A hiba egyszerű okokra vezethető vissza a leírásod alapján (csipog, villog, tehát nincs kellő nyomás a reduktorban):
1. A tanktól motorházig húzódó rézcső egy fekvőrendőr vagy egyéb erdei út miatt sérült és meghajlott, így nincs elég keresztmetszet, amin fel tudja tölteni a rendszert.
2. A 2-es számú szelep nem működik. (Ez a motortérben a főszűrő (pici) közelében van, ez csatlakozik az említett rézcsőre és ez zárja el a reduktortól.)
3. A főszűrő teljesen el van tömődve.
Levett gyújtásnál mindhárom biztonságosan ellenőrizhető. Az első szemmel, a másodiknál le kell húzni a sarukat és 2 vezetékkel 12V-ot kell neki adni, ha kattan, akkor jó, ha nem kattan, akkor szakadt a tekercs, cserés. A főszűrő 8-as vagy 10-es villáskulccsal nyitható 1db csavarral, ez egy pici kis szűrő, nálam fémforgáccsal és gáztakonnyal (a gáz-szagosító anyag lerakódva fehér taknyot képez) volt tele.
A csövön kívül bármelyik cseréje pár ezer forint, a cső cseréje elég macerás lenne, javítása pedig a nyomás miatt nem ajánlott, nem is biztonságos hosszú távon.
Ac stag rendszer van az autómban és 4-5 próbálkozás után hallom a kattanást a tartálytól,da ahogy a gázra lépek visszavált benzinre,villog a zöld led.AmÍg ársapka volt a benzinen,nem használtam a gázt.Tehát elég régen.Mi lehet a gond?Tudok evvel itthon valamit csinálni.Balatonon lakom,nincs a közelben gáz szervíz.
Pont az "autópályázásnál" nincs előnye, mert magas fordulaton sokkal többet eszik.
Egy autópályázós körúttal 450km-t mentem el, míg egy 90-et tartó, gyorsítgatós, lámpáknál megállós főútvonalas körúton 550km-t ment el az autó.
De ez is beállítás kérdése, sok ECU-t úgy állítanak, hogy vagy alapjáraton működik benzinnel, vagy emelt fordulaton hozzáad a gázhoz benzint is, vagy át is vált teljesen benzinre.
Én kizárólag gázzal közlekedem és nálam a 90-110 közötti (max autóút) sebesség a kifizetődő, de ez a váltó áttételétől is függhet.
-azt is karban kell tartani, így 10 évente tartálycsere (20-40e Ft) + szűrők (2-3e Ft, vitatott mikor, én tartálycserekor szoktam cserélni azt is)
-nem minden műszaki vizsgaállomás foglalkozik vele, így ha eddig "át volt rúgdosva" az autó, új hasonló helyet kell keresni
-vizsga előtt kell egy gázbiztonsági szemle, ami durván 10e Ft és sok helyen ezért csak a számokat egyeztetik a tartálypapíron lévővel, amit egy kis papírra ismét felírnak... ezt a vizsgán ismét ellenőrzik, fotózzák
-kevés kút van, amelyik önkiszolgáló, tehát a "borravalóval" is számolni lehet
-egyes parkolóházakba, garázsokba "elvileg" tilos vele beállni, de ha nincs a nagy piros matrica a szélvédőn (amit csak műszakin kérnek, a rendőrt nem érdekli), akkor senki nem nézi a tankoló nyílást, főleg ha rejtett
-a szintmérője a tartályon van, ezt a beszerelők nagy része ki szokta spórolni, hogy +2 szálat előre vezessen, ami által az átkapcsolón is 5 led alapján látható lenne a szint (egy korábbi kérdezőnek előre vezették, de felet mutat neki, amikor üres, tehát programozni voltak lusták)
-legalább télen (20 fokos hűtővízig) benzinnel kell indítani az autót (programozás kérdése, van akinél nyáron is fél percig azzal megy)
-minden LPG-s autóm (eddig 3) LPG-vel jobban ment, mint benzinnel, így ha kifogy, erőtlenebbnek tűnhet a benzines üzem
-külföldi kutakon (pl. német) nem minden kúton van az itthoni csatlakozó, csak a kicsi, tehát külföldi út előtt érdemes egy átalakítót venni
-csak külföldön van téli és nyári keverék, azaz a propán-bután egyszer 60-40%, másszor 40-60%. Németeknél így lehet tankolni, itthon nem, ezért jár rosszabbul az itthoni gázzal az autó hidegben.
-sok olcsó kúton mér többet az óra, mint amennyit beletöltenek. Parasztvakítás az, hogy nagyobb a nyomás a kúton. A tartály szelepe 80%-on zár le, előtte a legtöbb kút esetében már lassul a töltés, tehát 2-3L-t nem tud "belőni" még a szelep lezárása után... és km-re ugyanannyit lehet vele menni, mint más kúton a kevesebbel, tehát ez tény. Kőbányán a Dallas és az Éles saroknál egy névtelen tudott 3-5L-el többet számlázni.
-BP-től kifelé haladva az ára folyamatosan nő. Pestmegyében már 20Ft-al is több, míg távolabb akár 50Ft-al is kérhetnek többet 1L-ért.
-mivel nem kormoz, hanem kb. vízgőz képződik a kipuffogóban, ezért érdemes egy kis lukat fúrni a dobra (mielőtt kirohadna) és abba egy csavart tekerni, majd időnként leengedni belőle a vizet
Így hirtelen ennyi negatívumot tudok mondani, de egyik sem annyira számottevő, hogy ezzel bárkit is le lehessen beszélni róla, inkább csak kellemetlenségeknek mondanám.
Speciel ez "aki a határ mellett lakik és ki tud járni LPG-ért, jól fog járni" nem feltétlen igaz.
Legalább is Szerbiában biztosan nem.
A múlt szombaton voltunk kint Szabadkán. A határ után az A1-es autópályán 111 dinár kb. 390 Ft volt egy liter gáz a MOL kúton. Szabadkán a Szegedi úton az OMV-nél ill. kisebb kutaknál pedig kb. 380 Ft-ra jött ki az ár.
Szerintem a gázon eddig sem volt sapka, azért csúszott össze ennyire a sapkás benzinnel. Egy ideális világban maradna 380-390. Szlovákiában 82 cent körül van.
Mondjuk egyelore nem fogok rohanni LPG-t beszereltetni, az biztos. 5 liter korul eljarok, es ebben nincs komoly autopalyazas, ahol kijohetne az elonye.
No, azt hiszem most már megint vissza lehet állni gázra, hacsak valami érthetetlen módon nem emelik "túl" az árát. Szerencsére éppen tegnap reggel tankoltam benzint, így az is kitart egy darabig.
Üdv. urak Van egy öreg központi befecskendezős f astrám ami leeszi a fejemet és nincs kedvem az immár 640 forintos benzinnel etetni ezért elgondolkodtam az átalakíttatásán. A gázautózás előnyeivel nagyjából képben vagyok így engem kifejezetten a hátrányai érdekelnének. Kéne egy gyorstalpaló ez ügyben. Ha át akarnám alakíttatni nagyjából milyen összeggel számoljak? Köszönöm szépen.
Jó régi a kérdés, de hátha még aktuális a válasz: 2018-ban szereltettem gázt a Duster 4x4-embe. Külön szóltak szerelők, hogy a H4M (vagy "Nissan") motorral csak óvatosan, Nem tudom mennyire népmese, de akkor nagyon nem ajánlották a motor kivitele miatt. Azóta persze lehet valami hiper-szuper megoldás, nem néztem utána. Nekem még a régi "Renault" motor van (K4M) azzal semmi gond nem volt, sem a szereléssel, sem az azóta eltelt több mint 170 ezer km óta. Szűrők cserélődtek, a szaki időnként ránézett, módosított a beállításokon, ha kellett.
Most árulgatom épp, mert hirtelen lett egy másik autóm. Árulgatom, mert kb a kutya sem érdeklődött. Illetve "Jaj a gáz fel fog robbani", "Százezer alatt hengerfejes lesz" és hasonló okosságok vannak. Beadtam egy kereskedésbe, de mondják, hogy az a baj, hogy gázos és félnek tőle. Szuper. :D Ha nagyon sokáig finnyáskodnak a népek, eladom a dízelt és visszaülök a gázosba. Tegnap is irigykedve néztem a hosszú sorban dekkolva, hogy a gázkútnál senki nincs. Ha még a sapkát is eltörlik, akkor megint megéri majd.
A finomítónak nyáron volt egy leállása karbantartás címen. Amint azt befejezték, megint bedöglött (nem román vendégmunkásokkal kellett volna dolgoztatni) és azóta is áll. Hetek óta nem lehet alkatrészt kapni/gyártani hozzá? Nincs tartalék alkatrész egy ekkora üzemben?
Szimplán csak leszóltak a részvényesek, hogy nekik nagy profit kell, ezért minél kevesebb fixárasat értékesítsenek.
Illetve mint tudjuk, az omv is leállt az év elején és a mol segítette ki. Ha valóban baj lenne, az omv-t kérni se kéne, hiszen kötelessége lenne visszaadni a segítséget, még ha azzal a mol rá is fizetne, de lenne "stratégiai tartaléka" és ki tudna szolgálni mindenkit... de ma már nem ez a cél, hogy visszajárjon a vásárló, mindenki utál mindenkit.
Szóval a molnak nem érdeke, hogy olcsón áruljon, mert részvénytársaság, azaz nem állami és mindenki hasznot vár belőle.
Aki a m1-et és a mr1-et hallgatja, azok szerint itthon minden rendben van és egy város (Brüsszel) a legnagyobb ellenség. NEM! A legnagyobb ellenség a sumákoló társaság, aki hetek alatt nem tud kijavítani egy hibát. Aki hibára hivatkozik a nyereség helyett. Aki nem látja el a szerződött hazai partnereit, de külföldre mégis szállít. Aki arra hivatkozik egyik mondatában, hogy nem tud eleget termelni, majd a másik mondatában már azt említi, hogy az összes tartálykocsi folyamatos üzemben van és ezért nem tudnak többet kiszállítani.
Mit szállítanak, ha nem termelnek eleget?
Ha van több, mint ahány tartálykocsi, miért nem bérelnek még kocsit vagy vesznek?
Ha van több, mint ahány tartálykocsi, akkor hogyhogy nem nő a "stratégiai tartalék"? Hiszen nem tudják kiszállítani!
Ha van több, a kiskutak, akik saját szállítókkal szerződtek, miért nem hozathatják a saját tartálykocsijukkal?
Nincs elég tartálykocsi, oké. És a vonatok?
Ezen költői kérdések után láthatod, hogy ha akarnák, lenne üzemanyag a kis kutakon is, de nem akarják.
A LPG is hozzájuk tartozik, így el lehet képzelni a hozzáállásukat annak az árához, illetve annak az árusításához. Igaz, a szlovákoknál 50Ft-al olcsóbban tankoltam és van kút, aki onnan hozza, tehát abban még van konkurencia. A benzin/gázolaj esetében az árstop miatt nincs.