Szerintem nem megfelelő hőértékű a gyertya, nem éri el az öntisztulási hőmérsékletét. Kis ETZ-be brisk N15C-t ajánlják. Próbálj azt, vagy azonos hőértékűt belerakni. Milyen olajat használsz, és milyen keverési arányban?
Van nekem egy 88as évjáratú MZ ETZ 150 típusú motorkerékpárom.... Két hónapja vettem meg és azóta újítgatom szépítgetem és próbálom kitapasztalni :) Az egyetlen bajom vele az h állandóan beköpi a gyertyát (kivéve akkor ha húzom neki emberesen) de sztem menni kéne neki emígy is simán 2-3 ezres fordulatszámon is úgy h ne köpje be.... A gyújtásom tirisztoros, a karburátort érzőre és az eddigi tapasztalataim alapján állítottam be( ha tudtok vmi szabvány beállítást azt megköszönném :) ) Levegő szűrő tiszta! Több fajta gyertyát próbáltam már de mind1 iknek ugyanaz a sorsa..... bekormol erősen és 3 ezerőt dadog a motor és ha nem pörgetem ki akkor megáll.
Ha tudtok nekem erre mondani vmit azt nagyon megköszönném :)
Van egy remek romet főtengelyem, eldisznókodtam már vele egyszer, végülis jobb lett mint volt, de nem jó. Viszont épp olyan "jó" lett mint Bíró úrnál, csak ingyen volt nem 9000 :)
Ezt már rég tudjuk , hogy nem érted , de az szép , hogy végre bevallod :-))
Ha nem csak kekeckednél , hanem néha gondolkodnál is , akkor látnád a mapon , hogy annak az egyik oldala a teli gázos jelleget mutatja , na pl oda nem szokott kelleni semmi szenzor . A terheléses map inkább az injektorosokhoz nélkülözhetetlen .... :-o Szóval ne feszülj rá ennyire a témára , ha nem megy :-))
Az meg nem kifogás , hogy MZ-n soha nem volt , ebben az évezredben már bármi megtörténhet :-p
Mutatni akarsz nekünk valami nagyot ? Vegyél kint 1 BMZRC-s gépet és azzal tuti király leszel idehaza :-)))))
Tegnap lemaradt az elektronika . Ahonnan rendeltem azt mondták , hogy a digitális változat most elfogyott a nagy érdeklődés miatt , de próbáljam csak ki az eredeti Neumann János féle könnyített változatot , mert nagyon jó ez is .....
Remélem be fog férni a nagyobbik túra dobozba .... :
Elém egy kisteherautó fordult be, ripityára törtem magam, motor kuka. Az ember a bíróságon nem tett vallomást, fenntartotta a rendőrségen tettet. Ezt a részt felolvasta a bírónő belőle: "ha az a motoros ott lett volna, én láttam volna" Elítélték közúti baleset gondatlan okozásáért, kapott 30.000 Ft pénzbírságot. Én meg úgy tele vagyok vassal, hogy MÉH telepre nem merek menni, nehogy felkapjon a mágneses markoló."
Elég durva kálvária... Magyarán jobb lett volna a végeredmény, ha az aszimmetrikusan kopott főtengődre simán csak ráragasztod az új csapágyat? Elgondolkodtam ezen a gépműhely dolgon. Nem hiányzik, hogy még jobban szétb*sszák a főtengelyt.
Azt eleve nem értem, mi vitte rá emberünket, hogy a sonkák között aszimemtrikusan hézagolja a hajtókart.
Na és mi a véleményetek komplett új főtengely (sonkával, hajtókarral, csapszeggel) vásárlásáról és arra visszatéve a régi dugót, új csapágyakkal történő összerakásról?[b/]
Egyre inkább arrafelé hajlok, hogy kap új csapágyakat, azt felragasztom és kalapkabát.
De előbb a loctite rol. Szeretem és használom a termékeit, csavar rögzítőm, csapágy rögzítőm meg különféle blokktömítőim vannak itthon tőlük. Csapágy rögzítőt eredményesen használtam a 2T Ducati motoros rotakapánkon. Tipikus, hogy nehezen megy fel a csapágy majd a végén ráesik a felületére és ott már lötyög mert körkörösen megkopott. De ennél az ETZ125 nél olyan volt amilyet én még nem láttam, hogy a főtengely csapágyfelülete csak egyik oldalt volt megkopva, tehát ha bekenem csapágyrögzítővel, akkor körbefut mindenhol és még jobban ütött volna mint addig. Így és a többi problémája miatt ment el gépműhelybe. Tehát: - hajtókar mellől az egyik oldalt hiányzott a bronz hézagoló, másik oldalt megvolt. - emiatt a hajtókar belevert a főtengely sonkába azon az oldalt és az I profilu hajtókar oldalából hiányzott kb 1,5 mili. De ez precízen le volt "marva", mikor ránéztem nem is vágtam hogy ki és milyen indokból csinál ilyet :) - érdekes mód a sonkából nem hiányzott egy deka se és ki se volt fényeződve, tehát az előző tulaj valahogy így kombinálta össze a dolgokat. (gondolom összerakatott mindent ami xar volt otthon és eladta működőképes MZnek) - csapágyfészek kopás.
Emberünk a volánnál dolgozik és odaadta egy buszsofőrnek aki leadta az általunk jól ismert gépműhelybe ami legközelebb van. Bíró Sándor Mezőtúr. Vittem már oda hajtókaroztatni ETz főtengelyt, jól megcsinálták. Hengert is fúrattam, az olyan lett, hogy 5 méterről át lehetett hugyozni a dugó mellett. Nem én mondtam, hogy oda vigyék, ez így lett eldöntve, hogy közel van nem rohangálnak máshová. Emberünk rárakott egy fiókban talált csapágyat a főtengelyre, aminek a külső mérete nem is passzolt, csak a tengely, tette mindezt azért, hogy Bíró lássa, hogy az ott kotyog. Előzetesen mondtam, hogy kb 3-4 ezer egy hajtókar szett, meg mondjuk 2-3 ért összerakják, kicentrírozzák, plusz a csapágy felület arról gőzöm nem volt.
Végeredmény: Hajtókar maradt, alsó csapszeg és tűgörgőről óvatos becsléseim lehetnek csak mert az nem tudom. A hiányzó hézagoló lemezt pótolta, kb 2 v 3 darabot rakott mellé, a hajtókar oldalirányba meg se kottyan és az egyik oldalt kb 2x olyan vastag a hézagolás mint a másik oldalt, valszeg így a hajtókar nem középen van. A főtengely úgy kaptuk vissza, hogy a szemmel láthatóan szar szétvert csapágyat ami mintaként került hozzá a gépműhelyes bácsi felütötte a helyére. Nagyon boldogok voltunk, hogy azt még le kell szedni. Leszedés után az a kép fogadott, hogy a csapágy felület 4 helyen tengely irányban egynes varratokkal fel van hegesztve. Tengelyben lyukak, igénytelen az egész. Hegesztések között természetesen ugyan olyan széles helyek mint amekkora a hegesztés, tehát ha te 60-70% ot mondasz felfekvésre jó tengelynél akkor ez max 10-20%. Ennyi történt. Ár: 9000 Ft!!!
Mindenki úgy le volt hervadva mint az állat, de további fitying nem lévén nem tudtunk mást csinálni, beszereltem. Az MZ nem megszakítós, körülbelül csak ezért működőképes, mert beszerelés után a főtengely a gyújtás oldalon azon a rövid csonkon nézve 1-2 tizedet üt! Nézegetem a srácnak az főtengelyeket, hátha találok egy épkézláb példát.
Mindeközben unokatesóm ETZ150 jéről kiderült, hogy ugyan itt Bírónál újíttatta fel a főtengelyt, neki is meg volt kopva a csapágyfészek és az övé megszakítós. Generátort levettük, csak úgy odanyomtam az indikátor órát és az övé 4 tizedet üt.
Hello cam_aro! Akkor te azt javaslod, hogy az új csapágyakat ragasszam fel Loctite-al a főtengelyre? Na és milyen illesztés kell alkalmazni ilyenkor? Ha a főtengely átmérője x mm (x valós :) ), akkor a csapágy belső gyűrűjének átmérője milyen kell, hogy legyen? Gondolom vannak szabvány lépcsők a csapágyaknál, ez is beleszól a dologba.
Lehet idiótán hangzik a kérdés, de nézzétek el nekem, hogy nem vagyok jártas a szakmában, azért kérdezek.
A háborús körülmények közti szétüthetelen optimális megoldást keresem.
A kétütemű magas fogyasztású, de az egyszerű szerkezete folytán van, volt, és lesz létjogosultsága.
Villanymotorból is a kefések vezérlő nélkül is működnek. Közvetlen napelemről nem mehet, terhelésre elgyengül(fesz lemegy, áram marad). tehát szükséges pufferakku, vagykondenzátortelep napelemhez is.
Kivéve hatalmas napelem, kis motor. De az járműhajtásban nem jellemző.
A legjobb lenne egy kézi, kormányról állítható előgyújtás 2-4mm közt. Ha pl. megyek 70-nel, úgy állítom, hogy a legjobban menjen a motor(minél kisebb gázállással), és még ne detonáljon.
Valszeg ez nem lesz jó 50-nél, és 90-nél sem, de kézzel korrigálok.
Nálunk ilyen motorral szerelt ju 86-os sose repült, még látogatóba se nagyon. Mind csepeli motorral ment. Érdemes lenne kideríteni, hogy került végül a közlekedési múzeumba
Magasabb fordulathoz, nagyobb elogyujtas kell.. hiszen kevesebb ideje van a langfrontnak terjedni, ezert elorebb kell tenni a gyujtast, hogy a /z otto elvbol koveztkezo / "legjobb " pozicioban erje a dugot a max nyomas. tehat fhp utan.. es nem pedig sokkal utan.
Sztem az a fajta becsorges.. mit ti az elogyuszi miatt gondoltok.. az mas. az a terheles miatt van.vagy de inkabb mas miatt. A szegeny keverek miatt.. . . de az meg plusz uzaval kikuszobolheto . en pont maskent tapasztaltam.. de legyen nalam igy. .naltok ugy.. lexarom.
Remelem majd 1x eljon az ido, mikor osszemerhetunk egy altalam, es par altalatok hangolt szeria gepet. mert igy eleg "camos", amit irok, es ebbol elegem van.
G. Jani berakott egy kepet.. tok jo a gyujtasmap.. csak epp van rajta valmi.. mi mzn soha nem volt.. terhelest is nez..
ezert kerdeztem par napja, mikor sirt, hogy nem boldogul a progis gyujtassal.. hogy az mit figyel.
Leirta mi alapjan figyeli programot ? ? dehhogy..rakott fel kepet.. :P
tudnam miert nem inkabb chatel a csavo.. :/
Lexarom. irasban hosszu.. es mindenki azt hisz amit akar.. nekem nem kell hinni.. elvagyok nelkule.
Igen azok úgy müködnek a röpsulyosok. Ami még beinditáshoz "elmegy" érték annyira nagyra van véve és visszavesz,hogy ne csörögjön be fent. De ez fél megoldás mivel a normális görbe ugye nő aztán csöken. A legnormálisabb meg terhelést is néz.
Továbbra is tartom magam ahoz,hogy még MZ n is van értelme ilyenek! 125mocin visszaraktuk gyári értékre és csőgázon nem csörög be meg bírja tartósan a csőgázt és ott normális lett a fogyija de viszont sok olyan hely van ahol eddig nem váltottam vissza kis fordulaton most ott vissza kell váltani ha nem pörgetem meg nem is tudom olyan könnyen kis fordulaton kerékre kapni. 3,7-4mm -rel nagyon érezhetően erősebb volt alul de nagyon fent becsörgött,viszont 2,2-2,5mm rel most nem csörög be de alul érezhetően gyengébb! Csak felső tartományon használva kevesebbet eszik most.