Kell lennie rajta egy vezetéknek amit ha testelsz, azaz a vázhoz érinted akkor leállítja a motrot.
Ha tirisztoros gyújtású akkor íme az ábra:
Ha ducati gyújrású azaz csak egy vastag gyertyakábel és két vékony kábel jön ki a gyújtástól akkor az egyik vékony a világító tekercs, a másik a leállító.
Arra figyelj hogy nem elég csak megnyomni és elengedni hanem addig rövidre kell zárni a testtel amíg a motro le nem áll mert képes még alacsony fordulaton is újraindulni :-)
Még valami. A facebook-on a Robi 151 éltetők csoportban a file-ok között megtalálod a motor javítási dokumentációját, robbantott ábrákkal és cikkszámokkal.
Jól mondja a kolléga. A motor ami rajta van a Kismotor és Gépgyár (KMG) terméke. Ők gyártották a Veszprémi mezőgépnek (robix) is anno de sok más célra is. Van függőleges tengelyű és vizszintes változata, regulátoros és regulátor nélküli 4LE, 5,5LE és 7LE-s változata.
A robi 151 elnevezés a teljes kapára vonatkozik.
Ez a regulátoros változat lehet hogy a egy fűnyírón volt vagy szivattyún de robi 151-re nem szerelték. A regulátor lényege egyébként az hogy ahogy a motor terhelést kap próbálja a fordulatszámmal kompenzálni. Ergo terhelés nélkül alapjárat közelében pötyög, majd ha beleereszted a földbe érzi hogy le akar esni a fordulat így ráengedi a gázt magától. Amolyan önszabályzó.
A fura hogy a CSK hajtóművet pannonia 125ös blokkal szerelték ergo sehogy sem stimmel. Lehet hogy a pannonia motor tönkrement rajta (egyébként azzal sok baj volt anno) és mivel a hajtómű elég masszív fajta az előző tulaj eszkábált rá egy KMG motrot. De mivel a pannoniának más volt a felfogatása kicsit alakítani kellett a dolgon, ez magyarázná hogy a kormány sem ismerős rajta...
Ha elégedett vagy vele akkor használd egészséggel. A lényeg nem a név hanem a funkcionalitás. Ha jó akkor jó :-)
- CSK-03 hajtómű. (Ez egyébként nem rossz csak bazi nehéz, emellett elnyűhetetlen ha van benne mindig hajtómű olaj (80W90))
- kerekes csoroszlya. Na ez inkább mankókerék de nem hiszem hogy helyettesíti a csoroszlyát mert nem állítható a magassága...
- Motor közdarab. Ez nem látszik jól de lehet hogy a CSK-é
- Kormány. Ilyet még nem láttam. A robié és a csk-é is más. Lehet vmi házi gyártmány.
- Motor: KMG (olyan mint a 151-eken de ez regulátoros) Kapákra nem szoktak regulátorost tenni de elvileg mennie kell vele.
A válasz tehát: Ez nem robi 151. Egyébként üzemel a masina? Indítottad? Földben volt már? A regulátoros motor miatt lennék rá kíváncsi hogy hogyan teszi a dolgát :-)
Vettem egy robi 151-et de nem tudom melyik tipúsa mert ez egy kicsit más mint ami nagyfaternak volt gyerekkoromban.
Azegy 5.5lovas kuplung nélküli változat volt amit meg most vettem ez kuplungos és 4lovas.
A régin volt csoroszlya ezen meg műanyag kerék van és a szarv is más forma és azon volt leállító gumigomb ezen meg nincs ezért úgy állitom le hogy leveszem a gyertyapipát.
Golyós retesz a léptető viláknál illettve az íves léptetőknél szintén golyós retesz, persze a kart csak akkor ha a "kapcsolószekrény" "kulissza" fennt van a váltó oldalán vagy nincs összegörbülve.
Helló éltetők!Vida Ferenc vagyok.Komárom-Esztergom megyéből,azon belűl Kisbérről írok,ha valakinek lenne plusszban vuf-151 jelű függesztője eladásra kérem írjon nekem!Vettem használtan a gépet,de függesztő nélkül,mertnem volt az illetőnek,ő meg kapta a gépet!Segítségeteket előre is köszönöm!Viszlát!
A múlt ban a 2 sz. AKÖV- nél autószerelőként dolgoztam. Minden seb.váltóban C olajat használtak, kivéve az IKARUS 211-ben, ehhez motorolaj volt előírva.
Elmondok egy esetet, amikor felújítottam a robi 155 váltóját (egyforma a 155, a 151 és a 250-es) feltöltöttem hikomollal és el kellett menni 5 km-re lévő üdülő telepre. Az első km-t csak 2. kal ment (tél volt) a következő km-ek ben a szellőzőn kinyomta az olajnak a felét.
Amikor haza értem leengedtem belőle a hikomolt és felttöltöttem motorolajjal, azóta még az van benne: 10 éve. Semmi baja nincs. Nálam minden hajtóműben motorolaj van. Ez van.