Nekem szintén 300D szívó van, most már 434 ezer km-el az órában. Ilyen melegben üzem melegen lemegy 1 barra az olajnyomás alapjáraton, 1500-as fordulattól viszont megvan már a 3 bar. Aral 10W40 van benne, 10 ezrenként cserélem.
Ha jól emlékszem, a használati leírásban is az van, hogy alapjáraton minimum 0,3 bar nyomásnak kell lennie, amivel semmi baj nincs, ha úgy 1500-as fordulattól megvan a 3 bar. Az, hogy 1 vagy 2 bar alapjáraton, csak a motor kopásától, vagy a használt olaj viszkozitásától függ. Ha teszel bele vastagabb olajat, biztos magasabb lesz az olajnyomás, de nem biztos, hogy attól jobb lesz a motornak.
Kedves barátnőnek/feleségnek mondd meg, hogy ne az olajnyomásmérő mutatót, hanem az utat figyelje! :D
segítségetek szeretném kérni, minden tapasztalat megköszönök.
A problémám leírása: 2005 évjáratú w203 c220 cdi-nél, hogy forralja a vizet,a ventillátort nem kapcsolja be miután 95 fok felé melegszik,a klímával sem hagyja működtetni a ventillátort. Hideg állapotban tökéletesen megy minden, egy darabig klíma nélkül is kapcsolgatja a ventillátort.Majd mikor bemelegszik jön egy hiba üzenet : Kühlmittel Werkstatt Suchen” Illetve a hibakódkiolvasóval a képen látható üzenetek nyerhetőek ki. A hűtővíz érzékelő hőgombát cseréltem,de nem lett jobb. Köszönöm a segítségeteket!
Tisztelt hozzáértők! Megint baj van az olajjal, illetve az olajnyomással alapjáraton. Tavaly már eljátszottunk egy 3000 km. utáni megismételt olajcserét mert az én vájt fülű nőm a Q8 olajjal kevésnek ítélte az alapjárati olajnyomást (2 bar alatt) és mindenféle rezonanciákat érzett a motoron dugóban. Akkor visszatértünk az Eneos 10W40-hez amivel nem volt ilyen jelenség. Most már ez sem jó! Mi a vélemény a 10W50 viszkozitásról? Kérnék javallatot milyet vegyek! 3 hét múlva indulunk Görögországba, hülyét kapok ha útközben az lesz a téma, hogy "hallgasd meg! nézd csak az olajnyomást! tönkre megy a motor" 300D szívó. 109 le.
Veszteséget azóta sem mértünk, viszont most levettük a szívósort és azt tapasztaltuk, hogy gázadásnál egyszer nem zárt be az egyes henger egyik szelepe(le is köpött mindent kormos gázolajjal).
Motortartó bak kiválasztásához kérnék segítséget. Van egy 200D - m amiben cserélni kell. Az autósboltok kínálatában több márka illetve több színjelölésű van . Melyik lenne megfelelő ?
Sziasztok!99-es elektromos adagolós om605 turbó motoros mercimmel egy nagyobb gázadásnál magas fordulaton elment az ereje, sok füstöt köpött ki, azután nagyon egyenlőtlenül járt(az eset előtt, néha egy-egy gázadás erejéig mintha nem lett volna töltőnyomás). A további kevés úton hazafele, fordulaton is, terheletlenül, kopogásos égés hangja volt. Azóta most lett beindítva először, 1-2 henger nem megy, üzemmelegen sem, fordulaton sok kék füst jön belőle. Szerintem motorolaj, más szerint teljesen elégetlen gázolaj. Amit még észrevettem, hogy a hengerfej környékéről, kipufogóoldalról hallgatózva, cicergő hangot hallani(előfordulhat, hogy szelepprobléma?). Minimális adagoló folyáson kívül, semmi rendellenességet nem tapasztaltam korábban. Későbbi diagnózisok eredményét még természetesen leírom, így elsőre azt mondták nekem, hogy gyakorlatilag csak komoly mechanikai baja lehet, mert adagolós dízel, másképpen nem produkál ilyet. Ezért is kérnék itt segítséget, hátha valami típushiba.
Sziasztok. Sajnos itt az idő, hogy egy szerelő a 2.5 d 124-esemen a hengerfejtömítést kicserélje, és a motort rendberakja. Kis olajfogyasztása van, alapjáraton kicsit csattog, és most már elkezdett a motorolaj leszivárogni a blokk oldalán és kis tócsát hagy az aszfalton, ha napokig nem mozdul az autó. Egyébként hidegen is könnyen indul, emelt fordulaton a csattogás is megszűnik. Tudtok egy jó szerelőt Dél-buda, Érd, Diósd, Törökbálint vonzáskörzetében, aki jó áron és megbízható módon rendbetenné a motort? Milyen költségre lehet számítani? van valakinek friss tapasztalata? Csabais, legszívesebben hozzád vinném, Te tudnád vállalni? Valszeg új hengerfej is kellene, mert ez, ami rajta van, a láncfeszítőnél minimumra van "faragva".
- Ellenőrízd le a négy "új" izzítógyertyát, (áramfelvétel és ellenállás)
- Nézd meg,hogy ki megy-e a 12 volt a gyertyákhoz 5-12 másodpercig.
Ebből már megtudod,hogy rendben van-e az izzításod.
- Amennyiben nem megy ki a fesz.akkor nézd meg,hogy az ízzórelébe bemegy-e a 12 volt. Ha nem akkor lehet bizti gond is.Ha belemegy és nem jön ki akkor a relé a hunyó.