Nálam is jött fel az olaj, mert nem volt a fentebb említett olajszórótárcsa. Sörösdobozból vágtam a csapággyal megegyező méretű tömítőt és betettem a csapágyfészekbe a fedél és a csapágy közé. Az elmúlt évben nem tapasztaltam olajszivárgást.
Igen addg kell tölteni hykomol 80w90 eseleg 85w140 vagy ezekhez hasonló. En most fogom cserélni a nyelestengely felső és alsó csapágyat, még eredetiek(gyári radex) s a felső dupla műanyag porvédős volt.
A r151t váltóját nem ismerem de amit olvastam azok szerint ua. a felépítése mint a r250t váltónak. Szellőző furat-csavar működik? A következő nyelestengely benőcsapágya alatt olajszórótárcsa megvan? Esetleg olaj probléma nem megfelelő vagy vizes.
Sziasztok! ki okosítana valaki mert vitatkoznak velem hogy robi 151 nincs kezi kuplungos ,mondom most vettem egyet hát at REX MAXI de hát at majd 200 m3 motor ! Én láttam már rex maxi hengert és nem kicsit nagyobb furatú a 151 től ???????????
Nálam a harmadik sebesség darált mikor megvettem. Az első nyáron nem is használtam ezt a sebességet. Aztán rendeltem komplett hézagológarnitúrát. Jó pár darab hiányzott, mikor szétszedtük. Most már jó! Szerintem a kétféle kihagyott hézagló okozza a daráló hangot.
De még mindig nem tökéletes. Rendeltem hozzá távtartókat,hogy kicserélem őket.Sikerült is a csere, de még hiányzott két fajta, valószinleg az én hibámból!
Bizonyos sebességben daráló hangja van,nem tudom mi ér össze.....
Szisztok! Köszönöm az eddigi segítséget. Sikerült beállítani a karburátort. Ki is próbáltam. Megy szépen. Csak valamiért a leállítás nem akar működni. A kábelek rendben és a kapcsolót is kicseréltem de csak akkor áll le ha lehúzom a gyertyapipát vagy valamelyik sarut a tirisztorról. Valakinek esetleg valami ötlete?
Üdv.! Szerintem is ez az egy van az országban. Régi Robi 151 váltó 2+R sebességgel. . A hajtómű Robi 151, és volt a váltóhoz egy gyári kis közdarab, aminek az egyik fele négyszög volt, a másik ékpályás, így csatlakozott a kettő össze. Én egy idős úrtól vettem itt a faluban anno, neki is Robi 151-e volt, de a váltót sosem használta hozzá.
A gyári az igazi. MZ-vel sokat kell vesződni ha egyáltalán be tudod állítani....
Van még az MF70-es karbi. Azzal szépen ketyeg és nem kell hozzá leömlő mert egyben van a karbival. Ha gondolod face-en a robi 151 éltetők csoportban keresd Egyed Sándort. Ő tud adni MF70 karbit robi 151-hez.
151-es váltós robira jól emlékszem, hogy inkább 125-ös MZ garbit keressek leömlővel együtt, és ne gyári Amalt? Nagyon használhatatlan már a gyárival, lehetetlen beállítani, úgy el van mindene kapva.
Szedd szét, nézd meg, hogy mi csere érett és a ker@robix.hu-ra küldött cikkszámos (a használati utasításban megtalálod) megkeresésre megírják az árakat. Jóval olcsóbb innen, közvetlenül beszerezni az alkatrészeket, mint a webshopokban megvenni.
Azt szeretném megkérdezni, 151-es váltóhoz, lehet e felhajtani alkatrészt valahol. Nektek mi a véleményetek a felújítással kapcsolatban? Illetve milyen más alternatívák vannak?
Azért szeretném felújítani mert utánfutóhoz ezt ajánlották.Sajnos a lükvercet és még egy sebességet kidob. Persze nem tudom mi az oka, de nem kicsi!
Az újabb (30 éves) vagyis robi 151t ls 250t váltók nem ilyenek. Nem tudod a te "csizmádra" vagyis lehajtásodra illeszteni illetve csak nagyon nagy átalakítással ami már nem érné meg.
Ha rám hallgatsz veszel egy váltós lehajtást ami jó kb 60-ért már szokott lenni jófogáson néha vagy facebook-on a robi 151 éltetők csoportjában. Javítandót 20-25-ért ki lehet fogni de nagyon drága hozzá a fogaskerék, és általában nem egy szokott törni...
Csak hogy jobban értsd. A kapható váltóknak nincs aljuk, egybe vannak építve a csizmával ami ha leveszem a váltót így néz ki:
Váltóval szerelve pedig így:
Hidd el tudom mit beszélek. Párat összeraktam már :-)