"Nekem a veterán 30év felett van és nem 76elött!" Sokan (jelen esetben Te is) csak egy dolgot ragad ki a lényegből. Kunmadarason a kiírás nem csak abból áll, hogy 75 előtti legyen a motor, hanem nem lehet tárcsafék, illetve megszakítós gyújtással kell rendelkeznie a gépnek (kivéve az "É" kat.) Ha betolnák a sok japó (a régiekhez képest űrtechnikának számító) gépeket, akkor elveszítené a verseny a VETERÁN jellegét. A kis köbcentis gépeket meg azért nem engedik, mert a gépek közötti sebességkülönbség így is sokszor komoly balesetveszélyt okoz. P20-as témában pedig nem az a baj, hogy istenítik és szeretik, hanem az, hogy: nem indul több!:-(((
Tény sose volt kedvencem a Riga de volt olyan 2000utáni idő mikor pl. Rigával jártam nyáron dolgozni! Nem értem miért ne lehetne a kis ccm veteránoknak 24órás versenyt csinálni,biztos meglenne a hangulata.
Nekem a veterán 30év felett van és nem 76elött! Sok dologban jobb a p20 mint az mz de ettől még nem értem miért megy külön kategóriában? Valaki vesz egy egyhengeres pancsit és elindul a versenyen legyen tisztába,hogy ha beledöglik is a kéthengeres erősebb,mert több levegő fér be. De ha van P20 kategória akkor miért nem lehetne csinálni egy 125ös kategóriát ahol kis MZ -k indulhatnának?Meg 50es kategóriát ahol simsonok,rigák,verhovinák,stb. Na meg persze rendes pályán kellene a versenyt szervezni(Kakucs, Kecskemét, Örkény). Én tuti össze spórolnám már most a pénzt a 2011es szezonra ha lenne jövőre e három hely közül olyan 24órás ahol kisebb géppel is lehet indulni. Mert ugye simán 100e felett van egy motort összerakni+benzin+utazása+nevezés tehát azért nem kis pénz lenne de egy öreg simsont vagy mz -t megérné versenyre összerakni.
P20 kapcsán, szerintem soha, senkit nem hallottál, hogy azzal a szöveggel éltette volna a P20-at, hogy "madarason egy kockástankos huszas kategória győztes lett".. A gazdája évek óta jár ki, minden évben kűzd a technika ördögével. Sokkal inkább magával, és a 24 órával zajlik az ő viadala, mint a mezőnnyel. Aki rendszeres látogató, az ismeri őket, és azért drukkol Lajosnak és csapatának, hogy a 24 órát végig tudják motorozni.
MZ és Pannonia ugyan nem egy kategória, de pont ezért jó, hogy megbízhatósági verseny. Kár, hogy a tavalyi eredmények nem elérhetőek már, vegyes volt a mezőny végig, nem arról szólt az egész, hogy Mz-Jawa elöl, aztán jön a Pannonia. UFF!
Én tegnap voltam a 24 óráson először, érdekes dolgokat tudtam meg. Szerintem a nevezési díj sok ahhoz képest, hogy mit nyujt érte a rendezőség. Szoktam motorozni ETZ-vel pályán, és nekem ehhez mérten félelmetes volt a Kunmadarasi reptér betonja. Szét van repedezve imitt-amott térdig ér a fű a "pályán" meg Józsibácsi a traktorral felhordta a sarat tavasszal az is ott van. Én is szivesen láttam volna esetleg kisebb motorokat (bár szerintem egy Simson ezekkel a jófajta utángyártott alkatrészekkel nem rúgna labdába) is de a "nagyoknak " is meggyült a bajuk a motorral és a pályával. A kategóriákról meg csak annyit, hogy a Pannoniák és az MZ-k nem egy kategória és ezt nem elfogultságból írom.
Ha valakit esetleg érdekelnek képek a tegnapi történésekről:
Az érdekes... mert egyébként minden más paraméterében stimmel a lánckerék, a csomagra rá is volt írva, hogy 251... mégsem jók bele a csapágyak. Holnap mehetek venni újakat... a "régi" meg kuka :S
Veterán 50 és 125ccm gépeknek miért nincs hosszútávú(akár 24órás) verseny? Most a 24órás kapcsán merült fel bennem a kérdés. Vicc,hogy P20 külön kategória,hogy legyen mit isteníteni de 75utáni nem lehet a motor pedig már 79es is 30éves elmult és veterán meg lehet OT rendszáma is:) Tudtok más ilyen hosszútávú veterán versenyről hazánkban ahol normális szabályzat van? Szívesen elindulnék egy 30-40éves simsonnal vagy 125ös mz -vel:)
Majd ha 250tzbol kifustolsz 5 km alatt masfel lityi benzint ,.. akkor tedd. ;)
/tempo melett. nem lanyoknak hencegve kocsma elott ;)/
pl pont megcsuszo hatsot lehet jol toleralni belso iven /is/ tankon tamasztott terdel... sk velemeny.s adott helyzetben. / supermotyo style, az mas miatt nyujtott lab.. mm. de az sem tapogatas miatt van lent.. hanem sulypont miatt az is. meg esetleg tamasz,de az csak esetleg.
mz-k osszese.. konnyen labtartora kerul.. ez teny.
en nem tom, de en ket szoros terdel a tankon is, labtartora tudom tenni a seggem. ...es hat az ad nekem nemi jobb kontrolt gep felett, mintha egyik labamat tapogatokent hasznalnam. . + kitores ellen is jobb. ha rugni tudsz ket labtartot ,..megtamasztva.... nehez leirni.. de stilusok, es pofonok.. meg a stopper. :)
Üdvözletem... ma elkezdtem összerakni a régóta dobozokban pihenő ETZ-met, gyönyörűen le lett festve... viszont elkapott az agyvérzés, amikor a gyári hátsó lánckerék méreteihez való csapágyakat az utángyártott lánckerékbe akartam rakni... ÖT MILLIMÉTERREL kisebb a csapágyház... kérdem én... ez direkt ilyen? Vett már valaki utángyártott hátsó lánckereket, és találkozott ilyennel?? :S
http://totalbike.hu/magazin/kozelet/olvaso/2010/07/17/tiszteletremelto_szazezres/ "Tankolások és fogyasztás:
Az idő előrehaladtával nem változott a fogyasztás. Városi futárkodás közben tartós 3,6 liter, országúton 90-100-as sebességnél 3,4. Országúton 70-80-cal barangolva 2,7 – egészen elképesztő, kevesebb, mint barátom ötvenes Honda Lead-jének fogyasztása. Ezzel a tempóval a Yamaha WR250 hatótávolsága 7,5 literes tankkal 200 km felett van. Autópályán 105-110 kilométernél 3,7-4,1 litert igényel. A fogyasztás legjobban a hőmérséklet alakulásával változik, az eddig legnagyobb 4,24 liter volt, országúton, -19 fokban."
Grrrrrrrrrrrrrrrrrr! Én meg szarakodok itt 3 literrel. :-)
Arra meg megint kíváncsi lennék,hogy bármelyik képen mihez viszonyítod a "Talaj vízszintet",mert a motort még a szimmetrikus alkatrészeiről "vízszintbe" tudod rakni. Előbb kimentem és direkt lábtartóig ledöntöttem álló helyben a trofit és siralmasan kevés szög jött ki. Számomra felfoghatatlan,hogy miért csak a hátsó lábtartók felhajlósak(kivéve a katonai elsőket)
Ha a buszos odaverte volna, akkor lett volna jó lehet. Kb 5 évvel ezelőtt cseréltettem ennél a Bírónál hajtókart, de én vittem egy új tajvanit. Megcsinálta, kifizettem, beültettem a Lada hátsó ülésre. Mentem 90el, kijött elém egy kutya, fék és a főtengely a lada ülés vassába puffant. Na az nem ütött. Sztem akkor lett jó :))
Igazából szerintem képek forgatásával 1-2fokot igen nehéz megmondani. Tény kb. 30fok környékén van amit eltudsz dönteni,hogy most 27 vagy 33 az megint olyan dolog épp a fényképező melyik pillanatban kap el,mennyire hosszú a lábtartó,mert ha már csak 1centi le van kopva belőle dőlés szögben sokat számít!
A térdvédő lemezes dolog tény ezerszer jobb pont azért mert "idomul" mint írod de mint látod nekem nincs olyanom fent és hirtelen jött az ötlet,hogy kipróbáljam a gépet és mivel első pár izmosabb döntésnél éreztem itt taknyolás lesz ha nagyon dönteni akarok így megpróbáltam kiülni meg a lábtartó végére raktam a csizmát,hogy azon érezzem mikor fog leérni a lábtartó ha már térdvédő lemezem nem volt :)
Viszont ezeken a 2007es képeken is látszik az igazság,hogy kell az a térdvédő vagy ha nincs kitenni a lábtartó szélére a csizmát és vigyázni,mert pikkpakk odadönt az ember ami már sok a gyári lábtartónak.
Az meg megint jól látszik,hogy 9Le -vel is lehet motorozni de a magyar megalománia, hogy ezer alatt nincs motor XDDD
2007szeptember 30. Euroringes veteránversenyen készült képek.
Az amúgy igen szimpatikus "vén rókát" Ragó Ferencnek hívják. (ismeri innen valaki?)
Ő megoldotta, hogy ne érjen le a lábtartó, -ugyanis szándékosan térdvédővel motorozik. Le is volt kopva mindkét oldalon a sarka. Azt mondta, hogy nem bukócsövezik, mert ha az megakad, akkor elesik, a térdvédőlemez meg rugalmas, és jobban visszajelez neki.
Az utolsó képen sem ül ki semennyire, -és a térdét sem rakta ki sosem. Még itt nem szikrázik a térdvédőlemez (sajnos arról nincs fotóm...) mégis utcai módon ül a motoron. Ezek ellenére 33 foknyit döntött a függőlegeshez képest, -azaz itt kb. 57 fokban van dőlve a sokat látott kis Trophy-ja.
Ezért szerintem nem indokolt a Trophy-ra a látványos kiülés.
(De tényleg faszán néz ki! ;)
Mit szólt volna Apám a 70-es években, amikor a 125-ös Trophy-jával járt télen-nyáron munkába, -és valaki bemutat neki valamelyik Békés-megyei unalomig ismert kanyarjában egy ilyen kiülést a saját motorján! Lehet, hogy nem hitt volna a szemének... :)
Faluban szigorúan 50. És elég korán elváltom a sebességeket, nem pörgetem ki. 45 táján már kapcsolom a 4.-et. Így szépen döngicsél.
Falun kívül 70, és az említett techinkával, nem sokat fékezek, inkább gurulok, és alacsony az alapjáratom.
Az előző tankkal 3,8 körül jött ki, most ezzel a tankkal nagyon óvatos voltam, és kijött az összesített értékben agyári fogyasztás. Számold hozzá, hogy ez egy járatós motor, naggyából most van benne ~900 km. 90-es főfuvi, 22-es karbi, 150-es, alapméretű henger, 125-ös hengerfej.
Az utolsó képet 27 fokkal döntöttem meg, hogy kb. függőlegesen álljon a Trophy.
Tehát sikerült egy 63 fokosra bedöntött motoron igen látványos, de teljesen fölösleges kanyartechnikát bemutatni... :)
Amikor még HYOSUNG GT650 R-em volt, jó néhányszor föltévedtem vele az Euroringre, -és teljesen odáig voltam magamtól, hogy mennyit fejlődök, és egyre nagyobbat merek dönteni. Aztán szembesültem a rólam készített kanyarfotókkal, amiken tisztán látszott, hogy nagyságrendekkel vagyok elmaradva a fotón velem együtt szereplőktől... -De nem is lógtam le, és nem is terpesztettem semennyit...
Ki is lehet lógatni a lábat supermotyós módra, bár akkor nagyobb a légellenállás. Döntéskor az ív külső része felől lévő térded nekifeszítve a tanknak valamennyire stabil a helyzeted. Nem is szeretek olyan géppel menni, amin nem tudom a térdem betámasztani kanyarban(pl, merevítőcső nélküli robesz).
Országúton is húztam kis ködöt, de az még tűréshatáron belül volt. Mikor viszont városban ketyegtem egy kicsit aztán odahúztam neki, pontosan ezt produkálta. Komolyan megijedtem, hogy ezt egy rendőr meglátja engem lelőnek.:D:D