Ez érintheti a Zalaegerszeg - Budapest gyors autóbusz járatokat, ha akkor még lesznek ilyen járatok ?
Lázár Nagykanizsán 2024-május
.......".....Azt szeretném, ha a zalaegerszegi polgártársaim megértenék, hogy a leggyorsabb, legolcsóbb és legjobb út Zalaegerszegről Budapestre Nagykanizsán át vezet, én ezt támogatom és ezt tartom elsőként megvalósíthatónak mondta a miniszter, aki utalt arra, hogy ez a 74-es út négysávosítását, és nem a 76-ost jelenti, az utóbbit akkor fogják megvalósítani,........"
Egerszegen ez 2015 óta működik. Igaz eleinte csak az oldalsó kijelző volt alkalmas szöveg megjelenítésére, de az azóta érkező 6 db Mercedes Conecto G és a 11 db BYD már nagy méretű, szöveg megjelenítésére is alkalmas homlok kijelzővel van felszerelve.
Valaha be fogják vezetni, hogy ne csak a járatszám legyen kiírva a Zalai helyijáratos buszokra, hanem a végállomás is? Budapesten tökjól meg tudták oldani, itt annyira nehéz? Sok ember nem tudja, hogy hova megy a busz, mindig kérdezgetni kell.
Köszönöm. Újabban Győrbe jár, mint ma is tette, csak pont azon az egyetlen fordán, amit Győrön kívül esélytelen volt szednem. 🤦 Az LNV-t egész nap nem láttam (pedig milyen nagy reményekkel sétáltam ki a Városkapu körútig! 😅), de legalább az MNY megfordult párszor Kanizsán. Azt pedig épp láttam, ahogy egy háromtengelyes E94 besegítette a vontatót a telepre az állomásról.
Tudja valaki, hogy a Nagykanizsáról délelőtt az északi part mentén Veszprémbe felmenő kocsi (1735/2) melyik járatba fordul délután? (Ellenirányú délutáni párján ma elvben nem az jött vissza...)
A lenti kocsit küldeni vissza 12:00-s másodrész helyett 13:15-kor, és akkor aznap nem kell a PRF? :)
Valóban magától értetődő, de azt azért meg kellene nézni, hogy belefér-e a napi munka- és vezetési időbe a későbbi indulás, meg a szobrozás Fehérváron.
Na ez már tényleg mindennek a legalja, még a triviális megoldásra sem sikerült rájönniük, amivel hétfőn a május előttihez képest 0 km többletfutással kihozható lenne az új menetrend...
Vasárnap is csak egy kicsit nehezebb feladvány, viszont oda 3 megoldást is találtam már
És legjobb, hogy van köztük olyan is, ami bármilyen nap működne...
Ez a járat eddig is így volt, nem? Hétfőtől szombatig a keszthelyi busz felment reggel pestre, délután vissza fehérvárig, és 15:30-kor 1808-as vonalon Keszthelyre, vasárnap pedig egy vonalon. Ráadásul vasárnap nem a Neoplan, hanem egy MNY (talán 665?) rendszámú Credo volt az állandó busz.
Itt mi a fokozás? Amióta ez a menetrend van, az 1189 az a nemvasárnapi 1205 és 1808 vasárnapra összefűzve. Illetve pont annyival indul később a Ligetből, hogy Fehérváron csak kb. 5 percet álljon.
Szerintem PRF-942 keszthelyi lett, és 9:35-kor megy fel Hévíz-Bp másodrészként. De publikusan bejelentkezve eddig nem volt.
Járműspórolás van azzal, hogy az egyik kocsi a reggeli mértékadó csúcsban ahelyett, hogy a Balaton keleti végén futna szinte üresen, értelmesebb feladatot is lehet neki adni (feltehetőleg Keszthely környékén, majd hétfő reggel megpróbálom elcsípni).
Km-spórolás nagy részét viszont elviszi a rejtett másodrészezés (kivéve pénteken, vagy ha operatívan amúgy is kellene második busz - mint ahogy az 1 hónapos Bp-Zeg vágányzár alatt gyakran kellett is, viszont ennek már vége lett, és várható egy jelentős visszarendeződés a vonat felé).
A magam részéről egyáltalán nem lennék meglepve, ha a PRF továbbra is pesti lenne, és minden este visszarezsiztetik.
Az a szép ezekben a nagy dérrel-durral bejelentett párhuzamosságfelszámolásokban, hogy a kedves döntéshozó odáig belefolyik a dolgokba, hogy "hopp a 1190 párhuzamos(nak tekinthető...) a vasúttal, spóroljunk és szüntessük meg", de arra már nem veszi a fáradtságot, hogy a fordakönyvbe is belenézzen. Mert akkor látná, hogy hiába húzza ki ezeket a járatokat, a továbbra is leközlekedtetendő járatokat, plusz az elvágott járatok megmaradt szakaszait értelmesen nem lehet kisakkozni. Most ott tartunk, hogy egyetlen kocsit vagy sofőrt sem spóroltunk, mindössze napi kb. 150 km kocsifutást...de ha az RLT minden nap elmegy Nagykanizsára/Zalaegerszegre, igazából ennyit sem.
Köszönöm a megerősítést! Már elsején gyanús volt ez a verzió, tegnap pedig már csaknem biztos voltam benne... de legkésőbb jövő héten bizonyítékom is lett volna.
Úgy tűnik, hogy a 1190 visszavágása egy rafinált bűvésztrükk volt - vagy ha úgy tetszik, egy sakkjátszma nyitó lépése. Valódi, végső célként a 1188 sűrítése sejlik fel.
7-8 éve mi is történt?
1.) Átlagos, ártalmatlan menetrendmódosítási csomag, melynek végén hopp, "kipottyant" egy nem meghirdetett napi keszthelyi másodrész a 19:00 Bp-Keszthely-Zeg járatra. Csütörtök-péntek-vasárnap amúgy is volt már fixen, meg egyéb napokon is előfordult operatívan (déli parton ekkor ment a nagy vasútfelújítás, sok keszthelyi utas átült Volánra).
2.) Ha már úgyis megy a kocsi, hirdessük meg hivatalosan! A meghirdetés ingyen van, és az elővételi rendszerbe is bekerül így.
3.) Micsoda hülye menetrend! 14:15 után 19:00-kor megy a következő gyorsjárat Keszthelyre, akkor viszont egyszerre kettő is... a második kocsi menjen inkább 18:00-kor, ne kelljen egy órát várnia, akinek a korábbi időpont is jó. Sőt, a sofőr is hamarabb végez. Mindenkinek jobb, nem?
4.) Micsoda hülye menetrend! Budapestről Zalaegerszegre 18:00-kor átszállást ajánl fel Keszthelyen, de úgy, hogy a csatlakozó járat is Budapestről indul, csak korábban indulva az északi parton jön le! Miért Balatonfüredről lehet közvetlenül Zalaegerszegre utazni, amikor sokkal kevesebben vannak, mint Budapest-Zeg utasok? Adja magát: cseréljük meg a két járat végállomását, tehát az északi partos jöjjön Keszthelyig, és helyette az autópályás kocsi menjen tovább Kesztehylről Zalaegerszegre!
Hopp... létrejött egy teljesen új fekvésű, 18:00 Budapest-Keszthely-Zeg gyorsjárat...
Ami a most kezdődött sakkjátszma (pedig a nyitó lépés milyen haladó gondolat: "Ültessük vonatra a 1190-es vonal budapesti utasait! Párhuzamosságmentesítés, zöldítés!") további lépéseit illeti, csodálkoznék, ha az esti hévízi másodrész néhány hónapnál többet élne. Több kifutása is lehet, direkt nem írok ötleteket, hogy véletlenül se segítsek. De a 16:00 Bp-M7-Hévíz napontás kapcsolat szinte biztosra vehető.
----------------------------------------
Ha az amúgy zseinális húzás értelmi szerzője olvassa ezt, joggal lehet ideges: miért nem maradtam csöndben? Olvashatja a hozzászólást bárki, vasútbarátok is... akik akár keresztbe is tehetnek a tervezett fejlesztésnek.
Pontosan emiatt írtam be nyilvánosan. A 2019-es országos Volánbusz összevonás óta nem változtak a nézeteim... minden, ami utasbarát fejlesztés, szerinem végső soron ellene megy a közérdeknek:
A vizionált szétesést az új bérletrendszerrel (többlet adótízmilliárdok árán) úgy tűnik, egyelőre sikerült visszafordítani, és mert sajnálatos módon maradt még kellő számú elhivatott dolgozó, akik a gigantikus közpénznyelő kádertemetőt (és feltehetően pártkifizetőhelyet) életben tartják.
"Most Keszthelyen hány Budapesti forda maradt melyik buszokkal?"
SEF-393: napi kétszer fordul a 1212-es vonalon
PZW-171: Zalaszentgrót, 1194-es vonal
RLT-918: délelőtti 1212, vissza a tegnap leírtak szerint
SEF-388 májustól már nem jut el Budapestig. Pluszban viszont gyanús, hogy Keszthely megkapta a (totálisan típusidegen) PRF-942-t, mert úgy tűnik Keszthelyen végez, és megjárja Budapestet is. Fel nem tudom hogyan megy, vissza nem közvetlenül jön.
Felváltva?! Volt egy budapesti és egy zalai telephelyes járatpár, klasszikus felállásban (reggel oda, délután vissza). Már vagy 30 éve... még az időadatok sem változtak sokat.
Itt is érdeklődni szeretnék Credencek felől: az alábbiak fordásak, vagy már tartalékok?
LNV-793 - Nagykanizsa helyi, de mennyire gyakran van kint? MNY-665 - sokáig Nagykanizsa-Pécset csinált, de most már tartalék? RDB-518 - ő meg tuti tartalék, de hol?