Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

xDiVeR Creative Commons License 2002.08.27 0 0 345
Hi.

A 7.9 kicsit soknak tünik. Nekem 140 körül a 2.0 benzines sem fogyaszt többet.
Nekem normál méretű rádióm van szűkítôvel. Mindenképpen felülre tedd! Nekem elôször alul volt, és nehéz volt hozzáférni a váltótól. Szerintem nagyon jól néz ki. SZVSZ jobban mint a Ford rádió, mert az nekem nagyon nem tetszett...

xDiVeR

Előzmény: T-Petra (344)
T-Petra Creative Commons License 2002.08.26 0 0 344
Hali.

A focus ambiente volt. Éredekes, hogy akkoriban a dieselt csak abban a felszereltségben lehetett kapni. Nemtom mé?!!

Ma kipróbálta egy barát a mondeot, az első kapcsolásnál megrottyantotta a 3.-at. Ott van valami gixer. Talán majd bekopik :))

Ma mentem 380 km-t és tankoltam is, 7,9 volt a fogyi :((
Végig ment a légkondi 2 személlyel 140 körüli tempóval. Azé ez picit sok. A 7 liter körüli jobban tetszett.

Erősen gondolkozom... Vennék vmi komoly CD-s cuccot a gépbe. A SONY-t komálom, abból is a CDX-M730 aminek full fekete kikapcsolva az előlapja. Kérdezném van e valakinek szűkítő kerettel beépítve más rádió? Hogy mutat? Felülre vagy alulra rakjam a rádiót?

Thx

Előzmény: Aewyn (338)
Aewyn Creative Commons License 2002.08.26 0 0 343
Ellenben a focus használtpiaci ára kb. szabadeséssel zuhan, szóval talán nem olyan nagy bolt meglovasítani.

Az egyszerűbb tolvajok nem veszkődnek a motorelektronika cserével.
A profik pedig megrendelés alapján dolgoznak, a pénzes megrendelők körében pedig talán nem sikk egy focus.

Remélem én...

Előzmény: háj bye (341)
Aewyn Creative Commons License 2002.08.26 0 0 342
Balu1st :)
Esbé :(
háj bye Creative Commons License 2002.08.26 0 0 341
Kösz a reagálást.
Azért vagyok kissé tudatlan Ford ügyekben, mert eddig Renault-m volt, és ott pl.nem emlékszem visszahívásokra stb. Talán kiforrottabb típusokat hoznának ki?
Sajna nálunk lopják, ezért vettem Fordot és Fiestát mert ebből eddig se volt sok, az újból meg pláne nincs.
Igy lopási kockázata is remélhetőleg minimális.
Egyelőre többet fogyaszt mint egy focus.
Hogy ne legyek teljesen OFF:
Aggasztó a Mondeo és a fokus sikere az eladási listákon, mert félö hogy a körözési listákon a Ford pozicióját a Transit helyett-mellett ezek a típusok fogják erősíteni.
Előzmény: Aewyn (334)
Esbé Creative Commons License 2002.08.26 0 0 340
Nekem akadozik, de nem múlt el... :-)
Előzmény: Törölt nick (339)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.26 0 0 339
No gond:-)

Az akadozás 3-ban nekem is volt, de hamar elmúlt.

Előzmény: Aewyn (338)
Aewyn Creative Commons License 2002.08.26 0 0 338
T-Petra,

A focusnak nem akadozott a váltója?
A mondeoban gyengül ez az akadozás?
A focus milyen felszereltségű volt?

Köszi (az eddigieket is)

És bocs a mondeosoktól a picit offtopicért...

T-Petra Creative Commons License 2002.08.25 0 0 337
Huhh... Lett pár gépelés i hiba :))

Bennem van pár söröcske :))

Csá

T-Petra Creative Commons License 2002.08.25 0 0 336
Hali.

Szal. A focus 3 éves volt amikor lecseréltem és 250.000 (igen annyi) km volt benne. Összenőttünk rendesen, ismertem minden rezzenését.

Most 2-hetes a mondeo 4200 km-rel. Amit eddig tapasztaltam:

Futómű: az érzésem szerint a focus stabilabb volt. Főleg hosszú ívű kanyarokban, egy pici keresztborda vagy mármi a ami megdobja az autót a mondeo vgy fél méterrel odébb köt ki az ívről. A focusnál ez nem volt. A mondeo nehezebb, így lomhább a gyors kanyarváltásnál. (gyakran járok Eger-SZilvásávrad között ami elgg finoman autózható kanyargps rész. Hetente 2x mweék arra úgyhogy van alapja) Mondjuk aztis észrevettem hogy a Mondeoval mindenütt 5-10 km-re gyorsabban megyek, mret az a kellems neki.

Menetzaj: egekkel a Focus felett. Kint országúton 130-at utazok. Ott még simán lehet beszélgetni a hátulülőkkel is. Ebben nagyon profi a Mondeo. A rádiót sem kell piszkálni 160 ig, ott lehet egy fokot erősíteni.

Dinamikája csodás. Lezásárok vannak az M1-en Pestre menet a Tatabányai emelkedő a leg húzósabb. 80-as lassítás van amit be is tartottunk egy 520 BMW-vel. 80-ról indultunk a lejtő alján és végig partiba mentük felfelé, a tetőn 180-volt a speed :)) Virult a fejem rendesen :))

Váltó: Én nagyon megszoktam a focust. Írtam is már és még mindig van hogy 5 helyett 3 ba megy vissza. 4000 km-nél még darabosnak érzem a váltót. Szinte akad 3-4-5.

Kidolgozás: FINOM. Minden olyan finoman jár. A kapszkodó (Após rendszeresan aludt el mellettem a fikuszban és leesett a keze a kapaszkodóról, hatalmas csattanással) lehellet finoman áll vissza. A kesztyűtartó sem zuhan le, a fűtés, a venti kapcsolója lehellet finoman állítható. A levegő beömlőkön a fokozatok tényleg fokoztaosan állíthatók.

Szóval igen jó a gép. Sokkal finomabb mint a focus. Mindene simul a kézre, én gyakran meg is simítom a "nyakát" (az az órák feletti púp jobb sarka :))

Még tudnék írni... Majd...

Köszi

Előzmény: Aewyn (335)
Aewyn Creative Commons License 2002.08.25 0 0 335
T-Petra,

adnál egy rövid focus vs. mondeo összehasonlítást?

Menetzaj, futómű, rugózás, kormányzás, váltó, kidolgozás stb.

Köszönettel

Aewyn Creative Commons License 2002.08.25 0 0 334
Háj bye, látom senki sem akar válaszolni:

sztem ezt tenmagad is el tudod dönteni:

1, mennyibe is került az autó? Gondolom azért fizeted meg az új autó magasabb árát, mert gondmentes működést vársz. Most ez +1 évre +17 eFt. Tedd ezt az autó ára mellé, szted megéri?

2., a fiesta zsírúj modell minden gyermekbetegségével együtt. Kifizeted az első év után a tanulópénzt a ford helyett?

3., a sokéves garancia része egy új autónak. Azt, hogy mo-n ezt először levonják az autó árából, majd utána adják hozzá, ha akarod az kb ugyanaz hozzáállás, mint kihagyni az utasoldali légzsákot és eztraként berakni.

Egyéb kérdés?

Előzmény: háj bye (322)
Esbé Creative Commons License 2002.08.25 0 0 333
Benn van a tesztje a legfrisebb autómotorban (vagy autó2 - már elfelejtettem az újság nevét is)... :-)
Előzmény: Törölt nick (332)
HOH Creative Commons License 2002.08.23 0 0 331
Sziasztok.

A kocsiban nekem az elős ülés minden beülésnél kottyan egyet. A szervízben most szédszedték és nem találtak rá semmmi magyarázatot, újrahúztak minden csavart, a jelenség fennáll. Azt mondják, hogy ez már másnál is előfordult, náluk is és más szervíezktől is halottak ilyen problémáról.
Azt mondják, lehet hogy visszahívásos a dolog, de még erről semmi konkrétumot nem tudnak.
Nálatok volt már ilyen panasz, esetleg tudták orvosolni?
Nekem a vezető ülés elektromos és bőr.

Köszi a válaszokat

T-Petra Creative Commons License 2002.08.20 0 0 330
Thx Ibrahim

Én is ilyesmire gyanakodtam. Mondjuk a tdci nél 1800 nál már a max nyomaték megvan. (Papír szerint) Szerintem is 2000 től kezd élni.
Tankoltam már párat, (megvan a 2500 km 2hét alatt :)) 7,2 volt a legtöbb, 6,8 a legkevesebb fogyi. 7,2 amikor pályán mentem légkondival, 6,8 amikor nyugi volt. 180-at mentem pályán max de még ment volna a gép. :)) Brutálisan jó :)))
Észrevétel: amikor leengedett ablakkal mentem hallottam kintről. gyorsitáskor amikor húz rendesen pici kattanás, gáz elvételre vissza kattanás. Kitt-katt gázra-elvételre. Mifranc ez?
Thx...

ibrahim Creative Commons License 2002.08.19 0 0 329
T-Petra:
>"Észrevétel: ma 3-an jöttünk kovojban és nem haladtunk tempósan. 80-90 között. Ott még 5-et sem kapcsoltam, 2000 körül volt a fordulat 4-ben. Amikor lassítottam, de nem fékkal hanem visszaendegtem a gázt, majd picit ráléptem dadogott a gép. Mintha kihagyott volna. Megtorpant picit, majd elkapta. Mi a franc ez??
Van valakinek tdci? Azon is ilyen?"<

Sem Fordom, sem TDCi-m, de szerintem egy általános jelenségről van szó, így engedd meg, hogy válaszoljak:
A modern turbódízelekre általában jellemző, hogy 2000-es fordulat alatt alig él a motor. Soknál még le is lehet fulladni, ha az ember nagyon hímestojásként kezeli itt a gázpedált. Nálad is ez lehetett a helyzet: 2000-es fordulaton mentél, majd innen még motorfékkel lassultál - persze még jobban visszaesett a fordulatszám: gondolom 1500-1700 körülre legalább - ebben a tartományban a legtöbb modern (személyautó) turbódízel bizony halott. Ha ilyenkor rálépsz a gázra, rángatni és dadogni fog (ahogy minden autó túl alacsony fordulaton). Ez van, tudomásul kell venni, és együttélni vele. Válts vissza, vagy (érzéssel) "kuplungolj bele" ilyenkor, ha gyorsítani akarsz. A kocsiddal tehát (SZVSZ) semmi baj, ne aggódj!

Előzmény: T-Petra (324)
Topford Creative Commons License 2002.08.16 0 0 328


HOH Creative Commons License 2002.08.13 0 0 327

Szóval akkor ez természetes.:-(
Az tudom, hogy az elektronikára várni kell 2mp-t. Azt mindig ki is várom, és mégse sikerült. Lehet, hogy a nagy belső légtér miatt nagy az ellen nyomás. De akkor ez más kombinál miért nem igaz. Nekem ez akkor is furcsa. A kollégámnak volt több Opel Omega kombija egyikkel sem volt ilyen gond, pedig annak is nagy a belső légtere.
Na mindegy, ez van. Majd oda figyelek és nyitok elől valami ajtót.
Köszi a válaszokat

Előzmény: Esbé (323)
HOH Creative Commons License 2002.08.13 0 0 326
Hello

A ford gyári magnokhoz 5000, 6000, 6006-hoz egyezik a távirányitó. Akkor kell oda figyelni, ha más, nem gyári rádiót teszel be.

Előzmény: T-Petra (324)
Real Drugs Creative Commons License 2002.08.12 0 0 325
Tud valaki nagy képet szerezni Mondeo ST 220-ról?
T-Petra Creative Commons License 2002.08.12 0 0 324
Hali!

Az enyém kombi és nekem is nehezen csukódik. A focus is kombi volt előtte, ott semmi gond nem volt. Amit észrevettem, (kipróbálhatod nyitott ajtónál) hogy a gombot amikor megynomom azonnal nyit a retesz és kb 2 mp-ig húzva tartja, utána engedi vissza. Ha elsőre nem sikerált becsukni és rányitottam gombbal nem lehet azonnal lecsukni újra, hanem meg kell várni a 2 mp-et amíg retesz elenged. Azóta ritkábban nem sikerül, de még így is néha megáll félúton.

Megvolt az első tankolás. Éppen 7 literre jött ki a fogyi (tdci). Mondjuk nem is gyötörtem, 120 körül utaztam, és csak néh élvezkedtem a böszme nyomatékon. Ha ennyi maradna én igen megbékülnék. A fikusz 6,2-t evett télen nyáron.

Ha jól tudom a 6000-s hez passzol a távirányító amit adtak az 5000-hez. Ven egy hely ahol tudnának 6006-ot. Nekem spec az tetszik.
Kérdés: a 6006 on ugyanaz a távirányító?

Észrevétel: ma 3-an jöttünk kovojban és nem haladtunk tempósan. 80-90 között. Ott még 5-et sem kapcsoltam, 2000 körül volt a fordulat 4-ben. Amikor lassítottam, de nem fékkal hanem visszaendegtem a gázt, majd picit ráléptem dadogott a gép. Mintha kihagyott volna. Megtorpant picit, majd elkapta. Mi a franc ez??
Van valakinek tdci? Azon is ilyen?

Köszi

Esbé Creative Commons License 2002.08.12 0 0 323
Nekem is (5 ajtós). állítottak rajta, azóta kicsit jobb de nem az igazi. Úgy csukjad, hogy közben nyitva legyen valami (ablak/ajtó) úgy könnyebb. ez van.
Előzmény: HOH (321)
háj bye Creative Commons License 2002.08.12 0 0 322
Kicsit OFF, de ide is beírom, mert a sima Ford topicban nem kaptam választ::
Vettem egy Ford Fiestát, újat.
Megéri -e megkötni az Extra garanciát, +1 évre vagy 50 ezer km-ig érvényes, kb. 17 ezer ft.
Nem érvényes a kopó alkatrészekre: kipufogórendszer, fékbetétek,féktárcsák, Mc Phenson kerékfelfüggesztés, izzólámpák, ékszíjak,tüzelőanyagszűrő, tengelykapcsoló tárcsa, levegőszűrő, olajszűrő,kerekek/abroncsok, biztosítékok,lengéscsillapítók,ablaktörlő lapátok, gyújtógyertyák.
Ráadásul amelyik szervízzel kötöm meg ahhoz kell járnom. Egyelőre ráérek a döntéssel, amíg garanciális, de azért érdeklődnék Bp-n és környékén melyik márkaszervízt ajánljátok?

HOH Creative Commons License 2002.08.12 0 0 321
Van valakinek Kombi?

Nekem a hátsó ajtó becsukásával vannak gondjaim. Nem mindig zár be elsőre, utána meg mindig várni kell egy kicsit.
A szervízben azt mondják, hogy ez ilyen, de nekem gyanus, hogy csak nem akarnak foglakozni vele.
Vagy én nem csinálok valamit jól? Nem hiszem, hogy egy ajtót ennyire bonyolult becsukni. Igaz, hogy ez az első kombim, de nem az első autóm. :-)
Meg találkoztam már más kombival is (igaz nem Ford), egyiknél sem volt gond az ejtó zárás.

HOH Creative Commons License 2002.08.12 0 0 320
Hello

Még én sem nyúltam hozzá, de tervezem. Első körben ha nem vagy elégedett akkor érdemes csak a hangszórókat cserélni.(Nekem a MacAudio bejött az előző autóimnál) Régebben volt egy mondeóm még 97-es gyártású abban elég vacak volt a gyári hangszóró. A mostaniban már szebben szól de még mindig nem az igazi. A rádió szerintem elég jó a szolgáltatásai is elég sokrétű. Ha még akkor sem vagy elégedett akkor érdemes a többihez nyúlni. Egyre vigyázz, ha rádiót cserélsz, mindenképpen tudd meg, hogy a kormányról való vezérlés megy-e az újjal. Ha az ember megszokja a könnyen elérhető vezérlést nehéz átálni róla. :-)

Egyébként a 6000 sorozatú rádiónak van olyan funkciója, hogy a menetzaj növekedésével együtt a hangerőt is automatikusan emeli.

Előzmény: T-Petra (319)
T-Petra Creative Commons License 2002.08.10 0 0 319
Balu köszi :))

Hajtottam ma is. Fogyival még várni kell kicsit, míg ürül, bár gondolom az első tank nem annyira mérvadó.
Én is úgy gondoltam h 1500 2000 km ig nem bántom sztán mehet :))
A kereskedő aszondja h a demo tdci-t vitte Pestre és a pályán 230-at zúzott. Az azért nem semmi.
Én igen hiányolom a 6. sebességet. Simán elbírná és a motort sem kéne forgatni. Az áttételezése ua mint a focus-é volt. 120-nál 2500-at, 145-nél éppen 3000-et forog. Ott lehetne dugni egy 6.-at és kényelmesen lehetne 150-160-at utazni 2500-as fordulattal. Ott igen heppy a diesel. A laguna 2.2 dci-t próbáltam mielőtt döntöttem és abban ez igazán tetszett. Mondjuk az egy millával hosszabb...

Kérdés: érdemes piszkálni a gyári zenét? Más fejet, más hangszórókat bele? Vagy így jó ez ahogy van? Azt ezért már az első uton észleltem h nem kell a magnóval variállni. Állóhelyzetben beállított hangerő ugynúgy megfelel 120 nál is. Focuson már 2 fokot kellet tekerni a rádión...
Ergo itt már érdemes enegiát no és pénzt fordítani egy szépen szóló hifire.
Van valakinek tapasztalat? Piszkáltátok már? CSerék?

Thx

Előzmény: Törölt nick (318)
Törölt nick Creative Commons License 2002.08.10 0 0 318
Gratulálunk! Ön jól választott, így viheti a 2 pár hangszórót:-)

A fék nálam kb. ezer km "bejáratást" igényelt, mire optimálisan fogott. Addig csak taposd:-)) Egy tesztben azt írták, hogy zavarja őket, hogy nem mindig egyforma magasságban "harap" a fék. Téged ne zavarjon, mert elmúlik, ezt a következtetést ők egy tanknyi benya elégetése alatt vonták le.

A motorra nekem átvételkor azt mondták, hogy már "megforgatták", de ajánlották a kíméletes vezetést 1500 km-ig, majd utána olajcserét (persze nem tudom, hogy ez a TDCi-re is vonatkozik-e).

A váltót majd megszokod. Nekem ezelőtt Honda Civicem volt, azon még inkább jobbra van, úgyhogy én pont fordítva voltam vele, mint Te: 3 helyett kapcsoltam 5-be és nem tudtam, miért mutat 800-at a fordulatszámmérő:-)).

Előzmény: T-Petra (317)
T-Petra Creative Commons License 2002.08.09 0 0 317
Hali!

MEgvan a gép. Csodás... :)) Megy mint állat. Bár még nem gyötörtem de halad rendesen. Nemtom van annak valami jelentősége hogy járatom a motort? Vagy ezek már forogtak a padon?
Brutális a TDCI. 2000-től 3000-ig mint egy gőzmozdony. 130 körül kezd alábbhagyni, addig csak pakolni kell neki.
Ami furcsa az a váltó meg a fékek. Focus 1,8 td volt előtte, azt megszokhattam rendesen 3 év alatt. Itt valahogy sokkal jobban kell taposni a féket. 2x is besokalltam és a végén kellett bólintani ezerrel.
A váltón meg az 5. furcsán jobbra van. egyszer vissza is tótam 3-ba. Még nem nyögött, de fura helyen van. Lehet meg kell szokni. :)) (vagy megtanulni vezetni :))

A magnó távirányító rendben ahogy mondtátok. Kormány fel, ülés le. Mondjuk így meg a motorháztető púpja előtt semmit sem látok. Ezt is szokni kell :))

Van valakinek tdci? Mennyit kajál?

Thx.

Törölt nick Creative Commons License 2002.08.09 0 0 316
Biztos, hogy szerencsém volt, meg azért az autómra is odafigyelnek, mert V6-ból nem adnak el olyan sokat.

Bár az is igaz, hogy Ghia kombiból sem, úgyhogy maradhatunk a szerencsénél.

Előzmény: HOH (315)
HOH Creative Commons License 2002.08.09 0 0 315
Nem vagyok Pesti, ezért a helyzetemnél fogva még a szervízekben sem válogathatok. Sajna Kanizsától még messzebb vagyok, mert Pesttől keletre lakom. Neked szerintem szerencséd volt. Más itteni szakszervízzek ugyanilyen tapasztalatom volt.
Előzmény: Törölt nick (313)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!