CoAxial gátszerkezetű és üveghátlapos modell, hajszálrugókulcs nélküli, két kis súlycsavaros finomszabályozással. Ergo kis hozzáértéssel a szerkezetet nagyítóval megkukkolva egyértelműen azonosítható - a CoAxialt és ezt a billegőt egyelőre nem másolták még le a kínaiak, nem hamisítják, viszont amúgy általános kinézetben hasonlót bizony rittyentenek, amelyik a felületes szemlélőt képes megtéveszteni. Amúgy tényleg ijesztően sok a ránézésre igen jó minőségű hamisítvány.
Tehát elvileg ilyet lehet biztonságosan venni - de meg kell nézni igen alaposan a szerkezetet, és nem tudok mást mondani: érteni kell, mit látsz, nem lehet egy ötmondatos "gyorstalpalóval" felkészíteni erre senkit.
És sajnos igenis oda kell figyelni, ismerős most éppen perlekedik a szintén Chrono24-en keresztül vett IWC Aquatimer kronója miatt - még évekkel ezelőtt vette, "dobozzal, papírokkal", az a pláne, hogy azóta is létező, hirdető, az adásvételről számlát adó német üzlettől (!! - de így van is esélye a megoldásra), amit eddig megelégedéssel használt, és most amikor már szervizre szorult volna, és megbontásra került, bizony kitenyerelt, hogy jó minőségű kínai hamisítvány (ebben ugye 7750-es werk van, természetesen a kamuban is, csak a kínai kivitel). Nyilvánvalóan maga az eladó üzlet is benézte, ahogy eddig mindenki más is, aki kézbe vette - pedig a kínai 7750 utánzat szétszedés nélkül is felismerhető pár apró eltérésről - csak ugye ezeket ismerni kell, és észre is kell venni...
Ha például tudnál úgy jó minőségű, értékelhető makrofotót készíttetni a szerkezetről, elsősorban a billegőről és környékéről, mégpedig álló billegővel (kihúzott korona - másodpercstop van), amin látható, amit látni kell - akkor meg lehet kép alapján is talán (talán !!) "szakérteni", de amúgy nem tudok más biztos támpontot mondani. A sokak által előadott, "már kézbe véve, a csatot végigsimítva érezhető, ha hamisítvány" álláspontot nem tudom osztani, igen jó minőségű utánzatok is készülnek, a silányabb-olcsóbb kivitelek valóban kiszúrhatók így, de az igazán jók nem. Az sem segít, hogy a gyártók - a Rolex is egyébként - olyan sokat és sokszor variálják az apróbb részleteket, változtatnak évről-évre a ráma, a csat-tok egyes részletein, hogy talán ott a gyáron belül, meg a legnagyobb márkakereskedőknél akad valaki, aki ebben teljesen képben van - de az is kizárólag az adott márkánál, és még így is azt mondanám, hogy ha egy eredeti meg egy utánzat egymás mellett van, akkor bizonyára kiszúrhatók az apróbb különbségek, de úgy, hogy fél éve láttál egy eredetit, és most önmagában tapogatsz egy másik órát - hát... Nekem nincs akkora önbizalmam, hogy azt merjem mondani, hogy biztosan nem vagyok megtéveszthető... A szerkezet az más, ha ott vannak különbségek (márpedig a jelenlegi utángyártásoknál vannak, a 2824 és 2892 esetében is), azok felismerhetők. Azért egy három küllős helyett négy küllős billegőt közel sem olyan könnyű benézni, mint egy icipicit másképpen ívelő tokfület...
igen 2021-es, de nincs újabb modell belőle, ez valóban ezek szerint két éves. Ha új, akkor két éve pihen egy dobozban. Gondolom én. De nagyon szépen köszönöm a véleményed. Meg fogom fontolni.
Sok sikert, szurkolok, de a rizikót bevállaltad. Egyébként, a hazai 2,4 millás óra mikori széria? Mert a svájci úgy új, hogy 2021-es modell... Még ha ugyanaz a sorozat is, az már min. 2 éves.
Természetesen teljesen igazat adok neked. de abból indulok ki, hogy a chronos24 ad 14 napos garanciát, jelen eladó 295 órát adott el, szinte 100%-os értékelés melett. Ha “kajlit” árul, akkor talán nem a 296.-al kezdi el, de lehet ez is. Valamint az új órát itthon 2.400.000ft-ér adjak, ő pedig 1.580.00ft. Azért ez komoly különbség. Ha és amennyiben a fentiek igazak ( új, garis, papiros, stb), akkor tök mind1, hogy ki hozza el. De lehet rosszul gondolom?!
Ha a cimborád laikus, akkor simán benyalhat egy jóminőségű hamisitványt. Nem innen fogtok kiokosodni, hogy a gyakorlatban biztonsággal vegyetek használt ("új") órát... És ,majd rá haragszol, ha kajlit hoz neked...
Most konkrétan 1,7 millió forintot akarsz úgy elkölteni, h még csak a kezedbe se fogod az órát. Keress egy igazi boltot, itt vagy külföldön, menj oda, és csak megbizható helyen költs el ennyi pénzt.
a típus nem nem kérdés, sok éve erre vágyom. a kérdés, hogy ez a konkrét modell Bázelben van, ami nem gond, mert egy cimborám arra dolgozik el tudja hozni. Az eladó szerint teljesen új, így hibátlan és minden papírja megvan. Elvileg az eladó vmi bolt. mi az amire figyelni kell a vásárlásnál? Tudom ez így tág kérdéskör, de olyanra gondolok, mi érdemes megnezni az órán, hol kell a gyari számoknak stimmelni, milyen kieg jár hozza gyárilag, milyen papírok kellenek hozá és hogyan legyenek kitöltve. Én lebeszélnék mindent az eladóval a barátom pedig elmegy kifizeti és elhozza. Köszönöm a segítségeteket és nem utolsó sorban a türelmeteket.
Azért ha lehet, privátban megkeresnélek, mert megnéztem a honlapodat, és elképzelhető, hogy van egy-két dolog valahol a cuccaim között, ami nekem lom, de téged érdekelhet. (én is érdeklődőm a mechanikus cuccok iránt, de más területen)
Nem tudok, nem véletlenül csinálom ezt én magam... Most viszont olyan szinten vagyok már túlterhelt, hogy egy-két hónapon belül nem tudnék vele foglalkozni.
Egy ilyen órát a gyári ajánlás szerint 4, a gyakorlatban 6, de leges-legfeljebb 7-8 évente le kell szervizelni, abban az órában kenés már évek óta de facto nincs sehol, a billegő csapjai már rég kenetlenül járnak, az sem kizárt, hogy az eredeti pontosságát kopások miatt már legfeljebb a komplett billegő-csapágyazás cseréjével lehetne visszaállítani...
Ez pont olyan, mint ha az autódon 5 éve, és 120 ezer kilométer óta nem cseréltél volna olajat, és most "elkezdett rakoncátlankodni" - hát, nem jó jel az ilyen, az biztos, és semmi garancia sincs ilyenkor már arra, hogy egy "sima olajcsere" helyrehozza a dolgokat...
Egy sima szerviz ezen az órán (nem márkaszervizben persze) megúszható lehet 50-60 ezerből, és ha szerencséd van, akkor ezek után rendben lesz az óra - ám, ha komolyabb bajok is kiderülnek - hát, akkor attól függően, milyen szerkezetről van szó (végül is a konkrét modell ismerete nélkül nem lehet mit mondani, a Constellation Chronometer Automatic legelső változata 1952-ben jelent meg, és vagy fél tucat féle szerkezet fordult azóta meg ezekben) - egy komplett billegő-csapágyazás-egyebek csere akár simán ezereurós alkatrész-költségű is lehet...
A kb 12 éve használtan vásárolt, és azóta órást nem látott OMEGA automata Constellation Choronometerem az utóbbi időben elkezdett sietni.
Mi a véleményetek, hogy ez lehet attól, hogy az utóbbi időben ritkábban hordom, vagy komolyabb a baj? Hova érdemes vinni javításra, karbantartásra. Esetleg azt is meg tudjátok saccolni, hogy mennyibe kerül egy szervíz.
Viszont nincs egy praktikusan szervizelhetetlen-javíthatatlan órád, amiben minden elemcsere is Kanossza-járás. :)))
Egyébként meg egyfelől kiváló ötlet, valamint igen jópofa geg - de ugyanakkor bárkinek, aki nem hivatásos mélybúvár (igazándiból még azoknak is..) értelmezhetetlen. Szerintem, ha az egész világról összeverbuválnánk azokat, akik valaha életükben legalább egyszer 100 méternél mélyebben merültek, elférnének egy falusi tornateremben. Meglehet, kényelmesen, de mindenképpen elférnének, a 300 méter felett merülők meg egy - valamekkora - ebédlőasztalnál...
Sziasztok, továbbra is óra keresésben vagyok. Nem értem, hogy az omega honlapján ez a tipus 6400€ a japán kereskedő meg 3700€ ért adja. Irtam neki, hogyan…. Azt mondja ő egy bolt és amerikai kereskedőktől szerzi be, ezért olcsóbb. De ennyivel???? Gyári dobozban, nem hordott, gari jegyet az eladáskor állítja ki. Nem hamis ez? Valahogy le lehet ellenőrizni? Ez azért komoly árkülönbség. https://chrono24.app/omega/omega-seamaster-diver-300-m--id27122647.htm?checkoutId=6745275?SETLANG=hu_AT&SETCURR=EUR
azt látom a használt órás topicokban, hogy a ‘70-es évek legvégén, de inkább a ‘80-as években már relatív olcsó es kisebb presztizsű órákból (japánok pl) is van mai szemmel nézve modern tokozás, kiváncsi voltam, hogy úgy általában az óra ipar hogy áll ezzel.
A rozsdamentes (először nikkellel ötvözött, nem teljesen, de nagy mértékben korrózióálló) acélötvözet 1913-ban jelent meg egyáltalán ipari termékként. Tudtommal a világon a legelső ebből készített acél tokokat (akkor még Staybrite volt a márkanév) 1920-tól kezdték gyártani - drágábban, mint az aranytokokat. Szívós ötvözet, normálisan csak keményfém szerszámokkal munkálható meg (a wolfram-karbid "wídia" szerszámok először 1927-ben jelentek meg, de igazán csak a II. világháború után terjedtek el, sokáig nagyon drága volt a gyártásuk és megmunkálásuk) - a 30-as évek elején még egy ilyen "staybrite steel" tokos Patek is drágább volt, mint az acéltokosok.
A most legelterjedtebb 316L ötvözetet az 1970-es évektől használják széles körben, a 60-as években jelent meg.
Tudja valaki, hogy a modern acél tokok mikor terjedtek el az órákban? Régen ugye voltak a különböző krómozott/aranyozott ötvözetek (pl: cink-alu), meg voltak az aranyból készült tokok.
Azt olvastam, hogy az acél eleinte elég drága volt, a megmunkálás nehézsége miatt, de kb mikortól (mondjuk évtized szinten) kezdett elterjedté válni?
ezért nincs még mindig svájci órám (3 örökölt régiségen kívül)
Evekkel ezelőtt (kb 5-6 éve kezdtem ezt a fórumot olvasni) arra jutottam, hogy egy bizonyos árkategória alatt nem érdemes svájcit venni, mert tényleg játékszereket árulnak, de nyilván a swiss made felirat miatt nem is annyira játék áron.
Az emberben persze él a legenda, hogy minőség, tartósság, értéktartás = svájci óra, de ez egy átlag Certina/Tisso kategóriára nem igaz.
Most van pár Seikom, egy Orientem és egy Miyotás Citizenem. Nem gondolom, hogy bármiben rosszabbak lennének egy Tissonál (sőt!), de árban töredékébe kerültek.
Egy kicsit ez is olyan, mint az autó. Nyilván egy jó német prémium sokat ad, de a másik oldalt az alap motorral szerelt fapados “prémium” változataikat körberöhögi bármelyik kommersz gyártó, és pár éves korában már inkább kényszeredett a mosoly, mikor látod a fapad BMW/Audi tekerős ablakát ott, ahol már egy Opelben is villanyt adnak, a sosem volt presztízs meg sehonnan nem látszik már.
Szeretnék nagyon svájci órát venni, de biztos, hogy nem a filléres kategóriában (még akkor sem, ha sokan megköveznek, amikor filléresnek nevezel egy 180+ ezres órát).
A gyakorlat viszont kicsit bonyolultabb - igen, egy 8215 az egy 40-50 dolláros szerkezet, ami egész olcsó órában is alkalmazhatóvá teszi - no, de mi az ellenpólus? Egy ETA2824-2 jelenleg 3-350 dollár körül rendelhető meg, pontosabban lenne megrendelhető, mert az ETA nem nagyon szállít. De még mondjuk C10111-et sem nagyon tudsz rendelni már tőlük, ha mégis, valami 100-130 dollár az is, és műanyag gátszerkezet, egyértelműen egy, még a Miyota 8215-nél is valahol igénytelenebb, olcsóbb szerkezet, javíthatatlan-karbantarthatatlan megoldásokkal. Eldobható órához való...
Sellita van árban a kettő között (olyan 2-250 dollár egy SW200-as szerkezet, de a Sellita sem szívesen szállít csak úgy bárkinek). Ezek után gondoljuk végig, a magyar világbajnok ÁFA mellett egy 180 ezres óra valójában nettó 140 körül van, és ez egy kiskereskedelmi ár, ezen még keresni is kellene, forgalmazási költségek is vannak, akármi - tehát ha egy ilyen óra nem jön ki legfeljebb 100e körül/alatt, akkor nem lehet ennyiért adni, még akkor sem, ha a gyártó direktben próbálja azt értékesíteni. Márpedig ebbe már a műanyag ETA sem fér bele, egy Sellita önmagában közel ennyibe kerül sajnos, egy "eredeti ETA" meg lazán többe van ennél...
Ez így nyilván óriási dilemma a gyártónak is, ugyanakkor meg a Miyota 8-as széria egy nagyon megbízható, tartós, stabil szerkezetcsalád, elfogadhatóan pontos és megfelelő szolgáltatásokat nyújtó mechanikákkal, a 9-es széria meg szerintem minőségben is nyugodtan ki tudja váltani az alap ETA kiviteleket. Nyilván egy kronométer grade jobb ETA pontosabb szerkezet (nagyon sokkal drágábban, a COSC minősítés önmagában benne lesz annyiba, mint egy ilyen óra), de egy alap-belépő nem feltétlenül, egy "olcsósított" műanyagos kivitel meg drágábban ad gyengébb minőséget.