni!

Küld egy mail-t, a típusszámmal (mert különben elfelejtem) és igyekszem utánanézni!

Üdv!
Robi
Előzmény: Törölt nick (1865)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.18 0 0 1865

Sziasztok!

 

Ide is beírom, hátha tud valaki segíteni.

 

Datavox IP  202-est szeretnék konfigurálni Kliphez és VoipCheaphez, de csak Neohoz sikerül.

Nem képes rá a készülék, vagy csak az elégtelen leírás az oka, hogy nem megy?

Másik kérdésem, két különböző szolgáltatóhoz csak ugyanazt a Dialplant lehet hozzárendelni? Akkor ebből a szempontból jóval gyengébb a készülék, mint a Linksys PAP2-es?

 

z

 

Törölt nick Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1864
Sajnos az egész ügy sztornó...

Rossz hírem van: a tegnapi naptól már le is tiltották az SMS-ek kiküldését (az FSK alapú küldés az SC felé lemegy, de SMS nem lesz belőle). Azonban felmerül a kérdés, hogy számhordozott efi esetében mi lesz?


AZT nem tudom, hogy az automatikus felügyeleti rendszer "vette észre", vagy mégis figyelik az itt megjelenő infókat (utóbbi esetben száradjon le a kezem! ;-D)...


De azért a kérdésedre válaszolok: ha a dial plan transzlációt végez az Általad írtak szerint (a 06 helyett 0036-ot helyettesít be), akkor természetesen nem KELL beírni ezt a külön SC (gateway) számot a telefonba, ám szvsz az sem lenne baj, ha be is írnád, mert azt a hívást is elengedné az ATA egy-az-egyben...


A szolgáltató a hívó (!) hívószámából tudja azonosítani a küldőt (ezt a hírközlő rendszer jelzései továbbítják akkor is, ha le van tiltva a hívószám küldés, de tudtommal az ÁSZF szerint közlik is az SMS küldőkkel, hogy ilyen esetbena tiltás nem érvényesül!) - de olyan küldő felé, akivel nem áll jogviszonyban, nehezen boldogulna a független magyar bíróság előtt is akár...

De - mint azt korábban írtam - a KLIP esetében a Te KLIP hívószámodat a T-Com jogszerűen köti vezetékes számodhoz, hiszen ugyanígy számlázza be a KLIP fizetős hívásokat is a rendes tb. számlába.


Üdv!
Robi
Előzmény: Törölt nick (1863)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.15 0 0 1863
Hú, ezt most meg kell rágnom, túl szaknyelv ez nekem.

A lényeg, hogy ATA-ra, szintén PAP2-re van kötve az SMS képes telefon. Magyarán ezzel a VoipCheapról ingyen tudok küldeni, ha minden klapol? Ha olyan dialplant készítettem, amelyikkel csak 0680-nal kell hívni a 003680-at mondjuk, akkor az elöbbit írjam be?

Ilyenkor a szolgáltató nem érzékeli, hogy SMS-t küldtem, és nem terheli a számlát azzal, mintha saját SW-jéről küldöm?
Előzmény: Törölt nick (1862)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1862
KLIP: klippel lehet 80-as számot hívni?! ha igen, akkor mennie kell - de ne felejtsd el, hogy a KLIP hívásaidról a T- Szolgáltató tudomással bír (épp a hívószámod alapján!), így semmi nem akadályozza meg, hogy az SMS-ek díját kiszámlázza Részedre!
Mondjuk az, hogy ide kitettem, illetve az OSS klf. supervisor-elemei nyilván úgy 5-15 napon ki fogják emelni a problémát és irgalmatlan gyorsasággal fogják az egész FixSMS-rendszert átalakítani (már ha lesz, aki megoldja...).

Sőt!

Onnan kezdve ugyanis, hogy a 21-es számok is elhordozhatóak pl. T-Com szolgáltatóhoz, már a KRA-val (számhordozási infó) kellene kapcsolatban állnia az SC-nek, hogy ne rúgjon le jogtalanul SMS küldőket - ez pedig azért a milliárdot megközelítő fejlesztés, szerény számításaim szerint... lehet, hogy lesz ez az SMS ingyenes is még (inkább - csak ne legyen egyenlőtlenség)?!

Vagy most írtam meg a halálos ítéletét?!

Egyre izgalmasabb ;-DDD

Üdvözöllek:
Robi

Előzmény: Törölt nick (1860)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1861
Szia!

003680302020

Először füllel próbáld ki: egy rövid FSK fröccsöt kell hallja amikor a hívott oldal valóban elkapcsolódik - ninc scsvhang! - és ez nálam elég hosszú, 20-30 sec-re jött ki, de ment. Ha az SMS klienseddel (hw-eddel) tudsz ennyit "kényszeríteni" várni, akkor menni fog (kellen), azonban épp az időzítési probléma miatt EZT nem tudtam ellenőrizni. Ha valamilyen értelmes PC-s (nem XP-s ! - vagy ha mégis akkor némi backward kopmatibilitása legyen win98se felé ;-D) kliensed működne, megoszthatnád velem is ;-)
Lehet, hogy egy ATA-át is rá lehet ilyesmire venni, hiszen a bennük lévő (inteligens) SLIC-ek (analóg vonali interfészek) az FSK generálására - többnyire - alkalmasak (ezt az FSK-t "hátrafelé" kiadva, illetve a vételt a DTMF "szűrők" átállításával (is) meg lehet oldani, sőt alapból veszik az FSK-t a CLIP-hez, persze... úgyhogy nem feltétlen ördögtől való dolog lenne ;-D
De a DSP-s oldalon is előállítható persze, már ahol van ilyen...
Nálam Linksys PAP2 vagyon, épp most +1 javításra is vár: igaz egy szervíz doksinak örülnék, bár a megszerzésésre az esély a 0-hoz exponenciálisan konvergál ;-DDDD
Úgyhogy pár nap múlva esetleg már okosabb leszek (ha lehetek ennél inkáb az ;-D),

Ám eddig még nem mentem bele ebbe a témába sem...


Üdv!
Robi
Üdv!
Robi
Előzmény: Törölt nick (1860)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.14 0 0 1860
Robi, VoipCheap-nél mit írsz be SMS központnak, ha telefonról írsz? Mennyi így az ára? mert eddig én is csak PC-ről küldtem.

Klip-nél is működik? mert akkor ugyanezek a kérdéseim.
Előzmény: Törölt nick (1858)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1859
Én a Te helyedben mégis mind a két szolgálttaó saját-saját ÁSZF-ére hivatkozva tetemes (!) kötbért követelnmék (kb 10 soros fax/szolgáltató) és ha nem hajlandó valamelyikük is fizetni, mindkettőt küldeni az NHH-hoz, "csak azért is" alapon...

Mikor fog megszűnni az az állapot itthon, hogy egy akármilyen túlhajszolt - én védem mindig őket, ha ők is korrektek! - ügyfeles ilyen kijelentéseket mer tenni, és az is egy vicc, hog yilyen esetben a SZEGÉNY ügyfél nem meri elüvölteni magát (Sic!), hogy akko rmost üzletvezető, panaszkönyv, jegyzőkönyv, kötbér és kártérítés...

Mert aza kijelentés, amit Te itt leírtál az ügyfeles szájából idézve, hogy "ha elüt valamit", az kimeríti a zsarolás tényét! Üssön eé és aznap már nem is kap fizetést!

(Tévedés ne essék: én hibázom a legtöbbet, és sohasem bántok senkit aki SZERÉNYEN viselkedik ha hibáázott, sőt én kérek elnézést hylette is ;-D Lám, itt is sokat gépelek el.. Ám ha pl. eljátssza valaki el a nagy magyar ügyintéző hatalmasságát, hogy jól odalép a hülye ügyfélnek akiből megél amúgy... nos akkor finoman ölni tudnék......)


Az a tény, hogy valakinek szenteste napját jelölik meg az ablak nyitására ÉS nem figyelmeztetik, hogy innen 7..10 NAPTÁRI napja lesz (amiben benne van legalább 3 ünnepnap és két munkaszüneti nap --- és különben is a szenteste most vasárnapra esett ami munkaszüneti nap...) a T. Ügyfélnek intézkedni - nos ez minimum figyelmetlenség, de inkább tahóság.




A T-Mobile-os csvhang alatti zenéről itt (asszem) már épp értekeztem, azt viszont nem tudtam, hogy ez mindenkinek elérhető, nem csak a kiemelt ügyfeleknek...

Üdv!
Robi
Előzmény: iNTi (1857)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.13 0 0 1858
Jobbat mondok (És nem 33-at! ;-D --- ha nem rémlik, akkor a Szamárköhögés c. film egyik jelenetére céloztam..):

NeophoneX-ről simán és korlátlanul lehet T-Com vezetékes SMS-eket küldeni, ha van ATA-ája és ahhoz kapcsolt analóg (vagy ISDN (?!) ATA esetében ISDN) SMS képes telefon. Az összes vezetékes és a PGS irányba megy, a Vodafone irányába szvsz más miatt nem mentek (még) el az SMS-ek (SC szám: 06 80 302020).

Jó: fogadni nem lehet, de küldeni igen ;-)

Bizonyságul az online hívásrészletező máról:

2007-02-13 17:18:07 2007-02-13 17:18:12 5 3680302020 0,00
2007-02-13 17:25:02 2007-02-13 17:25:10 8 3680302020 0,00
2007-02-13 18:44:21 2007-02-13 18:44:30 9 3680302020 0,00
2007-02-13 18:56:12 2007-02-13 18:56:20 8 3680302020 0,00
2007-02-13 19:00:28 2007-02-13 19:00:33 5 3680302020 0,00
2007-02-13 19:01:40 2007-02-13 19:01:49 9 3680302020 0,00
2007-02-13 19:02:57 2007-02-13 19:03:06 9 3680302020 0,00
2007-02-13 19:10:04 2007-02-13 19:10:13 9 3680302020 0,00
2007-02-13 19:12:25 2007-02-13 19:12:34 9 3680302020 0,00

A poen, hogy elvileg bármely (!) VoIP szolgáltató felől lehetne így vezetékes SMS-t küldeni - nem is értem, hogy a MT hogy szúrhatta el, amikor a 80-as SHS-re áttelepítette tavaly januártól az SC-t... most néztem, hogy a 41-es SHS-ben anno élt SC már nem is megy paralel... no comment), pl. a VoipCheap is elviszi az SC-hez a hívást, csak ami nálam megy analóg vonali hw + PC-s SMS küldő kliens, hamarabb leidőzít (3-4 másodperc a hátrány csak..).

Üdv!
Robi
iNTi Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1857
A hibát igazából mind a két szolgáltatónál látom. Az első ami feltünt, hogy egymást ócsárolták az üfsz-nél, amikor szó volt az ügyintézésről. A lényeg, hogy először mind a kettő a másikhoz küldött, hogy azok intézzék, utána amikor szembeállítottuk a másikat ezzel, akkor meg élesen egymást szapulta a két ügyintéző. :) Érdekes látvány volt.

A végén ami még ledöbbentett, hogy a T-Mobile Dec. 24.-ére hívott be, a számhordozás miatt. Nem tudtunk bemenni, csak késöbb. (Karácsonykor mégsem ezzel töltöm az időmet.:) Mint kiderült a Dec. 24 azért volt megadva, mert kb. 1 hétig hajlandóak csak tartani a számhordozást, ha addig nem indul meg, akkor a T-Mob belül ejti az ügyet. Ellenben a PGSM sem tudta felszabadítani a számot, mert ugyan a T-Mobile 1 hét után ejtette az ügyet, viszont a központi rendszerben 1 hónapra lefoglalta magának számhordozás címszóval. Na, ez nem kicsi bonyodalmat szült... Tehát a hátrányom abban mutatkozott meg, hogy gyakorlatilag a December, és Január azzal telt, hogy két idióta cég között rohangáltam, volt amikor 3 órát álltam a PGSM üfsznél, végül mind a két helyen neurotikus sík ideg ügyfélszolgálatosok szinte már majdnem lecsesztek azért, mert számot akarok hordozni. Volt is olyan megjegyzés, hogy ha nem ragaszkodnék a számhoz, akkor már meg lenne oldva minden. így meg drukkoljak, hogy nem üt el egy karaktert, és jól viszi be az adataimat a számítógépbe, különben vissza fogják dobni. Itt ideges lettem, megjegyeztem, hogy reméljük akkor nem üt el egy karaktert sem, továbbá ha nem lehet számot hordozni, akkor miért is van a lehetőség ?! Szóval tisztára olyan érzésem volt, hogy se a PGSM, se a T-Mobile nem igazán élvezte azt, és nem is akarta egyszerűsíteni a számhordozásos szolgáltatóváltást. Meglepő tapasztalat volt.

PGSM előfizetés a környezetemben már nincs, így csak a T-Mobile, és Vodafone hálózatokon tudtam kipróbálni. T-Mobile-on működik mint írtam a mobil hálózatba, máshova viszont nem. :( Ez csak egy szolgáltatás, vagy elméletileg kötelező ? Azt tudom, hogy amikor bejött a számhordozás lehetősége, akkor kellett biztosítania a szolgáltatóknak valami lehetőséget, hogy ellenőrizni lehessen a hívott számot. Ezek szerint a T-Mob, és a PGSM ezt megoldotta, a Vodafone viszont ebben is különcködik?

Nekem mind a három variáció tetszik az értesítés lehetőségéről. Valójában az a gond, hogy ha a szolgáltatók maguk úgy kezelik a számhordozást, mint a leprát, akkor már nem is lep meg, hogy erre nincs semmi kidolgozott megoldás. Sajnos ahogy nézem ebben a témában nincs senki aki őket felügyelné, legalábbis a működés szintjén. Elég a felügyeletnek az, hogy meg van valósítva, az alkalmazását már nem nézik, pedig ott lenne nagy meglepetés ahogy nézem. :(

"No most, amikor AZT magyarázták nekem (is9 az NHH-sok, hogy nem lehet kényszeríteni a szövegbemondásra pl. a GSM szolgáltatókat, és visszakérdeztem, hogy egyik GSM-nél sem lehet lelőni az esetenként 14-21 nappal az egyenlegfelhasználási időszak (pre-paid) letelte előti idegesítő "töltsd fel" jellegű szövegeket DTMF-fel, de hiszen a műszaki lehetőség megvan, azaz különösebb beruházásba nem került volna, mivel a KRA (szolgáltatói leképezés) lekérdezése hálózat- és forgalomvezérlési alapkövetelmény, így állítom, hogy kb. 0,- 00 fiorintból kihozhatták volna, mindegyik, beleértve a T-om-ot is!"

Ebben csak az a vicces, hogy pl. a T-Mobile-nál lehet rendelni egy olyan szolgáltatást, hogy ha pl. engem felhívnak, akkor amig csörög a telefon a másik az alatt az idő alatt egy zenét hallgathat. Ha ezt meg tudták oldani, akkor egyszerűen nem hiszem el, hogy ne lehetne ezt megoldani valahogy. Szerintem ezt a VoIP irányba történő dolgoknál is meg lehetne oldani, ha érdekükbe lenne felszámolni a bizonytalanságot ezek körül. :(
Előzmény: Törölt nick (1854)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.12 0 0 1856
Nos szvsz a csengetési visszhang (amit mindenesetben a hívott küld hátrafelé!) variálása sokkal problematikusabb: azilyenekből olyanszép bontódások és időzítés-zavarok tudnak lenni (ennek ellenére hallottam BB bankos ügyfélmenedzser mobiljáról olyan egyedi, zenével kevert csvh-ot, naná, GSM-en, hogy egyrészt a fülem kettéállt, másérszt nem tudtam eldönteni, hogy ezmost hiba vagy helyes működési állapot, vagy én vagyok hülye ;DDD) ... ráadásul elég véletlenszerű, hogy pl. ki milyen gyorsan veszi fel, de lehet azonnali (UCFW) hangpostára irányuló átriányítás is, amikor (SAJNOS ÉS BŰNÖSEN!) egyik szolgáltató sem ad még csak ún. első csvh fröccsöt sem...

Üdv!
Robi
Előzmény: Phoneuser (1855)
Phoneuser Creative Commons License 2007.02.09 0 0 1855

Egyszerű, bár talán nem ennyire feltűnő megoldás lehetne a hívott szolgáltatójának azonosítására a csengetési visszhangok különbözősége. Persze nem tudom, hogy ere van-e "Magyar Szabvány", de a T-Mobile csengetési hangja eleve eltéer a többitől, már csak egy harmadikat kellene bevállalnia a Pannonnak vagy a Vodának.

Igaz, hogy ezt telán kevesen veszik észre.

 

Az viszont valószínűleg sima ügy lehetne, hogy a csengetési hang alá mondják a szöveget, nem kellene más, mint az első és második csengetési hang közé egy Pannon, T-Mobile, v Vodafone szót bemondani (ahogy pl. zene szólhat a csengetés alatt). Ez nem késleltetné a hívást,  elvben még le is tehetnéd a telefont ha így nem akarsz beszélni. Persze azt nem gondolom, hogy ez valakit elriasztana a hívástól.

 

Az is igaz, hogy ezen az elven az összes vezetékes szolgáltató is megjelölhetné a saját rendszerét, hiszen ott ugyanilyen nehéz eligazodni.

Előzmény: Törölt nick (1854)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.08 0 0 1854

Szia!

 

Először is utólag is bátran és kötbérigénnyel (!) "jelentsd fel" őket, első körben (NHHH-hoz való "fordulás" meglengetésével) a 2 szolgáltató közül annál, akinél véled a hibázást (gondolom nema fogadó - szebben: átvevő - oldalon volt hiba ;-D)majd (ha nem jástrsz sikerrel) az NHHH-nál, akik tudtommal nem egy esetben bírságoltak is már ilyenek miatt. H aEZ kell nekik...

 

A *126*-os játékot jómagam CSAK PGSM-es előfizetés esetére mondtam, ott viszont korlátlanul kéne működnie a teljes számhordozási adatbázis (KRA) tartalmára - ami tapasztalataim szerint áll is. Nekem viszont eszembe sem jutott ugyanezt a szolgálttaás-kérési kódot a többi szolgáltatónál megpróbálni, lévén (szerintem) még csak nem is kvázi szabványok.. (bár?!)

 

 

Az hívó oldali efi-knek szóló jelzésre - mivel ilyenkor egy átirányítás zajlik le a hívó oldalon! - igenis lett volna ésszerű lehetőség:

a) szöveges közleményben tájékoztatni a hordozottságról a szolgáltató megnevezésével - ez esetben pl. egy *-gal elnyomható lehetett volna a szöveg annak, aki nem akarja meghallgatni, vagy nem végig, mert tudja, illetve egy az efihez rendelt opciós atribútummal le lehetettt volna "tiltani" a tájékoztatást, mint pl. a hálózati szolgáltatásokat (adókörzet infó etc.)

b)(az a) megoldással együtt)  következetes (!) és egységes, kötelező automata lekérdezési megoldást kellet volna IHM szinten kidolgozni (lám, a PGSM meg tudta oldani), miközben a  KRA milliárdokért megvan, és még az NHH honlapján SEM lehet online lekérdezni!

c) a legrosszab esetben is egyszerű pl. 2 mp-es hangjelzéssel a hordozottság tényéről lehetne tájékoztatni - és a b) megoldásal együtt egy elvárható efi magatartással műár így is tiszta lehetne a helyzet!

 

No most, amikor AZT magyarázták nekem (is9 az NHH-sok, hogy nem lehet kényszeríteni a szövegbemondásra pl. a GSM szolgáltatókat, és visszakérdeztem, hogy egyik GSM-nél sem lehet lelőni az esetenként 14-21 nappal az egyenlegfelhasználási időszak (pre-paid) letelte előti idegesítő "töltsd fel" jellegű szövegeket DTMF-fel, de hiszen a műszaki lehetőség megvan, azaz különösebb beruházásba nem került volna, mivel a KRA (szolgáltatói leképezés) lekérdezése hálózat- és forgalomvezérlési alapkövetelmény, így állítom, hogy kb. 0,- 00 fiorintból kihozhatták volna, mindegyik, beleértve a T-om-ot is!

 

Üdv!

Robi

Előzmény: iNTi (1853)
iNTi Creative Commons License 2007.02.02 0 0 1853
"A megtévesztést a számhordozás értelmes jelzését szétlobbizó, valamint az ehhez kapható hatóság és minisztérium követte el!"

No igen. A gond az, hogy a számhordozás alapvetően egy jó dolog, csak ugye ezzel eléggé meg lett keverve minden. A baj az, hogy egy átlagos előfizető (mint én is) a számból következtet, hogy ha pl. a hívni kivánt szám 06-1, és én is abban a körzetben vagyok, akkor elméletileg helyi tarifa lenne. Csak utána van döbbenet, ha a számla nem így alakul. :( (Ezért is tartom a 21-es körzet körül zajló vitákat is nagyon károsnak...)

Egyébként a szolgáltatók ahogy nézem ezt a számhordozást a saját módszereikkel igyekeznek ellehetetleníteni. Decemberben akartunk két mobil szolgáltató között egy szimpla számhordozással szolgáltatót váltani. 1 hónapba, rengeteg kitépet hajba került, ráadásul a végén sem azért oldódott meg az ügy, mert sima volt, hanem mert egy ügyfélszolgálatos megszánt minket... :((( Komolyan kedvem lett volna panaszt tenni valahol az ügymenet miatt. :((

A számhordozás ellenőrzést köszönöm! Ezt kerestem már régóta, meg is néztem gyorsan. Vodafone-on egyáltalán nem megy, T-Mobile-on működik a mobil számokra, viszont se a vezetékes, se a 21-es körzetre nem működik. :(

Sajnos nem tudok okosat arra, hogy hogyan lehetne azt az előfizetők részére feltünés mentesen tudatni, hogy ha ezt a számot hívják, akkor más tarifával hívják, mert nem helyi hívás. Igazából a megoldás az lenne, ha mint a mobil szolgáltatók, egységesítenék a tarifákat, hiszen már éles annyira a verseny, hogy ennek lenne értelme is. Persze akkor nem lehetne ekkorát szakítani. :((
Előzmény: Törölt nick (1852)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.31 0 0 1852
Szia!

Sajnos NEM ezt mondja, mindig ott van (valamilyen módon), hogy T-Com számok. Különben nem hajtott volna el tavasszal a "betelepült, kivéve Invitel" helyett a "Magyar Telekom irány" sub rosa (!) szövegmódosítás ellenére egyszerre az NHHH és a GVH is!
(Más kérdés, hogy lehetséges: a mostani, március 1-től kiszélesedő kedvezmény rendszer valahol az én működésem miatt is alakult ki - igaz ez mostbaromira nagyképűen hangzott!)

A megtévesztést a számhordozás értelmes jelzését szétlobbizó, valamint az ehhez kapható hatóság és minisztérium követte el!

Amúgy PGSM-ről *126*KSES# (pl. *126*18888181# vagyis a 06 prefix nem kell!) formában hálózati kéréssel pillanatokon belül lejön a hordozottság az öszes (azaz a 21-es) számra is: még a számmegtartásos áthelyezéseknél is ;-DDD


Üdv!
Robi
Üdv!
Robi
Előzmény: iNTi (1851)
iNTi Creative Commons License 2007.01.30 0 0 1851
"Más: a 888-8181-es szám valamikor janártól INVITELES lett, azaz (egészen március 1-ig, lásd a mai T-Com ÁSZF változás hirdetményt, azaz a 2007. 01. 30-i 9. pontját!) Favoritokkal mindenkinek (!) kiszámlázódnak a beghívóra kezdeményezett hívások díjai!"

Ez azért aranyos, mert ugye a halandót úgy hülyiti a tisztelt mammutcég, hogy a Favorittal minden helyi hívás ingyenes. Ezáltal a halandóban az van, hogy mivel nem kell tárcsáznia körzetszámot a 888 elé, ezért ez is helyiszámnak minősül, ahogy a reklámban is igérték. Aztán meg pislog utána, hogy ez most hogy is van...

Ez azért már kimeríti a vásárlók megtévesztésének fogalmát. Szerintem...
Előzmény: Törölt nick (1850)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.30 0 0 1850

Pedig most próbáztam ki, és megyen az: 062138054xx-re!

Sőt, mobil működéshez jogszerűen, megfeleően: 00362138054xx formában is működik!

 

Esetleg (!) nézzetek utána, hogy nincs-e alapból letiltva ez a hívásirány az előfizetésedről (mint az EDSZ számok)!

 

(És mondjuk a hétvégén k..ára nem ment a NephoneX, az is bezavarhatott a képbe!)

 

 

Más: a 888-8181-es szám valamikor janártól INVITELES lett, azaz (egészen március 1-ig, lásd a mai T-Com ÁSZF változás hirdetményt, azaz a  2007. 01. 30-i 9. pontját!) Favoritokkal mindenkinek (!) kiszámlázódnak a beghívóra kezdeményezett hívások díjai!

 

 

Kicist off, de Vodafone-hoz egy tipp: ha nem akarod, hogy a (kikapcsolhatatlan, pl. Vodafone Mail) hangpostád a fix 25/30 sec. után beszéd közben vagy ha "nem érsz oda" a készülékhez időben felvegye a hívót aki aztán káromkodva leteszi és nem biztos, hogy időben (2 sec!), akkor a következő nem élő számra éremes egyedi átirányitást alkalmazni a "foglalt" és a "nem felel" esetekre: "0610000000" legyen a célszám. (Vagy igény szerint a megfelelő esetekre, akár a "nem elérhetőre" is..)

 

Erre a hívó INGYEN kap a 25/30 sec. után egy szép tájékoztató  szöveget, hogy érvénytelen számot hívott, de ez neked sem kerül pénzedbe - és legalább TE tartod kézben a dolgokat.

 

Üdv!

Maus Robi

Előzmény: reno1 (1849)
reno1 Creative Commons License 2007.01.30 0 0 1849
Vitamaxról sem megy még a 380-as sem.Amúgy ki a tököm hívogatja 96-ért perc alapon.Ócska Vodafone...........
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.30 0 0 1848
Nekem 380-as és nem megy!
Előzmény: Phoneuser (1847)
Phoneuser Creative Commons License 2007.01.29 0 0 1847

Korábban már volt erről szó, akkor úgy tűnt, hogy a 380-nal kezdődők hívhatók Vodáról, a 381-esek meg nem -valószínű Voda hiba.

 

Ha van "380-as" ismerősöd, próbáld meg Őt hívni, szerintem az menni fog.

 

Előzmény: kapasz (1846)
kapasz Creative Commons License 2007.01.29 0 0 1846

Phoneuser:

 

igen, 381-gyel. Friss neophone-os.

Előzmény: Phoneuser (1844)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.29 0 0 1845
Nekem sem, de klipet sem, persze csak a sajátomat akartam tesztelni. Így ha el akarom cseszni a pénzt marad a szexvonal...
Előzmény: kapasz (1843)
Phoneuser Creative Commons License 2007.01.29 0 0 1844
380-nal, vagy 381-gyel kezdődik a szám?
Előzmény: kapasz (1843)
kapasz Creative Commons License 2007.01.29 0 0 1843

 

Nekem nem sikerül a neophone-os 21-es körzetet felhívni még 96 Ft-ért sem. "A hívott szám nem megfelelő. Ellenőrizze..."

 

Nem, nem írtam el a számot. Minden más szolgáltatótól fel lehet hívni, csak a vodáról nem. Se vitamaxról se előfizetésről nem működik. Pedig az ÁSZF-jükben is benne van a 21-es körzet.

Törölt nick Creative Commons License 2007.01.23 0 0 1842
Ja!

A Favoritot ne is említsd!
Péntekre virradóan elment egy 6 oldalas, 8 pontos, alapos állásfoglalás kérés Mattheisen Straub-utód, Pásztory jogi vigh., Simó és Héjjas ágazatvezetők, valamint a Csoport kommunikációs ágazat vezetői felé, mert azok, akiknek egyedi Non-stop szerződéseik (szerzdőéskiegészítséeik) élnek a 60 nap + 14 hónapjukkal kb. június-augusztusig, szvsz abban a szerencsében részesülnek, hogy ez idő végéig nem lehet a február 1.-től érvényes ÁSZF módosításnak a hívásirányok szolgáltató-besorolása változtatásából fakadó következményeit érvényesíteni, mert egyebek közt a módosítás utolsó (15.) pontja szerint az "itt nem szabályozott kérdésekben" az ÁSZF mérvadó. Azonban "itt" egyértelműen szabályozott a hívásiíárnyok és az da besorolt szolgáltatók is...
Valamikor ősszel (vagy december 1.-jén, már keverem ;-D) már bemelték pl. Egyéb21 3-ba az EuroWeb-et, ennek ellenére a mai napig az én ilyen egyedi szerződésem alapuló Non-stop Plusz-om esetében minden neophoneX hívást annak ellenére leminuszolnak a hívásrészletező szerint, hogy közben szépen ot virít az EuroWeb mint szolgáltató megnevezés, és az Egyéb21 3-as kategória is ;-DDD

Unberúfen, ha nem megfelelő állásfoglalást kapok, máris megyek az ál másik-favoritos-átszerződéssel megnyíló 60 nap első órájában a Pantel-hez.

JA: és ezzel kapcsolatban is felmerült egy állásfoglalni valójuk az igentisztelt kollégáknak odafent', ugyanis a PanTel-esek megesküdnek, hogy ISDN2 esetében a +2 MSN-emre IS be kell rendezni (T-Com szerint!) valamilyen (!) közvetítőválasztást, azaz nem elég, hogy teljesen feleslegesen nézik hülyének az efit T-Com-ék [ti. olyan hülye nem lehet valaki, hogy ne a preselection-re berendezett MSN-jével megy kifele!], de ráadásul, mivel nem is kell kifejezetten preselectiopnnak lennie ezeken a többlet MSN-eken, így tökéletesen kontraproduktív is amit megkövetelnek!


Üdv!
Robi

Előzmény: iNTi (1839)
Törölt nick Creative Commons License 2007.01.23 0 0 1841
Szervusztok!

Az én jogértelmezésem szerint ha az ANFT nem tiltja egy számblokk vagy típus (pl. eddig tiltotta a 80-asokat) nemzetközi irányból való elérését, akkor a nemzetközi távközlési jogból következik a kötelező tranzitálás. Ezek az ANFT-ben szereeplő körzet vagy szolgáltatáskijelölő számok ugyanis ilyen értelemben publikusak, és a hívó oldali szolgáltató jóhiszeműen akarhat ide és ezekre hívást indítani.

Az más kérdés, hogy a szolgáltatók ott tesznek be egymásnak, ahol tudnak, de valakinek aki érdekelt ezekben az ügyekben, egyszer meg kellene kötbéreztetni azt aki betart (és itt 100 milliós kötbérekről is lehet akár sz), utána talán nem lenne kedve az illetékes jogásznak, felső- vagy középvezetőnek, esetleg épp a hanyag szakmai irányítónak (!) nem naprakész hálózatot, hírközlő rendszert üzemeltetni.

De kérdezek jobbat: ha nem vagyok teljesen meghülyülve, akkor a legutolsó ANFT azt tartalmazza, hogy 2007. 01. 01.-től (!) a nemzetközi farokbahívás (mo-i végpontról 0036-tal elérni mo-i végpontot) bevezetésre/elengedésre kerül. Ehhez képest T-Com-éknál még nem működik! Vélemény?

Üdv!
Robi
Előzmény: Synthe (1840)
Synthe Creative Commons License 2007.01.22 0 0 1840

Csak a teljes kép kedvéért: a 21-esbe nem a hatóság skatulyáz, hanem a szolgáltató kér/kérhet ilyen számmezőt magának. Technológiától függetlenül(VoIP/PSTN/ISDN) kérhet a szolgáltató "normális" számot is, de az helyhez (pontosabban számozási körzethez) kötött. Ez azt jelenti, hogy hagyományos szám esetén országos szolgáltatáshoz 54 db ezres számmezőt kell kérni, míg a 21-es esetében akár egy is elég. Ez pénzben nem mindegy.

 

Az egy teljesen más kérdés, hogy ezt vagy azt a számmezőt honnét és mennyiért lehet hívni. A nemzetközi irányból való hívhatóság semmilyen esetben sem egyértelmű, ténylegesen attól függ, hogy a hívás melyik hazai szolgáltató hálózatába esik be, és abban a hálózatban mi hogyan van beállítva. Nem hangzik szépen, de ez van - napi "szolgáltatóközi" gyakorlat az egy-egy új számmező belföldi hívhatósága körüli huzavona, ami természetesen befolyásolja a külföldről való elérhetőséget is. Itt a hatóság nem sokat tehet a jelenlegi jogszabályok alapján, mivel azok túl általánosak.

Előzmény: iNTi (1839)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!