"az már csak hab a tortán, hogy x nap után lenyúlják a pénzedet és már hívni sem lehet külső hálózatból. Gondolom ez 100%-osan korrekt így?"
Nem! Ez - a kiemelt rész - egy faszság, már megbocsáss! A hülye EuroWeb/Invitel anyjukba beletettek ugyan az ÁSZF-be ilyen marhaságot, de 50-nél több [egybecsengő] reg-em nem ment el még, pedig csak 5-öt használok. Az ÁSZF módosítását követelem >fél éve, és nem reagálnak (mint ahog yjó magyar telekom módra semmire sem), de a gyakorlat ha egyszer felülírja az ÁSZF-et, jogosan lehet köteleztetni őket az efiknek kedvezőbb működésre, ha megváltoztatnák a gyakorlatot..
És alközpont átkérőnek második éve használjuk a NeophoneX-et, LinkSys ATA-ával (PAP2) és eddig semmi gondunk nem volt a kimenő RTR-vel - sőt ahol a LAN-os KTV ISP elb..intotta a VoipCheap kimenő RTP-jét és néma mint a hal azóta, a NeophoneX kiválóan üzemel.
Ez itten nem a reklám helye volt, csak a negatív félinfók - főleg ha a T-Com szar KLIP-jét akarod így propagálni ;-D - kiegészítését fontosnak tartottam. Amúgy a T-Klip-re én azért vagyok begőzölve, mert csak akkor ad befelé elérést (21-es MSN-t), ha korlátlanul ráengeded a telefonszámládra a KLIP-es forgalmad díjazását - és így is van elég bajom a T-Com számlázásával... A feltöltögetés pedig épp a T-Klip-nél kurva szigorú!
A Kék szám nem lehet sehonna sem ingyenes, csak ha a helyi hívások forgalmi díjait elengedi egyébként is a szolgálató (pl. Favorit, UPC hétvégi etc.) ÉS külön megjelöli, hogy a 40-es (!) azaz KÉK számok is kedvezményes (0,- forintos) díjon hívhatóak.
A Kék szám ui. ún. osztott díjas szám, ahol a te körzetetdből történő hívás és a helyi hívás díját a hívott fizeti - ebből következően pl. mobil irányokból a hívott (azza a 40-es szám tulajdonosának) megrendelése szerint nem is enged be hívást!
Közben nem hagyot nyugodni és megnéztem az Általad adot linket - Javaslatom: MENTSD EL azt az oldalt [web arcíhvumként (.mht), akkor minden eleme meglesz!] - majd írj egy jognyilatkozatot (akár levélben, tértivevénnyel), hogy a megadott link szerinti tájékoztatás alapján megfizetettetett díjakra számlapanaszt nyújtasz be előremutató jelleggel is - majd telefonálj le bátran a kék számok felé párszor 10 ezer forintot és utána, számlapanaszodra, vissza kell térítsék.
Ugyanis az AKCIÓS ajánlatoknak nem kell az ÁSZF-ben szerepelniük, a közzététel (a web-es megjelenés is az, sőt!) elegendő - az ajánlat adása nyilvánosan megtörtént, a viszavonásról a telekomnak kell gondoskodnia! Ha egy telekom cég annyira barom, hogy ilyet nonszenszt ki mer írni, akko rmeg is érdemli, hogy visszaáéljenek vele!
Az EuroWeb mint cég megmaradt, a tulajdonos változása nem jelenti a cégnév megváltozását (nem beolvadás, mint a T-s cégembe az Emitel, majd jövőre kifutóan..) - ennek ellenére, ha elolvasod az ÁSZF-et, akkor az Invitel hülyeésge jól érezhetőek ;-DDD
Ezek is (889xxx) Invitel betelepült (LTO) számok, de pl. Favorit-okkal ingyen hívhatóak helyben és távolságival is (T-Com területen lévő Egyéb1 számok).
Hűha! Azért a "Z-század" rendesen elmenekült a probléma elől egy felesleges vitába ;-)
Azért a LinkSys VoIP dolgai amikor egybe vannak gyúrva, nem szoktak ilyet produkálni!
Viszont láttam én már varón karjút ;-) és az ISP képes blokkolni a kimenő RTP forgalmat, főképp, ha ő maga is szolgáltat VoIP-tot... Érdemes lenne megnézni,hogy amikor kifelé kussol, akkor mennek-e kifelé az RTP pakkok! Ha nem, akkor bejátszhat a zajzár (kikapcs). Ha ígyis kuka, akko rkuka > szerviz és csere, mert melegedésre hülye (sajnos láttam egy vadonat újat már és ilyesmit tett, bár az már Sipura vala).
És nem biztos, hogy nincs egyetlen UDP-re beálítva mind a két telefonos port: érdemes az egyiket 5061-re, a másikat 5062-re tenni, az 5060 meg elmegy reg-re!
Ami még tud érdekességeket művelni, ha valami háttérben firssítő (vagy épp adatlopó..) alkalmazás a PC-n elveszi kifelé a sávszélességet és ADSL-nél ezt könnyű.
LAN-os ISP-nél vagy kábelnetnél különösen szóba jöhet az ISP szintű RTP blokkol(ód)ás! [Kezd olyan érzésem lenni, hogy érdekek összefonódásai működnek ;-D]
...arra szerettem volna célozni, hogy 1 felhasználó tapasztalata még nem reprezentatív, sem pozitív, sem negatív irányban. De felőlem is lezárhatjuk a vitát, mert úgy tűnik, nem tudjuk megoldani tpshs problémáját.
Eleinte a jó istennek nem jöttem rá, hogy miért nincs néha vonalam, utóbb rájöttem, ha a routert valamiért újraindítom, akkor újra létre kell hoznom a kapcsolatot, de ezt inkább saját hibámnak mondanám.
Más hibát az elmúlt egy évben nem tapasztaltam, soha nem akadt le. 500 Ft-tal töltöttem tavaly októberben, azóta megvan az egyenleg, a szám hívható. Mondjuk az oldalon nincs rá utalás meddig, de állítólag nincs korlátozva. Mint mondtam xxl-lel, favorit plusszal ingyen hívható.
Hangposta nincs.
Kinek ez, kinek az válik be.
Jómagam egy alternatívára hívtam fel a figyelmet, részemről nem is pazarolnék rá több szót.
Egy dolog továbbra sem nyerte meg a tetszésem, mégpedig az, hogy lenyúlják az egyenleget és nem vagy elérhető ezután.
Lehet, hogy nálad a Neoval ez állandó gond, de a többségnél nem. Én személy szerint 5, azaz öt ATA-t üzemeltem be a családban/rokonoknál mindegyiket Neo-ra konfigurálva és ez a probléma sehol sem jelentkezett. Pedig használjuk a NeophoneX-et elindulása óta.
Félreértés ne essék: egyáltalán nem vagyok fanatikus NeophoneX rajongó vagy ügynök vagy bármi más, egyszerűen nem szeretem, ha félrevezető információk jelennek meg itt a fórumban.
Tekerj vissza mondjuk 1935-ig.
Állandó gond ez a Neonál.
Szerinted Klipnél miért nincs ilyen?
Saját tapasztalatból mondom, úgy hogy mindkettőt használtam.
És Te?
Még egy kérdés, nem mondod, hogy ha van lehetőséged 2 vonalat használni, hogy sporóljál, (esetleg a család parallel beszélhessen) akkor sajnálsz 2. 000,- Ft-ot, hogy normál módon kihasználd az erre kitalált eszközt?
Sántít a hasonlat, itt nincs szükség milliós beruházásra, max. 500,- Ft-ot kell újra befektetni és kapsz egy működő szolgáltatást. Magam is rühellem a Matávot, de jelen párhuzamban egy még nála is szarabb szolgáltató szerepel ellene.
Tehát nem új kocsira van szükség, nem routert kell cserélni, hanem csak egy regisztrációra van szükség.
Én így látom.
Amúgy jól elbeszélgetünk, maga az érdeklődő pedig valószínűleg vastagon tesz az egészre.
Jut eszembe, magam is használtam PAP2-ön, Faterom, a lent említett Linksys-en a Neó-t, ugyanezt tapasztaltuk, az már csak hab a tortán, hogy x nap után lenyúlják a pénzedet és már hívni sem lehet külső hálózatból. Gondolom ez 100%-osan korrekt így?
Csak ehhez két telefonkészülék kell. De most komolyan. Ha segítségért fordul valaki pl. a rakoncátlankodó Fabia-val a Skoda szervízbe, akkor ne küldjük el, hogy használjon Opel-t :-) Inkább segítsünk neki megkeresni a rakoncátlankodás okát. Nem?
2. Felhívtam az ügyfélszolgálatot a kék számokkal kapcsolatban, ahol a hölgy "lment utánanézni" és még 10 perc után sem jött vissza, akkor tettem le.
3. Próbáltam faxon kapcsolatba lépni velük a 06-1-888-1260-as faxszámon (ez van a honlapon), nos ez úgy tűnik nemlétező szám.
4. Ha a Neophonex főoldalának alján szétnézünk, ott van az ÁSZF ami egyből az Euroweb oldalára ugrik, de tudomásom szerint a Neophonex-et az Invitel üzemelteti.
Tudomásom szerint a készülék két vonalat kezel, vagyis az én logikámmal konfigurálok rá egy hazai számot, amit elérnek, a másik vonalra pedig pl. Voipbustert, Voipcheap-et stb-t.
Előbbi lehet a klip, míg utóbbival (jobbára) ingyen, de mindenesetre olcsóbban, mint a Neoval, hívható bármely ország, beleértve az itthoni hívásokat.
Így OK?
Biztosan vannak a Klip-nek is előnyei, de mi van akkor, ha tpshs ragaszkodik a NeophoneX-hez pl. mert Dániába 5,2 Ft-ért tud telefonálni a Klip 25 Ft-os percdíjával szemben? És egyébként is itt valami készülék beállítás gond lesz, mert más NeophoneX használóknak nincs ilyen gondjuk.
Tüneti kezelést ajánlok, használj klippet.
Egy éve töltöttem 500,- Ft-tal, nem jár le, és soha nem volt vele ilyen problémám.
Plusz XXL csomaggal, favorittal ingyen hívható.
Ha pedig úgy állítod be, hogy reg. nélkül is menjen kimenő hívás, akkor legalább kimenőben mindig elérhető lesz (pl. VoipCheap). A Neophone egyébként éjjelente megint le-leakad ;-)
Be kell megfelelően állítani az ATA-ához (telefonos adapterhez) a router-t is: az 5060-5063-as UDP portokat, az 53-as UDP portot, és a 10000-20000 UDP port-tartományt a fix IP címre (!) állított ATA IP címéhez érdemes hozzárendelni (spec. applications vagy tűzfal szabályok..), főleg 24 órás bontású - nem fix IP című - internet hozzáfárás esetén.
A router csere (mint látom később) szerintem tök felesleges volt!
Szia! Nem lehet, hogy egyszerűen a bejelentkezési időközt kellene lejjebb venni? Nálam 3600 sec volt, és 10 perc után már nem csörgött a Neophone. Levettem 360-ra és azóta minden rendben.
Esetleg próbáld meg azt, hogy bekapcsolod a nat csomagok küldését mindkét vonalon. Ennek az a lényege, hogy a routered tűzfalán nyitva maradnak a megfelelő portok. Nekem bevált.
A következő problémával fordulok mindenkihez. Három hónappal ezelőtt lett bekötve a Neophone-os számom, és két hónapig tökéletesen működött. Mivel nem vagyok hozzáértő, egy szakember kötötte be. Internetem volt, de a többi cuccot ő hozta hozzá. Kábé egy hónappal ezelőtt történt, hogy a bejövő hívásoknál elkezdett a telefon csörgése "dadogni", szakaszosan csengett, majd már egyálltalán nem. A szakember mondta, nem jó a telefon, cseréljük. Megtörtént. Bejövő hívásoknál azóta sem működött. Ma itt volt újból a hozzáértő személy, kicserélte a Linksys Phone Adaptert, és amíg ő itt volt, működött is a cucc. Kábé félóra múlva újra próbálkoztam hívni a számomat mobilról, de már nemvolt vonal! Felhívtam a szakit, és ő tájékoztatott, hogy a tőlem elvitt Lynksis dobozka nála tökéletesen működik, és sajnos nemtud mit kezdeni a hibajelenséggel, mágneses térre, ufókra (!!!) hivatkozott. Viszont teljes áramtalanítás után, kábé 5-10 percig hívható vagyok, aztán behal a vonal, és kész.
Azt szeretném kérni a Tisztelt Fórumozóktól, hogy aki szintén hasonló cipőben járt, és rájött a megoldás nyitjára, ossza meg velem legyen oly kedves.