Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Aewyn Creative Commons License 2002.09.16 0 0 406
Tekerős gombok rulez.
Nem kell odanézni, csak tekerni. Másrészt véletlenül sem maradhat AUTO állásban, így leállítás és újraindítás (mármint a jármű) után nem kapja az ember arcába a full légnyomást.

(Persze lehet, hogy erre is tud emlékezni az automata klíma, akkor ez nagyon pozítív).

De a tekerős gombok ergonómiáját akkor sem tudják a nyomógombok visszaadni :)

Előzmény: Törölt nick (405)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.16 0 0 405
A szabályozás AUTO üzemmódban egyszerű sorrendi kérdés:

1. Megnyomod az AUTO gombot.
2. Beállítod a hőmérsékletet.

Eddig arra és úgy fúj, ahogy kedve tartja - bár szerintem többnyire jól csinálja, úgyhogy az esetek 90%-ában nálam a beállítás 21 fok és full automata - és nem jelzi ki, hogy mit csinál, csak a hőmérséklet és az AUTO felirat van a kijelzőn.

De jön a "trükk":

3. Beállítod a 3 gomb segítségével a befúvás irányát és a 2 gomb segítségével a ventillátort.

Ettől az AUTO felirat nem tűnik el - vagyis működik a hőmérséklet-szabályozás - és megjelenik a kijelzőn, meg a kis sárga pöttyök is világítanak, hogy merre fúj és a ventillátor sebessége is látható.

Ebben az üzemmódban a klíma használatban van (világít a kis pöttye), mert ez a hőmérséklet tekintetében továbbra is AUTO üzemmód. Értelmesen kétféleképpen léphetsz ki belőle:

A. kikapcsolod a klímát, ha a beállított hőmérséklethez egyértelműen fűtés kell - ezzel teljesen manuális kezelésre térsz át

vagy

B. megnyomod az AUTO gombot és akkor mindent a számítógép határoz meg (a célhőmérsékletet természetesen kivéve).

Mindebből mellesleg az következik, hogy ha Petra nem kapott árengedményt, akkor nem volt értelme manuális légkondit kérnie, hacsak nem tetszenek neki jobban a tekerős gombok:-)

Előzmény: xDiVeR (404)
xDiVeR Creative Commons License 2002.09.16 0 0 404
"a ventilátor erőssége és a befúvás iránya AUTO üzemmódban is szabályozható"
Ezt áruld el légyszi, hogy hogyan! Én erre nem jöttem rá. Egyébként AUTO állásban igazán kijelezhetné, hogy hova és milyen erôsen fúj...
Előzmény: Törölt nick (403)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.15 0 0 403
Az automatán a három kis kapcsoló független egymástól, a negyedik viszont (amelyik párátlanít és fúj ezerrel)csak önmagában választható és mindig bekapcsolja a klímát. Úgyhogy az automatánál is van "köztes" állás, sőt, mindhármat is be lehet kapcsolni egyszerre.

A "full agyonvágás" is átállítható kézzel (a ventilátor erőssége és a befúvás iránya AUTO üzemmódban is szabályozható).

Előzmény: T-Petra (402)
T-Petra Creative Commons License 2002.09.15 0 0 402
Hi
A helyzet hogy nálam manuális a légkondi. Nincs gomb csak tekerentyűk.
(Nemigazán tetszett a bemutató autóban, h amint beültem agyonvágott a hideg meg a full ventillátor mert ő mielőbb akarta a beállított fokot.)
Itt ha a tekerővel állítottam a szélvédőre bekapcsolt a légkondi. Egyébként ha jól érzékeltem a tekerentyűk is elektronikusak, és úgy állítja motorokkal a lapátokat. Az automatán lehet egyszerre fújatni több helyre is a levegőt? Vagy az egyik kapcsoló felülbírálja a másikat (pl lehet e egyszerre a lábhoz meg a pofába fújatni :))? A manuálison az egymás mellett van így lehet köztes állást állítani.
Üdv
Előzmény: xDiVeR (396)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.15 0 0 401
Köszi, de azt hiszem, lemondok róla. Mivel fekete a gép, valószínűleg befújom inkáb sötétre. Már csak azért is, hogy nehogy túl fóccvágenes legyen:-)
Előzmény: T-Petra (397)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.15 0 0 400
Ez így igaz - az más kérdés, hogy az ilyen módon a szélvédőre irányított levegő 0 hatással bír:-)
Előzmény: xDiVeR (396)
minimal Creative Commons License 2002.09.14 0 0 399
A mi ST optikás v6os farkaslápásunkhoz eddig mindig volt cucc (sajnos viszonylag gyakran belemennek, rábambulnak milyen frankón néz ki, aztán paff :o)) illetve :o((.

Igaz olyan volt, hogy nem azonnal (pláne a hátsó lökhárító, melyen csak jobboldalt van lyuk a kipufogóhoz) volt belőle, aztán rongyosan kellett használni egy ideig.

Előzmény: Törölt nick (395)
T-Petra Creative Commons License 2002.09.13 0 0 398
Hali
Nemazért hogy cikizzek de....
AZ előbb olvastam a LAGUNA II fórumot. A mondeo vétele előtt erősen gondolkodtam h a Laguna 2,2 dci-t veszem. Igen tetszett a 6. fokozat.
Sztán ha már a fikusszal tudtam 250.000-t menni hiba nélkül akkor meg mi francnak váltsak???
No szerintem bejött... Az utolsó 40 hozzászólást olvasgattam de mindenki csak a Fuel Injection Failure-ről beszél meg mindenféle nyekergőkről, hibákról, beszarásokról, szerviz tapasztalatról, meg minden kakás dologról.
Itt meg max a fogyi, a hifi, a tuning meg ilyenek forognak. Azé ez megnyugtató :)))
Űdv
T-Petra Creative Commons License 2002.09.13 0 0 397
Ma megérkezett az Rs spoilerhez a cucc. Fizettem 60 pénzt pár műanyag kacatért meg a 2 ködfényért. :((
Megkérdezetem mennyi az oldalsó fehér búra. Aszonták az ST-220-é alapból fehér és 2100+ÁFA darabja. Meg is rendeltem kapásból.
Ha kell szerzek cikszámot.
A héten lesz kész a fényezés, next vik tójuk föl az első spoilert. :))
Cső
xDiVeR Creative Commons License 2002.09.12 0 0 396
Szeretnék helyretenni valamit. Lehet a levegőt a szélvédőre irányítani légkondi és full ventillátor nélkül is. A felfelé mutató gonbocska szolgál erre a nény közül. A felső gomb az "az első szélvédő párátlanítása gomb", aminél természetesen légkondi, meg ventillátor 1000-el, stb. Ha azt megnyomod, akkor sehova máshova nem megy a levegő csak a szélvédőre, ismételt megnyomásával pedig visszakapcsol az előző szellőztetési beállításra. Ha manuálisan akarod irányítani, hogy hova menjen a levegő, akkor a másik három (nyilacskákkal ellátott) gombot kell nyomogatni.
Sorry az áltudományos stílusért, de a lényeg benne van... :)
Előzmény: Törölt nick (395)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.12 0 0 395
Az oldalsó fehér burákat szerintem bárki műanyagos olcsóbban legyártja, mint amit nekem mondtak rá múlt hónapban (16k /pár!!! vazze'...) a márkakereskedésben. A fószer szerint azért annyi, mert csak német tuningcég gyártja, onnan kell rendelni... a fene tudja, hiszen ha egy ST220-on széttörik, akkor a Ford nem szállít újat?!

Ha a légkondit full a szélvédőre nyomod, akkor bekapcsol a légkondi és fullon megy a ventilátor, ez így teljesen normális, hiszen minek nyomná az ember a szélvédőre a levegőt, ha nem azért, mert párás vagy fennáll a párásodás veszélye... egyébként az autó könyvében is ez van, úgyhogy ez van:-)

A szélvédőhöz: még a Hondámon parkolóban beszereztem egy fószertől egy csinos karcot. Mentem javíttatni, és ekkor a rókafej a'szonta hogy az egész első spoiler merő kőfelverődés, úgyhogy inkább full újrafényezik. Ez hasonló esetek "áldásos" következménye lehet.

A szélvédőre is (még szintén a Hondán) sikerült egy kis "kagylót" ütni. A franc az ilyen baromarcúakba... Mondjuk ott régebben volt ilyen típusú útépítés (M7 autóút), de a kavics ottmaradt és pont akkor vágódott ki egy beszorult darab egy teherautó kerekéből, amikor 180-nal közeledtem mögötte. Úgy kaptam magam elé a kezem, mintha egy bokszkesztyű közeledett volna:-))

Előzmény: T-Petra (389)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.12 0 0 394
Csak egy abszolút elfogulatlan kérdés: Van csúnya Mondeo is? :-))
Előzmény: Törölt nick (388)
ZaLa Creative Commons License 2002.09.11 0 0 393
Úgy rendeltem júniusban egy Ford Transit TDCi-t, hogy még senki sem tudott róla személyes tapasztalatokkal szolgálni. Van valakinek már ilyen gépe? Az enyém kb. 10 nap múlva megjön, remélem nem zsákbamacskát vettem. A motorja "csak" 125 lóerős, nyomatéka is 285 Nm, de gondolom azért alapvetően a Mondeo motorja van benne. Tudtok valami bővebbet? Ha off, akkor bocs.
Üdv.: ZaLa
mrqb Creative Commons License 2002.09.11 0 0 392
T-Petra:
Már az MKI Mondeónál is a két ablakrafújós kapcsolóállásnál bekapcsol a légkondi, természetesen a leszárítás a cél.
Üdv, Mr. QB
Előzmény: T-Petra (389)
Aewyn Creative Commons License 2002.09.11 0 0 391
Melyik is volt az a ford szerviz?
randco Creative Commons License 2002.09.11 0 0 390
Az enyém be is tört. Azt mondták csak cascora csinálják, a kötelezőt meg se próbáljam. Így az önrészt nekem kellett állnom. Szemétség!! Európában nem így van. A számla 90000 Ft volt. Ezeken a szemét utakon minden héten betörhet. A híres-nevezetes Ford szervízben a kárpitomat még össze is baszták. Hót ideg vótam.
T-Petra Creative Commons License 2002.09.10 0 0 389
Huhh...
Szép darab. Next wik enyim gép is hasonló lesz. Legalább is nózi szinten. Az oldalsó fehér index búrákat hol lehet beszerezi? Mennyi?

Észervét. Lehet hogy gagyi de csak ma vettem észer. Ha full a szélvédőre nyomatom a levegőt bekapcsol a légkondi. Mé? Hogy szárítsa a levegőt? Ez így normális?

Már voltam szélvédőt javíttatni. Franc a pofáját aki kitalálta ezt az útjavítást, hogy leöntik a trutyit, rá a kavicsot, oszt majd az autósok beletapossák. Mentem vagy 5-el de az alvázon csak úgy zuhogott a kaics. Erre szemből állatja 200-al, dirr, a szélvédőn pici kagyló befigyel. Megfúrták és kiöntötték. Szerencsére nem repedt...

CSá

xDiVeR Creative Commons License 2002.09.10 0 0 387
Hogy hívják ôket? Telefonszámod van? Ez hivatalos márkaszervíz?
Előzmény: Esbé (379)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.09 0 0 386
Nem tudom, hogy a dízelek hogyan viselkednek, meg a vezetési stílustól is függ, de az én eddigi autóimnál 7-8 e km után már nem változott a fogyasztás.

Nem hiszem, hogy 10e km után változna a motor vezérlése, bár egyébként könnyen kivitelezhető lenne. A V6 mindenesetre tuti, hogy nem változott érezhetően. Persze jobban hasít, mint újan, de ehhez nem kell elektronikus stimuláció, elég a vastag (cipő)talp:-)

Előzmény: T-Petra (385)
T-Petra Creative Commons License 2002.09.09 0 0 385
Hát ja. Azt a fényszóró mosót nem kalkuláltam. NEm is igazán óhajtom megvenni. Gondolom az is occsó. Nekem sincs túl sok bizodalmam.
A focusba a Conrad-nál vettem Leser-White izzókat. Először csak az egyiket tettem be és odaálltam egy falhoz. Hát ott látszott azért rendesen a különbség. Az elég frankó volt. Lehet ebbe is azt veszek, az megvan 5000-ből. :))

A 120-as tempó nekem is igen nehezen megy. Inkább a 140 körüli esik jól :)) A pályán meg a 160.

Ma volt 8000km. Változik még a fogyi? 10.000 után tényleg változik vmi??

Köszi

Előzmény: Törölt nick (384)
Törölt nick Creative Commons License 2002.09.09 0 0 384
Nem t'om, hogy milyen az utólagos beépítésű (szerintem a lámpatest belseje is más), nekem gyári van és az többszörösét világítja a "hagyományos" izzó fényének.

Az utólagos beépítésnél arra ügyelni kell, hogy a xenonlámpás autókon KÖTELEZŐ a fényszórómosó és ha minden igaz, a fényszórók automatikus magasságállítása is, a vakítás elkerülése érdekében. Ezeknek az árát is számítsd hozzá.

70 rugóból egyébként csak meglehetősen bizonytalan forrású utángyártottat lehet venni (a jók ára 150 körül van).

Balu

P.S. Ha úgy megyek, ahogy leírtad, akkor a V6 is kijön 7 liter körül:-)))

Előzmény: T-Petra (381)
Rendes Béla Creative Commons License 2002.09.09 0 0 383
Szia T-Petra,

a kérdéseidre sajnos nem tudok választ adni, viszont érdekelne hogy a Shell-lel mihez képest tudtál 0.2-0.3 literrel jobb fogyasztást elérni?
Nekem Mondeo Tdci-vel Aral gázolajjal, vegyes üzemmódban (araszolás az M0-áson, nyomulás az M5-ön, a teherautók megengedte tempó egy-két előzéssel a régi 5-ösön, tehát jobbára 2000-3000-es fordulatszám tartományban) jobbára klíma nélkül - igaz egy személlyel - legutóbb 6.2 lit/100 km fogyasztás jött ki.

Előzmény: T-Petra (381)
HOH Creative Commons License 2002.09.09 0 0 382
Hello

A xenon szerintem összehasonlíthatatlan a hagyományossal. Én nagyon szeretem.
Nekem gyári van benne, nem tudom, hogy milyen az utólag beépített. Én kicsit mindig tartok az ilyen utólagos dolgoktol.

Előzmény: T-Petra (381)
T-Petra Creative Commons License 2002.09.08 0 0 381
Hi.

Van egy új fogyi adatom. Mentem egy 500 km-es kört családdal, többségben éjszaka. 120 fölé nem mentem (szenvedtem is rendesen :))
A fogyasztás így 6,75-re jött ki. Amit észrevettem hogy ha shell-nél tankolok mintha 0,2-0,3-al kevesebbet enne. De ezt rendszeresen hozza. Mik a Tdci tapasztalatok nálatok? Most 7600 km-nél tartok (még nincs 1 hónapos:))
A héten készül el az RS első spoiler. Majd fotózom.
Ajánlanak xenon lámpát, de csak izzót, meg a trafót meg a stb-t 70-ért. Miben más ez mint a gyári amit beraknak? Ehhez nincs az a bazi lencse ami a búra alatt látszik. Van ez olyan jó? Éredemes a xenonnnal kűzdeni? Jobb a fénye?

üdv

zetecR Creative Commons License 2002.09.04 0 0 380
Nézd végig a Focus topikot. Asszem e-bayről lehet rendelgettek, renkívül jutányos áron, vadi újat.
Előzmény: Jomika (378)
Esbé Creative Commons License 2002.09.04 0 0 379
Ha nem akarsz olyan messze menni, akkor pedig XIII. Apály utcai Ford szerviz (Borsodi Balázs)a Wallis mögött. Értenek hozzá, nem húznak le és még a humora is csillagos ötös a górénak (angol verzió...).
Előzmény: sandStone (375)
Jomika Creative Commons License 2002.09.02 0 0 378
Sziasztok !
Ha valakinek lenne eladó Ford 6006-os CD-váltós gyári cucca eladó (normális áron, lehetőleg papirral-kóddal), engem érdekelne !
Köszi, Jomika
randco Creative Commons License 2002.09.02 0 0 377
T. sandStone!

Vidd ki a kocsidat a Varga Pistihez Kistarcsára.(06-30-964-7669) Mondd hogy Rentkó András küldött.
Nekem eddig 9 autómat szervizelte, és még nem csalódtam (Punto, Lancer, Mazda 626, Focus, stb...)

Rendes Béla Creative Commons License 2002.09.02 0 0 376
Szia randco,

ez így már kerekebb dolog, az ésszel tuningolt gépek úgy 120-150 ezerig nagy valószínűséggel kibírják a kiképzést. A Tdci tudomásom szerint rendelkezik egy átmeneti +10%-os nyomaték tartalékkal, ezt a képességét megőrzi a tuning után? Egy pillanatra áttérve a TDI-re: A gyár a még nem PD-TDI motorból egyszer, kb. úgy 3-4 éve csinált 190 lovas verziót valamelyik 24 órásra, 5 autóval indultak, mind végigment.

Előzmény: randco (374)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!