Keresés

Részletes keresés

jofi47 Creative Commons License 2018.04.10 0 0 11358

https://drive.google.com/file/d/0B4YJzq8exGQFbzZEdlhUd19ERjQ/view

Itt is van hozzá egy használható gépkönyv.

A le állítást meg lehet oldani, teszel rá nyomógombot ami a gyertyát rövidre zárja a testtel.

Előzmény: balu1976 (11355)
Kaisi Creative Commons License 2018.04.10 0 0 11357

Ja most látom a képeken hogy a tiéd tirisztoros azaz elektronikus gyújtású. akkor a lenti ábra segít megtalálni mit ekll rövidre zárni a leállításhoz.

 

 

Előzmény: Kaisi (11356)
Kaisi Creative Commons License 2018.04.10 0 0 11356

Szia,

 

Kell lennie rajta egy vezetéknek amit ha testelsz, azaz a vázhoz érinted akkor leállítja a motrot. 

Ha tirisztoros gyújtású akkor íme az ábra:

Ha ducati gyújrású azaz csak egy vastag gyertyakábel és két vékony kábel jön ki a gyújtástól akkor az egyik vékony a világító tekercs, a másik a leállító.

 

Arra figyelj hogy nem elég csak megnyomni és elengedni hanem addig rövidre kell zárni a testtel amíg a motro le nem áll mert képes még alacsony fordulaton is újraindulni :-)

Előzmény: balu1976 (11355)
balu1976 Creative Commons License 2018.04.10 0 0 11355

Köszönöm a válaszokat.

Akkor szerintem teljesítményben nem lesz gyengébb sokkal mert alacsonyabb fordulaton adja le a 4 lovat.

Ez gondolom a regulátor miatt lehet mivel ez is 153ccm ezert valoszinü hogy a dugó henger főtengely ugyanaz .

Már csak az a kérdés hogy mivel állítom le a motort mert nem találtam semmit rajta ami leállítja .

 

Előzmény: Kaisi (11354)
Kaisi Creative Commons License 2018.04.10 0 0 11354

Még valami. A facebook-on a Robi 151 éltetők csoportban a file-ok között megtalálod a motor javítási dokumentációját, robbantott ábrákkal és cikkszámokkal.

Mondjuk ott sem helyesen de ilyen néven van fent: robi151_javitasi_utasitasa.pdf

A tiéd (amennyiben eredeti rajta a légterelő ) akkor egy álló motor volt talppal:

Előzmény: balu1976 (11351)
Kaisi Creative Commons License 2018.04.10 0 0 11353

Szia,

 

Jól mondja a kolléga. A motor ami rajta van a Kismotor és Gépgyár (KMG) terméke. Ők gyártották a Veszprémi mezőgépnek (robix) is anno de sok más célra is. Van függőleges tengelyű és vizszintes változata, regulátoros és regulátor nélküli 4LE, 5,5LE és 7LE-s változata. 

A robi 151 elnevezés a teljes kapára vonatkozik. 

 

Ez a regulátoros változat lehet hogy a egy fűnyírón volt vagy szivattyún de robi 151-re nem szerelték. A regulátor lényege egyébként az hogy ahogy a motor terhelést kap próbálja a fordulatszámmal kompenzálni. Ergo terhelés nélkül alapjárat közelében pötyög, majd ha beleereszted a földbe érzi hogy le akar esni a fordulat így ráengedi a gázt magától. Amolyan önszabályzó.

 

A fura hogy a CSK hajtóművet pannonia 125ös blokkal szerelték ergo sehogy sem stimmel. Lehet hogy a pannonia motor tönkrement rajta (egyébként azzal sok baj volt anno) és mivel a hajtómű elég masszív fajta az előző tulaj eszkábált rá egy KMG motrot. De mivel a pannoniának más volt a felfogatása kicsit alakítani kellett a dolgon, ez magyarázná hogy a kormány sem ismerős rajta...

 

Ha elégedett vagy vele akkor használd egészséggel. A lényeg nem a név hanem a funkcionalitás. Ha jó akkor jó :-)

Előzmény: balu1976 (11351)
studiod1 Creative Commons License 2018.04.10 0 0 11352

Olyan hogy 151-es motor nincs, csak kmg, tehát kismotor és gépgyár termékei.

Előzmény: balu1976 (11351)
balu1976 Creative Commons License 2018.04.10 0 0 11351

A tankja lent van a földön mellette mert 2 napig csak pucoltam de még mindig van benne lerakódás .

Amugy jófogáson vettem 30ezerért.Évekig állt a fészerben ezért szedtem szét és pucoltam át az egészet.

Amugy bitang kompresszió van benne szikra az nem volt de megtisztítottam a tekercseknél az állórészeket mert rozsdás volt.

A karbit kitisztítottam a légszűrőt is kimostam és így tettem kisérletet az indításra ami sikeres volt:)

Beindult de kicsit nehezen mert előtte a hengert felöntöttem olajjal hogy az állás miatt kicst átjárja az olaj a belső részeket.

Amugy ha nem 151 akkor mi lehet a neve mert ha jól tudom a 151 motor kódja 30023 az enyém pedig 30022 .

Interneten nem találtam rá semmit.

A tankja a kipufogója a berántó a henger minden a 151es .

 

 

Kaisi Creative Commons License 2018.04.09 0 0 11350

Ja és a legfontosabb. Hol a manóban van a tankja? ;-)

Előzmény: Kaisi (11349)
Kaisi Creative Commons License 2018.04.09 0 0 11349

Hűha! Na megpróbálom leírni mit is látok :-)

 

Alulról felfelé:

- CSK-03 hajtómű. (Ez egyébként nem rossz csak bazi nehéz, emellett elnyűhetetlen ha van benne mindig hajtómű olaj (80W90))

- kerekes csoroszlya. Na ez inkább mankókerék de nem hiszem hogy helyettesíti a csoroszlyát mert nem állítható a magassága...

- Motor közdarab. Ez nem látszik jól de lehet hogy a CSK-é

- Kormány. Ilyet még nem láttam. A robié és a csk-é is más. Lehet vmi házi gyártmány.

- Motor: KMG (olyan mint a 151-eken de ez regulátoros) Kapákra nem szoktak regulátorost tenni de elvileg mennie kell vele.

 

A válasz tehát: Ez nem robi 151. Egyébként üzemel a masina? Indítottad? Földben volt már? A regulátoros motor miatt lennék rá kíváncsi hogy hogyan teszi a dolgát :-)

 

 

 

Előzmény: balu1976 (11348)
balu1976 Creative Commons License 2018.04.09 0 0 11348

Sziasztok éltetők.

 

Vettem egy robi 151-et de nem tudom melyik tipúsa mert ez egy kicsit más mint ami nagyfaternak volt gyerekkoromban.

Azegy 5.5lovas kuplung nélküli változat volt amit meg most vettem ez kuplungos és 4lovas.

A régin volt csoroszlya ezen meg műanyag kerék van és a szarv is más forma és azon volt leállító gumigomb ezen meg nincs ezért úgy állitom le hogy leveszem a gyertyapipát.

Vagy ez nem 151es?

 

 

Rózsa János Creative Commons License 2018.04.04 0 0 11347

sziasztok valaki tud valahol karburátort robi rex  tipus 300023 ?

golf72 Creative Commons License 2018.04.03 0 0 11346

Szia! Akkor ezek szerint a rugót kell cserélnem ,a ház nincs összehorpadva ! Köszönöm!

Előzmény: studiod1 (11345)
studiod1 Creative Commons License 2018.04.02 0 0 11345

Golyós retesz a léptető viláknál illettve az íves léptetőknél szintén golyós retesz, persze a kart csak akkor ha a "kapcsolószekrény" "kulissza"  fennt van a váltó oldalán vagy nincs összegörbülve.

Előzmény: golf72 (11344)
golf72 Creative Commons License 2018.04.02 0 0 11344

Szia! Volna egy kérdésem,hogy a váltókart megfogja valami a föl le mozgásba illetve üresbe mert nekem lefittyen !

Előzmény: geby85 (11343)
geby85 Creative Commons License 2018.04.02 0 0 11343

Hali nekem is a váltoszekrény hiányzik szeretnék csinálni de pontos méreteket nem tudok el tudnád küldeni a méreteket ha van?

Előzmény: Kaisi (11318)
jofi47 Creative Commons License 2018.03.30 0 0 11342

Elnézést, én nem erre gondoltam!

Volt egy  ilyen csoport: robi 50,52,54,151 és 155 éltetők és ez kb. két hete megszűnt.

Vagy 2 és 4 ütemű adok-veszek,  ez is megszűnt.

 

Előzmény: Kaisi (11341)
Kaisi Creative Commons License 2018.03.30 0 0 11341

Azt furulnám :-) Tag vagyok. Minden nap ránézek párszor.

Itt a link:

https://www.facebook.com/groups/1476421926000104/?ref=bookmarks

Előzmény: jofi47 (11340)
jofi47 Creative Commons License 2018.03.29 0 0 11340

Az a csoport megszűnt!

Előzmény: Kaisi (11339)
Kaisi Creative Commons License 2018.03.29 0 0 11339

Szia,

 

Ajánlom a robi 151 éltetők facebook fórumot. Ott többen vannak és nagyobb az esélye hogy valakinek van eladó.

 

Kaisi

Előzmény: vida öcsi (11338)
vida öcsi Creative Commons License 2018.03.29 0 0 11338

Helló éltetők!Vida Ferenc vagyok.Komárom-Esztergom megyéből,azon belűl Kisbérről írok,ha valakinek lenne plusszban vuf-151 jelű függesztője eladásra kérem írjon nekem!Vettem használtan a gépet,de függesztő nélkül,mertnem volt az illetőnek,ő meg kapta a gépet!Segítségeteket előre is köszönöm!Viszlát!

golf72 Creative Commons License 2018.03.20 0 0 11337

Értem ! Köszönöm a kimerítő választ !

Előzmény: Kaisi (11335)
studiod1 Creative Commons License 2018.03.20 0 0 11336

Szerintem is szentkirályi, az egyik öregnek akinek a kertjét művelem 2db rex maxi van a pajtában s azok kf04 hajtóművesek.Gondolom eredeti állapotúak.

Előzmény: Kaisi (11335)
Kaisi Creative Commons License 2018.03.19 0 0 11335

Szia,

 

Nem biztos. Mert ha emlékeim nem csalnak volt Robi rex , meg Robi rex maxi.

A robi rex az volt az 5LE 58mm furatú a rex maxi pedig a 67mm-es  7LE. Ha jól tévesztek mindkettő ugyanazzal a lehajtással, kúpos kuplunggal szerelt.

És szerintem a kolléga jól mondja, szentkirályi gyártmány mindegyik. 

A rex maxinak volt brutálabb kinézete a burkolata miatt amiben 2 lámpa is helyet kapott gyárilag. Ez már igazi traktornak nézett ki :-)

 

Előzmény: golf72 (11334)
golf72 Creative Commons License 2018.03.18 0 0 11334

Szia! akkor ami nekem van 58mm furatu  kúpos kuplungos akkor át lett alakítva !

Előzmény: Kaisi (11331)
egy buckalakó Creative Commons License 2018.03.17 0 0 11333

Üdv.!

 

Csak, hogy összekeverjük a kollégát, a Rex Maxi-t a Szentkirályi gyártotta, a cég akkori neve Fémipari Kisszövetkezet Szabadszentkirály.

Előzmény: Kaisi (11331)
jofi47 Creative Commons License 2018.03.17 0 0 11332

A múlt ban a 2 sz. AKÖV- nél autószerelőként dolgoztam. Minden seb.váltóban C olajat használtak, kivéve az IKARUS 211-ben, ehhez motorolaj volt előírva.

Télen sokkal könnyeben gurult mint a társai.

Előzmény: studiod1 (11330)
Kaisi Creative Commons License 2018.03.17 0 0 11331

Szia golf72,

 

A robi 151-et 5LE KMG motorral adták ki.

Az alap henger átmérője 58mm. Ezt szerelték váltü nélküli és váltós hajtóműre is. Mindkettő röpsúlyos kuplung rendszerű.

Van ugye a Robi Rex maxi ami 7LE és valóban kézzel oldható kúpos kuplungos ahol az alap henger 67mm-es.

 

Kaisi

Előzmény: golf72 (11323)
studiod1 Creative Commons License 2018.03.16 0 0 11330

Nem vitatom amit írsz,én csak az előírt olajat írtam, igaz nálam  "sűrűbb" van 85w140 s azt sem nyomta a szellőzőn, mivel hajtóművekbe azt használtunk.

Előzmény: jofi47 (11329)
jofi47 Creative Commons License 2018.03.16 0 0 11329

Elmondok egy esetet, amikor felújítottam a robi 155 váltóját (egyforma a 155, a 151 és a 250-es) feltöltöttem hikomollal és el kellett menni 5 km-re lévő üdülő telepre. Az első km-t csak 2. kal ment    (tél volt) a következő km-ek ben a szellőzőn kinyomta az olajnak a felét.

Amikor haza értem leengedtem belőle a hikomolt és felttöltöttem motorolajjal, azóta még az van benne: 10 éve. Semmi baja nincs. Nálam minden hajtóműben motorolaj van. Ez van.

Előzmény: studiod1 (11326)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!