Keresés

Részletes keresés

LSU 106 Creative Commons License 5 napja 0 1 5804

Van folytatása:

Előzmény: MAN Lion's Classic SÜ313 (5803)
MAN Lion's Classic SÜ313 Creative Commons License 5 napja 0 0 5803

Viszont Bács-Kiskunból még mindig tartósan Békésben van az LSH-362 és az LSU-107.

Előzmény: LSU 106 (5802)
LSU 106 Creative Commons License 5 napja 0 1 5802

Köszönöm 

Előzmény: MAN Lion's Classic SÜ313 (5801)
MAN Lion's Classic SÜ313 Creative Commons License 5 napja 0 0 5801

ITA-014 Orosházi tartalék, nincs átcsoportosítva Csongrád megyébe, csak olyan fordán van, ami sokszor átlépi a megyehatárt.

Előzmény: LSU 106 (5797)
Taurus81 Creative Commons License 2024.05.24 0 0 5800

Az egy szem BN van csak kölcsönben, vagy a 3 szürke Conecto is Bács-Kiskunban?

Számomra ez a négy BN áthelyezés logikátlan picit, mert nem váltották ki velük a KZR tartományú Conectokat, ugyanis a mai napig futnak.

Előzmény: Dante001 (5798)
HBweb hu Creative Commons License 2024.05.23 -1 0 5799

Ehhez képest Jász-Nagykunban dolgoznak. 

Előzmény: Dante001 (5798)
Dante001 Creative Commons License 2024.05.23 0 1 5798

Állítólag csak kölcsönbe van, akkora a járműhiány a nógrádnál. Van ami nem változik..

Előzmény: HBweb hu (5794)
LSU 106 Creative Commons License 2024.05.22 0 1 5797

Felírtam 

Előzmény: HBweb hu (5794)
HBweb hu Creative Commons License 2024.05.22 -1 0 5796

OFF

Hú, de sűrűn járok 'pentelén...

Előzmény: LSU 106 (5795)
LSU 106 Creative Commons License 2024.05.22 0 1 5795

Tavaly decemberig ott jártak(794-798).

Előzmény: HBweb hu (5794)
HBweb hu Creative Commons License 2024.05.22 -1 0 5794

Pár napja még Szolnokon volt (a 798 is). Az csak nekem fura, hogy dunaújvárosi színtervet kapott?
http://hbweb.hu/fg/fg03103/kepek/lnv796szol2405a.JPG

Előzmény: LSU 106 (5793)
LSU 106 Creative Commons License 2024.05.22 0 0 5793
Scatty29 Creative Commons License 2024.05.18 -3 4 5792

AAHK421 kecsón 14.-én

félinfós Creative Commons License 2024.05.16 0 0 5791

Jogos, benéztem, köszi!

Előzmény: Isubusz (5790)
Isubusz Creative Commons License 2024.05.16 0 1 5790

IOA-679 lesz az amit átrendszámoztak.

Előzmény: félinfós (5789)
félinfós Creative Commons License 2024.05.16 -2 0 5789

IUN-280 -> AE-HD 877

zsig Creative Commons License 2024.05.16 0 0 5788

Tudtommal az ipar nem tudott olyan anyagminőséget előállítani, ami az egyfokozatúhoz kellett volna, illetve nem is volt szándék sokféle típusú híd gyártására, egy olyat akartak, ami kb. mindenbe jó, csak az áttétel megváltoztatásával lehessen az adott feladathoz adaptálni. Kb. ugyanaz a filozófia, mint a 200-as Ikarus kifejlesztésénél. 

Előzmény: Tomsz85 (5786)
Tomsz85 Creative Commons License 2024.05.10 -1 1 5787

A tervezoket kéne megkerdezni. :) 

Előzmény: Tomsz85 (5786)
Tomsz85 Creative Commons License 2024.05.10 -1 1 5786

Igen, mert minimum 3 bolygokerek adja át az erőt az agynal. Meg a magasabb fordulatszám miatt kisebb átmérőjű feltengely elég, ami sulymegtakaritas. Ezeket írtam is az elején, más szavakkal, csak ez egy busznal nem tűnik jelentősnek a mai ésszel. 

Előzmény: torqmatic (5785)
torqmatic Creative Commons License 2024.05.10 -1 2 5785

De kisebb erőhatások érik, így kisebb eséllyel roncsolódik és hosszabb lesz az élettartama...

Előzmény: Tomsz85 (5784)
Tomsz85 Creative Commons License 2024.05.09 -1 1 5784

Bocs, de ezzel nem igazán győztél meg. A bolygomuben több fogaskerék van, ráadásul belső fogazasu is, azt nem egyszerűbb gyártani és ahhoz inkább kell minőség,  mint egy feltengelyhez.  Ezen kívül a Rába azért minőséget gyártott futóműbol,  nem véletlenül tudott Amerikában is eladni.  

Előzmény: torqmatic (5783)
torqmatic Creative Commons License 2024.05.09 -1 2 5783

Tudtommal az anyagminőség miatt: akkoriban jellemző volt más cégeknél is, hogy a buszok, teherautók külső bolygóműves hidat kaptak, mert akkoriban - csúnyán mondva - ezeket a "hitványabb" alkatrészeket tudták gazdaságosan előállítani és ehhez a kialakításhoz ez is megfelelt. Később mintha a "csendes" hidaknál előfordultak volna különböző elnyírások, berágódások, gondolom ezért nem is nagyon erőltették sokáig, illetve pl a BKV-s Ikarusok egy része ezért érkezett ZF hajtott híddal.

Előzmény: Tomsz85 (5782)
Tomsz85 Creative Commons License 2024.05.09 -1 1 5782

Ha már előjött a téma.  Tudja valaki hogy anno miért a ketfokozatu (tehát a kerékagy bolygomuves) futomuveket rakták a 200-as Ikarusokba? Oké hogy kisebb átmérőjű a differenciálmuve,  mert két lépcsőben lassít, de igazából ez szerintem egyik 200-asnal se gond, elég magas a padlojuk, meg aztán később a bolgygomu nélküliek is elfértek alatta. Másik előnye a kerékagy bolygomuves futóműnek hogy nagyobb lassító  átvételt lehet csinalni vele, nagyobb nyomatékot tud átvinni, ezért ilyen van általában a terepjaro nehezteherautokban is, de egy busznal ez se igazán szempont. 

Előzmény: Tomsz85 (5781)
Tomsz85 Creative Commons License 2024.05.09 -1 1 5781

Valami biztos más a belsejében kicsit. Egyébként előbb is láttam hazafelé jövet,  egyik buszmegállóban (illetve mellette) várta a holnap reggelt. 

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (5777)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2024.05.09 -1 1 5780

Köszi.

Előzmény: robbanómotor (5779)
robbanómotor Creative Commons License 2024.05.09 -1 1 5779

A '99-es C56-osok még 256-osokként lettek regisztrálva. 

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (5778)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2024.05.09 -1 1 5778

Érdekes, hogy pl FSJ-769, GVP-953, 948 vagy GVM-407 is gyári C56, de ott 256-ként jelenik a típus. 

Vagy alvázszám alapján lett feltotlve? 

Előzmény: LSU 106 (5762)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2024.05.09 -1 1 5777

Igen, viszont azért nem szól úgy, mint a gyári nagy híd. 

Előzmény: Tomsz85 (5776)
Tomsz85 Creative Commons License 2024.05.09 -1 1 5776

Tehát akkor ez is bolygomuves. 2 napja láttam, és ennyire azért értek hozzá azt tudom. :)

Hogy buszos szlengben milyen néven fut az más.  Többféle változata van a bolygomuvesnek is, kicsit másképp is néz ki, meg más a tipusszama. 

Előzmény: Emnegyvenegymozdony (5775)
Emnegyvenegymozdony Creative Commons License 2024.05.09 -1 1 5775

Ez közép-csendes hidas (BDI) 

Ezt viszont most én is elnéztem, úgy emlékeztem már kishidas. Abban viszont biztos voltam, hogy nem nagy hídja van.

Előzmény: Tomsz85 (5774)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!