Keresés

Részletes keresés

jofi47 Creative Commons License 2018.09.22 0 0 11418

Mivel indítod, madzaggal vagy az eredeti indítójával?

Előzmény: Zoli091685 (11415)
Kaisi Creative Commons License 2018.09.22 0 0 11417

De hogy a manóba lehet normális fotókat beilleszteni nem csak linket. Régen ment. Valamit változtatott az index?

 

 

Előzmény: Kaisi (11416)
Kaisi Creative Commons License 2018.09.22 0 0 11416
Zoli091685 Creative Commons License 2018.09.22 0 0 11415

Köszönöm a segítséget. Megpróbálok minden lehetőséget, de eddig sajnos nem sikerült beindítani. A multkor mikor a hengert is leszedtem, kipucoltam majd összeraktam, akkor sem akart beindulni, de visszafelé igen. Részemről egy kicsit furcsa, hogy menetirányba nem.indul, de visszafelé igen bar sokáig nem mennt. Így most újra szétszedem, és teszek fel képeket róla, hátha segíteni hogy valakinek abban hogy rájöjjön mi lehet a hiba. Minden ötlet jól jöhet. Elöre is köszi a segítséget.

Előzmény: janijani (11409)
Fulesman Creative Commons License 2018.09.19 0 0 11414

Szia. 

Köszönöm a segítséged előre is. 

Előzmény: janijani (11413)
janijani Creative Commons License 2018.09.19 0 0 11413

A hidegindító kart használod egyáltalán? Az én Robim úgy szeret indulni hogy a hidegindítóval teljesen lezárom a légtorkot, hármat-négyet rántok rajta, ekkor röffen egyet a motor. Ekkor első kattanásig kinyitom a hidegindítót, pici gázt húzok rá és első rántásra beindul. Amikor kicsit melegedett a motor visszatolom teljes nyitásra a hidegindító kart.

Kopott motor kényes a hidegindításra, de olajosabb keverékkel még működik. Én a legolcsóbb ásványi 2T motorolajat veszem a benzinbe és 1:20-hoz keverem. Próbáltam kevesebb olajjal de akkor nehezebben indult. Szintetikus olaj 1:50-hez keverve egy kopott motorba végzetes. Mert nemcsak a minőség számít hanem kell a mennyiség is. Ez segít tömíteni a kopott hengerben a dugattyút és a dugattyúgyűrűket.

Ha semmiképpen nem indul próbálkozhatsz a légszűrőbe spriccelni egy kevés Start-pilot sprayt. Csak ne sokat mert felrobbanhat tőle a motor.

Előzmény: Fulesman (11412)
Fulesman Creative Commons License 2018.09.19 0 0 11412

Jó reggelt. 

A gyertya nedves, 

Ami benne volt kosz mocsok a karbiba kimostam, gondolom a hengerbe is került annó belőle, de nem hiszem gondot okoz. Ha a karbi tiszta akkor indulnia kellene. 

Előzmény: janijani (11410)
D-zoli Creative Commons License 2018.09.18 0 0 11411

Köszönöm a választ!

Akkor ez a kérdés eldőlt. A Robit mindenképp rendbe szeretném hozni, de így csak mint rotációs kapa lesz használva, illetve az utánfutóra szerelt rönkhasító szerelvény mozgatásáért lesz felelős.

Amint elkezdem rendbehozni, lesznek kérdéseim biztosan.

Előzmény: janijani (11406)
janijani Creative Commons License 2018.09.18 0 0 11410

Kap üzemanyagot? Ha kiveszed a gyertyát száraz vagy benzines?

Előzmény: Fulesman (11407)
janijani Creative Commons License 2018.09.18 0 0 11409

A három tekercs közül egy a gyujtótekercs, a másik kettő világítótekercsek.

Ha úgy gondolod hogy gyenge a szikra a gyújtógyertyánál a szikrahézagot összébb hajlíthatod. Így kisebb lesz a szikra de intenzívebb, van amikor ez segít.

A felső holtpont előtt 2 -3 mm kell hogy adja a szikrát, ezt stroboszkóppal lehet ellenőrízni.

Előzmény: Zoli091685 (11408)
Zoli091685 Creative Commons License 2018.09.18 0 0 11408

Ha már használható választ nem kaptam, azt elárulnátok nekem hogy a robi 151 ben 3 tekercs van eés hogy melyik tekercs micsoda??? Mert szikrát ad, de lehet hogy a tekercsek kellene kicserélnem egy újra és vagy valamelyik másikat aminek köze van a gyújtáshoz, mert lehet ez a szikra amit ad kevés. De amúgy ha jól tudom mivel 2 ütemű gépről van szó akkor a dugattyú felső holtpontjánál kell szikrát adnia. Már amennyire sikerült ezt ellenőriznem azzal nincs gond jokr adná a szikrát, de valamiért mégsem indul be. Köszi a segítséget.

Fulesman Creative Commons License 2018.09.18 0 0 11407

Sziasztok. 

Hozzá jutottam egy 151 hez, jutányosan, szinte ingyen. 

Nem indult, aztán karbi le majd szét, szikra van, tank kimos a mocsokból. 

A karbit elmostam, majd tisztítóval 42KHz en elmostam. 

Összerak, de semmi változás, ugyanúgy nem indul. 

Hol lehet a bibi? 

janijani Creative Commons License 2018.09.18 0 0 11406

A Robi motorja turbóhűtéses, tehát alkalmas lenne hosszabb üzemelésre. A kétütemű motoroknál inkább ott látok problémát, hogy amikor nyomod a fát a kúpos hasítónak le fog esni a fordulatszáma, üresen meg nagyon pörög. 

Egyszer csináltunk egy körfűrészt, 125-ös Danúvia motor hajtotta, ezzel is ugyanez volt a probléma. Kellene valami gázpedál amire rálépsz amikor terheled, terheletlenül meg visszaengedi alapjáratra.

 

Olyan hajtómű hozzá, amire ékszíj tárcsát lehet feltenni? Gyári tartozékok között ilyet nem tudok.

Ha kézikuplungos a géped a kuplungot kiakasztod, a főtengely felső végére a berántó tárcsa alá barkácsolhatsz egy ékszíjtárcsát amiről meghajthatod a kúpos hasítót. Nem egyszerű a dolog, mert ez az ékszíjtárcsa vízszintes helyzetben lesz, míg a hasító ékszíjtárcsája meg függőlehes. De kellő hosszúságú ékszíj ezt a 90 fokos csavarást is elviseli.

Ha röpsúlyos kuplungos a géped, ez a lehetőség sincs mert a röpsúly hajtaná a járókerekeket.

 

Mindent összevetve én nem csinálnám így, inkább szereznék valami motort és külön csinálnék egy hasítót.

Előzmény: D-zoli (11405)
D-zoli Creative Commons License 2018.09.16 0 0 11405

Üdvözlök Mindenkit!

 

Először írok ide és mindjárt kérdezni is szeretnék.

Van egy (tudtommal) Robi 151-es kapálógépem, amit szeretnék rendbe tenni. Használtan kaptam, az előéletéről nem sokat tudok. Legutóbb 5-6 éve volt beindítva, de csak nagy gázon működött, alig győztem futni utána. Egy ideje már gondolkodom a kijavításán, de idén télen szeretnék sort keríteni rá végre, így majd biztosan lesznek kérdéseim.

Amit most szeretnék kérdezni, az is kapcsolódik a Robihoz

, de egy kicsit másként. Szükségem lenne egy kupos hasítógépre, ami mozgatható. 380V nincs itthon, sem ott, ahova vinném, így robbanó motoros hajtásra gondoltam. Az eredeti elképzelés az volt, hogy rendbeteszem a Robit, veszek hozzá járókereket, utánfutót, és erre az utánfutóra szerelem fixen a hasítógépet valamilyen stabil motorral működtetve, így talán a rend éber őrei se szólnának érte, ha közlednék vele.

Maga a Robi csak a mozgatását szolgálta volna, aztán felmerült az is, hogy esetleg a hasítógépet is a Robi hajtaná meg. Az lenne a kérdésem, hogy maga a Robi motorja alkalmas-e arra, hogy órákon át folyamatosan üzemeljen, és ha igen, elérhető-e olyan hajtómű hozzá, amire ékszíj tárcsát lehet feltenni?

Ha szerintetek működőképes a dolog, légyszíves írjátok meg, ha nem, azt is :)

A Robit mindenképp rendbe szeretném hozni.

Minden választ előre is köszönök!

janijani Creative Commons License 2018.09.16 0 0 11404

Hibakeresésnél nem rossz az ha tudja ellenőrízni az előgyújtást. Már régebben én is vettem egyet, szerintem 6000 Ft-ért nem drága. 

Előzmény: jofi47 (11403)
jofi47 Creative Commons License 2018.09.16 0 0 11403

Szerintem csak azért, hogy megállapítsa hogy a gyujtás jó helyen van ezért  az drága megoldás.

Különben a tirisztoros gyujtásoknál nem lehet állítani rajta, fixre van csavarozva.

Előzmény: janijani (11402)
janijani Creative Commons License 2018.09.16 0 0 11402

Tirisztoros gyujtásnál stroboszkóppal lehet meghatározni a gyujtás időpontját. Autószerelők használnak ilyet.

Két dolgot tehetsz, vagy elviszed a kapálógépet egy autószerelőhöz, vagy veszel egy stroboszkópot kb 6000 Ft Kínából. Én az utóbbit javaslom.

 

https://www.ebay.co.uk/itm/12V-10000r-Ignition-Timing-Light-Lamp-Detection-Inductive-Strobe-Car-Van-B7U7/282979414841?_trkparms=aid%3D888007%26algo%3DDISC.MBE%26ao%3D1%26asc%3D52543%26meid%3D1ddc53c995a745dc8612f1d2610b35ae%26pid%3D100009%26rk%3D1%26rkt%3D1%26sd%3D190758617250%26itm%3D282979414841&_trksid=p2047675.c100009.m1982

Előzmény: Zoli091685 (11399)
jofi47 Creative Commons License 2018.09.15 0 0 11401

Ha megszakítós lenne azt mondanám, hogy elállítódott a gyujtás.

De így csak akkor tud elállítódni ha a lendkerék ék megszakad és a lendkerék elfordul.

 

Ha jó erőben van akkor mit akarsz rajta felújítani?

Előzmény: Zoli091685 (11399)
Zoli091685 Creative Commons License 2018.09.15 0 0 11400

Szeretném felújjítani mert egy nagyon jo és megbízható gépről van szó, de sajnos tanácstalan vagyok hogy mi lehet a probléma. A szakszervíz meg a gatyámat is leszedi olyan árban dolgoznak.

Zoli091685 Creative Commons License 2018.09.15 0 0 11399

Tirisztoros. És sajnos nemtudom merre induljak a probléma keresésében.

Előzmény: jofi47 (11398)
jofi47 Creative Commons License 2018.09.14 0 0 11398

Milyen gyujtása van, tirisztoros vagy megszakítós?

Előzmény: Zoli091685 (11397)
Zoli091685 Creative Commons License 2018.09.14 0 0 11397

Sziasztok. Lenne egy óriási problémám. Segítsetek kérlek.

Adott egy robi 151 gép ami gyakorlatilag jó kompresszióval rendelkezik de nem akar beindulni. Kapott újj gyertyát is szikra is van de semmi. A mai nap teljesen szétszedtem, majd összeraktam, de semmi. Így gondoltam, mivel mar hallottam arról, hogy előfordult már hogy a forgásiránynak ellentétesen indul be. Így ma én is megpróbáltam visszafelé és lám csodát beindult az első rántásra. Abban kérném a segítségeteket, hogy mi lehet a gond, mit cseréljek ill mi lehet a gond. Segítségeteket előre is köszönöm.

Gb2106-1 Creative Commons License 2018.08.19 0 0 11396

Jelenleg félreraktam, vettem egy Oleo mac gépet még aznap amikor elromlott, most nincs időm vele foglalkozni.

Előzmény: jofi47 (11395)
jofi47 Creative Commons License 2018.08.19 0 0 11395

Ez megérdemli, hogy megfúrasd és új dugót gyűrűt tegyél bele.

Előzmény: Gb2106-1 (11394)
Gb2106-1 Creative Commons License 2018.08.19 0 0 11394

Sziasztok!

 

Segítséget szeretnék kérni, a múlt héten kapáltam a 151-es gépemmel, munka közben leállt, újraindítani nem tudtam, de nem is nagyon próbálkoztam, mert a kompresszió elment. Miután elhűlt leszereltem a kipufogódobot, és azonnal szembetűnt a probléma, a dugattyúgyűrű eltört és még a dugattyú is megsérült. A hengerfejet még nem szereltem le, szóval a hengerfal nem tudom milyen.

 

Kérdezném, hogy érdemes-e megcsinálni, mivel 30 éves gépről van szó, ami szerintem nincs túlhajtva, új kora óta nálunk van. Ha érdemes javítani, akkor honnan érdemes alkatrészt rendelni, ami jó minőségű?

 

 

waresz89 Creative Commons License 2018.08.19 0 0 11393

Tisztelet a kedves társaságnak!

 

Kérem, ha van valakinek kibontva Robi 151 főtengelye, mérje meg nekem a következő méreteket:

-Sonka átmérője

-Sonkák csapágyak által behatárolt szélessége(gyakorlatilag a főtengely hossza a főtengelycsapágyak között)

-Hajtórúd alsó csapjának átmérője

Továbbá ha van blokk is bontva, akkor az az átmérő amibe a hengertalp válla(ha egyáltalán van válla) beleilleszkedik.

 

Nyilván többen sejthetik, miért kellenek ezek a méretek. :)

Rengeteget foglalkoztam kétütemű autókkal motorokkal NDK vonalon és új becsípődés van kilátásban, ez pedig a KAPASPORT.

 

Ezen hozzászólás tapogatózás az ismeretlenben, hogy milyen lehetőségek vannak ebben a magyar csodában.

 

Előre is köszönöm a válaszokat!

Maximális tisztelettel: Bokodi Áron

Kaisi Creative Commons License 2018.08.15 0 0 11392

Igen mert valamelyik motornak, nem emlékszem már pontosan mz, mtz, etz pont ilyen dugója van :-)

Előzmény: JIKOV VARI (11391)
JIKOV VARI Creative Commons License 2018.08.14 0 0 11391

Erdekes hogy dugo szettet lehet hozza kapni, hengert viszont nem. Akkor miert gyartjak a legkisebb atmeroju dugot:)

Előzmény: Kaisi (11390)
Kaisi Creative Commons License 2018.08.13 0 0 11390

Új hengert nem igazán. Nagy néha ki lehet fogni új alapméreteset de azok így-úgy sufniból, örökségből kerülnek elő, gyártani nem gyártják már.

Én mindig használtat veszek és felfuratom arra a méretre amilyen dugó létezik hozzá legközelebbi méretben. Eddig még nem volt gond a fúrt hengerekkel+új dugóval de persze sokat számít a hengerfúró mester hozzáértése is :-)

Előzmény: JIKOV VARI (11389)
JIKOV VARI Creative Commons License 2018.08.13 0 0 11389

Koszi az infot, es hengert lehet meg hozza kapni? Ha igen akkor hol?

Előzmény: janijani (11388)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!