Nekem sem ment a faxküldés, bárhogy próbálkoztam. Aztán bekapcsoltam az ATA-ban a NAT csomagok küldését ( Nat keep alive ha jól emlékszem ) . Innentől ment. De más beállítás is kell, a g711 nem elég, egy cseh weblapon ez le volt írva, de már nincs meg ez az oldal. Ha igy sem megy Neked, akkor kibogarászom az ATA-ból hogy mik voltak ezek a beállítások, csak az egyik vonalat állítottam be így. Mág annyi, hogy Canon faxkészülékkel sehogyan sem megy tapasztalatom szerint.
A faxolás Neo-ról is jó, ha ATA-val próbálod, meg g.711u kodekkel. És persze, ha van elég sávszélességed. Ehhez a kodekhez kell 80-85 kbit/s fel és le.
A belinkelt triotel oldalt megnéztem, a szolgáltatásukról nincs tapasztalatom, de az áraik a T-Comhoz jobban hasonlítanak, mint a Neo-hoz :-(
Nehéz kérdés. Van akinek sikerült, van akinek nem. Szóval bizonytalan a fax küldés-fogadás NeophoneX-en keresztül, ahogy az összes többi VOIP-os szolgáltatónál is ugyanez a helyzet.
Valóban nagyon jó a hangminőség (elsősorban valamilyen VoIP készülékkel) és most már az összes rövid szám is hívható.A 1288,1412 pl. díjmentesen, nem beszélve róla, hogy csak itt a 0680-on kívül a 0640-es kék számok hívása is ingyenes.A rendelkezésre állás is magas (legalábbis az én kábelnetes szolgáltatómmal mert azzal sincsen semmi gond).
Szerintem egy megbizható szolgáltatást csinál(t) az Invitel ebből a Neóból.Nekem már csak egy átalánydíjas belföldi korlátlan vezetékes irány hiányzik.....
Ja, nem csak a hazai mobilhivasok lettek olcsobbak, hanem ugynezem gyokeresen megvaltozott es jo nehany orszag is es versenykepes lett a skype-al, vagy a voipbusterrel, illetve a tobbi hasonlo szolgaltatoval. Illetve a minoseg szerintem jobb is, mint a voipbusternel.
Online telefonkönyv nincs, csak "hozzájárulás", hogy megjelenhessünk benne :-)
Egyrészt valószínűleg sok pontos és aktuális adatot adnak (adunk) meg, el tudom képzelni, hogy hány Micimackó, meg Mézga Géza, stb. lenne a telefonkönyvben :-D
Másrészt kinek lenne érdeke (rajtunk kívül), hogy ingyen lehessen egymást hívni?
Tudna vki segíteni abban, hogy a fonline miért számolt fel bizonyos magyarországi vonalas hívásokért 3 Ft/perc helyett 270-et?
Másik kérdésem, hogy mi van akkor, ha a X-Lite szoftver vagy az ATA nem szakítja meg a vonalat? Legyen az szoftverhiba vagy az én bénaságom, hogy nem teszem le a telefont. Van erre megoldás?
A hívószám átjelzés nem lényeges. Logban úgyis ott lesz, ha nem volt rejtve. Nekem meg mindegy, hogy mit ír ki a telefon úgyis fogadni kell. Visszahívni nem kell senkit :) Ha meg mégis majd elérem a számát...
1. a Glosteres FXS-FXO konverter bizonyos központoknál kifejezeten megbízhatatlanul működik: mivel a bontás a foglaltsági hang felismerésére van bízva, igen soxor előfordul, hogy beszélgetés közben bont, vagy éppen felakad (nem bont el)
a tudása egyébként az árához képest kifejezetten kellemes lenne.
2. A CLIP a GSM adapteren nem fog "átmenni" az általa kezdeményezett hívást a saját hívószámával fogja küldeni.
Olyan központot, v. egyéb eszközt kell keresni, ami "CPC" jel érzékelésre képes, ez a hívásbontást megbízhatóan kezeli. Az általam ismert GSM adapterek közül a Nokia Premicell a CPC jelet bontáskor kiadja.
A mailből kiderült számomra, hogy ismerem a csapatot. Sőt, kapcsolatban is vagyok velük más cégből :) Viszont - mint írtam - pénzt nem igazán szánnék rá, mivel haszna az nincs és csak törvény miatt kell majd. A miskolci csapat meg nem dolgozik ingyen :)
A bejövők darabszáma (így már) nem kritikus, mert rögzíteni csak a kimenő volnalat (még nem VoIP) kell. Nem foglalkozom a VoIP fejlesztésekkel, de azon sem csodálkoznék, ha a VoIP adatfolyam paralell fájlba-rögzítését nem oldották volna meg, vagy ne lehetne az Asterix-szel pölö... (Azért a miskolci cég adatai ezzel a sz-sal egyetemben ment Hozzád e-mail-ben!)
A HW-ről, ha rám halgatsz:
a) egy KX-TA alközpontot szerezz (olcsón) és annál a továbbkapcsolás (továbbtárcsázással) CO-CO között (FXO-FXO ha VoIP-s szlenget akarsz ;-D) elég egyszerűen programozható.
b) egy szimpla (de CLIP-et átadó, aktívan transzparens) alközpontra teszed rá a "bejövőket" és fixen átirányítódnak egy mellékre -> erre egy FXO-FXS konverter (Google-ban keress rá, de tán a Gloster-éknél láttam 20-on akárhány ezerért) kell, vagy még az sem: ha a VoIP berendezésed FXO protjára kötöd (ez megkapja a hívó hívószámát a transzaparens CLIP által) és onnan a VoIP átirányítással a megy a hívás a Te mobilodra..
A bejövő illesztéshez pedig GSM irányonként egy-egy GSM adapter kell (amely a CLIP-re szintén transzparenciát biztosít) , onnan megint egyértelmű az ügy az alközpontig.
A hívószám (A-szám, CLIP) "átersztés" gondolodm egyértelmű, miért kell.
A hangrögzítést pedig akár egy paralell PC-vel is meg lehet oldani, az alközponti mellék oldaláról párhuzamosan - a szabványos jelszintű CLIP-et párhuzamosan is lehet venni 2-3 készülékig (csengetés terhelésig) bőven.
A "GSM iránybaN kilőtt adatfolyam" esetében pedig helyes a szóhasználat, hiszen valami irányába (felé) és valami irányában (vele egyező, oda tartó úton) egyaránt helyes.
Az állanak pedig egy régi szóhasználat, gondolj csak bele, miért is írom soxor direkten le ;-)
Az elütésekért - melyeket sajnos, és engem is igen zavaróan, bosszantóan bennefeledek (ez is régo módi írásmódi) a lehető leggondosabb esetekben is, sőt akkor igazán -, nos az elütésekért én még senkit nem "gyaláztam" (kivéve ha egyértelmű a szándékos salátaság).
HA pedig vetted volna a fáradságot Te magad, s utána olvastál volna, mit és miért is emeltem ki ronda vörhenyes színnel, akkor elámúlnál: egy olyan, és egyre burjánzó, hibás (téves) és megalapozatlan (védhetetlen) írásmód ellen agitálok, amely éppen a nyelvi lelmény általános hiányát, a logikátlan nyelv-használatot jelzi. És ez az írásmód ráadásul a szövegek értelmét is alaposan elrontja...
Egyébként Neked is kellemes húsvéti ünnepeket kívánok sok szeretettel!