Volt nekem is ilyen jelenség , de a motor üzemelését nem zavarta . De úgy odottam meg , hogy a karbiról lehúztam a benzincsővet aztán a csapot kinyitottam . A benzicső végén folyt az üzemanyag ,akkor raktam fel a csővet a karbira és rögzítettem bilincsel a csővet midkét oldalon. Azóta csak ha kifogy a tank esetleg akkor tapasztalom ugyanezt .
Úgy néz ki egy hetet csúszik a tengelyem,most beszéltem az esztergályossal "nem tudja" méretre szedni tovább küldte egy 40km levő köszörűshöz jövő hétfőre igérték. Sajnos itt a városban már nincs marós-marógép,pedig az lett volna könnyű. Valószínű szívni fogom a fogam, lehet több tartalék-elfekvő cuccot kell elpasszolnom.(4x8 kerekek, szevafém vetőgép,kistrakesz futó,tolikapa,daráló, majd ami kelendő) Elnézést de így jártam, remélem csak egy hetet tévedtem.
Ha valakit érdekel megcsináltam a gyári Robi 151es kipufogó rajzát . Szereztem egy viseltest , amit szétbontottam és ezalapján készítettem a rajzot . De nekem nem a két kis csőves változat van meg , de egy ismerősöm azt mondta lehet ez még a Csapel151-esről származhat . De szerintem ez most teljessen mindegy, hogy Csepel v. Robi . Kívülről teljessen úgyanaz . Tehát ha valakit érdekel a rajz szívessen megosztom .
Azzal kezdtem hogy kitisztìtottam de valamiért nem telik fel teljesen ha leszerelem a karbi alját és nyit az úszó akkor folyik utána de a levegős rész a csőben megmarad.
Kicsit félreértettél, a hatszögtengely ami a komplett szabadonfutó agyba csúszik a laptávolsága 27mm az pont 30mm belső átmérő csőbe fér bele(eredeti) tehát 25ös csizmatengelyhez 25/30 átmenet szükséges a pontos hegesztéshez. Bocs kissé kezdek fáradni a 27mm hatszögtegely kényelmesen visszavehető 25mm körre a hegesztésnél.
Adott egy tengelyvég ⊙27mm , akkor ⊙37x5 cső abba beleengedem a 6szög tengelyt, csapszegel rögzíten, majd a cső véget megnyitom és 10 es csavaral összehúzom.
És ebben az esetben adott mondjuk egy ⊙25mm tengely, arra is fel tudom szerelni, mert a csőhüvelyt kicserélem :)
Valahogy átugrottam mit értesz tengelyvégen? a komplett agy az hatszögtengelyre megy, a 27mm-es hatszögtengely csizmához való csatlakozó részén eredetileg 30mm-es szorítóhüvely+csapnak való furattal. Tengelyt hüvelyel nem tudok adni az kell nekem a terra kerékhez.
Írtam jövő héten felhívom az esztergályost,ha kész a leszabályzott tengely hazahozom és ha minden jó az átalakításnál akkor felszabadul a 2db komplett szabadonfutó + egy felújjításra váró "csillag"az ilyen ezt pluszban adom meg lehet van még csap is. Egy 10es lessz + szállítási költség. Maga a szabadonfutó rész az tökélets viszont a nyomtávállításnál lehet gond(új tengelynél lehet nem jelentkezik) illetve a csillag és az agy elforgásánál kis kopás. Ha így érdekel jelezd bővebben majd telefonon ha még a régi számod van.
"A tengelyt meg tudom oldani."Már előbb írtam a r250t tengely hatszög laptávolság 27mm, nyomtávállításnak rajta kereszirányú hornyok-pályák, a csizmához kapcsolódó végén 30mm belsővel szorítóhüvely.Ha nem találsz megfelelőt nekem lessz majd egy pár komplett szabadonfutós agy(egy db gyakorlatilag új "csillag" a pályával egy felújjított és egy felújjításra váró az a rész ami a tengelyre csúszik abból csak 2db) Tengely nem lessz mivel terra kerekekhez 27röl 26ra lessz visszavéve. Mind ez várhatóan február vége március eleje.
Most szereztem be, azaz hamarosan hoznak 4db 5*12 es traktormintást, meg van 4db kispolszki 12" kerekem szinterezve fehérre. Kocsizni permetezni laza lápos max 10-15 cm sülyed jó lesz 2-2 kerék + 18-18 kg közdarab súly?
Először nekem csak ilyen sima hajtásos 155-ös kapám volt. Én is sokat gondolkodtam a váltó megoldásán, mert kocsizni is kellett. Aztán akét-két kapa mellé csináltam erősebb lemezből tárcsát és szereltem rá trabant kereket, trabant gumival, mert ha a szekér meg volt rakva nehéz volt az elindulás. A sima gumikkal gázadásnál megemeltem a gépet, hogy a kuplung tudjon zárni és amikor kapart a súlypontomat áttettem a gépre és elindultunk. Több mint tíz évig jártam így.
Azt elég nehéz lessz, hajtásház kimenő tengelye milyen méret? A képen látható szabadonfutós agy r250t gépé ott a kihajtás tengely 30mm, a hatszög laptávolsága pedig 27mm.