Vegul kb.1 evi villanyszamlaba kerult a rendszer, ennyit meger, barmennyit is fog termelni, ez masfel even belul megterul. Es 10 evig szaldos.
(fontos megjegyezni, hogy mindenki repul a szaldobol, akinek mar 9 eve fent van, annak egy ev mulva).
Na onnantol soha nem terul meg. Hacsak nem vesz melle akkut. De az is millios tetel, es azt is cserelni kell idonkent, szoval valoszninuleg mire megterul, lehet is cserelni.
Néhány éve én is terveztem napelemet telepíteni, volt is 2 cégtől árajánlatom, de a meglévő alacsony villanyszamlaval akkor ca. 20 éves megtérülést számoltak ki.
Inkább hagytam az egészet, meg mindig alacsony villanyszámlám, és villanyautóm sincs.
Mondom ezt ugy, hogy majdnem lett ingyen napelemem, de annyira f.sz volt a kormany, hogy vegul megis fizetni kellett valamennyit, es 2,5 evig tartott. (es meg nincs vege, de nezni mar tudom :)
"Sem én, sem a család nem érzi nyűgösnek, már nem sietünk sehova"
Majd amikor az alpokban besz.pod, hogy van egy lezaras, nem tudsz "tankolni", ahol tervezted, de legalabb tuz a nap, hogy megpusztulj a melegben, akkor majd meggondood magad.
Senkit nem akartam meggyőzni, hogy vegyen villanyverdát csak elmondtam, hogy én áttértem!
Diesel Skoda SuperB volt. Imádtam.... előtte Sharan minden széria. Imádtam...
Napi 2x13 km ingázok a melóba, busz nem játszik, bringa sem... :)
Kb 1-2 alkalommal Bp havonta...
28 kwh Hyundai Ioniq-al kezdtem, hatótáv 170- 250 km között.. kompromisszumos, de élhető, ingázásra kiválló, messzebb menni tervezős, de nem lehetetlen.
Skoda átlagban 6-7 télen 8 litert evett az ingázás alatt, hosszó távon 5 l, de az volt kevesebb.
Ioniq akkor még full ingyen töltve árammal 13 kwh átlag, de mindegy mert ingyen!!!
2 év alatt mentem 65 000 km tulajdonképpen ingyen, egyszer volt egy 7500 ft szeviz, hajtómű olaj csere volt.
Most egy Kia Niro van 64 kwh ami hatótávban 350- 500 km.
A 8 hónap alatt mentünk vele 19 ezer km-t.
Voltunk Szlovénia, Olaszország, Ausztria... Sem én, sem a család nem érzi nyűgösnek, már nem sietünk sehova....
Konnektorról töltöm itthon, van napelem. Mivel van szaldó ezért amit nappal megtermel, éjjel belecsorgatom, de nem vagyok rest hétvégén nappal tölteni....
Ez a majd biztos "akksicsere lesz pár év múlva" dolog annyira nem izgat, nem a pénz miatt, mert ritkán fordul elő és azt a pár kirívó esetet emlegeti mindenki általánosnak...
Bő 10 éve jöttünk el Szolnok környékéről... de még ma is tudnék, kb találomra olyan /nem kicsi rövid/ utcákat felsorolni, ahol lenne kavalkád a drága és fényestekinTetü E-on hálózatán.
Lett volna lehetoseg 6,5m-7m-ert venni 0km-es Leaf-et. Altalaban hetkoznapi hasznalatban megfelelne, de pont messzebbre nem lehet vele elmenni. Otthon tolteshez hiaba van napelemed, ejjel nem sut a nap, vagyis akku is kellene. Ujabb 1m. (no meg a napelem, ami megintcsak millios beruhazas alapbol)
Aztan ha nem a sima 220-rol akarod tolteni, vegyel hozza otthoni toltot. Tobbszazezer. Es ez csak a tolto, ki is kellene epiteni a halozatot oda, ahol az auto all.
A toltessel meg csunyan atb.sszak az embereket, csak senki se szamol utana, elhiszi, amit a papir mond.
A többségnek, meglévő autóval egyelőre valóban az, hiszen még napelemről ingyen töltve is egy hagyományos autó bő évtizednyi üzemanyag + karbantartási költségeivel összemérhető beruházás lenne - annyi idő alatt pedig a villanyautóban is esedékes lehet egy akkupakk csere, jópár millióért.
Amúgyis új autó vásárlásnál már persze más a helyzet.
Nekem tök jó lenne az elektromos. Napi 2x12 km-t közlekedek. Reggel munkába, este meg vissza. Elég lenne egy héten egyszer feltölteni.
Havi 1x megyek 100 km-nél messzebb. Szerintem az is beleférne.
De amíg ezt egy 200 ezer forintos autó minimális költségekkel 4 éve tudja, addig miért vegyek elektromosat, pl Opel Corsa E 13 millióért? És ha kurvakényelmes vagyok és akarok bele ülésfűtést, meg pohártartót (ami a lassan 30 éves, 200 ezres kocsimban is van), akkor az még 250 ezer Ft.
"majd minden családban van legalább 2 autó" - erről nem ismerek/tudok stasztikát. Nekem soknak hangzik a 2, de ettől persze még bármi lehet... Mi a család ;-) ?
Évi 10.000 km 6-7 literes fogyinál most ugyebár kb. 400.000 Ft.
Fenntartási ktg: kötelező, súlyadó, szervízek: kerékcsere, olajcsere, műszaki vizsga évre leosztva, plusz 1-2-3 dolog mindig van - ja simán lehet 400K HUF. (persze autó függő)
Qrva egy banda ez, nincs más ötletük, mint az autósokat sarcolni. Minap néztem rá a költségeimre, évi 10e km-nél a fenntartási ktg és az üzemanyag ár kb. azonos, de ugye a kocsi amortizáció nincs a ktg-ben benne!