A maradék 20%-tól meg elveszik a választás lehetőségét.
Tudod mi a legdrágább nálunk egy 3,5 tonnás kisteherben?
A sofőr (munkaideje) - összevetve a leasing, üzemanyag, szerviz költségekkel. Ha 2,2 t helyett csak 1,8-at lehet belerakni, akkor két autó kell, nem folytatom... Aki WC papírt, EPS-t fuvaroz, max napi 100-200 km-en annak persze biztosan jó, ez tagadhatatlan.
"A kínálatban szerepel egy mild hibrid kivitel is, ebből fogy majd várhatóan a legtöbb. Ebben háromhengeres, 1,2 literes, turbós benzinmotor szerepel, amely Miller-ciklus szerint üzemel és 48 voltos indítómotor-generátor és 0,8 kWh-s aksi alkotja a hibrid rendszert. A TCe 130 néven futó modellhez hatfokozatú, kézi váltó csatlakozik, elsőkerék-hajtással és 4×4-es kivitelben is elérhető.
Ezen túlmenően városban, országúton, autópályán, sőt földúton is vezettük a Duster elsőkerék-hajtású modelljeit, az 1,2-es turbós motorral és az 1,6-os full hibriddel is. Nagyjából hasonló dinamikára képesek. Egyikkel sem érezni sportosnak az autót, józan teljesítményű modellek. A turbós háromhengeres adott kicsit több izgalmat, két dolog miatt: szélesebb tartományban tűnt erősnek a motorja és azt manuális váltóval szerelték. Azzal, hogy magam tudtam szabályozni a szükséges fokozatot, izgalmasabbnak tűnt a vezetése."
Egyelőre ezen kívül nem sok mindent lehet olvasni róla, de majd ősztől talán lesz több infó, egy biztos a dieselt kivezették helyette vehet a polgár benzinest, az úgy is " keveset fogyaszt, és környezetbarát".
A felhasználók 80%-ának már most is jó lenne egy villanyautó, különösebb kompromisszum nélkül. Egy középosztálybeli háztartásban meg úgyis van 2 autó, az egyik lehet villanyos. Vannak céges partnereim is, akik telerakták a tetőket napelemmel, és villanyautókat, furgonokat használnak.
Majd eljön az az idő is amikor már megszokott lesz a néhány 100 kilométerenkénti töltés.
Most sem utazik egy seggel senki sem 950 km-ert mert ha nem is tankolni (nálam megtehető hatótáv pl. 1150 km ), de azért muszáj megállni wc- re menni néhány óránként.
Biztos tök jó, csak nem egy-egy 950 km-es menetre autópályán. Sőt, 300 km 130 km/h menetre sem alkalmasak, akármit is hazudnak. Próbáltam, nem igaz.
Tökéletes az emberek egy részének, városi, elővárosi közlekedésre. A baj az vele, hogy belekényszerítik azokat is, akiknek meg nem jó.
Ha megállok 3-ad magammal tölteni mondjuk 30-50 percre és fizetem két kollegának az óradíját, közterhekkel adókkal, akkor az egy qva drága töltés lesz...
Hát basz... én lehidaltam, ugyanazon a kúton és ugynazon az oszlopon ma feltöltöttem az autót: gyakorlatilag hajszállal 4,8 alatt evett átlagban.
Próbálom megérteni: hazafele 8,5 óra végig felhőszakadásban, hegyen-völgyön klímával. Bár sok helyen 110-es korlátozással, legalább egy 2-300km ilyen volt a 2300-ból. Idióta olasz kamionosokkal, akik probléma nélkül kirántják eléd a 40 tonnást, satuzzál csak.
" mivel van BC, és vannak bizonyos lehívható információk a kijelzőre, "
ajtók miatt szól, motorház miatt nem. Nem is volt olyan autóm ami megmondta volna, még a pálcás kitámasztósok sem. Ez meg teleszkópos, lecsukódik, bezárja magát, ahhoz kifejezetten hülyének kell lenni, hogy nyitva maradjon, minden idiótaságra - kolleganő meghúzza - meg nem lehet felkészülni.
hátsó sor öveinek és rajta ülésnek is van visszajelzője. valamiből a TPM-et is kikalkulálja, de nem mondja meg melyik keréken van a probléma.
Minap mentem vele 2300 km-t, jól muzsikált. A legdurvább, egy szakaszon csurig tankolás, majd 690 km, és alig 30 litert tudtam beletölteni. Fele autópálya 3-an, majd másik fele gyökkettővel hegyi utak, dombra föl, hegyről le, 5 emberrel, megáll, fotóz, elindul, megáll, fotóz, álmélkodik, elindul, mégaztisnézzükmeg, együnkvalahol, pisilnikell...
Az autósiskola kihagyott a 60 és a 120 között egy kötőjelet. Tehát a percenkénti kattogás üteme 60-120 [a 6./1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet 37. § (6) bek. szerint 90±30] között kell, hogy legyen.
Az autó körbejárása, szemrevételezése során ellenőrizni kell: a.) Gumiabroncsok állapota - nem lapos, - vane rajta sérülés (szakadás, vágás, dudor stb.), - a bordázat mélységének 1,6 mmnél nagyobbnak kell lennie, - mind a 4 gumi szövetszerkezetének és méretének azonosnak kell lennie, - tengelyenként teljesen egyforma gumikat kell felszerelni. b.) Fényjelző berendezések - helyzetjelző (rendszámtáblavilágítás is), - tompított (műszerfalon zöld visszajelző), - távolsági (műszerfalon kék visszajelző), - ködlámpák, - indexek (kattogás üteme 60120/perc), - féklámpa (hátul 3 db piros fényű), - tolatólámpa (hátul 2 db fehér fényű). c.) Fékberendezés - lábfék: a fékpedál benyomásakor a pedálút felső 1/3ban, felkeményedik, nem esik be, nem rugózik vissza, - kézifék: behúzva 36 kattanás között fog, lejtős úton v. az autó eltolásával ellenőrizhető. d.) Kormányberendezés - holtjáték: a kormánykereket mozgatva a kerék még nem mozdul el. Az elmozdulás mértéke 26 cm, 515⁰ (szervós autónál szinte nulla), - erősebben mozgatva nem hallható recsegés, ropogás, furcsa zaj. e.) Rendszámtábla - megvane? - olvashatóság, gyári állapot. "
Erre gondoltál?:)
Autósiskolai tananyag, talán mentségemre szólhat nem mostanában szereztem meg a jogosítványt, felejt az ember.:)
Egyébként, tudom a Duster nem az A kategória, de mivel van BC, és vannak bizonyos lehívható információk a kijelzőre, talán kis pénzből megoldható lett volna olyan kijelzés/piktogramm ahol jelzi az ajtók, csomagtér, motorháztető állapotát, és neadjisten azt is ha éppen valahol kiég egy izzó, lámpa...de ez nem az A kategória, így nem marad más, mint az autósiskolai tananyag szigorú betartása minden indulás előtt.:-)
Látod látod. Ha napi első elindulás előtt ellenőriznéd előrás szerint a folyadék szinteket, világító berendezéseket, kormányművet, féket, futóművet, akkor ez nem fordult volna elő. :)
Elmesélem, hogy jártam ma a Dusterral.....párom tegnap mondja kigyulladt a tankvisszajelző lámpája, és kérdezte meddig mehet még vele, mennyi üzemanyag van még benne?
Mondom neki kb. 100 km-re elég az üzemanyag, de a kijelzőn le tudja kérdezni, a jobb oldali kormánygombok segítségével lehívható a még megtehető km.
Na ezt nem találta, jó tudom ő használja nap, mint nap az autót már 2 éve, de ez mégsem sikerült.
Megbeszéltük ma megyek a munkahelyére, elviszem az autóját, és megtankolom, úgy is lett beülök megyek kifelé a városból a benzinkút felé, miután kiértem a főútra (70-es tábla )vmi gyanús lett elől a motorháztetővel kapcsolatban, úgy láttam mintha mozogna le föl....., és tényleg.....befordultam a kútra, kiszálltam, és valóban nyitva volt a motorháztető vagyis nem teljesen mert az a kis kar még fogta.
Délután mondom a páromnak a sztorit, erre ő.....a kolléganője akinek már kb. 4 éve van Dusterje kérdezte tőle tegnap hogyan lehet kinyitni a motorháztetőt, párom mondta neki azt a kis kart kell meghúzni, de mondja, hogy ne húzza meg.....természetesen meghúzta, de ő ezt nem látta így tegnap hazafelé, ma pedig munkába menet félig nyitott motorháztetővel közlekedett.
Aztán én is néhány km-ert, de nekem legalább feltűnt igaz nem azonnal csak néhány km után, még jó, hogy nem csapódott fel a szélvédőre, lett volna öröm, boldogság.:(