Köszönöm a segítséget. Megpróbálok minden lehetőséget, de eddig sajnos nem sikerült beindítani. A multkor mikor a hengert is leszedtem, kipucoltam majd összeraktam, akkor sem akart beindulni, de visszafelé igen. Részemről egy kicsit furcsa, hogy menetirányba nem.indul, de visszafelé igen bar sokáig nem mennt. Így most újra szétszedem, és teszek fel képeket róla, hátha segíteni hogy valakinek abban hogy rájöjjön mi lehet a hiba. Minden ötlet jól jöhet. Elöre is köszi a segítséget.
A hidegindító kart használod egyáltalán? Az én Robim úgy szeret indulni hogy a hidegindítóval teljesen lezárom a légtorkot, hármat-négyet rántok rajta, ekkor röffen egyet a motor. Ekkor első kattanásig kinyitom a hidegindítót, pici gázt húzok rá és első rántásra beindul. Amikor kicsit melegedett a motor visszatolom teljes nyitásra a hidegindító kart.
Kopott motor kényes a hidegindításra, de olajosabb keverékkel még működik. Én a legolcsóbb ásványi 2T motorolajat veszem a benzinbe és 1:20-hoz keverem. Próbáltam kevesebb olajjal de akkor nehezebben indult. Szintetikus olaj 1:50-hez keverve egy kopott motorba végzetes. Mert nemcsak a minőség számít hanem kell a mennyiség is. Ez segít tömíteni a kopott hengerben a dugattyút és a dugattyúgyűrűket.
Ha semmiképpen nem indul próbálkozhatsz a légszűrőbe spriccelni egy kevés Start-pilot sprayt. Csak ne sokat mert felrobbanhat tőle a motor.
Ami benne volt kosz mocsok a karbiba kimostam, gondolom a hengerbe is került annó belőle, de nem hiszem gondot okoz. Ha a karbi tiszta akkor indulnia kellene.
Akkor ez a kérdés eldőlt. A Robit mindenképp rendbe szeretném hozni, de így csak mint rotációs kapa lesz használva, illetve az utánfutóra szerelt rönkhasító szerelvény mozgatásáért lesz felelős.
Amint elkezdem rendbehozni, lesznek kérdéseim biztosan.
A három tekercs közül egy a gyujtótekercs, a másik kettő világítótekercsek.
Ha úgy gondolod hogy gyenge a szikra a gyújtógyertyánál a szikrahézagot összébb hajlíthatod. Így kisebb lesz a szikra de intenzívebb, van amikor ez segít.
A felső holtpont előtt 2 -3 mm kell hogy adja a szikrát, ezt stroboszkóppal lehet ellenőrízni.
Ha már használható választ nem kaptam, azt elárulnátok nekem hogy a robi 151 ben 3 tekercs van eés hogy melyik tekercs micsoda??? Mert szikrát ad, de lehet hogy a tekercsek kellene kicserélnem egy újra és vagy valamelyik másikat aminek köze van a gyújtáshoz, mert lehet ez a szikra amit ad kevés. De amúgy ha jól tudom mivel 2 ütemű gépről van szó akkor a dugattyú felső holtpontjánál kell szikrát adnia. Már amennyire sikerült ezt ellenőriznem azzal nincs gond jokr adná a szikrát, de valamiért mégsem indul be. Köszi a segítséget.
A Robi motorja turbóhűtéses, tehát alkalmas lenne hosszabb üzemelésre. A kétütemű motoroknál inkább ott látok problémát, hogy amikor nyomod a fát a kúpos hasítónak le fog esni a fordulatszáma, üresen meg nagyon pörög.
Egyszer csináltunk egy körfűrészt, 125-ös Danúvia motor hajtotta, ezzel is ugyanez volt a probléma. Kellene valami gázpedál amire rálépsz amikor terheled, terheletlenül meg visszaengedi alapjáratra.
Olyan hajtómű hozzá, amire ékszíj tárcsát lehet feltenni? Gyári tartozékok között ilyet nem tudok.
Ha kézikuplungos a géped a kuplungot kiakasztod, a főtengely felső végére a berántó tárcsa alá barkácsolhatsz egy ékszíjtárcsát amiről meghajthatod a kúpos hasítót. Nem egyszerű a dolog, mert ez az ékszíjtárcsa vízszintes helyzetben lesz, míg a hasító ékszíjtárcsája meg függőlehes. De kellő hosszúságú ékszíj ezt a 90 fokos csavarást is elviseli.
Ha röpsúlyos kuplungos a géped, ez a lehetőség sincs mert a röpsúly hajtaná a járókerekeket.
Mindent összevetve én nem csinálnám így, inkább szereznék valami motort és külön csinálnék egy hasítót.
Először írok ide és mindjárt kérdezni is szeretnék.
Van egy (tudtommal) Robi 151-es kapálógépem, amit szeretnék rendbe tenni. Használtan kaptam, az előéletéről nem sokat tudok. Legutóbb 5-6 éve volt beindítva, de csak nagy gázon működött, alig győztem futni utána. Egy ideje már gondolkodom a kijavításán, de idén télen szeretnék sort keríteni rá végre, így majd biztosan lesznek kérdéseim.
Amit most szeretnék kérdezni, az is kapcsolódik a Robihoz
, de egy kicsit másként. Szükségem lenne egy kupos hasítógépre, ami mozgatható. 380V nincs itthon, sem ott, ahova vinném, így robbanó motoros hajtásra gondoltam. Az eredeti elképzelés az volt, hogy rendbeteszem a Robit, veszek hozzá járókereket, utánfutót, és erre az utánfutóra szerelem fixen a hasítógépet valamilyen stabil motorral működtetve, így talán a rend éber őrei se szólnának érte, ha közlednék vele.
Maga a Robi csak a mozgatását szolgálta volna, aztán felmerült az is, hogy esetleg a hasítógépet is a Robi hajtaná meg. Az lenne a kérdésem, hogy maga a Robi motorja alkalmas-e arra, hogy órákon át folyamatosan üzemeljen, és ha igen, elérhető-e olyan hajtómű hozzá, amire ékszíj tárcsát lehet feltenni?
Ha szerintetek működőképes a dolog, légyszíves írjátok meg, ha nem, azt is :)
Szeretném felújjítani mert egy nagyon jo és megbízható gépről van szó, de sajnos tanácstalan vagyok hogy mi lehet a probléma. A szakszervíz meg a gatyámat is leszedi olyan árban dolgoznak.
Sziasztok. Lenne egy óriási problémám. Segítsetek kérlek.
Adott egy robi 151 gép ami gyakorlatilag jó kompresszióval rendelkezik de nem akar beindulni. Kapott újj gyertyát is szikra is van de semmi. A mai nap teljesen szétszedtem, majd összeraktam, de semmi. Így gondoltam, mivel mar hallottam arról, hogy előfordult már hogy a forgásiránynak ellentétesen indul be. Így ma én is megpróbáltam visszafelé és lám csodát beindult az első rántásra. Abban kérném a segítségeteket, hogy mi lehet a gond, mit cseréljek ill mi lehet a gond. Segítségeteket előre is köszönöm.
Segítséget szeretnék kérni, a múlt héten kapáltam a 151-es gépemmel, munka közben leállt, újraindítani nem tudtam, de nem is nagyon próbálkoztam, mert a kompresszió elment. Miután elhűlt leszereltem a kipufogódobot, és azonnal szembetűnt a probléma, a dugattyúgyűrű eltört és még a dugattyú is megsérült. A hengerfejet még nem szereltem le, szóval a hengerfal nem tudom milyen.
Kérdezném, hogy érdemes-e megcsinálni, mivel 30 éves gépről van szó, ami szerintem nincs túlhajtva, új kora óta nálunk van. Ha érdemes javítani, akkor honnan érdemes alkatrészt rendelni, ami jó minőségű?
Új hengert nem igazán. Nagy néha ki lehet fogni új alapméreteset de azok így-úgy sufniból, örökségből kerülnek elő, gyártani nem gyártják már.
Én mindig használtat veszek és felfuratom arra a méretre amilyen dugó létezik hozzá legközelebbi méretben. Eddig még nem volt gond a fúrt hengerekkel+új dugóval de persze sokat számít a hengerfúró mester hozzáértése is :-)