Keresés

Részletes keresés

M41 2180 Creative Commons License 3 napja 0 1 25148

Kötve hiszem hogy bármi hatása lenne. 

Eddig is voltak gyorsbuszok és HA akarják eztán is lesznek. 

Előzmény: trizs77 (25146)
Takszi55 Creative Commons License 5 napja 0 2 25147

Nem gondolnám, mivel Hévízt is azok szolgálják ki.

Előzmény: trizs77 (25146)
trizs77 Creative Commons License 5 napja -1 0 25146

Ez érintheti a Zalaegerszeg - Budapest gyors autóbusz járatokat, ha akkor még lesznek ilyen járatok ?

 

 

 

Lázár Nagykanizsán  2024-május

 

 

.......".....Azt szeretném, ha a zalaegerszegi polgártársaim megértenék, hogy a leggyorsabb, legolcsóbb és legjobb út Zalaegerszegről Budapestre Nagykanizsán át vezet, én ezt támogatom és ezt tartom elsőként megvalósíthatónak – mondta a miniszter, aki utalt arra, hogy ez a 74-es út négysávosítását, és nem a 76-ost jelenti, az utóbbit akkor fogják megvalósítani,........"

 

https://24.hu/fn/gazdasag/2024/05/27/autopalya-beruhazas-lazar-janos-m76-zalaegerszeg-nagykanizsa-kozlekedes/

 

yoyo25 Creative Commons License 2024.05.24 0 1 25145

Egerszegen ez 2015 óta működik. Igaz eleinte csak az oldalsó kijelző volt alkalmas szöveg megjelenítésére, de az azóta érkező 6 db Mercedes Conecto G és a 11 db BYD már nagy méretű, szöveg megjelenítésére is alkalmas homlok kijelzővel van felszerelve.

Előzmény: regelek5 (25144)
regelek5 Creative Commons License 2024.05.24 -1 1 25144

Valaha be fogják vezetni, hogy ne csak a járatszám legyen kiírva a Zalai helyijáratos buszokra, hanem a végállomás is? Budapesten tökjól meg tudták oldani, itt annyira nehéz? Sok ember nem tudja, hogy hova megy a busz, mindig kérdezgetni kell.

Őrült Szemetelő Creative Commons License 2024.05.17 0 0 25143

Köszönöm. Újabban Győrbe jár, mint ma is tette, csak pont azon az egyetlen fordán, amit Győrön kívül esélytelen volt szednem. 🤦 Az LNV-t egész nap nem láttam (pedig milyen nagy reményekkel sétáltam ki a Városkapu körútig! 😅), de legalább az MNY megfordult párszor Kanizsán. Azt pedig épp láttam, ahogy egy háromtengelyes E94 besegítette a vontatót a telepre az állomásról.

Előzmény: 3Mate (25123)
LSU 106 Creative Commons License 2024.05.12 0 1 25142

Elvileg 1736/1

Előzmény: mcg (25141)
mcg Creative Commons License 2024.05.12 0 0 25141

Sziasztok!

 

Tudja valaki, hogy a Nagykanizsáról délelőtt az északi part mentén Veszprémbe felmenő kocsi (1735/2) melyik járatba fordul délután? (Ellenirányú délutáni párján ma elvben nem az jött vissza...)

 

Előre is köszönöm.

Chemistry2002 Creative Commons License 2024.05.10 0 0 25140

SEF-382-vel mi történt, hogy a KMC-045 indult helyette ma Pécsre?

kbn Creative Commons License 2024.05.06 0 0 25139

10 órás vezetésbe elvileg belefér, de ha nem, akkor van 2 egerszegi forda is, ami be tud állni 13:15-re, ha a lefelé járatát elviszi helyette Lenti

 

De nem célom segíteni, sőt...

Előzmény: Takszi55 (25138)
Takszi55 Creative Commons License 2024.05.06 0 0 25138

A lenti kocsit küldeni vissza 12:00-s másodrész helyett 13:15-kor, és akkor aznap nem kell a PRF? :)

Valóban magától értetődő, de azt azért meg kellene nézni, hogy belefér-e a napi munka- és vezetési időbe a későbbi indulás, meg a szobrozás Fehérváron.

Előzmény: kbn (25137)
kbn Creative Commons License 2024.05.06 0 0 25137

Na ez már tényleg mindennek a legalja, még a triviális megoldásra sem sikerült rájönniük, amivel hétfőn a május előttihez képest 0 km többletfutással kihozható lenne az új menetrend...

 

Vasárnap is csak egy kicsit nehezebb feladvány, viszont oda 3 megoldást is találtam már

 

És legjobb, hogy van köztük olyan is, ami bármilyen nap működne...

 

Előzmény: kbn (25132)
kbn Creative Commons License 2024.05.05 0 0 25136

Múltat jól írod.

 

A gond ott van, hogy #25130 szerint a PRF-942 nem keszthelyi, sőt még csak nem is ONtopik kocsi...

Előzmény: dhp (25134)
EKW-531 Creative Commons License 2024.05.05 0 1 25135

Köszönöm szépen! :)

Előzmény: HIY-435 örök (25116)
dhp Creative Commons License 2024.05.05 0 0 25134

Ez a járat eddig is így volt, nem? Hétfőtől szombatig a keszthelyi busz felment reggel pestre, délután vissza fehérvárig, és 15:30-kor 1808-as vonalon Keszthelyre, vasárnap pedig egy vonalon. Ráadásul vasárnap nem a Neoplan, hanem egy MNY (talán 665?) rendszámú Credo volt az állandó busz. 

Mr. SziD Creative Commons License 2024.05.05 0 0 25133

Itt mi a fokozás? Amióta ez a menetrend van, az 1189 az a nemvasárnapi 1205 és 1808 vasárnapra összefűzve. Illetve pont annyival indul később a Ligetből, hogy Fehérváron csak kb. 5 percet álljon.

Előzmény: kbn (25132)
kbn Creative Commons License 2024.05.05 0 0 25132

És tudják tovább fokozni...

Előzmény: kbn (25131)
kbn Creative Commons License 2024.05.04 0 1 25131

Na jó, akkor mégsem zseniális sakkjátszma, hanem hülyébbek, mint gondoltam...

Előzmény: etwaszlovas (25130)
etwaszlovas Creative Commons License 2024.05.04 0 0 25130

Igen, rezsiben megy vissza Keszthelyről Budapestre.

Előzmény: Takszi55 (25128)
kbn Creative Commons License 2024.05.04 0 0 25129

Szerintem PRF-942 keszthelyi lett, és 9:35-kor megy fel Hévíz-Bp másodrészként. De publikusan bejelentkezve eddig nem volt.

 

Járműspórolás van azzal, hogy az egyik kocsi a reggeli mértékadó csúcsban ahelyett, hogy a Balaton keleti végén futna szinte üresen, értelmesebb feladatot is lehet neki adni (feltehetőleg Keszthely környékén, majd hétfő reggel megpróbálom elcsípni).

 

Km-spórolás nagy részét viszont elviszi a rejtett másodrészezés (kivéve pénteken, vagy ha operatívan amúgy is kellene második busz - mint ahogy az 1 hónapos Bp-Zeg vágányzár alatt gyakran kellett is, viszont ennek már vége lett, és várható egy jelentős visszarendeződés a vonat felé).

Előzmény: Takszi55 (25128)
Takszi55 Creative Commons License 2024.05.03 0 1 25128

A magam részéről egyáltalán nem lennék meglepve, ha a PRF továbbra is pesti lenne, és minden este visszarezsiztetik.

 

Az a szép ezekben a nagy dérrel-durral bejelentett párhuzamosságfelszámolásokban, hogy a kedves döntéshozó odáig belefolyik a dolgokba, hogy "hopp a 1190 párhuzamos(nak tekinthető...) a vasúttal, spóroljunk és szüntessük meg", de arra már nem veszi a fáradtságot, hogy a fordakönyvbe is belenézzen. Mert akkor látná, hogy hiába húzza ki ezeket a járatokat, a továbbra is leközlekedtetendő járatokat, plusz az elvágott járatok megmaradt szakaszait értelmesen nem lehet kisakkozni. Most ott tartunk, hogy egyetlen kocsit vagy sofőrt sem spóroltunk, mindössze napi kb. 150 km kocsifutást...de ha az RLT minden nap elmegy Nagykanizsára/Zalaegerszegre, igazából ennyit sem.

Előzmény: kbn (25126)
kbn Creative Commons License 2024.05.03 0 1 25127

Köszönöm a megerősítést! Már elsején gyanús volt ez a verzió, tegnap pedig már csaknem biztos voltam benne... de legkésőbb jövő héten bizonyítékom is lett volna.

 

Úgy tűnik, hogy a 1190 visszavágása egy rafinált bűvésztrükk volt - vagy ha úgy tetszik, egy sakkjátszma nyitó lépése. Valódi, végső célként a 1188 sűrítése sejlik fel.

 

7-8 éve mi is történt?

 

1.) Átlagos, ártalmatlan menetrendmódosítási csomag, melynek végén hopp, "kipottyant" egy nem meghirdetett napi keszthelyi másodrész a 19:00 Bp-Keszthely-Zeg járatra. Csütörtök-péntek-vasárnap amúgy is volt már fixen, meg egyéb napokon is előfordult operatívan (déli parton ekkor ment a nagy vasútfelújítás, sok keszthelyi utas átült Volánra).

 

2.) Ha már úgyis megy a kocsi, hirdessük meg hivatalosan! A meghirdetés ingyen van, és az elővételi rendszerbe is bekerül így.

 

3.) Micsoda hülye menetrend! 14:15 után 19:00-kor megy a következő gyorsjárat Keszthelyre, akkor viszont egyszerre kettő is... a második kocsi menjen inkább 18:00-kor, ne kelljen egy órát várnia, akinek a korábbi időpont is jó. Sőt, a sofőr is hamarabb végez. Mindenkinek jobb, nem?

 

4.) Micsoda hülye menetrend! Budapestről Zalaegerszegre 18:00-kor átszállást ajánl fel Keszthelyen, de úgy, hogy a csatlakozó járat is Budapestről indul, csak korábban indulva az északi parton jön le! Miért Balatonfüredről lehet közvetlenül Zalaegerszegre utazni, amikor sokkal kevesebben vannak, mint Budapest-Zeg utasok? Adja magát: cseréljük meg a két járat végállomását, tehát az északi partos jöjjön Keszthelyig, és helyette az autópályás kocsi menjen tovább Kesztehylről Zalaegerszegre!

 

Hopp... létrejött egy teljesen új fekvésű, 18:00 Budapest-Keszthely-Zeg gyorsjárat...

 

Ami a most kezdődött sakkjátszma (pedig a nyitó lépés milyen haladó gondolat: "Ültessük vonatra a 1190-es vonal budapesti utasait! Párhuzamosságmentesítés, zöldítés!") további lépéseit illeti, csodálkoznék, ha az esti hévízi másodrész néhány hónapnál többet élne. Több kifutása is lehet, direkt nem írok ötleteket, hogy véletlenül se segítsek. De a 16:00 Bp-M7-Hévíz napontás kapcsolat szinte biztosra vehető.

 

----------------------------------------

 

Ha az amúgy zseinális húzás értelmi szerzője olvassa ezt, joggal lehet ideges: miért nem maradtam csöndben? Olvashatja a hozzászólást bárki, vasútbarátok is... akik akár keresztbe is tehetnek a tervezett fejlesztésnek.

 

Pontosan emiatt írtam be nyilvánosan. A 2019-es országos Volánbusz összevonás óta nem változtak a nézeteim... minden, ami utasbarát fejlesztés, szerinem végső soron ellene megy a közérdeknek:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=152944366&t=9007244

 

A vizionált szétesést az új bérletrendszerrel (többlet adótízmilliárdok árán) úgy tűnik, egyelőre sikerült visszafordítani, és mert sajnálatos módon maradt még kellő számú elhivatott dolgozó, akik a gigantikus közpénznyelő kádertemetőt (és feltehetően pártkifizetőhelyet) életben tartják.

Előzmény: etwaszlovas (25119)
kbn Creative Commons License 2024.05.03 0 0 25126

"Most Keszthelyen hány Budapesti forda maradt melyik buszokkal?"

 

SEF-393: napi kétszer fordul a 1212-es vonalon

PZW-171: Zalaszentgrót, 1194-es vonal

RLT-918: délelőtti 1212, vissza a tegnap leírtak szerint

 

SEF-388 májustól már nem jut el Budapestig. Pluszban viszont gyanús, hogy Keszthely megkapta a (totálisan típusidegen) PRF-942-t, mert úgy tűnik Keszthelyen végez, és megjárja Budapestet is. Fel nem tudom hogyan megy, vissza nem közvetlenül jön.

Előzmény: 4MOTION: (25121)
kbn Creative Commons License 2024.05.03 0 0 25125

Felváltva?! Volt egy budapesti és egy zalai telephelyes járatpár, klasszikus felállásban (reggel oda, délután vissza). Már vagy 30 éve... még az időadatok sem változtak sokat.

Előzmény: 4MOTION: (25121)
LSU 106 Creative Commons License 2024.05.03 0 0 25124

A hidrogénes Solaris holnaptól Zalaegerszegen közlekedik:

https://www.volanbusz.hu/hu/hirek/hir/42398

3Mate Creative Commons License 2024.05.03 0 1 25123

RDB-518 keszthelyi.

 

Előzmény: Őrült Szemetelő (25122)
Őrült Szemetelő Creative Commons License 2024.05.03 0 0 25122

Itt is érdeklődni szeretnék Credencek felől: az alábbiak fordásak, vagy már tartalékok?

 

LNV-793 - Nagykanizsa helyi, de mennyire gyakran van kint?
MNY-665 - sokáig Nagykanizsa-Pécset csinált, de most már tartalék?
RDB-518 - ő meg tuti tartalék, de hol?

 

Köszönöm előre is!

4MOTION: Creative Commons License 2024.05.02 0 0 25121

1190-es eddig budapesti üzem keszthelyi üzem felváltva csinálta igaz?

Most Keszthelyen hány Budapesti forda maradt melyik buszokkal?

Előzmény: kbn (25117)
hotib Creative Commons License 2024.05.02 0 0 25120

Ha éppen nem a műhelyt lakja. Az elmúlt télen majdnem annyit volt a műhelyben mint úton.

Előzmény: HIY-435 örök (25116)
etwaszlovas Creative Commons License 2024.05.02 0 0 25119

Elvileg naptól függően hévízi vagy nagykanizsai másodrészként megy vissza, utána rezsi Keszthelyre.

Előzmény: kbn (25117)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!