Azért van több hely a kerék és a sárvédő között, mert a 251-es ETZ 16-os hátsókerékkel van szerelve, míg a 250-es ETZ 18-assal. Emellett másmilyen a 2 típusnak az ülésszivacsa is, a 251-es ETZ-nek hátul vastagabb, ezért látszik magasabbnak.
Szilenteket már 3adik műszakin mondogatják, hogy cserélni kéne, mert repedezett a széle. "Persze igen, mindenképp ki fogom azokat cserélni" [esetleg majd ha ki is pálik onnan :D] Amúgy le szoktam fújogatni szilikonnal. Az alvázvédőt meg szorgosan pótolgatom.
Azon gondolkoztam, hogy központi motoros elektromos autónál is ugyanúgy fennáll a difis copás. Kerékagymotornál nem. De azt ha belövöm sík útra, emelkedőn nem lesz megfelelő. Ha emelkedőre lövöm be, sík úton nem lesz jó.
Mennyivel egyszerűbb az elektromos kerékpár. Azon elromolhat a gumi, meg az akku, meg a kerékcsapágyak. Tiszta hibalabirintus. :-)
Köcce, várom a képeket. 1 ujjperccel kevesebb az olaj. Csepeg a gép alá, és csapja a kaszni aljára körben forogva. A difi, kardán nem kotyog, nem lóg, nem búg. Csak az olajcsepegés a hibája.
Lekentem a gép alját ásítozó olajjal. Sok helyen lejött már az alvázvédő, a szilentek is öregek. Ha azokat cserélni kell..ajjaj.
Igen a normál módban. 1300 f/p körül kell várni a csodát mikor tolod :)
Lada diffit én még nem szedtem szét egyáltalán de szimering miatt, ha nem folyik (szó szerint) csak a környezetét védi korrózó ellen (magyarán ízlésesen finoman olajoz) és amúgy a difi tökéletes, nem morog nem ropog nem fütyül (nagyon) akkor ne szedd szét.
Két kúpgörgős csapágy van a behajtó tengelyen (amire a kardán megy) és ha jól gondolom közte van egy roppantó gyűrű majd kivülre jön a szimmering és a tányér amire a kardán csatlakozik és végül egy anya. Az anyát kell pontosan nyomatékra húzni és akkor a roppantó gyűrű gondolom adja a kúpgörgős csapágyak hézagát, tehát nem kotyognak és nem is szorulnak. Úgy tudom eztán kell beállítani a tányérkerékkel a foghézagot. Tehát ha fellazítod az anyát hogy szimeringet cserélj, akkor utána dől a jó difi és ki kell hézagolni. Ezt valahogy 2 db mérőórával kell, tehát nem hiszem hogy olyan egyszerű a szimering csere mint MZ kislánckerék alatt..
De nekem más bajok voltak vele ezért szórakoztam difikkel.
Ha igényled, holnap tudok lőni a bontott difijeimről képet, hogy kicsit beleláss.
Sziasztok szép napot mindenkinek. Elnézést a hülye kérdésekért de nem vagyok nagy motor egér(Inkább a dj dolgokat értem meg a mezőgazdasági gépek javítását) Azt szeretném kérdezni tőletek hogy miben különböznek a következő mocik. Etz 250 Etz 251 Illetve annyit láttam képeken hogy az egyik képen pl a hátsó kerék és a sárvédő közt nem sok hely van az ülés egyenes. A másik képen ami etz 250 legalábbis ez van írva sokkal nagyobb hely van a kerék és a sárvédő közt meg az ülés hátrafelé emelkedik. Ez gyári megoldás vagy házilag hajlítottak a vázon és az ülésen. Válaszotokat köszönöm Szép napot nektek
Robi , ezek versenygépek . A krossz 2t 125-nél profi szinten versenyenként dugó csere , a hajtókar sem bír annyit mint a 4T .
Mindent nem kell elhinni amit a neten olvasol . Viszont ez nem elméleti kérdés , hogy te fejben lemodellezed :-)) a repedés lehetséges , de nem feltétlen következik be .
Tudok több olyan RMZ 450-esről ami bőven túl volt az ajánlott üzemóráján és úgy volt használva , hogy koppgáz - kuplung ki és váltásnál csak kuplung , a gáz maradt a féktávig ....
De van haverom aki 3. szezonját motorozta az RMZ 450-el úgy , hogy csak szelephézagot néztek :-o Igaz ő nyomatékból tolta , csak bő félig forgatta ki és váltogatott fel , de mégis ott ment azokkal akik 1-2-3 koppgáz tiltásig ...
Amcsi fórumokon is beszélnek több 100 órát futott 4t krossz gépekről .
Én sem forgatom barom módjára , mert minek ...
Minek üvöltessem 3.-ban 80-al mikor 4.-ben ennél a tempónál sokkal kevesebbet forog , de mégis fogós talajon kb 80%-os hirtelen gáznál már a levegőben az eleje ?
De láthatod a Sportmotoron , hogy Ferike a TS 125-öst is nyomatékból használja .... :-p